Ai tämä? Jos ei suosiolla irtoa, niin älä edes yritä saa sen iskaripaketin irti ilman sen pultin irroitustakin.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
B7 madallus
Collapse
X
-
Iskarin alapultti irti, samoin kallistuksenvakaaja, jolloin iskarin alahaarukan pitäisi saada kammettua tukivarren toiselle puolelle (rautakanki hyvä työkalu). Sitten konehuonen puolelta ne kolme yläpään pulttia irti, jolloin paketin saa alas, siitä sitten ne ylätukivarret irti iskarin puolelta. Jos ekaa kertaa irrotetaan pakettia, niin yläpäässä on sellainen lukitusklipsi (kuva 4,5). Lähtee kyllä kun käyttää vähän voimaa ja nitkuttelee.
Comment
-
Noniin saatiin täälläkin nyt keula lähemmäs tonttia. Eihän tuo matala ole vieläkään, mutta ainakin perän kanssa nyt samassa korossa. Tuli hommattua B5:n lautaset kun Saksasta ei supersportit saapuneetkaan. Yli 100 ostosta Saksasta tähän mennessä ja ensimmäinen kerta kun tavaraa ei tule eikä viesteihin vastata. Kannattaa kiertää kaukaa Rennsport-technik.de.Alkuperäinen kirjoittaja oopee Näytä viestiHyvältä näyttää, eikun odottelemaan kuumeisesti omia lautasia. Jos eivät tule niin hakee sit nuo B5, näyttää laskevan niilläkin sopivasti.
Comment
-
Vähän kysymystä aiheeseen liittyen.
Onnistuuko etutolpan irrotus tunkilla yksi puoli kerrallaan, vai onko tarpeen saada koko keula tasaisesti ylös? Ajattelin vaan, että väännättääkö tukivarret tai joku muu niin että hankaloittais hommaa suuremmin? Olis meininki kans lautasia eteen asennella.
Comment
-
B7 madallus
Kyllä se tolpan kampeaminen sivuun on helpompaa jos keula on kokonaan ylhäällä.Alkuperäinen kirjoittaja osammy Näytä viestiVähän kysymystä aiheeseen liittyen.
Onnistuuko etutolpan irrotus tunkilla yksi puoli kerrallaan, vai onko tarpeen saada koko keula tasaisesti ylös? Ajattelin vaan, että väännättääkö tukivarret tai joku muu niin että hankaloittais hommaa suuremmin? Olis meininki kans lautasia eteen asennella.
Comment
-
"tasoittuu" kun irroittaa molemmin puolin kallistuksenvakaajan pultin.....sitten voit tehdä vaikka tunkin varassa puoli kerrallaan....Alkuperäinen kirjoittaja oopee Näytä viestiKyllä se tolpan kampeaminen sivuun on helpompaa jos keula on kokonaan ylhäällä.
Comment
-
Jarno oli jokusen sekunnin nopeampi ;)Alkuperäinen kirjoittaja hannu h Näytä viesti"tasoittuu" kun irroittaa molemmin puolin kallistuksenvakaajan pultin.....sitten voit tehdä vaikka tunkin varassa puoli kerrallaan....
Comment
-
Täytyy kattoa jaksaako ruveta tunkki/pukki kalustolla asentamaan, kun onhan se aina vähä sellaista virittelyä. :)
Kiitoksia vinkeistä kuitenkin.
Ja Ghoustille, että käytössä on kyllä parempi tunkki kuin tuo auton oma. Se on pakko yrittää näin kuin ei satu nosturia itteltä tai kovin helposti muualtakaan löytymään.
Comment
-
Re: B7 madallus
Siis onnistuuko tuo vaihto nyt tunkilla? Ihan hallitunkki käytössä ja tarvittaessa molemmille puolelle ruuvipukit. Ei ole ennen alustaa koiranluita kummemmin ruuvattua. Jousipuristimet löytyy jne.
Jääkö nuo b5 lautaset nyt jotenkin löysälle tms. kuten joku esitti? Onko kantavuudessa poikkeamaa alkuperäisiin?
Comment
-
Ei mulla ainakaan jäänyt mitenkään löysälle, eikä mittän natinoita eikä muitakaan "ääniä" ole tullut lautasten vaihdon jälkeen.Alkuperäinen kirjoittaja Dwarner Näytä viestiSiis onnistuuko tuo vaihto nyt tunkilla? Ihan hallitunkki käytössä ja tarvittaessa molemmille puolelle ruuvipukit. Ei ole ennen alustaa koiranluita kummemmin ruuvattua. Jousipuristimet löytyy jne.
Jääkö nuo b5 lautaset nyt jotenkin löysälle tms. kuten joku esitti? Onko kantavuudessa poikkeamaa alkuperäisiin?
P.S
Tulevana lauantaina poikani DTM-version A4:een saman homman teen, ja mulla kyllä käytössäni nosturi ;) , sattuneesta syystä...
Comment
-
Ei ole valitettavasti kuvaa samasta kulmasta, mutta näkee näistä ehkä jotain.
