Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vr6T B5 avant

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Vr6T B5 avant

    Tästä on nyt ollu juttua enemmän tai vähemmän liikenteessä, niin alotellaan pikkuhiljaa tätäkin operaatiota.

    Projektiaihioksi valikoitui 1996 vuoden b5 avant quattro 2.8 30v koneella ja vain 400tkm ajettuna.
    Oli sen verran halpa aihio että oli pakko käydä poistamassa.

    Tekniikka tulee tosiaan olemaan suhtsuunnilleen seuraavanlainen:
    AAN, tilavuus mitälie porattuna hippasta vajaa 2.3l
    JE männät ja h-profiili veivit, rutut jäänee 9.6 paikkeille.
    Vesiuritettu lohko ja kansi
    Kansi portattu kenaxin toimesta
    Custom imusarja kenaxilta
    Hiotut 7A nokat, kylmäkosken erikoismoottori.
    TT-Speediltä Maxxecu ja flying lead johtosarja.
    Uspartsilta isoin griffinin alumiinisyyläri sekä 2kpl haydenin 10" flektejä. Näille pitäis vielä keksiä kaveriks sähkövesipumppu.

    Sekalaisia osia löytyy snow performancen metskuruiskua, turbosmartin 50mm dumppia, kasa lisämittareita kuten plx laajakaista, stri ahtopainemittaria ja mitälie perusjuttuja.

    Hankkimatta on paljon, mutta tässä pikkuhiljaa kaikenlaista keräillen. Turvatankki, bensalinjoja, pumput, kytkin, tiivistesarjat, ahdin ja näitä perus hippuloita.
    Kuivasumppu myös suunnitteilla.
    Ohjaustehostukseen tulee sähköpumppu tuottamaan paineen, samaten jarrutehostukselle tulee oma vakuumipumppu.

    Alustana tällä hetkellä alla joku h&r coilisarja, vaihtunee joskus johonkin kun aiheeseen jaksaa enemmän perehtyä kun toi nyt ajaa asiansa toistaiseksi.
    Satunnaisia powerflexin puslia kerkesin jo asennella.

    Jarruiksi eteen tulee porkken z18 satulat ja 350mm laikat, takajarrut vielä mietinnässä.
    Lootana 01E ja perä pitänee kaivaa b5 s4 että saa oikean välityksen.

    Kytkin täytynee kattoa tilton / alcon 2 tai 3 levyinen, kun en usko enää sintterin riittävän.
    Ahdin todennäköisesti borgwarner EFR8374 tai garrett gtx3582r, joku moderni kuulalaakeri kuitenkin.

    Kuvia?
    No ei. Kaikki tietää miltä vakiokunnossa oleva b5 avantti näyttää.
    Naputellaan kuvia kun on jotain mielenkiintoista näytettävää.
    Viimeksi muokannut Hammu; 5.5.2018, 11:07.

    #2
    Parit vanhat.







    Kytkinhommaa speksattu, näillänäkymin tulee AP racing 2 levyinen sintteri ja blingfactoryn vauhtis. Ne kun saa vielä haalittua, niin alakerran voi viedä tasapainotukseen jonka jälkeen pääsis varmaan niputtamaan kattilaa.

    Comment


      #3
      Ohho. Millaisilla väännöillä tuo on taivuteltu?

      Comment


        #4
        S-profiilikanget.

        Comment


          #5
          Hieno prokkis innolla odotan mitä tulevan pitää ++++

          Comment


            #6
            Arto, jollain isohkon buustin rs2 setupilla, Niemen Petri tuhoajana.

            Tänää tilailin Tilton OT-II kytkimen 2-levyisenä sarlin race teamilta, vauhtipyörän ja terhon pajalta tulee 57 litrainen aeroflow:n turvatankki.
            Kytkin ja vauhtipyörä kun saapuu niin kannan alakerran racersplaceen tasapainotukseen, jonka jälkeen pääsee ainakin sen lyömään läjään.

            Edit:
            Kenaxin kautta tulee myös ATI:n super damper.
            Viimeksi muokannut Hammu; 21.7.2016, 19:43.

            Comment


              #7
              Jarrut vaatinee puhalluksen ja maalauksen, mutta eiköhän tästä saada kohtuu napakka jarrusetti eteen.
              Banaaneja ei ollu, joten kokoa joutuu vertaamaan redbulliin.

              Comment


                #8
                Iso peukku tälle prokkikselle, ei näitä vieläkään liikaa vastaan tule ;)

                Comment


                  #9
                  Kävin tänään suhailemassa Riihimäen takametsissä, josta löyty omituinen lato hieman piilosta.





                  Ovesta sisään ja heti ensimmäisenä vastassa pari hyllyä billettiosia ja joku vanha korisarjavoortti.
                  Mikälie kyläseppä... rengaskin vähän tyhjänä.



                  Äkkiä siinä sai tunnin kulutettua aikaa Sarlinin Kallen ja myyntitykki Keinäsen kanssa jutustellessa.
                  Lompakkoon sattui tälläkin reissulla, matkaan tarttui tosiaan Tilton OT-II kytkin 2 levyisenä.




                  Ensi viikolla pitäis alkaa tippumaan laakereita cs-partsin suunnalta, niin sais taas hommaa etenemään.

                  Comment


                    #10
                    Täsmäisku Terhon pajalle ja matkaan tarttui musta alumiinimurikka.
                    57L aeroflown alumiininen turvatankki bensamittarilla ja etanolin ja metanolin kestävällä turvavaahdolla.

