Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 C5 2.7Biturbo

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Nyt olis sitten käppyrää paperilla. Odotukset oli ehkä hitusen korkeamalla, mutta tosiasiahan on se ettei näin pienillä ahtimilla vielä kuuhun mennä. Kaiken kaikkiaan erittäin toimiva paketti sekä miellyttävä ajaa kadulla. Tarvittaessa löytyy niitä menohalujakin. Siinä 3700-3800rpm löytyy 1.5kiloa ahtoja, jonka jälkeen piikkaa 1.7 tietämille josta taas tasottuu 1.6bar jatkaen rajoittajalle asti.

    Nyt sitten keskitytään vaan ajamiseen niin pitkään kun vehkeet kestää :)
    Attached Files

    Comment


      #32
      Eikös noista kärsisi ottaa enemmänkin painetta?
      Tämähän oli E85:lla nyt?

      Comment


        #33
        Viinalla mennään joo. Ei irtoo enempää. Ahtopyynti on tapissa ylhäällä jo. Yli 500g tuolla on ilmamassat jo, ettei ahtimet ilmeisesti tuota vaan enempää.

        Comment


          #34
          No johan sillä normaali liikenteessä mukana pysyy :D

          Comment


            #35
            Linjassa on tehot. Ahtimet tapissa. Sanoisin, että kulkee kadulla paremmin tehoihin nähden ;)

            Comment


              #36
              Hyvin siinä on potkua. Taitaa vaan kone virrata sen verran hyvin ettei ahdot nouse enempää kun tuotto ei "riitä".

              Tuohan vaatis vain ritariässän ledivalot eteen niin se olis valmis ;)

              Comment


                #37
                Samaa mieltä Markon kanssa. Tuntuu kadulla seiskan peliltä kyllä.
                Noin 6000 alkaen N75 on tapissaan, joten lisäahdolle tarvittaisiin porttien kiristystä. Siitä ei välttämättä ole kuitenkaan pakopaineen kasvaessa mitään hyötyä.
                Keskialueelle saisi enemmän ahtoa ja vääntöä, mutta näen sen myös negatiivisena asiana, kun se lämmittää imuilmaa ja silloin yläkierroksille vedettäessä siellä on lähtöjään kuumemmat imuset ja täytös huonompi. Parasta suorituskykyä haettaessa kepitetään kuitenkin yläkierroksille.

                Iso ahtopaine ei ole hyvä tavoite. Iso sylinteritäytös on.

                Dynolla tehtiin vain pikaisesti pientä hienosäätöä, jolla lähinnä siloteltiin yksi monttu ja protoilin vähän tuleeko sitä tehoa vielä eri seoksilla ja sytkällä.

                Pidetään myös mielessä, että joku toinen dyno näyttäisi toiset numerot.

                Comment


                  #38
                  Järjestään taitaa olla samankaltaisten setuppien numerot "hyytyneet" 620-640hp kohdille noilla rullilla. Piikkiahdot vähän pienemmät mitä joillain ollut mikä ehkä selittää maksimiväännöt? 8xx Nm saatu myös tuossa penkissä.
                  Taitaa olla jonkinlainen "heart breaker" dyno kuten veden takana tahtovat asian ilmaista mutta kait tuo vastaa "600whp" lukuja siellä puolen ;)
                  Pääasia, että kuski tyytyväinen :)... Kunnes nälkä kasvaa.

                  Comment


                    #39
                    Eli painetta saa enemmän mutta se ei aina ole järkevää jos haluaa että se jaksaa myös siellä ylhäälläkin vielä mennä järkevästi kuumentumatta ja tukehtumatta.
                    Se mitä se max ahtojen nousu tuo tehoja / vääntöä lisää voi olla hyötynä minimaalinen kokonaisuutta ajatellen. Tietty numeroita se tuo lisää jos niitä haluaa. Mutta kokonaisuus ratkaisee mun mielestä.
                    Ja tietty kestää paremmin kun ei kaikkia yritetä irroittaa.

                    Comment


                      #40
                      Niin eikös ViLe ja Jap3 ole käynyt samoilla rullilla ja tulos oli aika lailla sama?

