Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 C5 2.7Biturbo

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Jäp1
    vastasi
    VHT ykskomponentti epoksilla, sillä tullut jos jonkinlaista osaa suihkittua tuosta.

    Leave a comment:


  • okkim
    vastasi
    Millä maalasit lootan? Tuli kyllä kivan näköinen, nimim. itsellä on samannäköinen ;)

    Leave a comment:


  • Jäp1
    vastasi
    Seuraavana vuorossa oli voimansiirron saattaminen loppuun ennen moottorin rakentelua. Jyväskylän tradilta löytyi B5 risan vaihdelaatikko, johon vaihtui JHM syncrot ja quaifen diffi. Heti perään istutin vielä T3 tyypin torsenin paikallensa. Sitten loota saikin pesun ja vähän maalia pintaan niin on sitten kiva laittaa paikallensa. Kaverikuvassa vakio loota vieressä josta näkee kuinka paljon pikku puunailulla saa ulkonäköä kohennettua.

    Kannet (2.4) käytin myös tuossa aikaisemmin jo koneistamolla ajatuksena että käydään läpi että kaikki kunnossa ja vaihdetaan venttiilinvarrenkumit uusiin. Ja hyvä että tuli käytettyä, löytyi yksi katkennut imuventtiilin jousi mikä ei onneksi ollut tuhoa saanut aikaiseksi. Noilla kansillahan oli ajeltu edellisen rempan jälkeen muistikuvan mukaan ~3-5tkm jossa vaihdettiin myös noi jouset. Nuo olivat siis FCP:n ja uusiksi tuli Supertechin jäykemmät jouset titaanisilla retainereilla. Ennestään sieltä löytyi jo +1mm venttiilit sekä 2.8 nokat. Kohdistelin myös imukanavat tunerin imusarjaan sopiviksi ennen koneistamokäyntiä.

    Leave a comment:


  • Jäp1
    vastasi
    Sisustahommia tässä joutessa. Corbeaun penkit oli lojunut jo jokusen vuoden odottamassa paikkaansa, ne lähti verhoojalle jossa vaihdettiin keskiosat alcantaraan ja tikkaukset sointumaan jarrusatuloiden väriin. Samalla kävi myös vaihdekepin pussi & nuppi, käsijarrukahva sekä ratti jotka sai saman hoidon. Vähän väriä kabiininkin synkkyyteen. Hiilarilistatkin ilmestynyt oviin&kojelautaan sekä tuohon käsijarrukahvan ympäristöön.

    Penkeille teurastin purkupenkeistä orkkis kiskot, joista kaikki ylimääränen pois ja hitsasin tukevaksi näkemäni kannakkeet. Lopuksi tietty mustaa pintaan.
    Attached Files
    Viimeksi muokannut Jäp1; 3.5.2023, 07:34.

    Leave a comment:


  • Jäp1
    vastasi
    Juurikin foliatecin jarrusatulamaalia, jostain löysin heidän omaa ohennetta että tuli ruiskunkin läpi. En viitsinyt alkaa pensselöimään paremman pinnan toivossa.

    Jäi sen oloinen pinta että eiköhän nuo painepesurilla puhtaaksi tule, ainakin nuo tallissa kerääntyvät pölyt :)

    Leave a comment:


  • ViLe
    vastasi
    Itse myös kaavailin omia vastaavia satuloita saman väriseksi. Oliko käytössä ihan jarrusatula maalia vai normaalia väriä? Itse selaillut Foliatecin tuotteita.

    Leave a comment:


  • okkim
    vastasi
    Nuo satulat osuu kyllä silmään :) Saat pestä ahkerasti ;)

    Leave a comment:


  • Jäp1
    vastasi
    Homma jatkui luonnollisesti etupään jarrupokan muodossa. Levyiksi tuli Girodiscin 350mm kelluvat levyt, satuloina toimii Brembon 18z jotka lasikuulapuhalsin ja vetäsin ruiskulla neonkeltaisiksi. Paloiksi Ebc yellow stuff, joista piti maalata hiposteluna näkyviin jäävän keltaiset osat mustiksi. Ja Porvoon mittaletkusta vielä uudet teräspunosletkut kavereiksi.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Jäp1
    vastasi
    Nyt tuli keskiteltyä apurunko paikallensa, sekä heitettyä etupäätä nippuun alustan osalta. Töissä sai sorvailtua keskitystyökalut apurunkoon vanhasta wärtsilän veivin pultista. Etunilkat vaihtui alumiinisiin versioihin, samalla kaikki tukivarret verklinen track puslilla, pyöränlaakerit ja navat tuli uusia. Abs anturit pitäisi vielä uudet hankkia. ~10v sitten massattu alusta autosta, ja pyöräkoteloistakin löytyi pienen hiekkapaskakerroksen alta ruosteetonta peltiä, joten ei aiheuttanut vieläkään töitä sen osalta.
    Attached Files
    Viimeksi muokannut Jäp1; 24.1.2022, 14:45.

