Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0 BiTdi viritys

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    3.0 BiTdi viritys

    Kun tuommoinen sattuu jokuselta löytymään vois tähän vähän kerätä tietoja eri virityksistä.

    Kuis moni on vaihtanut esim isompaa pumppua cgqb moottorilla varustettuihin biturboihin?

    Joku vois kasata suutin eroja prefl,facelift ja comp.

    #2
    Mitään en varsinaisesti näiden virittämisestä tiedä mutta etka oli käden ulottuvilla. Pumpuista CGQB on 059130755BH ja vaihtuu 22.10.2012 059130755CC joka on myös facelift CVUA sekä competition CVUB 4G-korimallin loppuun asti.

    CGQB suutin on 059130277CK, CVUA ja CVUB 059130277CT >--23.5.2016--> 059130277EE.

    Comment


      #3
      Nopeasti aiheeseen perehtyneenä. Vanhemmat 313hv (CGQB) moottorit ovat pienemmillä suuttimilla sekä tuotoltaan pienemmällä rail-pumpulla.
      Uudemmissa, eli FL-korisissa CGQB-moottorin on suuttimia(ehkä) ja rail-pumppua päivitetty.
      Uudemmat FL-korisissa olevat BiTdi:t onkin jo lähtöjään tehtaalta isommilla suuttimilla ja rail-pumpulla.

      Muuten tekniikka on pitkälti samaa, toki CVUA:ssa on urea-laitteisto mukana.

      Muuten tämänkin herkistelyssä tehon nostoa miettien. Laittaisin itse ensin pakopuolen kuntoon, jolloin saadaan pakopaineet ja pakolämmöt paremmin kuriin, ahtimet kestäisi paremmin ja toiminta olisi parempaa.
      Tämän jälkeen katsoisin välijäähdyttimen ja ilmanoton kuntoon.
      Viimeisenä koskisin railipumppuun sekä suuttimiin (kallista). Viimeisenä ahtimet (kallista).
      Mekaanisten muutosten mukaan muokataan sitten softaa.

      Näissähän nälkä kasvaa syödessä. Joten sama rumba alusta uudestaan. => Loputon suo.

      Comment


        #4
        Dieseleiden vireistykseen perehtynyt brittipaja Darkside Developments on hankkinut nyt projektikseen 4g bitdin. Kannattaa laittaa seurantaan, kasaavat luultavasti taas lopuksi nettikauppaansa valmiin ja toimivan setin. Välijäähdytin-päivityksellä hekin suosittelevat aloitettavan, luultavasti paras ja tärkein päivitys kaikkiin 3.0tdi koneisiin.
        https://youtu.be/PLmHY9vqYII

        Comment


          #5
          Alkuperäinen kirjoittaja Pönni Näytä viesti
          Uudemmat FL-korisissa olevat BiTdi:t onkin jo lähtöjään tehtaalta isommilla suuttimilla ja rail-pumpulla.
          Mistä tämä tieto on peräisin?

          Comment


            #6
            diffas, tuolta tdiclubin sivulta lukenut. Voin toki olla väärässä.

            Comment


              #7

              Viititkö heittää linkin, kun selvästi jäännyt välistä asia, vaikka melkein päivittäin siellä pyörii.
              Viimeksi muokannut Killeri; 21.8.2020, 10:12. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

              Comment


                #8
                Tähän viittaan http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=491320
                Sekoitin ton pumppu-asian after-market pumppuun. Eli rail-pumppu kaikissa sama. Mun moka.

                Suuttimet on isommat FL:ssä. CGQB:sta ei saa tehoa irti niin paljon softalla kuin CVUA.
                Osanumerotkin on erit bitdi tehoversioissa. Sitä en ole saanut selville, kuinka paljon isommat suuttimet sitten ovat.

                Edelleenkin voin olla tutkimusteni suhteen väärässä.

                Comment


                • #9
                  Suuttimien kalibrointikartat 100% samat CVUA vs. CGQB. Eli samankokoiset on suuttimet.

