Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

7A turbo --> AAT 20v turbo

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    En oo mitannu mutta ~10km ajo ja pari vetoa niin käteen lämpöset.
    100km siirtymän jälkeen huomattavan kuumaa.
    Tankissa 15l ja tankkasin uutta ~20l niin vieläkin käteen lämpöstä.
    Nyt kun on toi jäähdytin niin ei lämmenny juurikaan, käteen viileää.

    Nyt on 215/50 r17 pyörät alla. Laskennallisesti 324kmh @8200.
    Vetoa tuntuu olevan kun meinaa kolmosella kuopia ja täähän on 1.23 kolmonen että ~187kmh menee 8000rpm :D

    Ehotuksia edullisesta alusta setistä, ihan normi ajoon, ei rata ajoa...?
    Onko typ89 ja b4 sama vai miks nuo on erikseen ja 89 kohalla monissa "ei quattro".....?
    Onko esim Ta-technix -40/-40 ihan susipaskoja? Ei ainakaa hinnalla pilattu :D
    Viimeksi muokannut jesse47; 15.5.2019, 09:27.

    Comment


      Miten herää masteriin verrattuna??

      Comment


        Tuottaa pienen paineen alempaa, mutta 1bar-->3bar nousu jyrkempi. 3bar tulee kuitenkin samoilla kierroksilla kolmosella vedettynä missä masterilla paine jäi vaan 2.7bar ja kipusi siitä vaisusti pyydettyyn ja lähti taas laskuun. Nyt tulee 3bar ja ilman hienosäätöjä hukkiksen ohjaukseen pysyy koko alueen 3-3.1bar välillä.
        Tosin masteri tuotti sen 2bar ehkä 100-200rpm aiemmin.
        Herääminen on siis huomattavasti erilainen, mutta todella tyytyväinen kun miettii tuottoa ~750hp vs. ~1000hp :)
        Viimeksi muokannut jesse47; 15.5.2019, 10:05.

        Comment


          Paljon on kierroksia kun kilo painetta? (kolmosella tai nelosella)

          Comment


            Enpäs muista nyt suoraa mutta voin kattoa kun muistan. kolmosella 3bar tulee ~5800rpm. Mutta mulla on sitte 7A:n nokat ja ajotettu ajatellen elämää vain 6000rpm ylöspäin.

            Mutta alustaan kellään sanottavaa?
            Onko quattrossa ja etuvedossa joku oleellinen ero siis vai vaan painon takia eri setti?
            Viimeksi muokannut jesse47; 15.5.2019, 11:40.

            Comment


            • Typ89 cq ja s2 etuiskarit eripaksuset. Weitec toimi aikanaan ok. Ja usapartsista järkevän hintanen. Pointsit prokkikselle!

              Comment


              • Ollut TA-Technix yhdessä autossa ja verrattuna samaa autoon alkuperäisellä S-line alustalla (110 tkm ajettua) se oli ihan hirveä. TA-Technix oli pintakovempi mutta samalla paljon löysempi/pehmeämpi. Kovassa vauhdissa auto jäi pomppimaan töyssyjen jälkeen. Oma näkemys on, että se jopa oli vähän vaarallinen.

                Itsellä oli auto säädettynä melko korkeaksi, vaikuttaa ehkä asiaan, mutta en ikinä laittaisi sitä oman auton alle.

                Comment


                  Takaripustus on typ89/89q/B4 kaikissa omanlaisensa.

                  Comment


                    Eli onko myös iskari/jousi eri kaikissa? Vai onko vain painon takia eri jousi ja iskari?

                    Comment


                      On erillaiset.

