Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0 TDI koneiden kotkotuksista (pumppusuutinkoneet)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Hezekiel
    vastasi
    Jaaha, uusi ahdin saapui eli nyt voisi sitten asentaa. Kaikki hyvät neuvot otetaan vastaan kuinka vaihdetaan poikittaiskoneisen quattron turbo pienimmän riesan kautta!

    Leave a comment:


  • Vieras
    Guest replied
    Alkuperäinen kirjoittaja TDIq Näytä viesti
    EGR hieman likainen kotelon sisältä, hampaat ehjät ja liikkuu herkästi. EGR liitin öljyinen. Kaasuläpän kotelo täynnä öljyä, hampaat ehjät ja liikkuu herkästi. Puhdistin ja kuivasin paikat mutta ei mitään merkittävää muutosta.

    ECU ja sen liittimet puhtaat ja kuivat.

    Torsion value -1,5 Torque 24Nm. Pitääpä kurkistaa tänään jakopään ajoituksiin kun ei ole minun kasaama.
    Jos EGR;n liitin on sisäpuolelta öljyssä, niin sanoisin että EGR on valmista kamaa, akselin tiiviste vuotaa sinne koptelon sisään. Katsoppa onko EGR;n puoleinen liitin jopa hieman hapettunut/ näyttää että olisi vettä.
    Samoin liittimen pinnit johtosarjan päästä hyvä katsoa ettei ole hapettunut sielltä johdon liitos kohdasta. Näissähän on ollut ongelmaa veden kanssa joka tulee EGR;n läpi ja johtosarjaa menee aina ECUlle asti. EGR;n tiivistystä on vaihdettu erilaiseen luokkaa 5 kertaa muutaman vuoden sisään.

    Ei ainakaan muuta tulee mieleen näin kesämökkifiiliksissä.

    Leave a comment:


  • Sami P.
    vastasi
    Jani: Tutinaa ilmeni välittömästi tyhjäkäynnillä ja alle 2000rpm kun säädön aikana Torque laski tuonne 22-24 tuntumaan. Vaikutti ajokelvottomalle. Noin 30Nm taitaa vaikuttaa käytännön minimille kuten tuolla audi-sportilla joku posmentaakin. Kannattanee säätää kummatkin arvot kuntoon ennen seuraavia tutkintoja.

    Leave a comment:


  • quattro
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja Hezekiel Näytä viesti
    Tänään tilasin omaan BKD:hen tuon 1749VB hybridin ja samat keskustelut käytiin puhelimessa. Työmatkan varrelle osuu pari mäkeä jotka ovat melkoista vedättämistä jos ajetaan kuutosella 90 km/h joten pitänee omaksua uusi ajotyyli tuohon kohtaan.

    Softaa ei ole vielä laitettu eikä tekijääkään päätetty (saa laittaa vihjeitä!). Voisi olla hyvä jos sitä alapäätä hiukan pyöristeltäisiin ettei ole niin altis laiskan ajotyylin aiheuttamille virheille.
    Pitkät keskustelut kävin itsekin Finturbon jannujen kanssa, silti otin viritysahtimen. Artulta vain kunnon ohjelma ja kovaa ajoa.

    Tarkoitus oli ottaa vieläkin vähän isompi hyrrä, mutta autolla kun ajaa myös puoliso, ja peräkärryäkin tulee vedettyä, niin tehtiin kompromissiratkaisu.

    Nyt on rapiat 4000km tullut ajettua tuolla pikkuvirillä, ja onhan se aivan kuin toinen auto. Eikä vielä, kop kop, ole ollut mitään ongelmia. Toki sitä on varautunut, että kytkimelle jne. saa jossain vaiheessa jotain tehdä, mutta kun maltillisesti ajaa, eikä aivan alhaalta lähde vedättämään isoilla vaihteilla, niin eiköhän se kestä.

