Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 -94 1.8T

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    Tuli viimein selvyys että miksi jarrusylkkä tökkii imusarjaan. Paljon puhuttu cabrion korvake ei sovi tähän autoon. Tai ainakin siltä se nyt näyttää, on tutkittu aika huolella ja hartaasti. Cabrion korvakkeella kone istuu kyllä paikalleen mutta hanttarin puolen laatikon korva ei sillon mee kiinni. Kaikki muut kolme kannaketta saa kiinni.
    Cabrion korvat istuu jos auto on alunperin ollut V6 koneella tai sitten compe/cabrio/coupe? Etuvetosen nelimukisen moottorityynyt on eri paikalla. V6 koneisessa on ne koriin pultattavat alumiiniset kannakkeet niille moottorin tyynyille kun taas mulla on ne koriin hitsatut versiot. Näissä ilmeisesti eroa.
    Lopputulema on se että tarttee ruveta hitsuuttelemaan uutta korvaketta.

    Comment


    • #92
      Tuli viikonloppuna hitsuuteltua kannake hanttarin puolelle. Kiitos kaverin hitsitaidoille, omasta mielestä tuli hemmetin pätevän olonen ja nättikin. Seuraavaksi konetta paikalleen sitten ja ihmettelemään jos kesällä olisi auto ajossa.

      Click image for larger version

Name:	image1.jpeg
Views:	1949
Size:	182,2 Kt
ID:	1914240

      Comment


      • #93
        Hiljaiseloa pitänyt taas tovin tämä projekti mutta viimeaikoina on menty eteenpäin päätä huimaavalla vauhdilla. Viime vuosi meni maastopyöräilyn merkeissä ja tallipäiviä kertyi kevät-kesä-syksy aikana aikalailla nolla.

        Konehuoneessa näyttää hyvältä, moottori on nipussa ja paikallaan. Sähköjä ja letkuja yms aloitettu laittamaan paikalleen. Suurimmat työt siellä seuraavaksi downpipen ja pakoputkiston rakentaminen sekä ahtopuolen toteutuksen pähkäily. Välijäähdyttimeksi taitaa valikoitua bilteman tai motonetin s-kokoinen välijäähy, eli se niinsanottu ohut mutta leveä malli. Siitä johtuen täytyy heittää orkkis puskuripalkki mäkeen (vaikka juuri putsasin ruosteista ja maalasin) ja rakentaa uutta tilalle. Jonkin sortin kapea ja siro malli että mahtuu syyläri päälle ja välijäähy alle. Orkkis muumipuskuri ei helpota ainakaan asioita kun syö aika paljon tilaa pois keulan alaosasta mutta näillä on mentävä.

        Johtosarja on alkanut löytää paikkaansa mutta se kaipaa viellä pähkäilyjä ja juottohommia johtojen/liittimien huonon kunnon takia.

        Alustajumppa alkaa olla loppusuoralla, paljon on putsattu ja maalattu alustan osia, jarruputkea on saanut vetää uusiksi monta metriä ja lopullinen jarrukokoonpanokin on hahmottunut. 5x112 napamuunnoksen johdosta tämä aiheutti paljon päänvaivaa. Eteen tulee luovuttajasta talteenotetut perus C5 etusatulat, nämä on jo putsattu, maalattu ja kasattu uusilla sisuskaluilla. Levyiksi tulee C6 etupäästä peräisin olevat 314mm kokoset levyt ja nämä sovitetaan yhteen mk1 fr leonista hankituilla 312mm jarrujen satuloilla. Ei ole viellä testattu yhteensopivuutta mutta tutkimusten perusteella pitäisi sopia yhteen oikein sopivasti, ainakin oli joku tämmösen setupin tehnyt muualla maailmalla ja kehuskellut siitä eräällä foorumilla. Takana jo aikaisemmin mainittu setuppi eli etuvetosen b5 takapään jarruosat. Käsijarrun vetoa pitää viellä pähkäillä kun on erilainen satulan pää kuin orkkis.