                  Comment


                  • #10
                    Mitkä tekijät erottavat CGQB ja CVUA/B moottorit? Mistä tulevat tehoerot vakiona ja varsinkin softatessa, CGQB softalla n 370 ja CVUA/B n 400? Paremmin virtaavat suuttimet selittäisi äkkiäkseltään... ? Mun auto ohjelmoitiin Hannulla (tdi tuning finland) ja kun alettiin, totesi Hannu: Sulla onkin fl ja paremmat suuttimet, jolloin saadaan sulle enempi voimaa, kuin prefacelift. Näin myös kävi... aluksi vääntöä oli liikaakin, jolloin otettiin alaspäin ja nyt on karvan yli 800nm. Datan ja virallisen varttimaili ajan puolesta, ollaan tehoissa n 400hp. Saman ajan kellotti kaverin vastaava prefacelift cgqb, jossa isompi wagner cooleri, downpipe, dpf off, rs6 airbox/k&n ym ja mitattu 415hp dynolla. Autossa oli jo paikallaan fin turbon paranneltu turbo, jota ei oltu vielä säädetty. Lisäksi autoon tulee fl mallin cvua/b suuttimet ja menee sitten penkkiin säädettäväksi.
                    Oma autoni -15fl cvua, ohjelmaa lukuunottamatta vakio.
                    Jännä sinänsä, että usean yrityksen sivulla ei erotella eri moottorityyppejä ollenkaan ja annetaan kaikkiin samat arvot softalla. Kuitenkin monella pajalla on taas huomioitu ja annetaan cgqb:lle n 370 ja cvua/b n 400, lopulliset hepat riippuen hieman yrityksestä. En voi varmaksi vannoa suuttimista mutta netistä katsomalla niille on eri osanumerot ja hintaerokin on huomattava näiden välillä...
                    tyyliin 90£ kpl briteissä.

                    Comment


                      #11
                      Nonni, löytyikin ihan oikeaa aihetta pitkästä aikaa :)

                      Comment


                        #12
                        Aihe tosiaan kiinnostaa täälläkin...! :-)

                        Comment


                        • #13
                          240kW versiossa näyttäisi olevan isommat ja muissa pienemmät suuttimet. Ei mene siis moottorikoodin mukaan.

                          Comment


                            #14
                            Meinaatko siis että ei ole valmistajan varaosakatalogiin luottamista?

                            Comment


                            • #15
                              FL mallissa on isommat suuttimet, olikohan 28% (voin muistaa väärin). Pienemmät suuttimet loppuvat 430-440hp kohdalla.

                              Comment


                              • #16
                                Onko nyt niin että CGQB on aina pienet suuttimet mutta CVUA ja CVUB:ssa suuttimet vaihtuu pienistä isoiksi jonkin valmistenron kohdalla joka = pre/facelift?

                                Comment


                                  #17
                                  Ei CVU-koneita ole ollut 4G:ssä kun vasta faceliftissa.

                                  Comment


                                    #18
                                    Lisäksi näyttää olevan myös 250kW BiTDI SQ5 TDI PLUS jossa DEHA moottorissa suuttimet 059130277DR ja 059130277EG.

                                    Edit: DEHA korkeapainepumppu 2000BAR 059130755DA
                                    Viimeksi muokannut andre_; 1.9.2020, 14:41.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oli miten oli niin CVUA/CVUB tehdassoftia on sekä pienille että isoille suuttimille. Molempia olen siis virittänyt, mitään tehonmittauksia ei ole tehty noista.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ihan peruskyssäriä. Jos haluaa pelkän softan CGQB vm.2013 ilman mitään DPF/EGR, putkisto etc mekaanisia säätöjä, että menee leimasta läpi ilman ihmettelyjä, niin mistä hyviä perussoftia, paljon ne maksaa ja paljonko saa suunnilleen lisää jerkkua (hp/vääntö)? Ja onko laatikolle erikseen mitään suositeltavia asioita, softaa tms?

                                        Comment


                                          #21
                                          Alkuperäinen kirjoittaja Turjake Näytä viesti
                                          Mitkä tekijät erottavat CGQB ja CVUA/B moottorit? Mistä tulevat tehoerot vakiona ja varsinkin softatessa, CGQB softalla n 370 ja CVUA/B n 400? Paremmin virtaavat suuttimet selittäisi äkkiäkseltään... ? Mun auto ohjelmoitiin Hannulla (tdi tuning finland) ja kun alettiin, totesi Hannu: Sulla onkin fl ja paremmat suuttimet, jolloin saadaan sulle enempi voimaa, kuin prefacelift. Näin myös kävi... aluksi vääntöä oli liikaakin, jolloin otettiin alaspäin ja nyt on karvan yli 800nm. Datan ja virallisen varttimaili ajan puolesta, ollaan tehoissa n 400hp. Saman ajan kellotti kaverin vastaava prefacelift cgqb, jossa isompi wagner cooleri, downpipe, dpf off, rs6 airbox/k&n ym ja mitattu 415hp dynolla. Autossa oli jo paikallaan fin turbon paranneltu turbo, jota ei oltu vielä säädetty. Lisäksi autoon tulee fl mallin cvua/b suuttimet ja menee sitten penkkiin säädettäväksi.
                                          Oma autoni -15fl cvua, ohjelmaa lukuunottamatta vakio.
                                          Jännä sinänsä, että usean yrityksen sivulla ei erotella eri moottorityyppejä ollenkaan ja annetaan kaikkiin samat arvot softalla. Kuitenkin monella pajalla on taas huomioitu ja annetaan cgqb:lle n 370 ja cvua/b n 400, lopulliset hepat riippuen hieman yrityksestä. En voi varmaksi vannoa suuttimista mutta netistä katsomalla niille on eri osanumerot ja hintaerokin on huomattava näiden välillä...
                                          tyyliin 90£ kpl briteissä.
                                          Oliko niin että Virossa ohjelmoitu kaverisi auto oli suomessa dynossa näyttänyt 37xhv noiden edellä mainittujen muutosten kanssa ja vanhalla softalla? Eli tehoja oli n.40hv vähemmän kuin mitä oli etelässä mitattu? Vai puhutaanko me samasta autosta?