                      Olikos tässä autossa orkkis pakosarjat? Entäpä tuo kytkin, mikä se SRE RS4 kytkin on?

                      Comment


                        #41
                        Keskialueelle saisi tosiaan lisää ahtoja ja väännötkin varmasti yli 800:n, mutta juuri porkkiksen esittämän seikan vuoksi en näe siihen tässä järkeä. Mielestäni ainakin on parempi mitä pienemmillä paineilla ne tehot tulee ulos, kertoo ainakin että kone virtaa hyvin ja eiköhän se kestävyyteenkin vaikuta.

                        Mulle niillä lukemilla ei niin merkitystä ole kuitenkaan, vaan sillä fiiliksellä siellä ratin takana, mikä on nyt ainakin kohdallaan :) Tuossa penkissä tuli senkin takia käytyä koska sieltä on vertailupohjaa muistakin samanlaisista setupeista.

                        Seuraavaksi olisi tarkoitus mailille lähteä katsomaan rajoja. Luulisin että siellä tämä auto toimii hyvin. Tuo ensikuun Lappeenrannan ajo osuu ainakin pahasti keskelle työvuoroa ettei sinne ainakaan pääse. Pitää toivoa että sattuis myöhemmin joku tapahtuma vapaillekkin.

                        Pakosarjat on tosiaan orkkikset vielä. Kytkimenä toimii tuo tepon SRE 707 -asetelma SRE -massalevyllä: http://speed-autoteile.fi/index.php?...&product_id=53

                        Comment


                          #42
                          Auto on toiminut moitteetta, niin ollut aikaa tehdä vähän vannekokeiluja. Parin ekan kuvan mukainen setti alla tällähetkellä. Edessä 8,5*19" ET32 225/35 kumilla, takana 10*19" ET35 255/30 kumilla.

                          Kolmas kuva toisesta setistä mikä tuli myös hommattua muttei ole vielä alla kerennyt käyttämäänkään. 9,5*18 225/40 renkailla.

                          Tuli myös tänään haettua pihaan yksi ASN-koneinen kulkine. Josko siitä saisi joskus tulevaisuudessa ainakin yhden osan hyödynnettyä tähän vehkeeseen :)
                          Attached Files

                          Comment


                            #43
                            Tästä kävi Jape napsimassa vähän edustavampia kuvia viime syksynä, ja autosta tehtiin pari juttua loppuvuodesta Performance Audiin nro. 23, sekä nyt tuoreimpaan GTI:hin.

                            Mitään tälle ei oikeastaan nyt talven aikana ole tapahtunut. Kuvista poiketen vaihdekepin nuppi on vain päivittynyt alcantara -versioon. Ensiviikolla ajattelin ottaa taas ajoon jos kelit sallii.

                            Senverran tuossa viime vapailla kerkesin autoa vilkaista että akku on entinen. Samallahan tuonne laittaisi nyt tilalle jonkun kevyen version, jonka voi sitten jossain vaiheessa siirtää vaikka konttiin. Onko kellään siihen suosituksia? Odysseytä taitaisi saada ainakin omalta kylältä ostettua. Autohan tulee jatkossakin olemaan pelkästään kesäkäytössä, eli pakkasella ei tarvitse käynnistellä.

                            Tuolta näkee loputkin kuvat: https://jtmedia.kuvat.fi/kuvat/Audi-...biturbo+640hv/
                            Attached Files

                            Comment


                            • #44
                              Törkeän siisti ja tehot kohdillaan :)

                              Comment


                              • #45
                                Hieno ja siisti :) Lehti-esittely GTI:ssä oli myös hyvä.
                                Viimeksi muokannut krstr; 16.4.2017, 20:10.

                                Comment


                                  #46
                                  Tattis :) Perjantaina korkkasin ajokauden tällä. Pääsikin heti suuntaamaan tallille kun huomasin että vuotaa polttoainetta allensa. Pumpuilta linjaan menevässä letkussa reikä, ja siitä selvisi uuden letkun vaihdolla joten taas mennään. Ulkoisesti letku oli kuitenkin ihan ehjän näkönen, ja ehjänä kuitenkin syksyllä ajokauden lopettanut joten tiedä sitten.

