Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0 BiTdi viritys

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    2. anturi pitäisi olla ensimmäinen joka on turbon jälkeen pakoputkessa. Nypi liittimiä irti ja kato mistä anturista tulee vikakoodi tai miten anturien näyttämät muuttuu niin kyllä se sieltä lopulta löytyy.

    Comment


    • #62
      Alkuperäinen kirjoittaja Keke67 Näytä viesti


      Ens viikolla menee osat paikalleen ja auto dynoon.
      Kenen tekeleet ja verkkokaupan osoite kiitos?

      Tilasin itse jo kuukausia sitten osia eräästä putiikista, mutta eipä kuulunut myyjästä sen enempää.. Joten uutta matoa koukkuun.

      Comment


      • #63
        https://www.darksidedevelopments.co.uk/

        Kaikki paitsi ilmansuodatin boksi/suodatin tuli Darksideltä, jota voi kyllä suositella isolla s:lä. Harmi vaan että sijaitsee Englannissa joten ens vuodesta lähtien joutuu maksamaan Suomeen alvin ja tullin :/

        Comment


          #64
          Saatko tuosta ilmansuodatinboxista enemmän kuvia? Onko siis rs6 mallista vai mistä? PreFL boxi taitaa olla erilainen kuin FL boxi?

          Comment


          • #65
            Joo RS6:sen boksi, sopii ilman mitään muokkauksia paikalleen.

            https://www.audi-sport.net/xf/thread...istory.289685/

            Tuolta löytyy hyvät vertailukuvat kun selaa vähän alemmas.

            Joku varmasti huomaa jos vierailee yllamainitussa topikissa, niin tuon käyttäjän "The Black Panther" mehukkaat teholukemat. Auto on penkitetty Hollannissa ja kyseisen firman lukemista voi ottaa ainakin 10% helposti pois.

            Comment


              #66
              FL kotelo näyttää tältä. Tokkopa nää ekana ahistaa.

              Attached Files

              Comment


                #67
                Tossa on pre-fl ja onko nyt RS7(6?) ilmansuodatinboksin kuvat samassa viestissä. Kait tuohon tekis vaikka ite reijät tai askartelis ritilän jotta saman hyödyn saa irti.

                https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...30#post1582430

                Comment


                  #68
                  Olikos keke67 muutokset onnistuneita ?
                  kävikkö dynossa ?

                  Comment


                  • #69
                    Tässä ollu pari muuttujaa nii homma vähän kestänyt. Huomenna toivon mukaan autoon tehdään lopullinen softa ja penkitetään.

                    Comment


                    • #70
                      Orkkis välijäähyn kennon mitat 685mm x 175mm x 75mm.

                      Nyt on auto penkitetty ja oikein kiva käyrä sieltä tuli(Edellisellä sivulla kuva mitä osia autoon vaihdettiin):

                      Comment


                        #71
                        Mukavan tasainen käppyrä kekellä !
                        taitaapi soppa vaan loppua kesken vaikka ahtimessa varmaan vielä tuottoa olisikin. Meinaatko vielä lisää päivittää esim. suuttimia vaihtamalla ?

                        Comment


                        • #72
                          Kuulema vielä ois mahdollista ottaa noin 20hp mutta vaatisi pakolämpösuojan poistamisen ohjelmasta mutta sitten mennään aika vaarallisille vesille, eli ei kyllä järkevää noin vähäisen tehonlisäyksen takia. Vakioahtimet loppuu sis kesken.

                          Laittasin/laitan kyllä muokatut fin-turbon ahtimet jahka joku keksii mikä siellä on pullonkaulana... sitä odotellessa. Romaniassahan nuo paljon virittää Saksalaisia diisseleitä, nii sieltä suunnalta vois löytyä apua.

                          Comment


                            #73
                            TVS lupaa näihin noilla modeilla 440/875... Onko sit vaa lupauksia vai miksi näin?

                            Comment


                              #74
                              Kiitokset noista coolerin mitoista. Coolerin tilavuus mainostettu +158% suurempi on todellista +94%. Etupinta-ala mainostettu +178% suurempi on todellista +124%.

                              Asianhan tuo cooleri ajaa ja ilmeisesti aika maksimi koossa sopivuuden kannalta. Tutkin asiaa aiemmin, niin taitanevat olla verranneet coolerin mittoja johonkin B7 2.0TDI tms tai sitten on lipsahtanut vähän lapin lisää noihin prosentteihin.

