Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

7A turbo --> AAT 20v turbo

Collapse
X
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • En oo mitannu mutta ~10km ajo ja pari vetoa niin käteen lämpöset.
    100km siirtymän jälkeen huomattavan kuumaa.
    Tankissa 15l ja tankkasin uutta ~20l niin vieläkin käteen lämpöstä.
    Nyt kun on toi jäähdytin niin ei lämmenny juurikaan, käteen viileää.

    Nyt on 215/50 r17 pyörät alla. Laskennallisesti 324kmh @8200.
    Vetoa tuntuu olevan kun meinaa kolmosella kuopia ja täähän on 1.23 kolmonen että ~187kmh menee 8000rpm :D

    Ehotuksia edullisesta alusta setistä, ihan normi ajoon, ei rata ajoa...?
    Onko typ89 ja b4 sama vai miks nuo on erikseen ja 89 kohalla monissa "ei quattro".....?
    Onko esim Ta-technix -40/-40 ihan susipaskoja? Ei ainakaa hinnalla pilattu :D
    Viimeksi muokannut jesse47; 15.5.2019, 08:27.

    Comment


      Miten herää masteriin verrattuna??

      Comment


      • Tuottaa pienen paineen alempaa, mutta 1bar-->3bar nousu jyrkempi. 3bar tulee kuitenkin samoilla kierroksilla kolmosella vedettynä missä masterilla paine jäi vaan 2.7bar ja kipusi siitä vaisusti pyydettyyn ja lähti taas laskuun. Nyt tulee 3bar ja ilman hienosäätöjä hukkiksen ohjaukseen pysyy koko alueen 3-3.1bar välillä.
        Tosin masteri tuotti sen 2bar ehkä 100-200rpm aiemmin.
        Herääminen on siis huomattavasti erilainen, mutta todella tyytyväinen kun miettii tuottoa ~750hp vs. ~1000hp :)
        Viimeksi muokannut jesse47; 15.5.2019, 09:05.

        Comment


          Paljon on kierroksia kun kilo painetta? (kolmosella tai nelosella)

          Comment


          • Enpäs muista nyt suoraa mutta voin kattoa kun muistan. kolmosella 3bar tulee ~5800rpm. Mutta mulla on sitte 7A:n nokat ja ajotettu ajatellen elämää vain 6000rpm ylöspäin.

            Mutta alustaan kellään sanottavaa?
            Onko quattrossa ja etuvedossa joku oleellinen ero siis vai vaan painon takia eri setti?
            Viimeksi muokannut jesse47; 15.5.2019, 10:40.

            Comment


            • Typ89 cq ja s2 etuiskarit eripaksuset. Weitec toimi aikanaan ok. Ja usapartsista järkevän hintanen. Pointsit prokkikselle!

              Comment


              • Ollut TA-Technix yhdessä autossa ja verrattuna samaa autoon alkuperäisellä S-line alustalla (110 tkm ajettua) se oli ihan hirveä. TA-Technix oli pintakovempi mutta samalla paljon löysempi/pehmeämpi. Kovassa vauhdissa auto jäi pomppimaan töyssyjen jälkeen. Oma näkemys on, että se jopa oli vähän vaarallinen.

                Itsellä oli auto säädettynä melko korkeaksi, vaikuttaa ehkä asiaan, mutta en ikinä laittaisi sitä oman auton alle.

                Comment


                  Takaripustus on typ89/89q/B4 kaikissa omanlaisensa.

                  Comment


                  • Eli onko myös iskari/jousi eri kaikissa? Vai onko vain painon takia eri jousi ja iskari?

                    Comment


                      On erillaiset.