                                  Akuksi hain Odyssey PC680:n ja siihen napoihin adapterit jotta sai vakio kengät kiinni. Painoa lähti perus puntarilla mitattuna reilu 12kg vanhaan verrattuna.

                                  Comment


                                    #47
                                    Hetki on vierähtänyt kun on tämänkin kanssa päässyt värkkäämään, mutta tulipahan rakennettua tässä välissä talo jonka yhteydessä lämmin talli niin helpottaa jatkossa harrastamista.

                                    Varmaan vuosi sitten sattui löytymään purkaamolta kattoluukuttomasta S6:sta musta alcantara kattoverhoilu minkä kävin hakemassa parempaan talteen. Nyt sitten sain kipinän ja tuo alkuperäinen beige kangasverhoilu sai väistyä. Hommanahan tuo ei mikään paha ole, mutta kyllä siihenkin pari iltaa sai kulumaan kun rauhassa teki. "Uudessa" verhoilussa oli kauhukahvojen kiinnitysreiät vähän eri paikoissa, sekä c-pilarien kolmiopalat sekä ne keskelle autoa ulottuvat sivupalat oli kahdessa osassa kun vanhassa ne oli yhtä puuta, ja niiden kiinnitys vähän erosi. Korissa oli kuitenkin kaikki tarvittavat (tyhjät) reiät oikeissa paikoissa, ja niihin laitoin niittimutterit niin homma oli ihan plug&play. Kuviin en jaksanut sisustaa siivota sen enenpää. Täytyy joskus ensikesänä räpsiä parempia kuvia sitten päivänvalossa.

                                    Comment


                                      #48
                                      Eihän sulla katosta tulevia sivuturvaverhoja ole autossa? Niiden takia ne kahvojen paikat varmaan on eri kohdissa.

                                      Comment


                                        #49
                                        Ilme paranee mukavasti tummalla kattoverhoilulla. Saitko taiteltua kattopahvit helposti ulos/sisään? :)

                                        Comment


                                          #50
                                          Ei löytynyt sivubägejä tästä autosta. Tässä uudessa setissä tosiaan airbag merkit löytyy verhoilusta joten sillä se varmaan selittyy.

                                          Yllättävän siististi sujahti etuoven kautta :) penkkien niskatuet kun otti pois niin enempää ei tarvinut purkaa edestä pois. Tuota isoa kattopahvia paikalleen laittaessa olisi ollut apukäsistä iloa, mutta meneehän tuo yksinkin.

                                          Comment


                                            #51
                                            Vähän on taas kaiken muun kiireen ohella ehtinyt antamaan tällekkin rakkautta. Tiputin taka-akseliston pois ja siihen tuli uusittua lähestulkoon kaikki. Apurunko vaihtui S6:n alumiiniseen jolla sai painoa ~8kg tiputettua, kaikki tarpeelliset osat käytin pulverissa ja laitoin Strongflexin keltaiset puslat paikoilleen. Apurunkoon tuli Powerflexin mustat.

                                            Samalla tuli myös uudet vetonivelet taakse jokapaikkaan, pyöränlaakerit taakse, navat sekä abs anturit kun ei ehjänä irronneet. Uudet epäkeskopultit muttereineen jotta ei tule ongelmia kulmien säädöissä, sekä puolet muistakin pulteista piti uusia kun eivät sovinnolla irronneet. Loput käytin sitruunahappokylvyssä ja vedin mustan sinkkimaalin pintaan. Myös vaihdoin RS6 alu takaraidetangot (vai mitkä lie nimeltään) niiden vakio peltikäikäleiden tilalle. Paikoillaan ollut RS6 takavakaaja jäi edelleenkin, kuin myös tuo Eibachin alusta.

                                            Perään vaihtui sisälle Quaifen lukko ja samalla Midlandin öljyt. Perän etukannake vaihtui Apikol billettiin punaisilla puslilla, ja takapään pusliksi tuli Strongflexin punaiset. Vetoakseleiden laipat lasikuulapuhalsin puhtaiksi ruosteesta ja vedin myös mustan sinkkimaalin pintaan.

