Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0 BiTdi viritys

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Alkuperäinen kirjoittaja Turjake Näytä viesti

    Juu, näin oli kyllä. 378hp oli näyttänyt vanhalla softalla, uudet osat kiinni säätämättä (suuttimet ja turbo). Uudelleen ohjelmoituna, uusille osille lopputulos 423hp. Virtauksissa on joku "tulppa" ja koittavat sitä vielä tutkia, sekä miettivät aquamistiä. 12.65 oli virtasalmella varttitulos. Ylioptimistinen penkki eestissä, jyväskylän penkin ollessa päinvastoin? Penkeissä on näemmä isoja eroja kautta linjan... briteissä bobby singh teki vertailua, hajonta melkoinen!!
    Etkös sä jumpannut turbon tosta ja käyttänyt sen fin turbolla?
    Missä pajassa virossa sun kaverisi auto oli säädetty?

    Comment


    • #32
      Minkälaisia lukemia porukalla irronnut näistä? Löytyykö foorumilta ketään jolla ois esim finturbon muokattu setti jne.

      Comment


        #33
        No just tuossa Turjakkeen lainauksesa on tuo 423hp on finturbon setillä.

        Comment


          #34


          Katalysaattorin ja DPF:n poisto. Dynotulokset kohdassa 9:00.

          Comment


            #35
            ei taida mennä suomessa leimasta läpi tommosilla?

            Comment


              #36
              Silloin ei pidä lähteä "virittämään" ensinkään, jos leimasetä pelottaa ;)

              Comment


                #37
                Niin isoa leimasetää en ole vielä nähnyt, että olisi pelottanut ;) Kyseessä oli faktinen kysymys, että onko tuo laitonta ja onhan se käsittääkeni. Eli jos leimasetä/täti tuon huomaa, niin tulee hylky ja lyhyt aika korjata DPF:t/KAT:it etc kolskeet paikalleen.

                Comment


                  #38
                  Darksiden dynossa suoran putken vaikutukset olivat siis turbojen ylimenokohdassa vedon tasoittuminen, muutama lisähevonen ja jos oikein tulkisin kaverin mutinoita, niin tuumi, että noilla EGT(pakolämpö) luvuilla pystyisi syöttämään lisää soppaa n.385hp paikkeille, muttei halunnut vielä viedä konetta rajoille, kun seuraavaksi on isomman turbon vuoro...

                  Summa summarum, kyllä sieltä lisähummia löytyy suoralla putkella, mutta katsastuksia varten pitää jaksaa sitten jumpata palikkaa pois & paikoilleen ja samalla pitää ohjelmakin pysyä perässä...

                  Comment


                    #39
                    Lisäksi nuo lisähummat tulee hitokseen kalliiksi. Kun vertailu tehdään esim. pelkän softavirityksen jälkeen saataviin lisätehoihin.
                    Vaihtoon menee paljon palikoita, cooler, rail-paineanturi, dp+dpf muutos, ilmansuodatinkotelo(ehkä), suuttimet(ehkä), turbot yms.. Noihin muutoksiin ei pari touhutonnia riitä.

                    Eli kun miettii, mitä asiansa osaava softaaja tekee n.500€ työllä, ja sillä saatava tehon kasvu. Versus tämän jälkeen saatava tehon kasvu palikoiden vaihdoilla. Niin homman mielekkyys katoaa, ainakin itsellä, suhteellisen nopeasti.

                    Comment


                      #40
                      Juuri noin mitä Arto sanoi, itselläkin saa erikoismurot riittää. Auto muuttui jo pelkästään sillä paaaaaaljon paremmaksi kulultaan. Sellainen vähän kuin käsijarru päällä meno muuttui raikkaaksi läpi kierrosalueen.

                      Comment


                        #41
                        Mitenkä näissä pako / imulämmöt softattuna vakiohiluilla?

                        Comment


                          #42
                          Itsellä pakolämmöt VCDS lokien mukaan max 870 astetta täyskaasukiihdytyksessä. Vakiona ollut noin 760 astetta.

                          Comment

                          Working...
                          X