                      Comment


                        Hallissa ajettiin kuumassa kelissä mailia, kuumuudesta ja huonosta tuurista johtuen veto loppui reilusti ennen maalia ahtoputken repeämiseen.
                        Onneksi mittauspisteeltä tultiin kertomaan että tutkattu nopeus oli ahtoputken revetessä 303kmh.
                        Uutta letkua ei löytynyt tähän hätään joten vedot jäi tällä kertaa tähän.
                        Ensi kerralla parempi onni ja toivottavasti viileämpi kelikin, vaikka muuten lämpöjen kanssa ei ollutkaan mitään ongelmaa, vaan kaikki pelas hienosti.
                        Imulämmöt alkoi laskea 250kmh jälkeen, korkeimmillaan 45 ja maalissa 42.
                        moottorilämmöt ei noussut yhtään vedon aikana.

                        ahtoputki repes varman 1300m kohdalla ja edellisen 3s aikana nopeus kasvoi 22kmh. Joten ihan kohtuullisesti vielä. Tehoa puuttui varmaan aika paljon about 28 ulkolämmön takia ja afr 11.1 vedossa, mun vähä turvallisen rikkaalla oli vissiin vähä liikaa.. :D
                        Kuitenkin sai paljon hyvää tietoa ja kokemusta välityksistä ja auton kulusta jatkoon! Palataan asiaan, mutta välissä varmaan vähän varttimailia! :D


                        Kiitokset
                        Konehuolto Juttuniemi
                        Lappajärven Laatunikkarit Ky
                        Konekorjaus Viinamäki Oy
                        SOP-Metal Oy
                        Meteoriitti Matkat
                        Www.korpelankone.fi
                        Protoparts.fi
                        Viimeksi muokannut jesse47; 9.6.2019, 12:09.

                        Comment


                          Tuossa video maalista
                          https://youtu.be/2gX46qRrPyM

                          Comment


                            https://12v.org/urs/charlie_smith/01E/
                            ymmärränkö oikeen että jossain diisseleissäkin, esim. 2.5 on 0.68 välityksellä kutonen?

                            Sitten niin mites tuo välitys torsenille, muistanko väärin vai oliko siinä 30/31 hampainen välitys ja onko niin että vanhemmassa 5v laatikossa tuo on pidentävä ja 5syl perässä olevissa 6v toisinpäin, vai onko samaten kaikissa?

                            nyt tarttis alkaa hommata kutosta, jos se löytyis niin sitten vähä panostusta koriin ja ilmanvastukseen. Josko sitten uudestaan yrittämään :D

                            mutta se 0.68 kutosen hilut edelleen etsinnässä, nyt jos jollain on rikkinäinen tai ylimääränen laatikko niin saa ilmottaa, saatais yks audi lisää listalle ja etenki kohtuullisella tuloksellakin. :P

                            vielä tuosta niin tarkastelujen jälkeen, ahtoputki räjähti aika tarkkaan 350m ennen maalia. Eli n. 1250m kohdalla oli 303kmh vauhtia ja nopeus nousi kiitettävää tahtia vielä. Reilu 20kmh edellisen 3s aikana ja tuosta olis 4s vielä saanu vetää täysillä. :)

                            Comment


                              Täältä löytyis etuveto R5 tdi A6 01e laatikosta 6. vaihteen hilut(välityksestä ei varmaa tietoa), taidettiin niitä sulle jo joskus miettiä. Olettaisin, että samat palikat on torsenillisessa laatikossa, onko jollain varmaa tietoa?
                              Viimeksi muokannut Siba; 10.6.2019, 19:13.

                              Comment


                                Pystysikkö laskea hampaat rattaista? vai onko ne irrallaan? :D

                                Comment


                                  Eipä käy etuveto laatikon kutosen rattaat nelikon askiin. Jos tarkkoja ollaan niin kytkin akselin ratas käy, toinen ei.

                                  Comment


                                    Ahaaa :o
                                    mikäs ero niissä on?

                                    Comment


                                      Sisähalkaisija ainakin 10mm pienempi, etuvetosen askin rattaassa.