                    Tuolle pitää tehä niin syvä asennus kuin vaan mahdollista että painopiste ei siirry kamalan ylös.
                    Täytyy naapurikylällä käydä peltifirmassa taittamassa sopiva kotelo syylärille ja tankille.



                    Tampereelta kulkeutui myös b5s4 perämurikka, joka kyllä kaipaa pientä huoltoa ja pulverimaalausta.

                    Comment


                      #11
                      Postipate kiikutti cs-partsilta laakerit.
                      2 sarjaa kk-laakereita että saa sputterit ylä ja alapuolelle.
                      Kk-laakerit on kolbenschmidtit, runkolaakerit ja päittäiset ovat glycon tuotteet.



                      Nikkaroin veivit ja männät kappaleiksi omiin laatikoihinsa ja kiikutin koko alakerran liikkuvat racersplaceen tasapainotukseen.



                      Josko muutaman viikon päästä pääsis kasaamaan osan konetta.

                      Comment


                        #12
                        Tulipa pyörähdettyä Joensuussa hakemassa osia kenaxilta, joista kuvaspämmi myöhemmin.

                        Sillävälin postipate oli käynyt tuomassa keskikonsolin ilmasuuttimien paikalle törkättävän lisämittaritelineen.
                        Hiilikuituosat edistää henkistä hyvinvointia. Pystyy suositella.

                        Comment


                          #13
                          Karpons palikalla fitmentti on kyllä 5/5.


                          Kenaxin valmistama vauhtipyörä sekä ATI dampperin keskiö on myös melko helvetin tarkkaa työtä vimosen päälle.



                          Comment


                            #14
                            Näyttää erittäin hyvältä ++++

                            Comment


                              #15
                              Mistä ostit tuon mittarikotelon? Himottaisi joku tuon tyylinen omaankin koslaan... Muutenkin hieno projekti, samanlaiset ajatukset ovat pyörineet takaraivossa terapialelun suhteen joten tämä on tarkassa seurannassa.

                              Comment


                                #16
                                Mittarikotelo tuli ebaystä unkarista, sattu löytymään ihan vahingossa kun ruuvasin ajankuluks "a4 b5 carbon" tai muulla vastaavalla hakusanalla.

                                E: tarkistin niin myyjä on ILR-carbon

                                Comment


                                  #17
                                  Melko pornoa nää palikat kyllä on.


                                  Comment


                                    #18
                                    Minulla on samanlainen carbon mittariteline. Jos itse tekisin niin laittaisin mittarit hieman vinosti kuskiin päin, helpottaisi lukemista.

                                    Comment


                                      #19
                                      Nyt on hyvä rojekti. Vielä etit tähän RS:n koripalat, niin on just se mistä on puhuttu monet monet kerrat, et miksei joku tee tämmöistä Suomessa. Norjassahan on yksi 5-mukinen B5 RS4 jossa 940/980Nm.

                                      Comment


                                        #20
                                        Miten olis popniittilevikkeet? :)

                                        Comment


                                          #21
                                          Sovittelin mittareita telineeseen, täytyy tosiaan modata että saa käännettyä kuskiin päin. Muuten jäävät vähän typerästi.

                                          Aslan Eshanovin 5cyl RS4 on kyllä ollu tarkassa seurannassa mutta RS koripalat ei oikein innosta. Jotain levitystä tulee, popparilevikkeet tai sitten jotain ihan muuta.

                                          Comment


                                            #22
                                            Tänään otin itteäni niskasta kiinni, ajoin auton halliin ja purin keulan.
                                            Samaan rytinään lähtöpassit sai moottori laatikon kanssa, kardaani ja perä.
                                            6.5h siinä meni aikaa, mutta varmaan tunnin olin välissä lounastamassa.

                                            Lähipäivinä täytyy alkaa rälläköidä kontin pohjaa auki ja sovittaa syyläriä.
                                            Koneen pilkkeet vielä painotuksessa, josko kohta...

                                            Comment


                                              #23
                                              Miks tää kuva ei yllättäny mua millään tasolla? :D

                                              Comment


                                                #24
                                                DPD toi taas sekalaista pilkettä, supertechin pakoventtiilit ja fcp engineeringin venajouset ja titaaniretainerit.


                                                Samana päivänä postisetä toi ilmanottoaukot, jotka ovat kyllä laadullisesti niin jätettä että taidan tehdä niistä muotit hiilikuitupalikoille.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Veistele suoraan NACA-ductin muotoon muotit, siitä löytyy ihan tarkat speksit intterwebsistä.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Projekti kaipaa B5 5 tai 6 lovisen 01E askin kannakekorvakkeita sekä 01E 6 lovisen askin siirtäjätankopilkkeet sekä koko vaihdekepin kehdon.
                                                    Jos löytyy joltain nurkista niin vihjatkaa.

                                                    Jos ei löydy, niin pelkät mitat olis kans viileät... Tai itseasiassa kuppis vois tulla käymään autonsa kanssa.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Vkl ehkä kerkeis.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Askin kannakkeet löytyi salmite nimimerkiltä joten yksi osa vähemmän rakennettavaa.

                                                        Alakerran pilkkeet hain tasapainotuksesta racersplacesta ja hyvältä näyttää, pääsee niputtamaan konetta.
                                                        Www.racersplace.fi

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Tänään sain sen verta nikkaroitua et kasailin männät ja veivit nippuun ja testisovitin laatikon kannakkeet jotka istuu aivan mainiosti.
                                                          Kiitos vaan salmitelle vielä.




                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Ehtii vielä tälle syksylle hyvin ajoon.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X