                                          Comment


                                            #22
                                            Alkuperäinen kirjoittaja hirvopau Näytä viesti
                                            Ihan peruskyssäriä. Jos haluaa pelkän softan CGQB vm.2013 ilman mitään DPF/EGR, putkisto etc mekaanisia säätöjä, että menee leimasta läpi ilman ihmettelyjä, niin mistä hyviä perussoftia, paljon ne maksaa ja paljonko saa suunnilleen lisää jerkkua (hp/vääntö)? Ja onko laatikolle erikseen mitään suositeltavia asioita, softaa tms?
                                            Koska olet Espoossa niin minulta saat Findieselin ( TDIfreak) softan. Www.jt-carfix.fi
                                            TDIfreak voi itse vielä kommentoida jatkoksi lukemia ja kertoa softasta lisää. Tai sitten soitat maanantaina minulle tai laitat meiliä.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viesti

                                              Oliko niin että Virossa ohjelmoitu kaverisi auto oli suomessa dynossa näyttänyt 37xhv noiden edellä mainittujen muutosten kanssa ja vanhalla softalla? Eli tehoja oli n.40hv vähemmän kuin mitä oli etelässä mitattu? Vai puhutaanko me samasta autosta?
                                              Juu, näin oli kyllä. 378hp oli näyttänyt vanhalla softalla, uudet osat kiinni säätämättä (suuttimet ja turbo). Uudelleen ohjelmoituna, uusille osille lopputulos 423hp. Virtauksissa on joku "tulppa" ja koittavat sitä vielä tutkia, sekä miettivät aquamistiä. 12.65 oli virtasalmella varttitulos. Ylioptimistinen penkki eestissä, jyväskylän penkin ollessa päinvastoin? Penkeissä on näemmä isoja eroja kautta linjan... briteissä bobby singh teki vertailua, hajonta melkoinen!!
                                              Etkös sä jumpannut turbon tosta ja käyttänyt sen fin turbolla?

                                              Comment


                                                #24
                                                Kyllä meillä se ahdin jumpattiin. Kyllä dynoissa on eroja, samoin mittaustavoissa. Tämä on tullut ihan lähipäivinä todettua taas kerran.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Onnistuuko näiden fl moottorien, esim cvub koodillisen 326hp egr deletointi sekä tulppaus samalla ku softataan? Pullalla tai muilla kokemusta?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Ei kannata tehdä, jos on toimiva. Toimintaa voi vähän muokata. Onnistuu lähes kaikilta softaajilta.
                                                    Viimeksi muokannut Killeri; 25.9.2020, 07:52. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Alkuperäinen kirjoittaja vegelius Näytä viesti
                                                      Onnistuuko näiden fl moottorien, esim cvub koodillisen 326hp egr deletointi sekä tulppaus samalla ku softataan? Pullalla tai muilla kokemusta?
                                                      Saa muutettua pienemmäksi käyttöä Findieselin ohjelmassa.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Noni, tämä projekti eteni.

                                                        https://youtu.be/bQcj79YrC3A

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Jos egr oireilee niin onko syytä remppaa se eka kuntoon ja sitten softaa vai miten? Ja miten näiden jatkeena oleva zf laatikko tykkää kasvaneista väännöistä?

                                                          Softia tuntuu olevan vaikka mitä mutta mikä on oikeasti toimiva. Netti on täynnä näiden lämpöongelmista eikä muuta tietä onneen taida olla kuin ic/dp muutokset? Mitäs muuta pitää huomioida?

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Jos arvostaa että moottori lämpeää ilman lisälämmitintä nopeammin niin silloin egr kuntoon. Ei se näillä perusvirityksillä niin paljoa ahista että sen takia pitäs siitä luopua. Osaava softaa tekee softan niin ettei tarvitse miettiä laatikkomurheista.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X