                      Comment


                      • Hallissa ajettiin kuumassa kelissä mailia, kuumuudesta ja huonosta tuurista johtuen veto loppui reilusti ennen maalia ahtoputken repeämiseen.
                        Onneksi mittauspisteeltä tultiin kertomaan että tutkattu nopeus oli ahtoputken revetessä 303kmh.
                        Uutta letkua ei löytynyt tähän hätään joten vedot jäi tällä kertaa tähän.
                        Ensi kerralla parempi onni ja toivottavasti viileämpi kelikin, vaikka muuten lämpöjen kanssa ei ollutkaan mitään ongelmaa, vaan kaikki pelas hienosti.
                        Imulämmöt alkoi laskea 250kmh jälkeen, korkeimmillaan 45 ja maalissa 42.
                        moottorilämmöt ei noussut yhtään vedon aikana.

                        ahtoputki repes varman 1300m kohdalla ja edellisen 3s aikana nopeus kasvoi 22kmh. Joten ihan kohtuullisesti vielä. Tehoa puuttui varmaan aika paljon about 28 ulkolämmön takia ja afr 11.1 vedossa, mun vähä turvallisen rikkaalla oli vissiin vähä liikaa.. :D
                        Kuitenkin sai paljon hyvää tietoa ja kokemusta välityksistä ja auton kulusta jatkoon! Palataan asiaan, mutta välissä varmaan vähän varttimailia! :D


                        Kiitokset
                        Konehuolto Juttuniemi
                        Lappajärven Laatunikkarit Ky
                        Konekorjaus Viinamäki Oy
                        SOP-Metal Oy
                        Meteoriitti Matkat
                        Www.korpelankone.fi
                        Protoparts.fi
                        Viimeksi muokannut jesse47; 9.6.2019, 11:09.

                        Comment


                        • Tuossa video maalista
                          https://youtu.be/2gX46qRrPyM

                          Comment


                          • https://12v.org/urs/charlie_smith/01E/
                            ymmärränkö oikeen että jossain diisseleissäkin, esim. 2.5 on 0.68 välityksellä kutonen?

                            Sitten niin mites tuo välitys torsenille, muistanko väärin vai oliko siinä 30/31 hampainen välitys ja onko niin että vanhemmassa 5v laatikossa tuo on pidentävä ja 5syl perässä olevissa 6v toisinpäin, vai onko samaten kaikissa?

                            nyt tarttis alkaa hommata kutosta, jos se löytyis niin sitten vähä panostusta koriin ja ilmanvastukseen. Josko sitten uudestaan yrittämään :D

                            mutta se 0.68 kutosen hilut edelleen etsinnässä, nyt jos jollain on rikkinäinen tai ylimääränen laatikko niin saa ilmottaa, saatais yks audi lisää listalle ja etenki kohtuullisella tuloksellakin. :P

                            vielä tuosta niin tarkastelujen jälkeen, ahtoputki räjähti aika tarkkaan 350m ennen maalia. Eli n. 1250m kohdalla oli 303kmh vauhtia ja nopeus nousi kiitettävää tahtia vielä. Reilu 20kmh edellisen 3s aikana ja tuosta olis 4s vielä saanu vetää täysillä. :)

                            Comment


                              Täältä löytyis etuveto R5 tdi A6 01e laatikosta 6. vaihteen hilut(välityksestä ei varmaa tietoa), taidettiin niitä sulle jo joskus miettiä. Olettaisin, että samat palikat on torsenillisessa laatikossa, onko jollain varmaa tietoa?
                              Viimeksi muokannut Siba; 10.6.2019, 18:13.

                              Comment


                              • Pystysikkö laskea hampaat rattaista? vai onko ne irrallaan? :D

                                Comment


                                  Eipä käy etuveto laatikon kutosen rattaat nelikon askiin. Jos tarkkoja ollaan niin kytkin akselin ratas käy, toinen ei.

                                  Comment


                                  • Ahaaa :o
                                    mikäs ero niissä on?

                                    Comment


                                      Sisähalkaisija ainakin 10mm pienempi, etuvetosen askin rattaassa.

                                      Comment


                                      • Okei. Kiitoksia tiedosta! :)

                                        Comment

                                        Working...
                                        X