    Leave a comment:


  • TDIq
    vastasi
    EGR-venttiili kunnossa ihan itsessään? Ei kadonneita hampaita tms.
    Myös EGR johtosarja venttiilin päässä kuiva?
    Vilkaise että ECU;n päästä on liittimet puhtaat.
    EGR hieman likainen kotelon sisältä, hampaat ehjät ja liikkuu herkästi. EGR liitin öljyinen. Kaasuläpän kotelo täynnä öljyä, hampaat ehjät ja liikkuu herkästi. Puhdistin ja kuivasin paikat mutta ei mitään merkittävää muutosta.

    ECU ja sen liittimet puhtaat ja kuivat.

    Torsion value -1,5 Torque 24Nm. Pitääpä kurkistaa tänään jakopään ajoituksiin kun ei ole minun kasaama.

    Leave a comment:


  • Sami P.
    vastasi
    Tuolta löytyi ihan hyvää juttua 16V TDI:n nokkien asennon testailuista ja säädön vaikutuksista:
    http://www.audi-sport.net/vb/a3-s3-s...ng-idle-2.html

    Asetin juuri torsion 0:een ja pakonokan siten, että Newtonit 28-30. Jää nähtäväksi mitä vaikutusta kulutukseen tuolla on. Lämpimänä käyntiinlähtö ei juurikaan parantunut. Seuraavana Hot Start -fix suoraan softaan, kun on varmaan aiemmalta softaajalta jäänyt tekemättä(!).

    Leave a comment:


  • Vieras
    Guest replied
    EGR-venttiili kunnossa ihan itsessään? Ei kadonneita hampaita tms.
    Myös EGR johtosarja venttiilin päässä kuiva?
    Vilkaise että ECU;n päästä on liittimet puhtaat.

    Leave a comment:


  • TDIq
    vastasi
    Mulla on työn alla -05 4F BLB koneella, manuaali, noin 300tkm.

    Ongelmia:
    - epätasainen tyhjäkäynti
    - pintakaasulla nykimistä, korjautuu kun MAF johto on irti
    - satunnaisesti vikakoodia 16785/P0401/001025 - Exhaust Gas Recirculation (EGR) System: Insufficient Flow Detected, yleensä noin 100 km/h nopeudessa
    - moottoritieajon jälkeen risteyksestä lähtiessä kierrokset ryntää rajoittimeen
    - hävittää jäähdytinnestettä?

    Tehty tähän mennessä:
    - kaikki suuttimet vaihdettu tehdaskunnostettuihin
    - suuttimien johtosarja uusittu
    - kansi ollut irti kolarikorjauksessa 50 tkm sitten (jakopään koppa vaurioitunut)
    - kokeiltu toisella MAFilla
    - EGR jäähdytin käytetty irti, ei ainakaan näkyvää nestevuotoa, vaihtoläppä toimii
    - Kaasuläppäkotelo puhdas, EGR arvot tyhjäkäynnillä hieman koholla

    Onko raadilla ehdotuksia seuraavaksi toimenpiteeksi?

    Leave a comment:


  • Sami P.
    vastasi
    Oletko muuttanut kulutusnäytön kalibrointia? Ja kuinka käynnnistyy lämpimänä tuolla -1.0 torsionilla?

    Kulutukseen tuolla arvolla on todellakin merkitystä. BMP moottorisessa Passatissa sain 0.5-0.7l kulutuksesta pois säätämällä 2.0->0:aan. Kyseisen auton jakopäänkopassa tehtaan kirjoittama arvo 0.5. Perheen toisen kuljettimen BKD näyttää nyt -1.0 ja lämpimänä käyntiinlähtö ei ole ihan sitä mitä pitäisi. No, säädetään kuntoon.