    Leave a comment:


  • Jäp1
    vastasi
    Tälläkertaa vuorossa etupään hilppeet alustan osalta. Apurunko vaihtui Verklinen valmisteeseen. Laitoin alatukivarret paikalleen saman valmistajan track-kovuuksisilla urtseilla ja apurungon paikalleen. Samalla vuosia hyllyssä odotellut JHM DTS näki päivänvalon ja löysi paikkansa auton alta. Loput osat tuonne pyöräkoteloihin sitten kun joutaa taas talliin rassailemaan.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • jannekk
    vastasi
    Joo, eipä mitään :) Siitä on jokunen vuosi aikaa kun menin Laakkoselle kyselemään noita suojkumeja kun remontoin C5 bitin kardaanin. Kuten monesti aikaisemminkin, varaosamyyrä alkoi kysellä rekisterinumeroa. Se saattoi olla juuri tuo varaosanumero jonka annoin, mutta kun se myyjä kysyi että mihin autoon se tulee, niin ei meinannut myydä kun sanoi ettei se käy C5:n kardaaniin, koska sille ei ole varaosanumeroa. Minä sanoin sille että se lienee minun ongelma jos se ei käykään. Sain minä ne kumit sieltä sitten. Sama juttu oli kun menin ostamaan niitä CV-niveliä autotarvikkesta. Pyysin Scorpion vetoniveliä ja taas haluttiin rekisterinumeroa. sai taas puhua ympäri sillä lupauksella, että en ole tuomassa takaisin jos ne ei mun kardaaniin sovikaan :)

    Leave a comment:


  • Jäp1
    vastasi
    Pikaisella googlauksella neloskoppasen taitaisi olla sopiva. Numerolla 701521391 löytyy googlesta ainakin samannäköistä suojakumia, ja mitatkin näyttäisi äkkivilkaisulla täsmäävän aika hyvin. Kiitos vinkistä, jos noita tarvitsee vielä uusia.

    Leave a comment:


  • jannekk
    vastasi
    CV-niveliin käy 4-Motion Golfin suojakumit, mutta en enää muista minkä vuosimallin.

    Leave a comment:


  • Jäp1
    vastasi
    Tässä etupään puslia Terholta odotellessa nykäisin kardaanin irti ja sillekkin täys remppa. Uutta tuli keskilaakeri sekä ristinivel, jonka jälkeen keppi tasapainoitettiin. Sen jälkeen tuoretta maalia päälle ja JBX kannake laakerille. Uudet nivelet myös kumpaankin päähän, vanhaa jäi suojakumit kun uusissa ne oli erilaiset ja vanhat vielä hyvässä kunnossa.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • okkim
    vastasi
    Ja vastaus kuuluu, on tässä ollut aika paljon muuta tekemistä :)

    Leave a comment:


  • Jäp1
    vastasi
    Täytyy nyt tälläkertaa yrittää tehdä asiat niin ettei jälkikäteen tarvitse miettiä että miksi tuli oikaistua jossain kohtaa. Kysymys ehkä kuuluu että miksi et ole tehnyt jo? :)

    Leave a comment:


  • okkim
    vastasi
    Hyvältä näyttää tämäkin. Näyttää olevan C5 puslajumppa muotia nyt, pitäiskö minunkin tehdä sama Alluun? :)

    Leave a comment:


  • Jäp1
    vastasi
    Vähän on taas kaiken muun kiireen ohella ehtinyt antamaan tällekkin rakkautta. Tiputin taka-akseliston pois ja siihen tuli uusittua lähestulkoon kaikki. Apurunko vaihtui S6:n alumiiniseen jolla sai painoa ~8kg tiputettua, kaikki tarpeelliset osat käytin pulverissa ja laitoin Strongflexin keltaiset puslat paikoilleen. Apurunkoon tuli Powerflexin mustat.