                              Comment


                              • #75
                                Nojoo aika paljon siellä lapin lisää on. Isompaa sinne ei oikeastaan edes mahdu. Mutta voin kyllä suositella vaikkakin melko arvokas on, erittäin laadukas ja bolt-on. Vaikka jostain syystä omassa mallissa oli erinlainen törmäyspalkki mihin yläkiinnikkeet tulee nii tässä tapauksessa ei ollut bolt-on. Koon puolesta se ei jää pullon kaulaksi, Romaniassa oleva "kiihdytys" bitdi jossa yli 500hp käyttävät samaa välijäähyä.

                                Teho asiaan. Mitä itse selvittänyt, jutellut monen monen diisseli virittäjän/ohjelmoijan kanssa nii jokainen todennut että se 400hp on maximi vakioahtimilla.

                                Comment


                                  #76
                                  Keke67, sulle tuli siis kuvan perusteella Wagnerin Competition välijäähy vaikkakin sen DarkVader-pojilta tilasit...?
                                  Vaatiko ne kiinnikkeet millaista modaamista kiinnityksen osalta? Itsellä myös 2012 mallinen CGQB ja näin nimittäin jossain asennusklipissä myös modausta, Bolt-On mainostulsesta huolimatta...

                                  Comment


                                    #77
                                    Alkuperäinen kirjoittaja vegelius Näytä viesti
                                    TVS lupaa näihin noilla modeilla 440/875... Onko sit vaa lupauksia vai miksi näin?
                                    TVS:n myyjänä voin kommentoida noihin tehoihin. Ne mitattu heidän dynossa ja kuten kaikki tietää, dynot on dynoja. Käytän mittauksiin Autotunen dynoa joka on juuri tuollainen Dyno Project joka on todettu olevan erittäin tiukka lukemissa. Se mitä on yleisesti mittailtu esim. Mk7R niin eroa tuossa dynossa tulee TVS:n lukemiin yleensä siinä teholuokassa n. 20hv joilla minä myyn asiakkaalle softaa.
                                    Olen muuten yhden romaniassa ohjelmoidun auton logittanut jossa piti olla luokkaa 400hv voimaa. Ruiskutusmäärät oli kuitenkin vähemmän kuin Findieselin softassa joka autoon meni kun ahtimet kävi korjauksessa hajottuaan. Myös muut arvot oli ennemmin 360hv nurkille kuin 400hv ja vielä muka DPF paikoillaan. Olen siis skeptinen noihin tehokkaisiin romanialaisiin vehkeisiin. Dynossa kun saa tunnetusti mitä vaan lukemia ulos. Olisi kiva nähdä suoritusarvoja niistä autoista.

                                    Comment


                                    • #78


                                      Lainasin kuvan netistä mutta noin sen pitäisi sopia paikalleen mutta omassa autossa ei ainakaan ollut tasainen toi törmäyspalkki, jotta olisi sopinut mukana tulleilla kiinnikkeilla. Omassa tehtiin lattaraudat noista yläkiinnikkeistä ja läpipulteilla törmäyspalkkiin. Juurikin toi Wagnerin Competition paketti itsellä.

                                      Tuossa mainitsemastani Romanianialaisesta "melko" nopeasta savustimesta. Ilmeisesti melko monta moottoria räjäyttivät aikanaan mut onko se ihmekkään kun aletaan nykyautosta ottamaan moisia tehoja...

                                      https://www.youtube.com/watch?v=4C9soHHmi2E

                                      https://www.dioperformance.com/prese...ge?projectId=7

                                      Comment


                                        #79
                                        Millaisilla ruiskutusmäärillä saa suunnilleen millasia tehoja ? Cgqb siis...

                                        pulla: paljonko tossa mainitsemassasi romanian autossa oli ruiskutusmäärät ? Entäs findieselin softassa ? Koneena cgqb ?

                                        Comment


                                          #80
                                          Ei hele miten monimutkainen ahdin, kirjaimellisesti MONTA MUTKAA eikä mikään ihme että tuon ohjelmoiminen toimimaan kunnolla voi tuottaa harmaita hiuksia:
                                          http://www.youtube.com/watch?v=1wA4-JnckQo

                                          Comment


                                          • #81
                                            Kirjotellaas jotain tännekki ettei topikki ihan kuole. Tuli hankittua tollanen Dragy Performance Box 10Hz jotta pääsi mittailemaan oman ja kavereiden autojen suorituskykyjä.

                                            0-100km/h menee 4,7s.
                                            1/4 mailin menee alle 13 sekunnin ja noin 170km/h loppunopeudella.

