Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0 BiTdi viritys

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Alkuperäinen kirjoittaja Turjake Näytä viesti

    Juu, näin oli kyllä. 378hp oli näyttänyt vanhalla softalla, uudet osat kiinni säätämättä (suuttimet ja turbo). Uudelleen ohjelmoituna, uusille osille lopputulos 423hp. Virtauksissa on joku "tulppa" ja koittavat sitä vielä tutkia, sekä miettivät aquamistiä. 12.65 oli virtasalmella varttitulos. Ylioptimistinen penkki eestissä, jyväskylän penkin ollessa päinvastoin? Penkeissä on näemmä isoja eroja kautta linjan... briteissä bobby singh teki vertailua, hajonta melkoinen!!
    Etkös sä jumpannut turbon tosta ja käyttänyt sen fin turbolla?
    Missä pajassa virossa sun kaverisi auto oli säädetty?

    Comment


    • #32
      Minkälaisia lukemia porukalla irronnut näistä? Löytyykö foorumilta ketään jolla ois esim finturbon muokattu setti jne.

      Comment


        #33
        No just tuossa Turjakkeen lainauksesa on tuo 423hp on finturbon setillä.

        Comment


          #34


          Katalysaattorin ja DPF:n poisto. Dynotulokset kohdassa 9:00.

          Comment


          • #35
            ei taida mennä suomessa leimasta läpi tommosilla?

            Comment


              #36
              Silloin ei pidä lähteä "virittämään" ensinkään, jos leimasetä pelottaa ;)

              Comment


              • #37
                Niin isoa leimasetää en ole vielä nähnyt, että olisi pelottanut ;) Kyseessä oli faktinen kysymys, että onko tuo laitonta ja onhan se käsittääkeni. Eli jos leimasetä/täti tuon huomaa, niin tulee hylky ja lyhyt aika korjata DPF:t/KAT:it etc kolskeet paikalleen.

                Comment


                  #38
                  Darksiden dynossa suoran putken vaikutukset olivat siis turbojen ylimenokohdassa vedon tasoittuminen, muutama lisähevonen ja jos oikein tulkisin kaverin mutinoita, niin tuumi, että noilla EGT(pakolämpö) luvuilla pystyisi syöttämään lisää soppaa n.385hp paikkeille, muttei halunnut vielä viedä konetta rajoille, kun seuraavaksi on isomman turbon vuoro...

                  Summa summarum, kyllä sieltä lisähummia löytyy suoralla putkella, mutta katsastuksia varten pitää jaksaa sitten jumpata palikkaa pois & paikoilleen ja samalla pitää ohjelmakin pysyä perässä...

                  Comment


                    #39
                    Lisäksi nuo lisähummat tulee hitokseen kalliiksi. Kun vertailu tehdään esim. pelkän softavirityksen jälkeen saataviin lisätehoihin.
                    Vaihtoon menee paljon palikoita, cooler, rail-paineanturi, dp+dpf muutos, ilmansuodatinkotelo(ehkä), suuttimet(ehkä), turbot yms.. Noihin muutoksiin ei pari touhutonnia riitä.

                    Eli kun miettii, mitä asiansa osaava softaaja tekee n.500€ työllä, ja sillä saatava tehon kasvu. Versus tämän jälkeen saatava tehon kasvu palikoiden vaihdoilla. Niin homman mielekkyys katoaa, ainakin itsellä, suhteellisen nopeasti.

                    Comment


                      #40
                      Juuri noin mitä Arto sanoi, itselläkin saa erikoismurot riittää. Auto muuttui jo pelkästään sillä paaaaaaljon paremmaksi kulultaan. Sellainen vähän kuin käsijarru päällä meno muuttui raikkaaksi läpi kierrosalueen.

                      Comment


                        #41
                        Mitenkä näissä pako / imulämmöt softattuna vakiohiluilla?

                        Comment


                          #42
                          Itsellä pakolämmöt VCDS lokien mukaan max 870 astetta täyskaasukiihdytyksessä. Vakiona ollut noin 760 astetta.

                          Comment


                          • #43
                            Jos vakio ahtimilla saadaan se ~400hp ja Suomessa Fin-Turbon setillä otettu tietävästi se ~430hp parhaillaan (kuten Turjake kirjotti joku pullonkaula/ongelma siellä on mitä ei olla vielä löydetty), potentaalia olisi toki enemmän.

                            Comment


                              #44
                              Nuo pakolämmöt moni on maininnut haasteeksi... Tulee olemaan mielenkiintoista nähdä, millaisiin lopputehoihin Brittipojat päätyvät päivitetyllä ahdinsetillä...

                              Ja se, että jatkavatko esim. juurikin suutinten vaihdolla CVUA/B vielä ja vesimetanoli-ruiskulla yms. Kyllähän tuossa potentiaalia vielä olisi...

