Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 4.2SC Drifting | Stalker Racing Team

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Mikä idea tuohon 1.8 vapariin on työntää 1100cc suuttimet?
    Enkö nyt ymmärrä jotain vai mikä menny ohi...

    Comment


    • [S3E16] TEE SE ITSE 1.8 20v ADR IMUSARJA + KIERROSAJAN KELLOTUS LAPUALLA

      Comment


      • [S3E17] SLADI Masters - Round2 - Kukkulan Kuningas 1-2.8.2020

        Comment


        • Hain tossa kesällä 3kpl 1.8 20v moottoreita. Tein tutkimuksia netistä ja sitten aloin niitä yhdistelemään. Päädyin valitsemaan 1.8t BEX alakerran johka laitin 1.8t AEB männät 20mm männäntapilla, manleyn h-profiili veivit ja päälle nostettiin 1.8 ADR (isokanava) vaparin kansi avaamattomana. Jakonpään kans joutu vähä kikkailla, mutta sinne se meni aikalaila bolt on. Eli moottori koostuu nyt netin mukaan "parhaista" VAG vakio osista mistä voi tämän 1.8:sin rakentaa bolt on. Vauhtipyörä + kytkinpaketti tuli tepolta jolla pitoja saa sen 800nm verran. Tarkoitus on ajaa RE85:lla ja suuttimiksi valikoitui EV14 1100cc. Ostin jonkun sepän tekemän custom made pakosarjan ja siihen valikoitui ahtimeksi holset hx35 12cm pakopesällä (450 - 500hp) jossa 4" imuputki kartiosuodattimella ja 3" pakoputki suoraa pellistä läpi. Myös bilteman hukkaportti pakosarjassa kiinni ja putki konepellistä läpi. Lopuksi kakun koristeeksi Bilteman 3" välijäähdytin ja sille 2,5" ahtoletkut kaveriksi.

          No, nyt moottori on säätöä vaille valmis. Tarkoitus on kierrättää moottoria 7500rpm ja jos nyt siitä selvitään kunnialla niin myöhemmin sitten vielä koittaa se 7800rpm. Autossa on parhaat mahdolliset VAG plug and play 01e vaihdelaatikko ja perävälitykset, että jos nyt 4000rpm paikkeilla sais eloa moottoriin niin tästä voi tulla vielä toimiva kokoonpano. Pyörä/Napatehon haluan aluksi nyt siihen 300 - 350hp hujakoille ja sitte myöhemmin jos on mitään mahdollisuutta, että voi ottaa kaikki holsetista pihalle niin koitetaan.

          Hyviä vinkkejäkin tässä vaiheessa kuunnellaan.
          Viimeksi muokannut Tanehau; 9.10.2020, 11:25.

          Comment


          • Hienoa, täällä edistyy hommat.

            yhden 1.8t aeb koneen tiedän joka avaamattomana 300tkm ajettuna ei kestänyt 7800rpm kierrätystä, mahdollisesti väljä pako ohjuri aiheutti sen ettei venttiili palautunut ja tapasi männän. Muuten näitä kyllä on kierrätelty ja ainahan sen voi kokeilla miten sattuu pelaamaan.

            Pianhan sieltä ottaa kaiken mitä turbo tuottaa kun on muut osa-alueet mitoitettu kestämään

            Comment


              Pako-ohjurit ja pakoventtiilit tuossa nyt vähän tuntuis siltä että helposti saa romua aikaseks.
              Pyörittelitkö lohkoon M11 kierteet kannenpulteille?
              Olihan tästä edes tasopinnat oikaistu? Ja millä kannentiivisteellä toteutit?
              Viimeksi muokannut MikaSS; 9.10.2020, 15:18.

              Comment


              • 1100cc suuttimet E85:llä riittänee noin 400hp konetehoihin. Eli tuo 350hp pyöräteho varmaan vielä onnistuu, mutta siitä eteenpäin mennessä joudut todennäköisesti vaihtamaan suuttimia aika pian.

