Kumarruin alas ,niin samantien lensi purjot sinne konetilaan
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi 100/200 Kunnostusta.
Collapse
X
-
-
Noniin, nyt on työsylinteri kiinni. En omista mitään ilmaus työkaluja tai vastaavia niin mitenkäs tuo kytkimen ilmaus onnistuu?
Avasin käsittääkseni ilmausruuvin siinä vaihteiston päällä jossa on musta kupu. Otin kuvun pois ja aloin pumppaamaan poljinta. Pikku hiljaa tunto palasi, mutta jotenkin toi ei vieläkään tunnu samalta. Jotenkin hirveen löysä ja yläasennossa kuuluu pikkunen "klap" ääni tai tuntee jalassa ainakin. Neuvoja?
Comment
-
Käytännössä ainoastaan jarrusäiliön korkin tilalle laitettavalla paneistavalla ilmaajalla (korkki, johon liimattu lähtl ilmaletkulle auton renkaaseen). Jos et moista omista, etkä raaski ostaa, yksin tehden ainoa vaihtoehto on luottaa täysin tuuriin ja antaa olla ilmausnipan auki ja odotella painovoiman tekevän tehtävänsä. Pitää vain muistaa ravata täyttämässä säiliötä, ettei pääse tyhjäksi. Ja kytkin ottaa aika säiliön piripinnasta sen nesteen... Vaihtoehtoisesti voi pumppailla avustajan kera perinteisin menoin, kunnes jalka väsyy.
Uusilla sylintereillä kytkimestä tulee vanhaan nähden helposti huomattavan kevyt ihan oikein ilmattunakin.
Comment
-
No juu tuossa kaverin kanssa nyt ilmailtiin tuo. Tuli helvetin kevyt ainakin vanhaan verrattuna. En tiiä auttoko tuo kun kaveri vei sylinterin höyrypesuun niin lähti kaikki paskat pois ja uudet öljyt järjestelmään. Mutta nyt tosiaan on yhtä kevyt kun faijan A4 vm. 09.
Comment
-
Nonni, taas löyty uusi ongelma. Korjaillaan tätä nytten eka ennen kuin ruvetaan mitään suurta tekemään.
Eli apukuskin jalkatilaan tulee jäähdytinnestettä. Vissiin lämppärinkenno siellä vuotaa. Taitaapi olla tyyppivika?
Mistäs sinne pääsis parhaiten kun olen ymmärtäny että joku letku siellä on vaan murtunut tjsp.
Hirvee katku sisällä ja ikkunat vetää helposti huuruun.
Ja missäs tuo moottorin lämpötila anturi sijaitsee? En tiedä kyllä onko vika siinä vai ei. Flekti alkaa pyörimään kyllä ja eikö se mene anturin kautta? Mittaristossa moottorin lämpötilat ei sitten nouse. Termarin vaihdoin, mutta ei auttanut.
Comment
-
Seuraavaks pitäs alkaa ettimään luultavammin tee-se-itse hallia vuokralle. Rivitalon pihassa autokatoksessa on suht. veemäinen tehdä mitään, kun mun näsäviisas naapuri tulee aina sanomaan "Osta nyt kunnon auto" jne. Tyyppihän itse ajelee 0.9l Fiat Puntolla.
Comment
-
Flektin anturi on syylarissa. Mittarin anturi imusarjan alla vesiharavassa.
Anturi http://speed-autoteile.fi/index.php?...roduct_id=1175
Comment
-
Kenno se on paskana, jos kastuu jalkatilat kuivallakin kelillä.
Tuosta juttua vähän... http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=47298
Jos autossasi automaatti-ilmastointi, niin kirjoittamani ohjeet saattavat sinullakin toimia.
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...1&postcount=19
Sitten vinkki: Jos puhaltimen moottoria ei ole vaihdettu, tai sen toiminta on epävarmaa, niin uusi se samalla vaivalla.
Motonetin puhallinta ei kannata laittaa. Tuossa kirjoituksen 100tq:ssa kesti motonetin puhallin vain vuoden päivät...