                              Comment


                              • #45
                                Kertokaapas tyhmemmälle että mitä asioita näistä pakolämmöistä voi päätellä? Minulla on A4 uudemmalla B9-korilla, jossa (3,0TDi) yksiturboinen 200kw CRTC-kone. Moottori on ohjelmoitu Erikoismoottori-Airaksisen softalla ja pakolämmöt huitelee täydellä kaasulla 890 asteen tietämillä? Autoa ei ole penkitetty. Voiko noista pakolämmöistä päätellä auton teholukemia? Ja olikohan se ruiskutusmäärälukema (mean injection quantity) n. 90 paikkeilla. Olisikohan tuossa vielä potentiaalia ilman putkistomuutoksia? Millaisilla pakolämmöillä aletaan liikkua jo riskirajoilla kestävyyden suhteen? Ihan tyytyväinen olen tuon auton kulkupuoleen 1700rpm yläpuolella, mutta koko ajan tuntuu että auto kaipaisi sitä toista turboa ja lisäherkkyyttä alakierroksille. Bi-turboa tästä ei realistisilla keinoilla saa, mutta saisiko alapään herkkyyttä isommalla coolerilla ja isommilla suuttimilla?

                                Ja vielä kiinnostaisi tietää sellainen asia, että onko näissä bi-turbo-koneissa sama reagointi-viive liikkellelähdössä kuin tässä yksiturboisessa? Sellainen puolen sekunnin dead spot ennenkuin auto herää kiihdytykseen? Koska vähän houkuttaisi hieman isompikokoinen auto ja sen myötä tuo bi-turbo.
                                Viimeksi muokannut JKK74; 2.11.2020, 15:42.

                                Comment


                                • #46
                                  Pakolämmöistä ei voi päätellä tehoja. Jos tuntuu nuhaiselta alle 1700rpm niin pienemmällä ahtimella herää alempaa, mutta eri asia onko vaihdossa mitään järkeä. Ei saavuteta myöskään coolerilla tai suuttimilla alakierrosherkkyyttä. Onkohan tohon malliin saatavilla vaihdelaatikko softaa? Sillä voi saada käytöstä terävämmäksi vaikka tehoja ei lisääkkään.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Ei ole saatavilla softaa. Toi Audin orkkis softa on tosi kuminauhamainen. Vrt Bmw ja puhumattakaan ohjelmoitua, mitä valitettavasti saa vain Bemareihin.

                                    Comment


                                      #48
                                      Ai vaihteistosoftaa? On niitä joitain kehitysversioita jo olemassa. Asiasta enemmän tietävät voisi itse valaista asiaa.

                                      Comment


                                        #49
                                        Täällä allekirjoittunut on kovin tuota 8HP softaa ja sen erinäisiä muutoksia testaillut jo pidempään omassaan. Kelpaa ainakin itselle vallan hyvin nyt ja kehtaa sitä asennella muillekin, muutamalle nyt laittanutt ja palaute ollut kyllä kovin positiivista. Eihän se alkup. tosiaan huono ole, mutta eihän se haittaa jos paremman haluaa ja on ollut aikaa testailla ;)

                                        Comment


                                        • #50
                                          Onko tuo siis itse tehty softa? Minkälaisia muutoksia tuolla saa tehtyä?

                                          Comment


                                            #51
                                            https://www.hptuners.com/mpvi2/

                                            Voihan noita laatikoita säädellä mieleisekseen kunhan laittaa kättä syvemmälle taskuun ja ostaa siihen kuuluvat välineet.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Alkuperäinen kirjoittaja Keke67 Näytä viesti
                                              Ei ole saatavilla softaa. Toi Audin orkkis softa on tosi kuminauhamainen. Vrt Bmw ja puhumattakaan ohjelmoitua, mitä valitettavasti saa vain Bemareihin.
                                              Laatikon tehdassofta oli tosiaan hyvin kuminauhamainen.

                                              Juu se piti vielä mainita, että mulla on vielä tuossa B9:n ZF 8HP-lootassa TMC Motorsportin tekemä vaihteistosofta:
                                              https://www.tmcmotorsport.com/autofl...gearbox-tuning

                                              Ilmeisesti toistaiseksi ainoa Euroopassa, joka myy kaupallista ratkaisua Audin 8HP-laatikoihin. Ja kyllähän se hieman muutti vaihteiston toimintaa nopeammaksi ja paremmaksi (kun oikein kuvittelee). Ilmeisesti softan myötä poistui joidenkin vaihteiden väännönrajoitukset, joka teki pienen (kuvitellun) boostin kulkuun alakierroksilla. Ja positiivisena puolena auto vaihtaa säpäkämmin 8-vaihteelta pienemmälle ohituksiin lähdettäessä. Tai sitten se vaihtoi säpäkämmin jo ennenkin dynamic-moodilla. Mutta ei tuo softa tästä laatikosta missään tapauksessa BMW-laatikon veroista tehnyt. Ei sinne päinkään. Ehkä odotin enemmän...
                                              Viimeksi muokannut JKK74; 3.11.2020, 00:13.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Miten menee pakolämpöantureiden järjestys näissä? Takimmainen oikealla lienee nro 4, mutta missä on nro 2?