        Tallikaverin kanssa on pitkin talvea huudeltu että vappuna ajetaan. Saa nähdä miten käy, toivotaan parasta.
        Click image for larger version  Name:	62306052-1931-4CA4-8D07-C0E037E105AB.jpeg Views:	0 Size:	262,6 Kt ID:	1936264 Click image for larger version  Name:	21EA05D0-EA21-448C-A1AD-D7041715827F.jpeg Views:	0 Size:	147,7 Kt ID:	1936265 Click image for larger version  Name:	4C8CB418-8C66-42FA-8CBF-1639E69DB338.jpeg Views:	0 Size:	108,8 Kt ID:	1936266
        Viimeksi muokannut Killeri; 24.2.2022, 14:26. Perustelu: Viestit yhdistetty.

        Comment


        • #94
          Konehuoneessa tullut häärättyä mietittyä letkujen ja putkien vetoa tässä nyt. Tällä hetkellä vaivaa että miten tuon leak detection pumpin saa fiksuiten poistettua tuolta järjestelmästä. Tietty jättää pumpun laittamatta mutta sen jälkeen ecu alkaa potkimaan vastaan että mitäs hemmettiä nyt tapahtuu. Ecusta saa varmaankin koodattua kyseisen pumpun pois käytöstä? Miten muut 1.8t swapin tehneet on tän hoitanut?

          Tässä samalla tullut rakennettua uutta puskuripalkkia ja hahmoteltua ahtoputkiston vetoa.
          Attached Files
          Viimeksi muokannut Jarbb1; 7.3.2022, 11:06.

          Comment


          • #95
            Hei, mitä tarkoitat sillä ”leak detection” pumpulla?

            Comment


            • #96
              Kyseessä on pumppu joka haistelee alipainejärjestelmää vuotojen varalta ja sytyttää moottorin vikavalon jos havaitsee vuotoa.

              Comment


                #97
                https://www.audizine.com/forum/showt...-(LDP)-V144-do
                Se ei ole varsinainen pumppu, vaan kalvotoiminen laite joka "pumppaa" alipaineen avulla.

                Comment


                • #98
                  Eli se "vacuum check valve"? Siihen ei tarvitse tehdä mitään. Click image for larger version

Name:	VCV.jpg
Views:	1117
Size:	152,5 Kt
ID:	1937042

                  Comment


                    #99
                    Ei ole tuo osa. Se näkyy tuolla.

                    Comment


                    • Juurikin tuo okkimin mainitsema purkki

                      Comment


                        Itseltäni löytyy audi 80 b4 2.8 V6 fwd AAH-koneella ja tarkoitus oli myös tehdä tuo 1.8t swappi jossainvaiheessa sekä lähipäivinä tuo 5x112 jaonmuutos.

                        Taakse oli tarkoitus asentaa nuo B5 fwd takalevyt/navat ja muuten pitää orkkisosat vielä. (eli menee ihan bolt on?)

                        Eteen oli tarkoitus laittaa audi 100 c4 navat orkkislevyillä (kun sattuu tuollaiset laadukkaammat rei-itetyt ja uralliset olemaan) ja porata näihin tuo 5x112 jako. Onko tietoa onnistuuko ihan tuollein lähes bolt on? ainakin vetarin hammastus noissa pitäisi olla sama sekä pyöränlaakeritkin.

                        Comment


                          Justiin tänään muutin 7A Coupeen eteen 5x112 jaon. Homma oli helppo, niinkuin pyöränlaakerin vaihto on, kasaus vain eri navalla. Napa on C4 quattron takanapa (ei S) josta pitää sorvata pikkuisen pois. Jarrulevy oli S2 levy, mikä oli pulttijakoa vaille sama kuin 7A levy.

                          Comment


                            tarkoitatko tuota missä on tuo abs kehäkin samassa? ja oliko tuo coupe fwd vai awd?