                Comment


                  Itsellä oli aaeebeessä 630 dekat, 4bar paineella.
                  450hv oli penkittäessä E85:lla hieman vajailla paineilla. Kulkupuolen mukaan ehkä +500hv täysillä paineilla konetehoa ja sitten oli suuttimet levällään.
                  ​​​​​​Joten ei tuo 400hv ihan pidä paikkaansa..
                  ​​​​​

                  Comment


                  • No, en käy väittämään että nuo tulokset olisi mahdottomia, mutta poikkeaa kyllä jonkun verran teoreettisesti laskettavista ja käytännössä havaituista arvoista. Eli en suosittelisi mitoittamaan uuteen kokoonpanoon suuttimia tuon mukaan.

                    Tuosta pikaisesti kun testasi läpi kourallisen suutinlaskureita netistä, niin 400hp konetehoihin E85:llä ja neljällä suuttimella suositukset olivat välillä 760-1050cc. Ja omat käytännön kokemukset täsmää aika hyvin tuon kanssa, lähinnä haarukan yläpäähän osuen. Tosin kokemukset on lähinnä mopojen koneista, joissa korkeampien kierrosten takia tarvitaan ehkä vähän reilumpaa mitoitusta suuttimille. Esimerkkinä 820cc suuttimilla 320hp rengastehoilla oltiin jo yli 90% käyttöasteella.

                    Edit: Jaa niin, olihan mulla jotain referenssiä ihan näistä 1.8T-koneistakin. ARX-kone K04 turbolla ja 620cc suuttimilla. 1 barin ahdoilla mentiin jo reilun 80% käyttöasteella. Tehoja ei tuosta tullut koskaan mitattua, mutta noilla palikoilla ja ahtopaineilla mitä todennäköisemmin lähempänä 250hp kuin 300hp lukemia.
                    Viimeksi muokannut ArttuH; 14.10.2020, 19:28.

                    Comment


                    • Valitsin ton ADR 1.8 vaparin kannen kokonaisena sen takia, että ei tarttisi pelätä niitten pakoventtiilien puolesta. Facebookin puolella penkitysvideo eiliseltä:
                      https://fb.watch/1AQ0Bmj-j-/

                      [S3E18] TÄÄLTÄ TULLAAN VIELÄ!


                      Comment


                      • [S3E19] "PENKKIPÄIVÄ"

                        Comment


                        • Hienoa harrastamista, voisin kuvitella että on tuo 1,8t kuitenkin mukavampi viedä kuin se v8 vaparina kunhan vaan antaa kunnolla kenkää. Jos tehontarve ihan mielettömästi kaivaa, niin itse nostaisin varmaan ennemmin ahtoja kuin kierrostenrjoitinta. Käytitkö muuten mäntiä ja kankia puntarilla ennen kasausta? Lähinnä että onko niissä paljon heittoa keskenään? Kierroskoneissa tasapainotus on sekä tehojen että kestävyyden kannalta olennaista. Kanteen vähintään hyvät nostajat ja oikein mitoitetut jouset jos meinaa oikeasti kierrättää. Super Toureriin sitten kiinteät nostajat ja +9000rpm :D

                          Comment


                            Stroukkaus kahteen litraan ja modernilla ahtimella tehojen nosto sinne luokkaan ~500hp. Edelleen Jukka annat tasoitusta muille sen vähintään 300 heppaa.

                            Comment


                            • Kyllä toiveissa olis, että näillä vakiohilppeillä nyt löytäis vaan sen kultasen keskitien millä vehkeet pysyy jonkin aikaa aina kerrallaan nipussa. En oo kattonu tasapainoja sun muita, sinne vaan pultattu kaikki kiinni sen kummemmin ihmettelemättä vanhoilla sisäänajetuilla laakereilla. Kannanentiiviste oli uus, mutta seki meni kiinni vanhoilla pulteilla, koska uudet oli vääränlaiset millä se oli tarkoitus kiinnittää ja kiire oli. En lähde hulluttelemaan kierrosrajoittajan kanssa, että maksimissaan tota 7800rpm kokeilen tositoimissa. Ehkä sitte jos tekniikan vaihto jossakin kohtaa uudelleen häämöttää niin testimielessä vois hullutella sitte. Tuo 7500rpm tuntu hytissä mukavalle ihan radallakin. Tässä siitä videota:

                              Tämä testi oli tarkotus myös tehdä kasilla, että olis oikiasti päässy sitä kierrättämään kunnolla iha vakiohilppeillä, mutta tuli vähän puskista, että yhdestä pytystä katos melkeen kokonaan puristukset. Kasia vaparina kierrätin 7300rpm + 200rpm softcut ja se nauku rajaria vasten aika huoilella. Sen voin sanoa kaikille kasin käyttäjille, että sen se kestää iha varmasti noilla S8 D2 AHC kansilla pitkän aikaa. En oo vielä kattonu mikä siihen tuli, kasi lenti suoraan nurkkaan siitä tauolle ja 1.8t humpsahti tilalle.

                              Super tourerin kans olis idea, että kun saan vaan moottorinohjauksen vaihdettua niin siitä suoraa penkkiin ja kattoa mihkä asti ihan vakiona tollasta ADR moottoria voi kierrättää [RE85:sella] ja mitä sielä tapahtuu dynokäyrän mukaan ku 10 000rpm pistää rajariksi. Saavuttaako 10 000rpm 125hp:lla ikinä, missä kohtaa teho romahtaa totaallisesti ja mitenkä teho lähtee tippumaan. Vaikka totaali tuho tulee niin kuinkaan ei käy, koska moottorit ovat ilmaisia kummiskin. Tästä saa olennaisesti paljon infoa kuinka paljon hauskaa saa revittyä ihan vakio moottorista irti pikku rahalla. Nämä on todella mielenkiintosia juttuja :). Kukaan ei tee tämmöstä, siihen on varmasti syynsä, mutta paljon näkee tubessa ku kaverit muuten vaan hajottaa moottoreitansa niin miksei kukaa hajota niitä kokeelisessa mielessä. Katotaan jos ehtis täs talven aikana saada kiinni super toureriin sen moottorinohjauksen. Mikään ei oo hienompaa, ku moottori joka venyy ja venyy vaa. Teholla ei oo siinä kohtaan mitää väliä ku pelit vaan laulaa raikkaasti ainaki tuola super touring maailmassa :P

                              Risu enköhän mä anna tasotusta vaikka mulla olis 1000hp. Muistakaa, mä oon vaan normi rividuunari jolla ei oo tota massia ja muutenki harrastetilani ovat kaukana hyvästä. Kaukaisessa haaveessa olis hieno voittaa edelleen SM-Drifting kultaa audilla jossa VAG tekniikka sisällä, mutta sitä mä en pysty tehdä yksin, että siihen tartten osaavan tiimin ympärille. Jos joskus mietitte, että tälläinen olis hieno toteuttaa osaavalla porukalla niin ei muutaku ilmottelemaan innokkuudesta vaan. Sponsoroiti kuntoon ja auto vaan siihen tikkiin, että sitte lähtee, ku tarttee lähtiä. Toi mun A4 on nyt mun oman kehityksensä ihan huipussa käsiteltävyyden puolesta, että ainut mikä jarruttaa isosti on edelleen tehot ja raha ylläpitää niitä tehoja. Sen takia en lähde hulluttelemaan tehon kanssa yksin, koska mulla ei oo siihe yksikertaisesti varaa. Ja joo, kyllähän sen V8:sin olis voinu ahtaa, mutta se kuullostaa niin #itun paskalle ahdettuna, että no thanks. Makuasiatkin on vähän tiellä näissä hommissa :D

                              Comment


                              • [S3E20] 1.8t TOSITOIMISSA EKAA KERTAA

                                Comment


                                • [s3e21] kauden 2021 panokset on asetettu!

                                  Viimeksi muokannut Tanehau; 19.12.2020, 09:25.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X