Comment
-
Otin nyt tähän viikonlopun näpertelyksi ton audin taas syyniin. Tuli laitettua Valvolinen 5W-40. Pelästyin oikeen kun moottorin tyhjäkäynti ääni hiljeni. Samalla aloin ottamaan esille tuota lämmityslaitteen kennoa.
Ja sitten muuten vain kävin läpi autossa olevia vikoja. Mitenkäs tuo kun ajotietokone ilmoittaa sen jarrupalojen kuluneisuuden, niin onko se se mistä tulee anturista kaksi johtoo jotka on sokeripalalla kiinni toisiinsa? Onko se mötikkä siinä vaan sokeripala, eli ne voisi ihan juottaakkin periaatteessa toisiinsa kiinni?
Samalla tuli huomattua, että kuskinpuolen jarrulevy ei ole kiiltävä, vaan vähän tummunu. Eli vissiinkin jumittaa joku siellä?
Comment
-
Ei siellä tehtaan jäljiltä mitään sokeripalaa ole, vaan valmis 2nap-liitin lähellä jarrusatulaa.
Ja pissapoikakin kusee nesteet siitä mihin letku tulee säiliöön kiinni. Mitähän siitä pitää purkaa eestä että saa säiliöt vittuhun.
Helpoin tais olla tuo alakautta ottaa. Ottaa vaan tuon ilmanotto-putken pois edestä niin tulee aika nätisti. Pumppuhan siellä vuotaa. Tiivisteet tjsp... Motonetissä näköjään 8.5e. Mistähän mahtas saada tuota itse säiliön tilattua?Viimeksi muokannut HallaMaster; 1.7.2012, 21:19.
Comment
-
Jos sinulla on uudet tai muuten hyvät palat, niin kaikkei helpoimmalla pääset, kun otat sen kulumisanturin piuhan poikki siitä läheltä sisälokasuojaa ja laitat piuhat yhteen. Ja ps: on muuten v-mäinen piuha kuoria ainakin V8:ssa.
Tai toinen vaihtoehto on, että mittariston takaa laitat erään piuhan suoraan maihin (en muista mikä). Näissä lötköissä kiertää tuo kulumisvaroittimen johdotus näin: mittaristo -> toinen eturengas -> toiselle eturenkaalle -> maihin.
Jos tuo maayhteys katkeaa, niin mittaristossa varma herja jarrupaloista.
Mulla saattas olla jonkinkuntoisia pissapojan säiliöitä. Laita privaa, jos kiinnostaa.
Comment
-
Hihhei, putken röpötykseenkin löytyi syy. Tai itseasiassa tais pakosarjan liitoksista olla kiinni. Pultit joilla ahdin oli kiinni pakosarjassa niin yksi oli vähän löysällä ja yksi neljästä mutterista oli kokonaan poissa. Sitten kiristin pultit pakosarjan ja putken välillä. Käynti ääni hiljeni pirusti ja muutenkin tuntu vetävän jo vähän paremmin. Sitten vielä noita letkuja pitäs vaihtaa.
Mistäs mä saan sen letkun joka tulee ECU.lta imusarjaan ja haarottuu siitä kahteen vielä?
Comment
-
Onko se haarotin siinä joku tietty vai käykö ihan perus haaroitin että siinä ei ole mitään anturia tjsp?
Comment
-
Juu semmoinenhan se. Tilasin speed-autoteile:stä osia pari viikkoa sitten, eikä vieläkään ole saapunut. Sivujen mukaan toimitus aika on 2-5vrk. Verkkasta toimintaa etten sanoisi.
Comment
-
Comment
-
Vähän tillanne päivitystä.
Osat ei ole vieläkään tullut. Oli kuulemma lämpötila anturit loppunu hyllystä joten joutu tilaamaan, mutta en tajua miten siihen voi mennä kuukausi. Lievästi sanoen vittuuntunut. Mutta niin kuin aikasemmin sanoin ei hirveä kiire olekaan, mutta nyt lomalla olisi hauska räplätä jotakin muutakin kuin.. krhm..