                                      Comment


                                        Okei. Kiitoksia tiedosta! :)

                                        Comment


                                          Ei oo tullukkaa hetkeen pistettyä mitään niin päivitetääs vähä. Tuli rapsittua irronneet bitumit lattioista, samalla lähti sitte kaikki. Tasan 10kg. Sitten tuli tehtyä toisesta peräluukusta tällänen vähä erilainen raaseri luukku ja pleksiä lasin tilalle, hurja painon pudotus kyllä lasista. Veikkaisin 13-14kg.
                                          Vanhasta spoilerista nikkaroin vähä muokkaamalla eteen lipan jolla tippu 6cm alemmas maavara, toiveena vähentää alustasta tulevaa ilmanvastusta ja vähentää "leijumista" kovassa nopeudessa, ennen oli isoilla pyörillä 19cm edessä maavaraa, nyt 13cm ja pohjapanssari laski 5cm takareunaan, nyt nousee sentin.
                                          Samassa pokkasin aluminipellistä helmat jotka naputin kylmästi niiteillä kiinni, ~3kg yhteensä eli taas jäätiin about -20kg kokonaisuudessa.
                                          Mailille on nyt hommattu 0.68 kutonen niin natsaa välitykset paremmin. Hain kokonaisen rikkinäisen laatikon niin josko siitä jäis jotain varaosiakin.
                                          Oli myös tarkotus koittaa josko tohtis jarruvarjolla jarrutella ens kerralla niin säästäis vähä jarruja ja tuntuis turvallisemmalta, lähinnä ideana oli kyllä aiheuttaa yleistä hämmennystä koska kyllähän se nyt piruvie sopii tuohon siiven alle. :D

                                          Lauantaina sitten kalajoelle kattoo josko vihdoin sais sen ysin ajan ja edelleen linglongin normi renkaalla.

                                          btw. Pari kysymystä...
                                          Ehotuksia edelleen kaipaan mistä käypänen alusta tälläseen ei ässä quattroon.

                                          ja miten sais takaa ratkastua perän/vetarien kestävyysongelman?
                                          oliko siihen jotain ratkasuja? Vankempi perä ja verarit, mutta mistä soveltamalla..?
                                          oliko s4/s6 jotenki vahvempi perä ja saiko vetareihin lisää kestävyyttä etunavoilla/vetareilla?

                                          kuvissa alla 195/65r15 pyörät. Aluilla vähä täydemmät nuo pyöränkotelot.



                                          Viimeksi muokannut jesse47; 23.7.2019, 12:10.

                                          Comment


                                            ja miten sais takaa ratkastua perän/vetarien kestävyysongelman?

                                            Spanxin S2-projektitopikista viestistä #15 alkaen vetareista:
                                            https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...92#post1574792

                                            Comment


                                              Onko perät samat s2 ja s4/s6 jne yms..?
                                              eli heikkous on vaan nuo vetarit?

                                              s2/coupen etuvetareissakin on paksuudessa eroa, mutta onkohan coupenkin etuvetari vankempi kun takavetari...?

                                              Comment


                                                Jostain foorumin kätköistä löytyy repolaisen kuvaus siitä miten se heikko paikka siirtyy vetarien ja isojen nivelten jälkeen itse perämurikkaan.

                                                Comment


                                                  Joo, tuohon oonkin törmännyt ja olikohan niin että perän kuoret antautuu, sitähän voi vahvistaa samalla jos alkaa tekemään.. :P

                                                  Hei autojen purkajat. Tarttisin yhet etuvetarit coupeen. Eli etuvetosenkin vetarit käy.
                                                  toki nuo vankemmat navat / etuvetarit kiinnostaa myös jos alkais päivitellä voimansiirtoa niin että tohtis kunnon pyörillä koittaa.
                                                  mutta sitä ennen pitää aika alkaa kyllä ysillä ihan normi pyörällä, sitten on hyvä jatkaa.. :D