    Samalla tuli myös uudet vetonivelet taakse jokapaikkaan, pyöränlaakerit taakse, navat sekä abs anturit kun ei ehjänä irronneet. Uudet epäkeskopultit muttereineen jotta ei tule ongelmia kulmien säädöissä, sekä puolet muistakin pulteista piti uusia kun eivät sovinnolla irronneet. Loput käytin sitruunahappokylvyssä ja vedin mustan sinkkimaalin pintaan. Myös vaihdoin RS6 alu takaraidetangot (vai mitkä lie nimeltään) niiden vakio peltikäikäleiden tilalle. Paikoillaan ollut RS6 takavakaaja jäi edelleenkin, kuin myös tuo Eibachin alusta.

    Perään vaihtui sisälle Quaifen lukko ja samalla Midlandin öljyt. Perän etukannake vaihtui Apikol billettiin punaisilla puslilla, ja takapään pusliksi tuli Strongflexin punaiset. Vetoakseleiden laipat lasikuulapuhalsin puhtaiksi ruosteesta ja vedin myös mustan sinkkimaalin pintaan.

    Jos seuraavaksi etupäälle sama projekti sitten.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Jäp1
    vastasi
    Ei löytynyt sivubägejä tästä autosta. Tässä uudessa setissä tosiaan airbag merkit löytyy verhoilusta joten sillä se varmaan selittyy.

    Yllättävän siististi sujahti etuoven kautta :) penkkien niskatuet kun otti pois niin enempää ei tarvinut purkaa edestä pois. Tuota isoa kattopahvia paikalleen laittaessa olisi ollut apukäsistä iloa, mutta meneehän tuo yksinkin.

    Leave a comment:


  • okkim
    vastasi
    Ilme paranee mukavasti tummalla kattoverhoilulla. Saitko taiteltua kattopahvit helposti ulos/sisään? :)

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    Eihän sulla katosta tulevia sivuturvaverhoja ole autossa? Niiden takia ne kahvojen paikat varmaan on eri kohdissa.

    Leave a comment:


  • Jäp1
    vastasi
    Hetki on vierähtänyt kun on tämänkin kanssa päässyt värkkäämään, mutta tulipahan rakennettua tässä välissä talo jonka yhteydessä lämmin talli niin helpottaa jatkossa harrastamista.

    Varmaan vuosi sitten sattui löytymään purkaamolta kattoluukuttomasta S6:sta musta alcantara kattoverhoilu minkä kävin hakemassa parempaan talteen. Nyt sitten sain kipinän ja tuo alkuperäinen beige kangasverhoilu sai väistyä. Hommanahan tuo ei mikään paha ole, mutta kyllä siihenkin pari iltaa sai kulumaan kun rauhassa teki. "Uudessa" verhoilussa oli kauhukahvojen kiinnitysreiät vähän eri paikoissa, sekä c-pilarien kolmiopalat sekä ne keskelle autoa ulottuvat sivupalat oli kahdessa osassa kun vanhassa ne oli yhtä puuta, ja niiden kiinnitys vähän erosi. Korissa oli kuitenkin kaikki tarvittavat (tyhjät) reiät oikeissa paikoissa, ja niihin laitoin niittimutterit niin homma oli ihan plug&play. Kuviin en jaksanut sisustaa siivota sen enenpää. Täytyy joskus ensikesänä räpsiä parempia kuvia sitten päivänvalossa.

    Leave a comment:


  • Jäp1
    vastasi
    Tattis :) Perjantaina korkkasin ajokauden tällä. Pääsikin heti suuntaamaan tallille kun huomasin että vuotaa polttoainetta allensa. Pumpuilta linjaan menevässä letkussa reikä, ja siitä selvisi uuden letkun vaihdolla joten taas mennään. Ulkoisesti letku oli kuitenkin ihan ehjän näkönen, ja ehjänä kuitenkin syksyllä ajokauden lopettanut joten tiedä sitten.

    Akuksi hain Odyssey PC680:n ja siihen napoihin adapterit jotta sai vakio kengät kiinni. Painoa lähti perus puntarilla mitattuna reilu 12kg vanhaan verrattuna.

    Leave a comment:


  • krstr
    vastasi
    Hieno ja siisti :) Lehti-esittely GTI:ssä oli myös hyvä.
    Viimeksi muokannut krstr; 16.4.2017, 19:10.