                                            Comment


                                              #82
                                              Alkuperäinen kirjoittaja vV8m5 Näytä viesti
                                              Ei hele miten monimutkainen ahdin, kirjaimellisesti MONTA MUTKAA eikä mikään ihme että tuon ohjelmoiminen toimimaan kunnolla voi tuottaa harmaita hiuksia:
                                              http://www.youtube.com/watch?v=1wA4-JnckQo
                                              Ei tarvii onneksi opetalla kuin kerran :)

                                              Comment


                                                #83
                                                Keke67 , millaisella lähdöllä noi ajat on saatu, launchilla vai normaalisti jalka jarrulta & kaasu pohjaan ?
                                                kivasti liikkuu jokatapauksessa tuollaiseksi möhköksi ! :D

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Tuossa ei oo launchia. Eli jalka jarrulla ahistamalla kierrokset 3-3,5k, kaasu pohjaan ja manuaali puolella vaihteiden vaihto ku tullu huomattua että tuo sportti puoli on hittaampi. Jos lähtee normaalisti nii aika on jotain 6 sekunnin pintaa :D

                                                  Kyllä noihin aikoihin voi olla tyytyväinen ottaen huomioon paljon toi malmikasa painaa. Mutta katsoo ens keväänä jos turbo jne asiat ovat selvinneet, nii sais vielä vähän lisää tehoa. Mutta se on ainakin tiedossa että kannet näissä alkaa ahdistaan.

                                                  Comment


                                                    #85
                                                    Aiheeseen liittyen kokeilin aikanaan lokitiedostoja ajaessa lähtöä tuolla samalla tyylillä laatikko tosin automaatilla. Noin 3 sekunnin kohdalla ahdot tasaantui olikohan se 1bar vai 1,5bar. Siitähän sen huomaa myös kun auton perä niiaa alas ahtojen noustessa. Että ei ihan heti kannata jarrua nostaa kun kierrosviisari saavuttaa 3krpm.

                                                    A7 2015 BiTDI jos tällä nyt olis jotain merkitystä.

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      Auto kävi vielä hienosäädössä kun tahto olla että railipaine tippui ja savutti aika julmetusti. Nämä korjaantu ja kyllä sieltä vielä sai hierottua parikyt lisäheppaa. Auto penkitettiin eri penkissä mutta lähtökohta tulos oli sama mitä toisessa penkissä (398,,8hp/838,6nm)



                                                      0-100km/h päästään 4,5-4,6 sekunnin tuntumaan.

                                                      Comment


                                                        #87
                                                        Kiva olisi nähdä Keke67:ltä varttimailin aika tai pidempikin veto, 0-200km/h tms. Voisi hieman vertailla kulkua muihin samassa teholuokassa oleviin BiTdi-autoihin.

                                                        Comment


                                                        • #88


                                                          Nyt käyty varttimaililla kokeilemassa mihin toi möhkö jaksaa. Taisin 4 tai 5 veto vetästä ja kaikki samaa luokkaa. Jokaisessa vedossa lähdössä renkaat löi tyhjää. Uskon jos jaksaisi panostaa nii tuosta sais kymmennyksen-kaksi pois.

                                                          EDIT: Tuossa vielä video https://youtu.be/OvdKGvkLg6k?t=813
                                                          Viimeksi muokannut Keke67; 28.7.2021, 23:37.

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Hyvin on kipittänyt!

                                                            Itsellä meni pelkällä ohjelmalla ja laatikkosoftalla 12.89. Nyt tehtiin itse suoraa dpf:n ja vaimentimien tilalle (dp/cat vielä paikalla) dragyllä saatiin ajaksi 12.51 / 177.
                                                            Pitäs surkeasti cooler saada, kun imulämmöt ihan tapissa hetkessä. Sit vois mennä taas valokennoille hakeen virallista lappua.

                                                            Ai niin, prefl ja fl eroista, eri puristussuhde, suuttimien lisäks. Myös dpf:t on erilaiset...

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Kuka sulle on tehnyt laatikkoon softan? Sitä toi omakin kaipailis kun S puolella kiertää 5200rpm ennenkö vaihtaa(mikä on aivan turhan pitkälle), sais vaihtaa jossain 4800-5000 hujakoilla. Kaikki noi vartti vedot vedin manuaali puolella.

                                                              Lisäksi mulla on musavehkeitä/vaimennus materiaalia lisätty autoon. Syyskuussa ois vielä tälle vuodelle yhdet ajot. Jos hankkis sinne toisenlaiset vanteet/renkaat, purkais ainakin musa vehkeistä painavimmat pois ja mahdollisesti penkit.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X