                                                  Comment


                                                    Käytiin kalajoella ajamassa varttimailia helteisessä säässä, lämpöä piisas tähän touhuun enemmän kun tarpeeksi, ei kummempia ongelmia kuitenkaan lämmöstä ollut. 130km siirtymätkin tarkeni hyvin, kun jälleen kerran katuautolla tultiin ajamalla paikalle ja myös pois.
                                                    Pito kyllä yllätti hieman ja lähtökierroksia sai nostaa aika reilustikkin että alko lähteä niin kun pitäis, ekassa vähä kyykkäs viivalle, toisessa vedossa samaa vikaa ja vielä vaihe missi kakkoselle vaihtaessa. Kolmannessa vedossa oli tauolla vesiruisku valuttanut vettä cooleriin ja röpelti, se sitten rauhassa läpiajona.
                                                    Neljänteen vetoon sitten maltilla vain omaa ajoa että sais kunnon ajan ja kaveri sai siinä vähä etumatkaa, hieman varmempi vaihto kakkoselle ja näin onnistunut veto.
                                                    Siinä olikin vähä ajon tuntua kun pääs perään lähtemään. siitä sitten ajaks 9.840s ja loppunopeutta 236.68kmh.
                                                    Siinä tuli nyt se kympin alitus, kun viime kesänä jäi 5 sadasosaa yli.
                                                    Yhdeksän sekunnin katuauto, ihan normaalilla 195/65 r15 linglongin green max katurenkaalla.
                                                    Parannattevaa olis tietenkin aina ja loppunopeutta odotin +240kmh mutta tuo keli syö hieman voimaa ja kuumuuden takia painekkin jäi hieman pyydetystä, mutta koska tavote täyttyi niin tällä kerralla ei enempää alettu rääkkäämään vaan ajeltiin kotia päin. :)

                                                    Kiitokset
                                                    Pumppumestarit
                                                    Konehuolto Juttuniemi
                                                    SOP-Metal Oy
                                                    Lappajärven Laatunikkarit Ky
                                                    Protoparts.fi
                                                    Meteoriitti Matkat
                                                    Konekorjaus viinamäki Oy
                                                    www.korpelankone.fi

                                                    https://youtu.be/MApCu2pkOZ8
                                                    https://youtu.be/kqfJnFKcwPU

                                                    Comment


                                                      Hienosti kulki, onnittelut !!!

                                                      Comment


                                                        On kyllä aika raikaskulkuinen katuautoksi, varsinkin tuotta rengastuksella. Onnittelut!

                                                        Comment


                                                          Wow, hienosti kulkee! Ja onnittelut kympin alittamisesta.

                                                          ​​​​​

                                                          Comment


                                                            Pakko se on uskoo kun videollakin näkyy. Naurattaa vaan tuo teikäläisen rengastus kyllä ihan huolella..

                                                            Mahtava suoritus katuAudille.

                                                            Comment


                                                              Kovan työn tein kun maalasin rengastekstit, ei ees kunnon tussia ollu mutta sen verran pitää huumoria ujuttaa mukaan että laitoin näkyviin mikkä töppöset on alla.
                                                              oli päivän nopein kaikista. Toiseks nopein oli 10r kawa 9.927s / 231kmh.
                                                              NBL nopein oli 10.147 / 223kmh.
                                                              NBL nykyinen ykkönen meni 10.5 / 207kmh
                                                              videolla olikin juuri vastassa. Ohi mentiin justiin etumatkasta huolimatta. :D
                                                              mutta he ajavat kilpaa ja suoritus pitää olla myös varma, että kovia on.
                                                              itellä oli vuoteen eka lähtö. Ekan aika oli viivalle kyykkäämällä 10.4 / 235
                                                              sitten tulikin kaks hutia. Vähä oli ote hakusessa kun kokoonpano muuttunut vähä ja pitkä tauko kun viimeks paikalta otettu lähtöjä.

                                                              olis mielenkiintonen tietää onko moni alittanu kympin oikeasti normirenkaalla....?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X