Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2.0 TDI koneiden kotkotuksista (pumppusuutinkoneet)
Collapse
X
-
Jaaha, uusi ahdin saapui eli nyt voisi sitten asentaa. Kaikki hyvät neuvot otetaan vastaan kuinka vaihdetaan poikittaiskoneisen quattron turbo pienimmän riesan kautta!
-
Guest repliedAlkuperäinen kirjoittaja TDIq Näytä viestiEGR hieman likainen kotelon sisältä, hampaat ehjät ja liikkuu herkästi. EGR liitin öljyinen. Kaasuläpän kotelo täynnä öljyä, hampaat ehjät ja liikkuu herkästi. Puhdistin ja kuivasin paikat mutta ei mitään merkittävää muutosta.
ECU ja sen liittimet puhtaat ja kuivat.
Torsion value -1,5 Torque 24Nm. Pitääpä kurkistaa tänään jakopään ajoituksiin kun ei ole minun kasaama.
Samoin liittimen pinnit johtosarjan päästä hyvä katsoa ettei ole hapettunut sielltä johdon liitos kohdasta. Näissähän on ollut ongelmaa veden kanssa joka tulee EGR;n läpi ja johtosarjaa menee aina ECUlle asti. EGR;n tiivistystä on vaihdettu erilaiseen luokkaa 5 kertaa muutaman vuoden sisään.
Ei ainakaan muuta tulee mieleen näin kesämökkifiiliksissä.
Leave a comment:
-
Jani: Tutinaa ilmeni välittömästi tyhjäkäynnillä ja alle 2000rpm kun säädön aikana Torque laski tuonne 22-24 tuntumaan. Vaikutti ajokelvottomalle. Noin 30Nm taitaa vaikuttaa käytännön minimille kuten tuolla audi-sportilla joku posmentaakin. Kannattanee säätää kummatkin arvot kuntoon ennen seuraavia tutkintoja.
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja Hezekiel Näytä viestiTänään tilasin omaan BKD:hen tuon 1749VB hybridin ja samat keskustelut käytiin puhelimessa. Työmatkan varrelle osuu pari mäkeä jotka ovat melkoista vedättämistä jos ajetaan kuutosella 90 km/h joten pitänee omaksua uusi ajotyyli tuohon kohtaan.
Softaa ei ole vielä laitettu eikä tekijääkään päätetty (saa laittaa vihjeitä!). Voisi olla hyvä jos sitä alapäätä hiukan pyöristeltäisiin ettei ole niin altis laiskan ajotyylin aiheuttamille virheille.
Tarkoitus oli ottaa vieläkin vähän isompi hyrrä, mutta autolla kun ajaa myös puoliso, ja peräkärryäkin tulee vedettyä, niin tehtiin kompromissiratkaisu.
Nyt on rapiat 4000km tullut ajettua tuolla pikkuvirillä, ja onhan se aivan kuin toinen auto. Eikä vielä, kop kop, ole ollut mitään ongelmia. Toki sitä on varautunut, että kytkimelle jne. saa jossain vaiheessa jotain tehdä, mutta kun maltillisesti ajaa, eikä aivan alhaalta lähde vedättämään isoilla vaihteilla, niin eiköhän se kestä.
Leave a comment:
-
EGR-venttiili kunnossa ihan itsessään? Ei kadonneita hampaita tms.
Myös EGR johtosarja venttiilin päässä kuiva?
Vilkaise että ECU;n päästä on liittimet puhtaat.
ECU ja sen liittimet puhtaat ja kuivat.
Torsion value -1,5 Torque 24Nm. Pitääpä kurkistaa tänään jakopään ajoituksiin kun ei ole minun kasaama.
Leave a comment:
-
Tuolta löytyi ihan hyvää juttua 16V TDI:n nokkien asennon testailuista ja säädön vaikutuksista:
http://www.audi-sport.net/vb/a3-s3-s...ng-idle-2.html
Asetin juuri torsion 0:een ja pakonokan siten, että Newtonit 28-30. Jää nähtäväksi mitä vaikutusta kulutukseen tuolla on. Lämpimänä käyntiinlähtö ei juurikaan parantunut. Seuraavana Hot Start -fix suoraan softaan, kun on varmaan aiemmalta softaajalta jäänyt tekemättä(!).
Leave a comment:
-
Guest repliedEGR-venttiili kunnossa ihan itsessään? Ei kadonneita hampaita tms.
Myös EGR johtosarja venttiilin päässä kuiva?
Vilkaise että ECU;n päästä on liittimet puhtaat.
Leave a comment:
-
Mulla on työn alla -05 4F BLB koneella, manuaali, noin 300tkm.