Tässä -45 H&R Jousisetti ilman b5 jousilautasia, 235/35R19 ET 35 Edessä 3mm spacer, vanne 8,5" ja takana 9,5".
https://www.dropbox.com/sh/rmwom7heu.../WP_000615.jpg
Tässä b5 lautasilla sama setti
https://www.dropbox.com/s/5ipd1h3l6rjhawu/WP_000749.jpg
Ajettavuus ihan mukava :) Edessä jos ajaa turhan kovaa isoon töyssyyn niin pohjaa.. Mutta perus ajossa pelaa hyvin. Mistään ei raavi kaariin tällä kokoonpanolla, ja takaakin camber kulma melkein suorassa.. Edessä se on mitä on kun ei saa säädettyä...Viimeksi muokannut Vetovehje; 22.5.2013, 23:12.
Comment
-
Tänään juuri oli autoni nosturilla, ja samalla tarkastin juurikin tuon B7:n alkuperäisen kumin asennon, minkä sinne jätinkin, niin hyvin näytti "istuvan" .... ja ei tulekaan kumeja lautasten mukana, täytyy erikseen tilata ne, en kuitenkaan vielä ainakaan ole katsonut niitä tarvitsevani....aika näyttää, mulla ollut vasta kuukauden päivät paikoillaan. Mutta eikös täällä ole monellakin ollut jo vuosikaudet ne asennettuna ??? :Alkuperäinen kirjoittaja Maxpres Näytä viestiSellanen huomatus, kun vaihdatte noi alkuperäiset B5 lautaset, niin itselleni ei ainakaan tullut pakkauksessa mukana kumeja jousen ja lautasen väliin ja B7 alkuperäiset ei käy. Joten täytyy sellaset vielä hommata jostain. Eli turhaa käytii yksi paja sit yhtä kulmaa auki...
Comment
-
Samoin tein, poiketen tuosta #431 linkin ohjeista....Alkuperäinen kirjoittaja oopee Näytä viestiB7 kumeilla itekki laitoin ja kyllä ne sinne ihan ok asettu kun lautasen käänsi rei'itetty puoli sisälle päin.
Comment
-
Tässä kun suunnitteluasteella vielä tuo lautasten vaihtaminen, niin vähän lisäkysymystä heittäisin.
Pystyykö bertta seiskaa nostaa jostain kestävästä kohdasta etuakseliston tai tai koneen ympäristöstä niin, että sais koko keulan ylös kerralla? Joissain autoissahan sellainen paikka keulilta löytyy.
Comment
-
Itte otin purkaamosta nuo b5 lautasten kumit matkaan, mutta ei tipu niillä. Ne on teräsvahvistetut ja huomattavasti paksummat kun noi b7 korisen kumit.. Eli B7 kumeilla mennään.. Ei se oo ihan kymppi siihen kuppiin mutta vähän jotain liukasta väliin niin sen saa sinne muljahtaan ihan hyvin paikkaansa :)Alkuperäinen kirjoittaja Maxpres Näytä viestiSellanen huomatus, kun vaihdatte noi alkuperäiset B5 lautaset, niin itselleni ei ainakaan tullut pakkauksessa mukana kumeja jousen ja lautasen väliin ja B7 alkuperäiset ei käy. Joten täytyy sellaset vielä hommata jostain. Eli turhaa käytii yksi paja sit yhtä kulmaa auki...
Ja viimiseen viestiin: Itte olen pistäny koripukin siihen takimmaisen alatukivarren juuressa olevaan kohtaan.. Vähän jotain vaneria väliin niin eiköhän siinä ole sopivan tukeva kohta.
Comment
-
Eilen illalla vaihdoin kuskinpuolen eteen jousen ja jousilautasen. Vanha B7 kumi menee kyllä B5 jousilautaseen. Eikä mun mielestä ollu minkäänlaisia istuvuusongelmia. Ja ihan hyvin saa vaihdettua pelkästään toinenpuoli ilmassa. Vähä enemmän työtä ja kampeemista.
Kohta kun kahvit juotu toisenpuolen ja takasten kimppuun, ehkä kuva ilmestyy sit jossain vaiheessa tänne.Viimeksi muokannut skige; 27.5.2013, 19:23.
Comment
-
Comment
-
Sama tuli taas tänään todettua, ihan hyvin se kumi sinne istuu....Alkuperäinen kirjoittaja skige Näytä viestiEilen illalla vaihdoin kuskinpuolen eteen jousen ja jousilautasen. Vanha B7 kumi menee kyllä B5 jousilautaseen. Eikä mun mielkestä ollu minkäänlaisia istuvuusongelmia. Ja ihan hyvin saa vaihdettua pelkästään toinenpuoli ilmassa. Vähä enemmän työtä ja kampeemista.
Kohta kun kahvit juotu toisenpuolen ja takasten kimppuun, ehkä kuva ilmestyy sit jossain vaiheessa tänne.
Comment
-
mitäs sää sinne takapäähän vaihdoit, kun noin korkealle jäi ????Alkuperäinen kirjoittaja skige Näytä viestiPerä jäi tosi korkeeksi. Ei tippunu juurilainkaan. Voi ...... No jospa se tosta pikkuhiljaa laskis itsestään.
Comment
-

Comment