Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

7A turbo --> AAT 20v turbo

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Ei ole ollut ongelmia ajaa kahdella rinnan ilman takaiskuja ja vasta paineella käynnistää toinen. Tietty ei liitetty aivan samalla tavalla kuin kuvassa, mutta eniveis...

    Comment


    • Mulla on Walbro 256 tankissa siirtämässä 3L keruusäiliöön, jossa 2kpl Bosch 044 rinnan takaiskuilla. Toinen kuormituksen mukaan ohjattu päälle.
      Joskus unohtu sen toisen pumpun ohjauksesta täppä pois Tatechin säädöistä. Tuotti aikas tarkkaan 600hp viinalla dynossa, ennenkuin paineet romahti.
      Ei vaadi paljoa pumpulta, joka ruokkii keruusäiliötä, kun regulta tulee AN10 linjalla paluu keruusäiliöön.
      Tolla setupilla tuntuis riittävän ainetta ainakin omiks tarpeiks.
      Meteli tossa on kyllä melkonen, kun 2kpl 044:sia käy varapyöräkotelossa.

      Comment


        Pitääpä nyt vähä tutkia, puukotin eilen kannen auki. Oli melkonen homma.. :D

        Jos nyt oon oikeen ymmärtäny niin 044 on keskipako tyyppinen pumppu, ei mekaaninen kuten yleensä ja siks myös eri meteli. Ja silloin sen tuottoon vaikuttaa huomattavan paljon enemmän imupuolelle muodostuva yli/alipaine. Elikkä kaikesta päätellen ja laskettuna toi vakio pumppu ei tuota riittävästi pitämään edes nollapainetta 044 imupuolelle. Kokeilin nyt vielä kun sain tuon auki niin poistin vakio pumpusta tuon venttiilihässäkän joka ainakin paineilmalla kokeiltuna aiheutti hyvin pienelläkin ilmamäärällä toista kiloa vastapainetta, jotenka varmaan +200L/h virtauksella bensaa varmasti aika reippaan vastuksen pumpulle, joka pienentää huomattavasti tuottoa.

        Nään nyt heti logista kun pääsee testaamaan että alkaako hiipiä laihalle vai piisaako pidemmälle. Ja siis se alko mennä vasta vähä laihemmalle että huomasi vaan ettei enää kartan nostaminen vaikuttanut.

        Samalla nyt tullu vedettyä paksummat piuhat pumpulle kun 12.4v jännite akulla pumppujen käydessä (auto ei käynnissä) niin jännite pumpulla tippui 11.7v ja nyt tippuu vaan 12.2 volttiin. Mitä tuo tiputus sitten on ollut vedossa kun bensanpaine lie yli 6bar täydessä vedossa.

        Onkos tuo vakio paineensäädin 3.8bar vai?

        Mutta näin nyt ajattelin että kokeilen miltä vaikuttaa ja jos ei niin sitten kaks 044 tankkiin rinnakkain. :)
        Edit. Tai mikä estäis laittamasta 044 vakion rinnalle kuormituksen mukaan käynnistymällä. Pysyis hiljasena eikä tarvis ostaa mitään. Jos takaiskun laittais siihen. Eikö tuo vakiokin kuitenkin riittävän paineen pysty tehä.

        Kun on kerran kyselemään ruvettu niin onko muilla audissa latausjännite alle 14v? Mulla on vaan 13.7 ja kun vedossa kaks pumppua + vesiruisku niin laskee 13.2v.. eikö tuo sais yli 14v olla, voisko auttaa uusia säädin ja hiilet..
        Viimeksi muokannut jesse47; 9.3.2018, 11:31.

