Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0 TDI (esim. BKN / B7) - Intake Manifold Runner

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Täälä alko soittaa tuota "Intake manifold bank 2 - lower limit not reached"
    Vois siis olla tuossa tangossa/"akselissa". Kokeilin ottaa irti ja kyllä sieltä minimaalinen löysä löytyi... ihmetyttää vaan et voiko noin pienestä huudella?
    Samalla tuli mieleen et voisko pari vko sit ajettu ohjelma vaikuttaa siihen et alko nyt tuota herjaa? Eli koitanko korjata vai oisko varmempi koodata pois? Eipä nuo tangot+ nippeli tietty kalliita oo ihan testatakkaan...
    Pakko hankkii läppäriin autolaturi, ku piuha oltava aina matkas, ku kokoajan joku valo palaa.
    Viimeksi muokannut Killeri; 4.5.2018, 00:22. Perustelu: Tapatalk-allekirjoitus poistettu.

    Comment


      Kyllä se todennäköisesti on tuo tanko.

      Comment


        Oman auton lower limit not reached ongelman kanssa tapelleena pelkkä tangon vaihto oli vain tilapäinen korjaus. Imusarjassa oleva akseli oli päässyt kulumaan laakereistaan, eikä timmikään tanko enää auttanut. Ajattelin tehdä mekaanisen stopparin läppien moottorille. Lyhyen tutkailun ja tuumailun perusteella sellaisen valmistus siististi ei ole kauhean triviaalia. Ehkä 3D-tulostamalla tai jyrsimellä tehty voisi onnistua. Lopulta päädyin softapuukotukseen, joka tietysti vei herjat mennessään.

        Comment


        • intake manf runner control circuit open bank1

          tuomonen vikakoodi tuli ja moottorinhäiriövalo palaa.. onko tietoa mikä vika?? ja mikä on tuo bank 1?

          Comment


            Mikä on vikakoodin numero?

            Bank 1 on apukuskin puoli jos kyseessä on V-moottori.

            Comment


              Oleelliset tiedot puuttuu:
              Mikä auto?
              Mikä moottori
              Mikä on vikakoodin numero?

              Comment


              • Audi a6 2.7 tdi ja vikakoodi oli p2008
                Tulee aina silloin tällöin käynnistäessä

                Comment


                • onko tämä vielä c6 korinen? jos on niin laita liittimen kaarevan pään kahden nastan väliin 130ohm keraaminen vastus ja ei tuu herjaa enään. Johton voi jättää siis konaan irti.

                  Comment


                  • Pistetään nyt tännekin kun löysin vähän edullisemman vaihtoehdoin noille Diesel geekin liikkeen rajoittimille: https://www.ebay.de/itm/P2015-Fehler...6/173082660402

                    Olleet paikallaan vasta viikon, mutta ainakin toistaiseksi P2015 pysynyt poissa. Sitä ennen tuo tuli nollauksen jälkeen heti 3-5 ajosyklin jälkeen takaisin.

                    Comment


                      Jatketaanpa juttua tähän ketjuun. Aloitus oli tuolla toisessa säikeessä: https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...kk%C3%A4%C3%A4

                      Eli potilas on lajitoverin omistuksessa oleva A5 3.0Tdiq, kone: CAPA ja vuosimalli 2007. Ongelmana on, että change engine valo on syttynyt mittaristossa ja se antaa vikakoodeja P201500 ja P202000. Koitan tässä selvitellä kokonaisedullista ratkaisua saada auto taas kuntoon.

                      Autoa on käytetty eräässä dieselkorjaamossa joka antoi tuomioksi imusarjojen vaihdon. Joka kustantaa melko paljon. Heidän mukaan tarvitaan:uudet imusarjat

                      059129712bt 824 eur
                      059129711cl 659 eur

                      Töineen sellainen 2000 euroa. Korjaamo ei ole Audeihin erikoistunut ja en ihan purematta niele tuota hintaa.

                      Mikä on foorumin viimeisin tieto siitä mitä nyt kannattaa autolle tehdä?

                      Comment


                        Softalla läpät pois käytöstä, helpoin, nopein ja halvin tapa. Tuon verran ne uudet imusarjat nykyään maksaa marmorilla.

                        Comment


                        • Tai sitten otat läpät pois kokonaan ja laitat moottoreihin nuo dillon linkkaamat liikkeenrajoittimet. Hinta sen pari kymppiä ja vähän työtä.