Ongelmia:
- epätasainen tyhjäkäynti
- pintakaasulla nykimistä, korjautuu kun MAF johto on irti
- satunnaisesti vikakoodia 16785/P0401/001025 - Exhaust Gas Recirculation (EGR) System: Insufficient Flow Detected, yleensä noin 100 km/h nopeudessa
- moottoritieajon jälkeen risteyksestä lähtiessä kierrokset ryntää rajoittimeen
- hävittää jäähdytinnestettä?
Tehty tähän mennessä:
- kaikki suuttimet vaihdettu tehdaskunnostettuihin
- suuttimien johtosarja uusittu
- kansi ollut irti kolarikorjauksessa 50 tkm sitten (jakopään koppa vaurioitunut)
- kokeiltu toisella MAFilla
- EGR jäähdytin käytetty irti, ei ainakaan näkyvää nestevuotoa, vaihtoläppä toimii
- Kaasuläppäkotelo puhdas, EGR arvot tyhjäkäynnillä hieman koholla
Onko raadilla ehdotuksia seuraavaksi toimenpiteeksi?
Leave a comment:
-
Oletko muuttanut kulutusnäytön kalibrointia? Ja kuinka käynnnistyy lämpimänä tuolla -1.0 torsionilla?
Kulutukseen tuolla arvolla on todellakin merkitystä. BMP moottorisessa Passatissa sain 0.5-0.7l kulutuksesta pois säätämällä 2.0->0:aan. Kyseisen auton jakopäänkopassa tehtaan kirjoittama arvo 0.5. Perheen toisen kuljettimen BKD näyttää nyt -1.0 ja lämpimänä käyntiinlähtö ei ole ihan sitä mitä pitäisi. No, säädetään kuntoon.
Leave a comment:
-
Tuntuu olevan BKD-kone ilmeisen tarkka nokkien ajoituksesta kulutuksen suhteen. Olen nyt hiplannut pakonokkaa hiukan edestakaisin ihan arviokaupalta ja tänään pääsin rauhallisessa maantieajossa 3.9l/100km kulutukseen lyhytaikaisen keskikulutusnäytön mukaan. Rahtusen eri kohdassa olevalla nokalla oli nelosella alkavatkin lukemat hyvin tiukassa. Mitenkähän sitä imunokkaa uskaltaisi justeerata? Torsion value (vai mitenkä sitä nyt vcds:ssä kutsuttiinkaan) on nyt -1.0
Leave a comment:
-
Guest repliedJoko marmorilta haettaessa alustanumerolla tai osaavasta varaosaliikkeestä. Sen helpommaksi se ei tule, jos ei itse tahdo nähdä vaivaa edes osan irroitukseen numeron selvittämiseksi.
No marmori on kallis, mutta siinä tulee palvelu mukana joka selvittää sen numeron.
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja turbokiisseli Näytä viestiKatsot vanhasta osasta numeron ja tilaat sen perusteella.
En viittis purkaa autoa sitä varten. Meinasin että onko helpompaa tapaa mistä tarkistaa osa?
Leave a comment:
-
p3103 intake flap motor v157 tommosta vikaa pukkaa eli mistä tiedän oikean osanumeron autooni? Auto on 4f bre moottorilla. Nettissä on liian monta vaihtoehtoa 2 litraisille tdi:lle ei viitsis lähtee arvalla liikkeelle.
Leave a comment:
-
Suunnitelmissa ollut itekkin laittaa tuommonen 2.0 tdi A4, mutta näitä juttuja kun lukee niin uskaltaako tuommosta oikiasti laittaa? :) Yhtä yksilöä kävin katsomassa ja koeajamassa, se oli bpw koneella eli onko tuossa minkälainen tuo ö-pumppu hässäkkä? Mitään sille ei ole edellisen omistajan mukaan tehty koneelle ja mittarissa nyt oli n.260tkm ja vuosimallia 2006. Viimeset 100tkm oli aikasempi omistaja ajanut 15tkm öljynvaihtovälillä.
Kottero jäi vielä liikkeeseen oudon kolinan vuoksi joka kuului ilmastoinnin kompuran/laturin/ohjaustehostajan pumpun suunnalta minkä aikoivat korjaamolla tutkia?.
Leave a comment:
-
Tänään tilasin omaan BKD:hen tuon 1749VB hybridin ja samat keskustelut käytiin puhelimessa. Työmatkan varrelle osuu pari mäkeä jotka ovat melkoista vedättämistä jos ajetaan kuutosella 90 km/h joten pitänee omaksua uusi ajotyyli tuohon kohtaan.
Leave a comment:
-
Täältä on nopea käydä Kuopiossa...ja takasin tulee vielä nopeammin :)
Leave a comment:
-
Kyllä vain, Findiesel on hyvinkin tiedossa. Ilmeisesti Tampereen ympäristössä ollaan jo tyytyväisiä oman autonsa kulkuun kun kaikki valtuutetut softaajat sijaitsevat vähintään 150 km päässä ;)
Leave a comment:
-
Guest repliedFindiesel lienee oikea paikka softalle.
Leave a comment:
Leave a comment: