Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

DPF regenerointi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kyllä se siellä katsastukksessa kosahtaa. Se hehkun vilkuttelu meinaa että siellä on jokin vika aktiivisena, joka voi myös estää dpf polton.

    Comment


    • harri81 tästä lukemaan: https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...tojen-kimppuun

      Comment


      • Oletteko onnistunut käynnistämään pakko regenoinnin
        • iCarsoft VAWS V3.0 Volkswagen / Audi / Seat / Skoda
        ​Kyseisellä laitteella ja kuinka se tapahtuu käytännössä audi A6 c6 3,0 tdi- 10 kiitos vastauksista

        Comment


        • En tiedä onko erilainen keissi kuin aiemmat tällä foorumilla, mutta onko jollain ollut tämän tyyppistä keissiä. Onko tosiaan pönttö taas tukossa ja pitää pesettää/vaihdattaa vai voiko olla joku muu esim anturivika tjms.

          -Auto C7 2.0 tdi vm 2012 ajattu noin 330tkm
          -DPF pönttö pesty noin 220tkm kohdalla, jonka jälkeen toiminnut normaalisti. tarina ei kerro että oliko paineanturit silloin vaihdettu
          -viime tammikuussa noin 300tkm syttyi taas dpf-vikavalo. sammui kuin auto oli tyhjäkäynnillä noin 5 min
          -dpf-vikavalo tuntuu syttyvän tämän jälkeen aina noin 150km maantie/moottorietie ajon jälkeen ja sammuu aina muutaman minuutin tyhjäkäynnin jälkeen
          -lähes aina ajamisen jälkeen (esim kaupunkiajoa 20min tai 100km maantieajon jälkeen) flekti jää pyörimään noin 5-10 minuutiksi, lähes tulkoon siis joka kerta
          -korjaamolla on yritetty tehdä pakko regenerointi ja tuhkamassa oli alussa 19.7g ja lopuksi 17.2g, ei ole vielä ihan täynnä? mitään vikakoodeja ei löydetty
          -öljyä mennyt "aina" noin 2-5dl/1000km, onko vaikutusta että dpf meni taas tukkoon?
          -egr venttiilli ollut jumissa ja on vaihdettu noin 250tkm kohdalla

          Onko ainut vaihtoehto taas pestä/vaihtaa pönttö vai voiko vika olla jossain muualla? Miten pönttö voi olla taas tukossa kun pesusta oli mennyt noin 70tkm? Öljynkulutuksella vaikutusta?

          Kiitos että jaksoitte lukea tähän asti ja ehkä jotain vastatatakin.

          Comment


          • Kyllähän se on hyvinkin mahdollista että se on taas tukossa. Siellä on tuossa 220-300 välillä palanut kirjoittamasi perusteella 16-40 litraa öljyä. Ei varmasti ole hyvästä dpf:lle. Lisäksi sanoit että egr on ollut jumissa. Tiedätkö onko se juminut auki vai kiinni asentoon?

            Comment


            • Koska flekti jää pyörimään niin regenerointi siellä jää kesken syystä tai toisesta. Onko kulutus noussut? MIllä vikakoodit luettu? VCDS?

              Comment


              • Ei tarina kerro että oliko jumissa ollut egr kiinni vai auki. Kulutus on ollut melko samanalaista kuin ennenkin, ei ainakaan mitään merkittävää nousua ole tapahtunut. Enkä kyl osaa sanoa millä vikakoodit on luettu, mutta kahdessa eri paikassa sitä on tehty eikä kumpikaan löytänyt mitään koodeja.

                Ehkä se on vaan tehtävä taas puhdistus. Eniten mietityttää regeroinnin keskeytyminen, mutta ehkä se kuuluu oireisiin.

                Comment

                Working...
                X