    Leave a comment:


  • Hezekiel
    vastasi
    Tuntuu olevan BKD-kone ilmeisen tarkka nokkien ajoituksesta kulutuksen suhteen. Olen nyt hiplannut pakonokkaa hiukan edestakaisin ihan arviokaupalta ja tänään pääsin rauhallisessa maantieajossa 3.9l/100km kulutukseen lyhytaikaisen keskikulutusnäytön mukaan. Rahtusen eri kohdassa olevalla nokalla oli nelosella alkavatkin lukemat hyvin tiukassa. Mitenkähän sitä imunokkaa uskaltaisi justeerata? Torsion value (vai mitenkä sitä nyt vcds:ssä kutsuttiinkaan) on nyt -1.0

    Leave a comment:


  • Vieras
    Guest replied
    Joko marmorilta haettaessa alustanumerolla tai osaavasta varaosaliikkeestä. Sen helpommaksi se ei tule, jos ei itse tahdo nähdä vaivaa edes osan irroitukseen numeron selvittämiseksi.
    No marmori on kallis, mutta siinä tulee palvelu mukana joka selvittää sen numeron.

    Leave a comment:


  • torspot
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja turbokiisseli Näytä viesti
    Katsot vanhasta osasta numeron ja tilaat sen perusteella.

    En viittis purkaa autoa sitä varten. Meinasin että onko helpompaa tapaa mistä tarkistaa osa?

    Leave a comment:


  • turbokiisseli
    vastasi
    Katsot vanhasta osasta numeron ja tilaat sen perusteella.

    Leave a comment:


  • torspot
    vastasi
    p3103 intake flap motor v157 tommosta vikaa pukkaa eli mistä tiedän oikean osanumeron autooni? Auto on 4f bre moottorilla. Nettissä on liian monta vaihtoehtoa 2 litraisille tdi:lle ei viitsis lähtee arvalla liikkeelle.

    Leave a comment:


  • toma-
    vastasi
    Veikkaan kolinaan ilmastointikompuran kumikytkimen pettäneen. :)

    Leave a comment:


  • audisti
    vastasi
    Suunnitelmissa ollut itekkin laittaa tuommonen 2.0 tdi A4, mutta näitä juttuja kun lukee niin uskaltaako tuommosta oikiasti laittaa? :) Yhtä yksilöä kävin katsomassa ja koeajamassa, se oli bpw koneella eli onko tuossa minkälainen tuo ö-pumppu hässäkkä? Mitään sille ei ole edellisen omistajan mukaan tehty koneelle ja mittarissa nyt oli n.260tkm ja vuosimallia 2006. Viimeset 100tkm oli aikasempi omistaja ajanut 15tkm öljynvaihtovälillä.

    Kottero jäi vielä liikkeeseen oudon kolinan vuoksi joka kuului ilmastoinnin kompuran/laturin/ohjaustehostajan pumpun suunnalta minkä aikoivat korjaamolla tutkia?.

    Leave a comment:


  • jasso
    vastasi
    Tänään tilasin omaan BKD:hen tuon 1749VB hybridin ja samat keskustelut käytiin puhelimessa. Työmatkan varrelle osuu pari mäkeä jotka ovat melkoista vedättämistä jos ajetaan kuutosella 90 km/h joten pitänee omaksua uusi ajotyyli tuohon kohtaan.
    Itse ihan saman kävin läpi ja otin vakion, koska käyttöauto, cruise, muutkin ajaa jne. Kun ei ollut tarkoitus muita osia vaihtaa, niin ei sillä VB:llä edes merkittävästi tehoissa voita, joten en viitsinyt ottaa ylimääräistä muistettavaa.

    Leave a comment:


  • kontio
    vastasi
    Täältä on nopea käydä Kuopiossa...ja takasin tulee vielä nopeammin :)

    Leave a comment:


  • Hezekiel
    vastasi
    Kyllä vain, Findiesel on hyvinkin tiedossa. Ilmeisesti Tampereen ympäristössä ollaan jo tyytyväisiä oman autonsa kulkuun kun kaikki valtuutetut softaajat sijaitsevat vähintään 150 km päässä ;)

    Leave a comment:


  • Vieras
    Guest replied
    Findiesel lienee oikea paikka softalle.

    Leave a comment:

Working...
X