Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100/200 Kunnostusta.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • En ole kyllä koskaan tarvinnut mitään "erikoistyökaluja" jarruremontissa=) Ruuvipuristin on kyllä tarpeellinen.

    Comment


    • Sopivan kokoinen tappiavain (avain kulmahiomakoneen kiristysmutterille) sopii myös hyvin männän kiertämiseen.

      Comment


        Tuo rälläkän avain on tosiaan sopiva väännin, eikä tule sössittyä suojakumia rikki, kuten pihtien kanssa voi käydä. Ruuvipuristimella löysät pois samalla kun pyörittää avaimella.

        Comment


        • Jaha, nytten on jarrut kiinni. Niinkuin km mainitti ettei tule sössittyä pihdeillä suojakumia rikki. Noh, sain pienen viillon siihen tehtyä, mutta tuskin niin pieni iso ongelma on. Ja jos tulee ongelma uusin jarrusatulat, mikä olis varmaan jo nyt ollut hyvä tehdä. Ja miten suojakumin vaihto onnistuu? Jos revin sen irti ja haen uuden niin meneekö se sinne sisään enää takas, ilman että joutuu purkaa mäntää?

          Mutta sitten itse asiaan, eli.... Kävi niinkin hienosti, että kierteet pamahti pumpusta paineventtiilin liittimen kohdalta hajalla. Kuului poks ja pultti pomppasi ylös. Pultin kierteet aivan sileet, mutta kun katsoin pumppuun sisään niin siellä ei näkynyt mitään vanhinkoa, tai ainakaan suurempaa, eli voi olla että vähällä selvittiin. Mutta mitä ootte mieltä? Saako tuota pulttia jostakin esim yhtä kokoa isompana ja vääntäis uudet kierteet siihen? Vai laitanko suoraan saman kokoisen pultin ja toivon vaan, että se pitää. Ja mistähän helkutista noita saisi?

          Comment


          • Onko siinä mahdollisesti sellainen banjopultti vai ihan tavallinen pultti? Kun en tiedä ihan tarkkaan mistä kohasta toi pultti on irti.
            Viimeksi muokannut okkim; 15.8.2012, 23:28. Perustelu: Poistettu turha lainaus

            Comment


            • Kyllä juu banjopulttihan siinä on. Kierre kokoa en tiedä. Tästä ei ota enää selvää, tietäiskö joku / voisiko tarkistaa?

              Comment


              • Mittaa se pultinreikä ja sitten vaan johonkin hydrauli-putkaan niillä aika hyvät kokoelmat noita banjopultteja. Ei cattikaan ilmota muuta kun banjo-pultti...

                Itänaapurin sivulta löyty tollanen mitta kuin: banto bolt M12X1,5 jossain transportter eurovanissa ja phaetonissa samaa??? Ja toinen banjo isompi??? se olisi sitten sen M16x1,5

                Linkin takaa löytyy kuvatus olisko sama?

                http://autopartmaster.com/en/?action...quattro%201986
                Viimeksi muokannut Castrol; 15.8.2012, 21:43.

                Comment


                • Kyllähän se tuosta linkistä tuo #11 näyttäis olevan. Käyn eka hydrauliikka liikkeessä kysymässä. Mutta mitäs veikkaatte missä kunnossa jengat on pumpussa? Pitäskö vääntää uudet? Silmin ne näytti ihan ok kunnossa olevilta.

                  Comment


                  • Uudella banjopultilla voi kokeille onko pitoa kierteessä. Ja jos on niin tuohon voisi ehkä pikkusen kieppasta kierreteippiä siihen banjopulttiin. Auttaa jonkun verran jos vaan kierteistä on jotain edes jäljellä pumpussa. Kokeile ensin uudella pultilla kun sellaisen saat että meneekö se sinne suhteellisen kivuttomasti.

                    Comment


                    • Joo täytyy kokeilla. Tulee perkele kiire kohta uusinta leimalle :) Takajarrut sain kuntoon. Pitää vielä ilmata. Riittääkö muuten että ilmaa takapään toisesta satulasta ja etupään toisesta kanssa vaan, kun eikö ne mee samaan piiriin vai pitääkö jokainen ilmata erikseen?

                      Comment


                        Pultin kierteenjämät pitäs saada myös pois sieltä pumpusta. Muuten voi tulla taas lisäharmia... ja banjopultin kiristysmomentin ei tartte olla niin kova että pää tärisee kun vääntää ;)

                        Comment


                        • Jep, sain ne aika hyvin pois kun on tommonen magneettitikku. Sain tän nyt kuntoon perhana niin vois alkaa kattelee keulan ilmettä uusiksi.