        Comment


          Ei taida auttaa uudet hilppeet, näis vanhois on alhainen toi latausjännite. Akku ei tuu koskaan täyteen. Ite tein tämmösen 5 sentin diodimodin säätimeen. http://www.hax.se/alternator/

          Comment


            Tattista vaan, nyt mullakin lataa 14.5v :D ei ollu kummonen juttu kun vaan ymmärti kysyä :D

            Comment


              No tuota, yllättävän suuri vaikutus oli muutoksilla.
              Eli pumpulle paksummat piuhat, takaiskuhärdelli pois vakiopumpusta ja linjasta banjoliitoksiin porailin vähä reilummat reiät ja sitten latausjännitteen nostaminen.
              Penkissä 2.35bar login mukaan niin alkoi hiipiä seos ylhäällä 12.5 tienoolle imulämpö +13 ja suuttimien duty huiteli liki 90%
              Nyt kävin ajamassa ja karttaa sai laihentaa ylhäältä reippaasti, sitten kiristin hukkista ja viimenen veto nelosella 2.5bar paineella, 11.8 afr, suuttimien max duty 79% ja imulämpö max +14.5 eli liki sama mitä penkissä.

              Comment


                Kannattaa sitten sulake laittaa mallia diesel hehku sellanen lattamallia ja sille pohja, itellä mallia biltema rupes sulamaan ja aiheutti myös sen että releen kanta rupes ruskettumaan, pumppuna walbro

                Comment


                  Ja unohda perus autosähköreleet, joissa lattaliittimet.

                  Hae luokkaa 75-80A ruuviliittimelliset releet.

                  Ja sulakkeiksi MidiVal, niin ikään ruuviliittimillä.

                  Comment


                    Motonetistä sai jonkun 14,5V speksatun tarvikesäätimen kympillä. Latausjännite nousi tuolla 13,7V->14,2V, en lähtenyt tekemään enää diodiviritystä.

                    Comment


                      Khyyyyllä se hyvä viikonloppu alkaa siitä kun täydestä vedosta lentää jäähdinesteet konepellin aukosta tuulilasille...
                      Taitaapi kitti vuotaa, ihme kyllä, ei vuoda juurikaan koneeseen päin vissiin yhtään.. lisäsin vettä koneeseen ja testailin niin ei mitään normi ajossa, kiihdytys 100-200 ei aiheuta mitään oiretta mutta toinen perään niin tulee vähä vettä yli ja kolmannella lentää pari desiä ylitte.
                      Noh, hattu pois ja ihmettelemään.
                      Samalla saa uusia kaikki nostajat. Muutama napsuttaa kun öljyt kuumat. Naputtaa aina viitisen sekuntia ja lakkaa pariks sekunniks.. lie hytikka pyörii ja kun reiät kohakkain niin pelaa tms. Nyt kyllä pelas muuten niin kivasti..se on motorsporttia.. :D

                      Comment


                        Jäkikiristäny kannen? Vai oliko vakio pulteilla?

                        Comment


                          12.9 pulteilla kansi kiinni kun diisselin lohko. On jälkikiristetty kun oli vähä ajeltu ja vedetty useita täysvetoja vajaa 2bar ahdoilla.
                          Tuskin kannentiiviste vuotaa, kun ongelmaa tulee vaan ahdoilla.. kai se imukanavan paikkaus vuotaa ihan vähän vesitilaan päin. Se on kitattu niin ettei pääse kokonaan irtoamaan mutta voi olla halennu irti ja siks vuotaa juurikin vesitilaan päin..

                          Comment


                            Minkä dieselin lohko? Jos imudiesel niin riski että pytty halki vesitilaan, itsellä kävi näin.

                            Vaparidieselissä kun on isommat vesitilat pyttyjen välissä.

                            Comment


                              AAT lohko

                              Comment


                                Kyllähän niitäkin on nähty et kovassa vedossa päästää kannentiivisteen välistä vesitilaan. Eihän se ny tyhjäkäynnillä vuoda tietenkään. En ny sano et niin olis tässä tapauksessa, mut vaan yks mahdollisuus jos jälkikiristystä ei olis tehty.