                            Comment


                              Coupe on neliveto, mutta c4 quattron takanapa tulee eteen. Abs kehä on vetonivelessä

                              Comment


                                Selvä, se on sitten todennäköisesti hiukan erilainen kun tuo pelkkä etuveto

                                Comment


                                  Alkuperäinen kirjoittaja B51.8t Näytä viesti
                                  ..
                                  Eteen oli tarkoitus laittaa audi 100 c4 navat orkkislevyillä (kun sattuu tuollaiset laadukkaammat rei-itetyt ja uralliset olemaan) ja porata näihin tuo 5x112 jako. Onko tietoa onnistuuko ihan tuollein lähes bolt on? ainakin vetarin hammastus noissa pitäisi olla sama sekä pyöränlaakeritkin.
                                  Eikös C4 korisen osissa ole jo 5x112 jako ?

                                  Comment


                                    Hupsis kirjoitin vähän epäselvästi tarkoitin että C4 navat sekä b4 orkkis levyt joihin sitten poraan nuo 5x112. Koska kyllä joo tuossa C4 on 5x112.
                                    Nuo c4 levyt ei taida sopia tuohon b4 audiin kun on liian iso halkaisija levyssä sekä korkeammat

                                    Comment


                                      Ja itseasiassa kun tutkailin niin tuossa C4 audissa on samat etunavat kuin B5 eli toisinsanoen taakse B5 navat/levyt(ovat samassa) ja eteen pelkät B5 navat. Tämän jälkeen B4 audin levyihin tuo 5x112 poraus, tällä setillä pitäisi saada halvimmiten tuo jaonmuutos tehtyä Audi 80 b4 2.8 v6 fwd malliseen autoon.

                                      kaikenkaikkiaan noin 100€ tilattuna esim aeromotors/autodoc sisältäen myös laakerit jokanurkkaan sekä taakse abs-anturirenkaat

                                      Comment


                                        Mutta ne pitää olla c4 quattron takanavat mitkä on mitoilleen samat b4 etunavan kanssa. C4/B5 etunapa ei käy.

                                        Comment


                                          Päteekö tuo vain quatroon vai onko myös etuvedossa näin?

                                          Yritin netistä katsoa mutta en ihan varmaksi löytänyt että mikä koko tuossa on eri että tuo c4/b5 etunapa ei käy?
                                          Viimeksi muokannut Killeri; 15.6.2022, 09:55. Perustelu: Viestit yhdistetty.

                                          Comment


                                            Nelivedossa on samat osat edessä mitä etuvedossakin, V6 on samat osat mitä tuossa 7A koneisessa. Kerkesin painella navat autoon paikalleen niin ei saa kuvia otettua enää, mutta offsetissä on eroa. B5 etunavalla jarrulevy tulee noin 15mm sisemmäs jos edes sopii olemaan

                                            https://www.s2forum.com/forum/techni...coq-7a-108-112

                                            Comment


                                              Kiitos tiedosta, joo eihän se sitten sinne todennäköisesti sovi jos tulee 15mm sisäänpäin tuo levy.
                                              Menee kyllä monimutkaiseksi kun nuo c4 quattronkin takanavat tuppaa oleen aika kalliita.

                                              Comment


                                                No siltä se pahasti vaikuttaa että tuollaiset c4 quattron takanavat pitää hommata että saa eteenkin tuon 5x112. Sattuisiko kenelläkään olla myytävänä tälläisiä?

                                                Ja taakse siis sopii nuo b5 navat levyt? vissiin renkaan et vähän menee huonompaan suuntaan mutta muuten käy paikallensa?

                                                Comment


                                                • Nyt on aika tullut laittaa tämä projekti minun osaltani hautaan. Ei vaan aika, motivaatio ja rahat riitä viemään projektia loppuun.
                                                  Tällä hetkellä viellä kaipaisi imu- ja pakopuolen putkistojen tekoa ja sähköjen selvitystä noin niinkun karkeasti listattuna.

                                                  Siitä päästäänkin seuraavaan asiaan: Mahtaisikohan täältä foorumilta löytyä joku joka haluaisi tämän projektin minulta lunastaa pois ja viedä maaliin?

                                                  Comment

                                                  Working...
                                                  X