Kertokaas viisaammat mistä mahtaa moottorijarrutuksessa kuulua sirinä? Kun laittaa vähän kaasua / painaa kytkimen pohjaan sirinä loppuu.
+ kävin ostamassa kameran niin saa otettua tarvittaessa kuviakin.Viimeksi muokannut HallaMaster; 17.7.2012, 21:27.
Comment
-
Okei, pitääpä tarkistaa. Tuli muuten osatkin jo tepolta! Tai kaikki muut mutta monilämpö-anturi puuttuu, mutta väliäkös tuolla. Tulee sitten kun tulee. Anto ihan mojovan alennuksenkin tuotteista, vissiinkin sen takia kun joutu venaa kuukauden.
Comment
-
Noniin.. taas on edetty johonkin suuntaan. Tajusin justiinsa, että aivan tolkuton määrä heppoja oli / on edelleen hukassa. Vaihdoin siis tuon N75 venttiilin ja tulpat. Tulppia vaihdettaessa huomasin, että hatut aika haperot ja yksi hattu murenikin palasiksi, mutta sain palaset ongittua rautalangan palasilla ja pihdeillä pois. Laitoin sen paskimmankin kuntoisen tulpanhatun takaisin paikalleen. Lähdin koeajolle niin kakkos-vaihteella kiihdyttäessä alkuun samanlaista nytkyttelyä kun ennen, mutta sitten yhtäkkiä lähti vetää ja hetken päästä lähti vielä kerran vetämään paremmin. Sitten koitin kolmos-vaihteella samaa niin alko junnaamaa samanlailla kun tähänkin asti eikä tullu sitä "piikkiä". Voiko huonokuntoiset tulpanhatut tehdä tuommoista? PS. Voiko tuommoinen aivan saatanan pieni kuminpala mikä irronnu tulpanhatuista tehdä vahinkoa sylinterissä.
Ja siis kertokaas vielä kerran missä tuo moottorinlämpötilan-anturi sijaitsee? Mittarin anturi imusarjan alla vesiharavassa joku mainitsi. Löysin, mutta siis se on noin 3-4mm suurempi halkaisijaltaan kuin uusi anturi. En saanu vielä otettua pois sitä kun ei löytyny oikeen kokosta hylsyä.. Se on kun jättää työkalut levälleen.
Comment
-
=D
Mikähän aivopieru toi viesti oikein oli. Sitä on vissiin taas roplattu riittävästi C4:n kanssa. Siinä oli anturi noilla nurkilla, joku anturi ainakin.
Pahoittelen.
Edit
Niin, ne anturithan on siis siinä yläveletkussa C4:ssa. Termarikotelo tosiaan siellä alavesiletkussa.
Comment
-
Juu no nuo anturit nyt saa jäädä. Tää suomen kesä on niin hienoo aikaa, että en tuohon pihalle nokkaani laita, kun ei ole tallia tällä hetkellä käytössä.
Mutta mites tää tehonpuute? Ottakaas joku kantaa siihenkin. Meno parani selkeesti tulppien vaihdon ja N75 venan vaihdon jälkeen. Mutta vieläkin nyhtää varsinkin >4500 kierroksilla. Sitten kun nostetaan kierrokset korkeelle alkaa vetää selkää penkkiin niinkuin kuuluukin.
Comment
-
Juu tuossa moottoritietä kun ajelin himaan tuli huomattua, että auto kiihtyy paljon paremmin pinta- / puolikaasulla. Täysikaasulla alkaa pätkimään. Argh.
Muokataan sen verran vielä, että puolikaasulla kun kiihdyttää noin 5500 - 6000rmp ja sitten lyö kaasun pohjaan niin lähtee vetää kunnolla. Mutta jos lämää samantien kaasun pohjaan rötää ja pätkii kokoajan tonne 6000rpm asti, antaen välillä pari elonmerkkiä. Käyn hakemassa huomenna tulpanhatut ja johdot, jos siitä olisi jotakin apua.Viimeksi muokannut HallaMaster; 29.7.2012, 18:33.
Comment
Comment