                                Comment


                                  Kyllä tuo vuoto on aika pientä, tosiaan jos kolmannella peräkkäisellä täysvedolla 100-200 puski pari desiä pihalle..esim. 0-200 veto ei aiheuta mitään isoa oiretta, tai saattaa tulla ihan vähä yli mutta ei kuitenkaan paljoa.. lämmöt ei karkaa kuitenkaan, ettei siitä ole kiinni.
                                  Koitan tarkistella vielä että kannenpultit on samassa momentissa ja uusin samalla nuo hytikat, mites niiden asennus muuten, pitääkö täyttää öljyllä?
                                  Jos pultit on kiinni niin koitan pyöräyttää syylärisementin koneessa, otan vaan lämppärin ja syylärin pois ettei niihin turhaa mene, tilalle joku pieni syyläri että saa käyteltyä riittävän ajan.. kannattaa se nyt varmaan koittaa, jos sattuis menemään umpeen.. patentiks menee mutta koitetaan.

                                  Comment


                                    Oisko aiheellista kokeilla jotain ARPin pultteja?

                                    Tuon koneen kyllä saa tiiviiksi, jos vain pultit pitää.

                                    Comment


                                      No ite nyt sanoisin että 99% tod.näk. vuotaa kyllä tuosta imukavan korjauksesta.. En usko kannentiivisteen vuotavan.
                                      Mutta katsotaan.
                                      Niin mites nuo uusien nostajien asennus, pitääkö täyttää irrallaan ekaks vai..?

                                      Comment


                                        Ite oon tyrkänny tippakannulla vähän öljyä reiästä ja painellu muutaman kerran kasaan, ettei uusi nostaja vaan jumita kiinni.
                                        Viimeksi muokannut Carbin; 27.3.2018, 11:20. Perustelu: typo

                                        Comment


                                          Mihin momenttiin oot m12 pultit vetänyt?

                                          Mulla myös on pari vuotta sitten tapahtunut, että vedossa tirahti jäähdytysnestettä tuulilasille. Oli paineet karanneet ja ampui paisarista nestettä hieman ulos. Kiristelin 115nm:iin kolopultit niin alkoi paineet pysyä pytyissä, ei varmaan venojen tiiveydelle ole hyväksi noin kova momentti mutta no can do. Nyt on sitten nykykoneessa Arpit.

                                          Comment


                                            Oon vetäny 115Nm.. täytyy nyt tarkistella että ovat vielä tiukalla.. Tilasin kaikki hytikat uudet ja varuiks kannentiivisteen jos joutuu käyttää auki.
                                            Menee ens viikkoon että pääsee ruuvaamaan.

                                            Comment


                                              Nyt pysyy vedet taas koneessa, ainakin toistaseks :D

                                              Bensapumpuks nyt homnasin toisen 044 ja tulee nyt 2 x 044 tankkiin rinnakkain, joista toinen käynnistyy ahtopaineen mukaan.
                                              Linjan banjot yms. Pitäis virrata riittävästi, vai pitäiskö poistaa nekin ja tehdä suorilla liitoksilla?
                                              Kyllä se huomattavasti parani aiemmilla parannuksilla mutta ei riittävästi, luulis sitten riittävän.. mistähän keksis imusihdit noihin pumppuihin vai onko tarpeen, jos vaan putsaa tankista roskat pois, jos siellä nyt vielä jotain on..?

                                              Comment


                                                Walbron mukana tuli imusihti mutta en laittanu paikalleen, putsasin vaan tankin huolellisesti ja hyvin on pelittänyt.

                                                Comment


                                                  No juu ja nyt kun hoksasin kurkata pumppua niin 044 pumpussahan onkin sihti sisällä valmiina, eli ei muuta kun paikalle.
                                                  Saa nähdä miten nuo saa sopimaan ja millanen ratkaisu tulee, mutta siitä lisää kun tulee aikaa että pääsee talliin :D

                                                  En tiedä joutuuko sitä pyörähtää vielä penkissä kun ei tosiaan saatu ennakoita hierottua kun tuohon 2.4bar ahdoille kun bensat loppui ja varmaan siihen 2.7-2.8 asettuu sitten, vai vetäiskö mutulla turvalliset ennakot ylös.
                                                  Mun perstuntumalla tehdyt ennakot oli itseasiassa asteen päässä siitä, mihin sitten jätettiin.
                                                  Siinä nyt on aste tai kaks parhaasta tehosta varuiks turvarajaa.
                                                  Vetoalueella on 2bar siinä 14-15 kieppeillä ja 2.4bar 12-13 astetta.
                                                  Tai sitten vedän siitä mutulla turvalliset ennakot isommalle paineelle ja kuuntelen ettei naulaa.. :D
                                                  Ei niin paljon tuo penkkitulos kiinnosta että jaksais lähteä rullille enää, se näkyy vartin loppunopeudesta meneekö vai ei.. :D

                                                  Millanen toi myöhästys imulämmön mukaan pitäis suunnilleen olla?
                                                  Mulla on nyt 45 asteesta alkaen, eipä sillä vielä ole ollut väliä kun ei oo imulämmöt yli 20 käyny mutta nyt alkaa ilmat lämmetä.