    Leave a comment:


  • Kilu7
    vastasi
    Törkeän siisti ja tehot kohdillaan :)

    Leave a comment:


  • Jäp1
    vastasi
    Tästä kävi Jape napsimassa vähän edustavampia kuvia viime syksynä, ja autosta tehtiin pari juttua loppuvuodesta Performance Audiin nro. 23, sekä nyt tuoreimpaan GTI:hin.

    Mitään tälle ei oikeastaan nyt talven aikana ole tapahtunut. Kuvista poiketen vaihdekepin nuppi on vain päivittynyt alcantara -versioon. Ensiviikolla ajattelin ottaa taas ajoon jos kelit sallii.

    Senverran tuossa viime vapailla kerkesin autoa vilkaista että akku on entinen. Samallahan tuonne laittaisi nyt tilalle jonkun kevyen version, jonka voi sitten jossain vaiheessa siirtää vaikka konttiin. Onko kellään siihen suosituksia? Odysseytä taitaisi saada ainakin omalta kylältä ostettua. Autohan tulee jatkossakin olemaan pelkästään kesäkäytössä, eli pakkasella ei tarvitse käynnistellä.

    Tuolta näkee loputkin kuvat: https://jtmedia.kuvat.fi/kuvat/Audi-...biturbo+640hv/
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Jäp1
    vastasi
    Auto on toiminut moitteetta, niin ollut aikaa tehdä vähän vannekokeiluja. Parin ekan kuvan mukainen setti alla tällähetkellä. Edessä 8,5*19" ET32 225/35 kumilla, takana 10*19" ET35 255/30 kumilla.

    Kolmas kuva toisesta setistä mikä tuli myös hommattua muttei ole vielä alla kerennyt käyttämäänkään. 9,5*18 225/40 renkailla.

    Tuli myös tänään haettua pihaan yksi ASN-koneinen kulkine. Josko siitä saisi joskus tulevaisuudessa ainakin yhden osan hyödynnettyä tähän vehkeeseen :)
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Jäp1
    vastasi
    Keskialueelle saisi tosiaan lisää ahtoja ja väännötkin varmasti yli 800:n, mutta juuri porkkiksen esittämän seikan vuoksi en näe siihen tässä järkeä. Mielestäni ainakin on parempi mitä pienemmillä paineilla ne tehot tulee ulos, kertoo ainakin että kone virtaa hyvin ja eiköhän se kestävyyteenkin vaikuta.

    Mulle niillä lukemilla ei niin merkitystä ole kuitenkaan, vaan sillä fiiliksellä siellä ratin takana, mikä on nyt ainakin kohdallaan :) Tuossa penkissä tuli senkin takia käytyä koska sieltä on vertailupohjaa muistakin samanlaisista setupeista.

    Seuraavaksi olisi tarkoitus mailille lähteä katsomaan rajoja. Luulisin että siellä tämä auto toimii hyvin. Tuo ensikuun Lappeenrannan ajo osuu ainakin pahasti keskelle työvuoroa ettei sinne ainakaan pääse. Pitää toivoa että sattuis myöhemmin joku tapahtuma vapaillekkin.

    Pakosarjat on tosiaan orkkikset vielä. Kytkimenä toimii tuo tepon SRE 707 -asetelma SRE -massalevyllä: http://speed-autoteile.fi/index.php?...&product_id=53

    Leave a comment:


  • Lupe-81
    vastasi
    Niin eikös ViLe ja Jap3 ole käynyt samoilla rullilla ja tulos oli aika lailla sama?

    Olikos tässä autossa orkkis pakosarjat? Entäpä tuo kytkin, mikä se SRE RS4 kytkin on?

    Leave a comment:


  • jsahlman
    vastasi
    Eli painetta saa enemmän mutta se ei aina ole järkevää jos haluaa että se jaksaa myös siellä ylhäälläkin vielä mennä järkevästi kuumentumatta ja tukehtumatta.
    Se mitä se max ahtojen nousu tuo tehoja / vääntöä lisää voi olla hyötynä minimaalinen kokonaisuutta ajatellen. Tietty numeroita se tuo lisää jos niitä haluaa. Mutta kokonaisuus ratkaisee mun mielestä.
    Ja tietty kestää paremmin kun ei kaikkia yritetä irroittaa.

    Leave a comment:

Working...
X