                          Comment


                          • Joka satula ilmattava erikseen. Jos niitä pölysuojia alat vaihtaa, pitää mantä ottaa pihalle. Tai voihan se mennä ilmankin, mutta on perin vaikeeta. Itse pujottelin uudet ensin männän helman päälle ja sen jälkeen alareunat hahloihinsa satulaan. Siitä sitten kiertaämään mäntää paikoilleen ja pölysuojat menevät männän puolelta uriinsa vähän niinkuin sivutuotteena.

                            Comment


                            • Joo ei saatana, Laakkonen ei saa toimitettua tuota banjopulttia, eikä ollut edes ilmausruuveja hyllyssä kun kysyin.. Sitten menin hydrauliikka liikkeeseen ja ostin samalla kierteellä olevan pultin, mutta reijät olivat vähän isommat. En tiedä onko tuosta paljon haittaa, mutta kokeillaan nyt kun auto tarvii saada ajoon maanantaina viimeistään. Iskin pultin kiinni, auton käyntiin. Jostaki siitä painevaraajan liittimen alta olevasta isosta ristikantaisesta pultista se vuotaa kai vielä. Tai sitten vanhat öljyt mitkä valu siihen kun pultista meni kierteet pomppi / väreili siinä. Käydään kohta koeajolla niin sittenpähän näkee. Mutta voi että kun taas vituttaa. Seuraava vaihe on ostaa uusi / käytetty mutta tiivis pumppu.

                              Comment


                              • Ja sitten yksi mutka matkaan :)

                                Alatukivarren pultin koko oli sittenkin 19mm, silmä heitti sen millin varmaan sitten. Kävin kysymässä a-tarviikkeesta ja motonetistä kun alkaa olemaan jo kiire, kumpikaan ei myynyt niitä. Laakkoselta en osta enään mitään koskaan. Eli onko jollakin myynnissä alatukivarsia eteen? Tulisin vaikka nyt heti hakemaan ne pois. Tai sitten joku sivu mistä ne saa tilattua.

                                Comment


                                • No edelleen sieltä cac:lta saa nuo tukivarret.

                                  Comment


                                  • Juu no tilasin nyt sieltä CaC:lta kun mistään muualta ei tuntunut löytyvän. Eivät kerkee tulla tarpeeksi ajoissa että kerkeis asentamaan ennen uusinta katsastusta, eli pitää viedä uudestaan leimalle.

                                    Sain vihdoin pitkän yrittämisen jälkeen ilmattua takajarrut. Noin 30min kuumentamista per nippa ja lukkopihdeillä ja vasaralla auki. Helpommaksi olisi tullut ostaa uudet satulat. No tulipahan herkisteltyä paikkoja, tuntee kyllä jalassa että herkisty aika reilusti.

                                    Seuraavaksi sitten tallipaikka talveksi ja konepeltiä ja maskia jne. Mitä nyt ikinä juolahtaa mieleenkään ja kukkaron nyörit antaa periksi.

                                    Comment


                                    • Niin kuin arvelikin, ei kerenny tulemaan tukivarret uusinta leimalle. Huomenna pitäis leimalle mennä. Tarviiko tuonne mennä edes kun tietää ettei mene läpi? Vai tarviiko silti käydä kääntymässä?

                                      Comment


                                      • Käy ihmeessä näyttämässä, niin saat osan merkinnöistä pois (jos olet korjannut viat).

                                        Comment


                                        • Jos leima menee pitkäksi, ja on hylkyyn oikeuttavia vikoja listalla, turha sinne kai on mennä vielä. Alusta se katsastus on jokatapauksessa aloitettava, jos ei määräajassa saa kuntoon. Sieltä ne korjatut merkinnät poistuu, kun käyttää uudelleen kuitenkin.

                                          Comment


                                          • Juu, eli en jaksa ajaa turhaan sinne. Tukivarret tuli tänään ja saisin vasta viikon päästä nosturin käyttöön. Ei toi kyllä mua tolla ajamasta estä. Mahdotonta tällä hetkellä ajaa ilman autoa. Vielä yksi juttu. Peruutusvalot palaa vain takarontti ylhäällä. Kun laittaa kiinni niin sammuu tietyssä kohtaa, ja kun nostaa taas tietyn kohdan yli niin syttyy. Perus johto poikki vai mikä? Kattelin vähän niin oli johdot ainakin päällisin puolin mitä näki niin ihan ok kunnossa ja hinkkasin kaikki kosketuspinnat puhtaiksi jne.