                          Comment


                          • Audi a6 4f 3,0 TDi polttaa moottorin merkkivaloa!
                            Vikakoodit tulee imuläpiltä, mitä pitää tehdä jos haluaa läpät kokonaan pois?

                            Comment


                              Siinähän se on kaks viestiä ylempänä sanottu.

                              Comment


                              • Tuolla aikaisemmin ollut puhetta vahvistetuista imusarjoista. Ei tunnu oikein löytyvän netin syövereistä sellaisia joten mistä olette niitä löytäneet ? Omaan kulkineeseen pitäisi nuo vaihtaa ja meinasin että kun kerran vaihdetaan niin pistetään kaikki samantien vaihtoon. Auto on A6 allroad 3.0 tdi 2009.

                                Comment


                                • itselläni on nuo "vahvistetut" missä on "hienot" punaiseksi anodisoitut läpät jne ja toimii ihan yhtä hienosti kuin vakiot, eli valot palaa taulussa. Itse ostaisin ihan vakiot vaan...

                                  Comment


                                  • Itellä A6 C6 3.0tdi ASB(?) -08, kilometrejä 260tkm ja nyt hiljattai sytytelly kyseiset viat

                                    P2008 imusarjan läppä

                                    P1099 kanavien säätö imuputkessa, piirivirhe

                                    Testeri: delphi/autocom

                                    Ajoonhan nämä eivät vaikuta. Auton ostin n.9kk sitten ja ei palanu ja ollu mitään vika koodeja. Noin 4kk meni ja sytytti vikavalon mutta häviskin parin starti jälkee itestää. Ja sillo jäi vaan tuo p2008 vika muistiin.

                                    Noh, tuota jatku kuukaude aja ja nyt palaa jatkuvasti.
                                    Tutkailin sitten asiaa ja vilkasin iteasiassa ekaa kertaa konehuoneesee kunnolla niin siellähä oli jo piuhat tulpattu, että ne onki jo vissiiki poistettu ne käytöstä.

                                    Mielekiintostaha tässä nyt on se että miten vika voi ilmetä vaikka eivät ole edes käytössä?

                                    Kiitos ja kumarrus jos joku osais kertoa mikä tätä vaivaa.

                                    Ps. Vähä kiire vaa katastusta varte saaha vikavalo sammumaan?


                                    EDIT: Näitte piuhoje päässä on jotkut namukat, liekkö ne paljo puhutut virtuaaliset höskät tai jotai?

                                    Eikö kellää oo mitää hajua, luultavasti ei mikää iso vika ole mut en ymmärrä mikä tän aiheuttaa, ees jotai suuntaa antavaa tietoo, kiitos.
                                    Viimeksi muokannut Killeri; 2.9.2020, 07:19. Perustelu: Viestit yhdistetty.

                                    Comment


                                    • Sen mitä olen näitä juttuja luettuani ymmärtänyt, niin sulla ilmeisesti "kaasuläppä" prakaa nyt. Nuo imusarjan läpät on erikseen. Siitä kaasuläpän moottorista se ratas kuuluu menevän jossain vaiheessa. Sen moottori kai ei juuri hajoillut, jos muistan. Tuohon ei vissiin ollut korjauksena kuin koko säätöyksikön vaihto (joku kyllä näkyi tehneen jonkin rataskorjauksenkin, onko kestänyt vai ei, sitä en tiedä... mutta rattaat piti soveltaa tai tulostaa tms, niitä ei saa varaosina).

                                      EDIT: Jaa, imusarjastahan tuossa puhutaan, eikä imuputkesta (läpän kohdalla). Voikohan ne "virtuaalit" vikaantua?
                                      Viimeksi muokannut Killeri; 3.9.2020, 10:19. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                      Comment


                                      • ei vaikuta moottorin vikavalo noin vanhan katsastamiseen, anna palaa vaan!

                                        Comment


                                          '08 diesel pomppaa katsastuksella jos moottorin vikavalo palaa.

                                          Comment


                                            Pomppaako muka pelkän vuosimallin perusteella? Uskoisin, että pitää olla EURO5?

                                            Comment


                                              "Käytönaikainen päästömittaus muuttui 20.5.2018. Myös moottorin häiriövalon (OBD-merkkivalo) toiminta tulee uuden ohjeistuksen mukaan tarkastaa kaikista dieselajoneuvoista, jotka on käyttöönotettu 1.1.2007 tai sen jälkeen. Päästötesti on hylätty mikäli häiriövalo palaa."