                                                  Oli suunnitelmissa myös ehkä tehdä coolerin pinnalle vesiruiskutus, pitäis vaan keksiä joku hyvä tapa saada vettä joka kohtaan..
                                                  Ihan siis esim. Bilteman lasinpesuri setillä ja käynnistymään vesiruiskun kans samalla, nappi väliin ettei ole aina käytössä mutta esim helteillä ja sitten jos vartille/mailille menee vetämään.. vois kai se auttaa kiinan coolerin kans.

                                                  Comment


                                                    sumusuuttimet tartteet, että saat järkevän ja tehokkaan haihtumisen pinnalle aikaiseksi.

                                                    Comment


                                                      Mietin että ostais pari suutinta tuohon vesiruiskuun ja niillä suihkuttais mutta nyt 50% metanoli käytössä ja sen ruiskuttaminen keulalle on vähä kyseenalaista. Tehokkaammin jäähyttää joo ja tuskin palovaaraa vauhdissa mutta haurastuttaako remmejä..?

                                                      Comment


                                                        Nyt olis tankissa 2 x 044 pumppuja ja meteli on kyllä melkonen kun suoraa kiinni tankin pohjassa :D sen kans pärjää mutta..

                                                        Mikähän tekee kun pumppujen laiton jälkee säädöt ihan uusiks, mutta erikoisella tavalla kun ihan pintakaasulla meni älyttömän laihalle, ei käynyt edes tyhjäkäyntiä ennen kun muutin karttaa, inan reilummalla kaasulla kohillaan ja sitten isommalla älyttömän rikkaalle. Vaikuttaako paineeseen/suuttimen aukeamisaikaan, vai mikä tuon tekee?
                                                        Toinen pumppu siis lähtee päälle vasta 1.5bar ahdoilla.
                                                        Ja viimeksi kun oon ajellut niin kartat on ollu oikeastaan täydelliset, ei mitään huomautettavaa ollu seoksissa missään tilanteessa, paitsi kun pumpusta loppui tuotto.
                                                        No mutta, enempää ei pääse testaamaan kun vedet tuli pihalle.. pitää ottaa viikonloppuna kansi pöydälle.

                                                        Comment


                                                        • Mutuiluna. Mahtaako vaatia takaiskuventtiilin toiselle pumpulle?

                                                          Comment


                                                            Toisessa on takaisku, perus pumpussa ei kun olin sen ehtimy tuhota aiemmin.
                                                            Mutta siis on kyllä takaisku toisessa ja sen käynnistyminen ei tuota aiheuta kun se käynnistyy vasta 1.5bar ahdoilla.
                                                            Ja siis meni niin laihalle tyhjäkäynnillä/pintakaasulla ettei edes käyny kunnolla, mutta ykkösellä jo sellasella kaasulla että vauhti kiihtyy, niin meni seos jo kohilleen. :O
                                                            Normaalissa arki kiihdytyksessä sitten jo tosi rikkaalle.

                                                            Mutuiluna että voiko olla virtaus niin kova että b.paineensäädin ei ehdi päästää tarpeeksi ja vaikuttais suuttimen aukeamisaikaan ja siks menis laihaks lyhyillä pulsseilla ja heti rikkaalle kun aukioloaika pitenee?
                                                            En nyt kyllä ymmärrä muuten mikä tuon tekis.. :o
                                                            Viimeksi muokannut jesse47; 18.4.2018, 07:21.

                                                            Comment


                                                              Onhan se takaisku siinä myöhemmin käynnistyvässä pumpussa?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X