                                            Comment


                                            • Alkuperäinen kirjoittaja HallaMaster Näytä viesti
                                              --Ei toi kyllä mua tolla ajamasta estä.
                                              Ymmärtääkseni jälkitarkastukseen pitää viedä kuukauden sisällä, mutta ajoaikaa on kaksi kuukautta katsastusaikana tehdyn vuosikatsastuksen jälkeen.

                                              Comment


                                              • Eli siis mitä, saanko ajaa vielä kuukauden tolla? Vaikka uusintakatsastus on mennyt umpeen? Vai pitääkö käydä leimalla.

                                                Ja miten tämä peruutusvalo juttu? Onko siellä mitään härpäkettä mikä vois tehdä tota? Vai onko jokin johto vaan halki ja ottaa häiriöö?
                                                Viimeksi muokannut HallaMaster; 1.9.2012, 13:53.

                                                Comment


                                                • http://www.trafi.fi/tieliikenne/kats...ikaiskatsastus

                                                  Noin tuolla Trafin sivuilla lukee.

                                                  jälkitarkastus ja käyttökielto

                                                  Määräaikaiskatsastuksessa hylätyn ajoneuvon jälkitarkastus voidaan suorittaa vain samalla katsastustoimipaikalla 1 kk:n kuluessa katsastuksesta. Jos ajoneuvo esitetään katsastukseen jollakin toisella katsastustoimipaikalla tai jos jälkitarkastusaika on kulunut umpeen, katsastus on suoritettava kokonaan uudestaan.

                                                  --Ajoneuvoa voidaan käyttää korjattuna enintään 2 kk:n ajan määräaikaiskatsastuksessa hylkäämisen jälkeen, mikäli katsastus on tehty ajoneuvon katsastusaikana.

                                                  Comment


                                                  • Alkuperäinen kirjoittaja HallaMaster Näytä viesti
                                                    ...Peruutusvalot palaa vain takarontti ylhäällä. Kun laittaa kiinni niin sammuu tietyssä kohtaa, ja kun nostaa taas tietyn kohdan yli niin syttyy. Perus johto poikki vai mikä? Kattelin vähän niin oli johdot ainakin päällisin puolin mitä näki niin ihan ok kunnossa ja hinkkasin kaikki kosketuspinnat puhtaiksi jne.
                                                    Viime talvena 80:nen teki samaa. Korjaantui kun parantelin takavalojen maadoituksia ja putsailin kontakteja muutenkin.

                                                    Comment


                                                    • Takavalojen piuhat menee saranaputkessa kontin kanteen. Kannattaa tarkistaa johdotus siitäkin ympäristöstä. Samoin maadoitusten ja liittimien läpikäynti on kyllä viisautta.

                                                      Comment


                                                      • Juu siis kävin kyllä mielestäni liittimet jne läpi, ihan ensimmäisenä tietenkin. Ei apua, eli pitää vissiin uudestaan katsella.

                                                        Jaha, noniin, kattelin vähä tarkemmin niin ne johdot meni sinne takarontin kotelon sisää ja siellä oli yks johto lähestulkoon poikki. Nyt palaa taas.
                                                        Viimeksi muokannut HallaMaster; 1.9.2012, 14:24.

                                                        Comment


                                                        • Kummittelee vieläkin mittaristossa välillä tuo (!) valo, eli jarrupaine / jarruneste valo, eikös? Mikään ei vuoda ja jarrut on ilmattu juuri. Minkähän takia tuo vielä herjaa?

                                                          Ja sitten tämä valo palaa kanssa (o), eli jarrupalojen kulumis valo. Kaikki jarrupalat ihan uusia, eli ei ole siitä kiinni ja liittimet on kunnossa jarrusatulasta. Kuullu jossakin, että konehuoneen puolellakin olisi jossakin joku mikä voisi aiheuttaa tuota.

                                                          Comment


                                                          • Eikös tuo nyt ole perinteinen viallisen pommin tai vuotavan venttiilin merkki?

                                                            Monta kertaa kärsii pumpata jarrua moottori sammuksissa, että poljin muuttuu kovaksi?

                                                            Comment


                                                            • Kokeiles, ota jarrupääsylinteristä toinen tai molemmat sähköliittimet irti, joko häviää merkkivalo?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X