                                              TRAFICOM/540030/03.04.03.00/2019
                                              https://www.traficom.fi/sites/defaul...uperusteet.pdf
                                              Viimeksi muokannut hopsis; 7.9.2020, 11:51.

                                              Comment


                                              • Häiriövalo syttyy tunnetusti kun muovinen pallopää väljenee. Niitä sää korjattua kuumentamalla ja puristamalla. Niin olen tehnyt. Mutta nyt en malttanut lämmittää tarpeeksi. Niinpä muoviosa meni poikki. Mutta, ei hätää. Paikallinen Imatran Varaosakeskus Johtaja löysi minulle pelkät tangot. Ei tarvitse ostaa koko imusarjaa!
                                                Jos tarvetta, niitä saa lisää.
                                                Imatran Varaosakeskus

                                                www.imatranvaraosakeskus.fi&t=chromentp][/URL]www.imatranvaraosakeskus.fi

                                                Comment


                                                • Hei,
                                                  Olen uusi täällä ja tästä varmasti löytyy keskusteluita, mutta en löytänyt vastausta tuohon. Onko sellainen tyyppivika, että nuo kannattaa poistaa? Muodostaako samantyyppisen moottorivauroiriskin, kun bemarissa oli aikoinaan?
                                                  Eli onko palstalaisilla tästä kertynyt kokemusta. Tiedä, että nuo väljyy ja jossain vaiheessa voi alkaa vikakoodia pukkaa, mutta onko noita irtoillut?
                                                  Vanhaa autoa kun ei viittis ylikorjata. 238tkm mittarissa omassa ja -07. A6 4F 171kW.
                                                  Viimeksi muokannut Killeri; 15.2.2022, 17:23. Perustelu: Otsikko ei ole osa viestiä.

                                                  Comment


                                                    Tästäkin lukemaan: https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...A4pp%C3%A4vika

                                                    Comment


                                                    • Alkuperäinen kirjoittaja Gismo2 Näytä viesti
                                                      130 ohm vastus kahden uloimman pinnin väliin liittimen kaarevasta päästä niin loppuu vikavalot eikä tarvi softata.
                                                      Laitoin 130 ohm vastukset molempiin liittimiin. Jätin välitangot paikoilleen, koska pitävät perusasennossaan läpät auki. Toimii! Eli mitään ylimääräistä ohjelmointia ei tarvita. Liittimet irti, vastukset, ja se on siinä. Vastus tulee liittimen pyöreeseen päähän. Kahteen ensimmäiseen reikään.
                                                      Viimeksi muokannut Killeri; 17.2.2022, 16:06. Perustelu: Lainaus kuntoon.

                                                      Comment


                                                        Täällä sama homma näiden läppien kanssa kuin edellisessä viestissä. 2008 A6 Allroad 2.7 TDI BPP
                                                        Auto meni limp modeen ja valitti seuraavia koodeja:

                                                        P2002 Particulate trap bank 1: efficiency below treshold
                                                        P1099 Activation intake manifold runner control (IMRC): electrical error

                                                        Tuo P1099 tuli monesti jo aikaisemmin, mutta nyt vähän kylmemmillä keleillä käynnistyi vähän röpöttäen ja vilkutti hehkuvaloa kun kiihdytti.

                                                        läppien liittimiin 150ohm vastus pyöreän pään kahteen ensimmäiseen pinniin ja nyt on ajeltu paljon ilman mitään koodeja tai rajuja käynnistyksiä. Live datasta seuraamalla havaitsin että toteutunut arvo vastaa pyyntiin täydellisesti eli moottori luulee toimivansa oikein.

                                                        Comment


                                                          Mie tilasin omaan 2.7 ebaystä rajottimet läpille.
                                                          Ei sen jälkeen antanut vikakoodia läpistä.
                                                          Tais alle 10€ yhteensä

                                                          Comment


                                                          • 2006 A6 3.0tdi vikakoodi

                                                            Hei,
                                                            Pukkaa koodia: variable intake manifold bank 1 system stuck
                                                            p200600, mitä tämä käytännössä tarkoittaa, mitenkä korjata?
                                                            Viimeksi muokannut Killeri; 14.1.2024, 22:28. Perustelu: Otsikko ei ole osa viestiä.

                                                            Comment

                                                          Working...
                                                          X