                                            Jos seuraavaksi etupäälle sama projekti sitten.
                                            Attached Files

                                            Comment


                                              #52
                                              Hyvältä näyttää tämäkin. Näyttää olevan C5 puslajumppa muotia nyt, pitäiskö minunkin tehdä sama Alluun? :)

                                              Comment


                                                #53
                                                Täytyy nyt tälläkertaa yrittää tehdä asiat niin ettei jälkikäteen tarvitse miettiä että miksi tuli oikaistua jossain kohtaa. Kysymys ehkä kuuluu että miksi et ole tehnyt jo? :)

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Ja vastaus kuuluu, on tässä ollut aika paljon muuta tekemistä :)

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Tässä etupään puslia Terholta odotellessa nykäisin kardaanin irti ja sillekkin täys remppa. Uutta tuli keskilaakeri sekä ristinivel, jonka jälkeen keppi tasapainoitettiin. Sen jälkeen tuoretta maalia päälle ja JBX kannake laakerille. Uudet nivelet myös kumpaankin päähän, vanhaa jäi suojakumit kun uusissa ne oli erilaiset ja vanhat vielä hyvässä kunnossa.
                                                    Attached Files

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      CV-niveliin käy 4-Motion Golfin suojakumit, mutta en enää muista minkä vuosimallin.

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Pikaisella googlauksella neloskoppasen taitaisi olla sopiva. Numerolla 701521391 löytyy googlesta ainakin samannäköistä suojakumia, ja mitatkin näyttäisi äkkivilkaisulla täsmäävän aika hyvin. Kiitos vinkistä, jos noita tarvitsee vielä uusia.

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Joo, eipä mitään :) Siitä on jokunen vuosi aikaa kun menin Laakkoselle kyselemään noita suojkumeja kun remontoin C5 bitin kardaanin. Kuten monesti aikaisemminkin, varaosamyyrä alkoi kysellä rekisterinumeroa. Se saattoi olla juuri tuo varaosanumero jonka annoin, mutta kun se myyjä kysyi että mihin autoon se tulee, niin ei meinannut myydä kun sanoi ettei se käy C5:n kardaaniin, koska sille ei ole varaosanumeroa. Minä sanoin sille että se lienee minun ongelma jos se ei käykään. Sain minä ne kumit sieltä sitten. Sama juttu oli kun menin ostamaan niitä CV-niveliä autotarvikkesta. Pyysin Scorpion vetoniveliä ja taas haluttiin rekisterinumeroa. sai taas puhua ympäri sillä lupauksella, että en ole tuomassa takaisin jos ne ei mun kardaaniin sovikaan :)

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Tälläkertaa vuorossa etupään hilppeet alustan osalta. Apurunko vaihtui Verklinen valmisteeseen. Laitoin alatukivarret paikalleen saman valmistajan track-kovuuksisilla urtseilla ja apurungon paikalleen. Samalla vuosia hyllyssä odotellut JHM DTS näki päivänvalon ja löysi paikkansa auton alta. Loput osat tuonne pyöräkoteloihin sitten kun joutaa taas talliin rassailemaan.
                                                            Attached Files

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Nyt tuli keskiteltyä apurunko paikallensa, sekä heitettyä etupäätä nippuun alustan osalta. Töissä sai sorvailtua keskitystyökalut apurunkoon vanhasta wärtsilän veivin pultista. Etunilkat vaihtui alumiinisiin versioihin, samalla kaikki tukivarret verklinen track puslilla, pyöränlaakerit ja navat tuli uusia. Abs anturit pitäisi vielä uudet hankkia. ~10v sitten massattu alusta autosta, ja pyöräkoteloistakin löytyi pienen hiekkapaskakerroksen alta ruosteetonta peltiä, joten ei aiheuttanut vieläkään töitä sen osalta.
                                                              Attached Files
                                                              Viimeksi muokannut Jäp1; 24.1.2022, 15:45.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X