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Tuosta SSP:stä selvinnee.
                                                  Attached Files

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Alkuperäinen kirjoittaja Akseli Näytä viesti
                                                    Kertokaapas tyhmemmälle että mitä asioita näistä pakolämmöistä voi päätellä? Minulla on A4 uudemmalla B9-korilla, jossa (3,0TDi) yksiturboinen 200kw CRTC-kone. Moottori on ohjelmoitu Erikoismoottori-Airaksisen softalla ja pakolämmöt huitelee täydellä kaasulla 890 asteen tietämillä? Autoa ei ole penkitetty. Voiko noista pakolämmöistä päätellä auton teholukemia? Ja olikohan se ruiskutusmäärälukema (mean injection quantity) n. 90 paikkeilla. Olisikohan tuossa vielä potentiaalia ilman putkistomuutoksia? Millaisilla pakolämmöillä aletaan liikkua jo riskirajoilla kestävyyden suhteen? Ihan tyytyväinen olen tuon auton kulkupuoleen 1700rpm yläpuolella, mutta koko ajan tuntuu että auto kaipaisi sitä toista turboa ja lisäherkkyyttä alakierroksille. Bi-turboa tästä ei realistisilla keinoilla saa, mutta saisiko alapään herkkyyttä isommalla coolerilla ja isommilla suuttimilla?

                                                    Ja vielä kiinnostaisi tietää sellainen asia, että onko näissä bi-turbo-koneissa sama reagointi-viive liikkellelähdössä kuin tässä yksiturboisessa? Sellainen puolen sekunnin dead spot ennenkuin auto herää kiihdytykseen? Koska vähän houkuttaisi hieman isompikokoinen auto ja sen myötä tuo bi-turbo.
                                                    Eihän noi pakolämmöt muuta kerro kun ahdistuksesta imu- ja pakopuolella.
                                                    Sen sijaan toi ruiskutusmäärä jotain jo voi kertoakkin ellei mee "voimasavuna" ilmaan.

                                                    Itelläki bitdi ahdistaa jos paljon antaa runtua kesällä, nousee pakolämmöt yli 900 ja sit ilmeisesti softa alkaakin jo himmaan menoa ettei sula koko paska.
                                                    vähän yli 100 on mulla max ruiskutus eikä savuta.

                                                    tehdassäädöissä taitanee olla jotain vähä yli 80 toi ruiskutusmäärä biturboissa (230kw 650nm)

                                                    Comment


                                                    • #56


                                                      Ens viikolla menee osat paikalleen ja auto dynoon.

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Viitsitkö laittaa tänne näkyville orkkis välijäähdyttimen kennon mitat? Näkis kuinka lähelle tai kauas noi mainosprosentit menee oikeisiin nähden.

                                                        Alkuperäinen kirjoittaja https://www.wagner-tuning.com/product/audi/audi-a7-c7-typ-4g/competition-ladeluftkuehler-kit-audi-a6-c7-30bitdi-200001103-1.html
                                                        This competition intercooler has the following core size (610mm x 440mm x 65mm= 17,446L / 24Inch x 17,3Inch x 2,56Inch = 1064,62Inch³), providing 178% more frontal area and 158% more volume compared to the stock mounted intercooler. Our engineers have increased the intercooler core size and efficiency, as well as improving the end tank design to remove any OEM bottlenecks, resulting in increased flow rating and charge cooling properties. Despite of it´s size the weight of the complete intercooler is only 9,1kg.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Jatketaanpa niistä pakolämmöistä. 2012 CGQB-moottori kyseessä. Välkyn laittaman SSP:n mukaisella paikalla n:o 2 ei ole lämpötilantunnistinta.
                                                          Eikö tuossa CGQB:ssä ole 2-anturia ollenkaan, vai missä se sijaitsee? VCDS kertoo anturin 2 lämpötilaksi jatkuvan 222 c, joka ei tietystikään voi pitää paikkaansa.
                                                          Voisko joku CGQB:n omistaja tsekata omastaan noita anturitietoja, kiitos?

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Eikös tuo mun laittama SSP ole juuri CGQB koneesta?

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Ei se luultavasti ole, sitä lämpötilatunnistin 2:ta kun ei tosiaan ole. Ainakaan SSP:n mukaisessa paikassa.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X