Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 Competition 1.8t

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi 80 Competition 1.8t

    Alkoi tulemaan ajankohtaiseksi kakkos(harraste)auton hankinta. Alunperin kahtelin sekalaisesti sekä ursseja, että 80/Coupe-linjaa, varsinkin jälempi vitoskoneisena houkutteli kovasti. Hakusessa siis oli ensisijaisesti vitoskoneinen kottero, mutta kun vastaan tuli muutoin hyvän oloinen Competition, niin alkoihan se kiinnostamaan, varsinkin toveri Kalsin vielä hieman yllytettyä (selvä, koska mennään hakemaan...).

    Compe tuli siis minulle Virosta vapun jälkeen, alunperin täältä myyntipalstalta löysin ilmoituksen. Tuttu hoiti auton Suomeen sen verran edukkaaseen etten viitsinyt itse lähteä hakemaan ja harjoittelemaan paperitöitä. Tuulilasissa olevien autovero tms. tarrojen perusteella auto oli Viroon viety Italiasta, mikä selittikin sen ettei rekisteröintikatsastuksessa alustasta löytynyt ruostetta mistään, kaikki mutterit, putket jne olivat todella hyvässä kunnossa. Rekisteröintikatsastuksen jälkeen Tampereen tulliin paperit vetämään ja tilaamaan vaatimustenmukaisuustodistusta.

    Sisustakin oli kohtuullisessa kunnossa, kun ensin tein täydellisen sisäpesun. Kuskin jakkaran verhoilu on jonkin verran kärsinyt, ja siihen olikin laitettu nahkaiset paikat. Niille pitää jotain tehdä jossain vaiheessa, kursittukin penkki olisi nätimpi kuin tuo nahkapaikka. Toinen vikakohta on takaovien kangasverhoilu, jotka tuntuvat irtoavan herkästi irti ovipahvista. Tämä tuli huomattua kun painehuuhtelulaitteella pesin verhoilua, meinasi lähteä kangaslaput kokonaan irti. Pitää varmaan käyttää siihen kontaktiliimaa, ennenkuin kokonaan irtoavat. Tai koittaa etsiä eBaysta uudet pahvit. eBaysta löytyi myös nätit kankaiset matot quattro-tekstillä, eikä edes maksanut aivan levottomasti.

    Kesähelteitä ajatellen harmillinen juttu on että ilmastointi ei toimi. Tai toimivuudesta ei ole ihan täyttä faktaa, koska kompuran remmi on jossain muualla kuin sen pitäisi olla. Pitää ropata uusi hihna paikalleen, ja ehkä käyttää täytössä, sittenhän sen näkee. Mitään isompaa tuohon ei kehtoisi tehdä, jos kaikki menee niinkuin elokuvissa (eli harrastusbudjetti antaa myöten) niin keulalle vaihtuu kuitenkin voimanlähde toiseksi.

    Maalipinta oli kohtalaisen huonossa kunnossa, tuskin oli useampaan vuoteen vahattu tai muutenkaan erityisesti huollettu. Huolellisen Pineline-pesun jälkeen oli sitten myllytyksen vuoro, sillä sain pinnan jo kiiltäväksi aiemman loivasti matan ja naarmuisen pinnan sijaan. Täydellinen se ei vieläkään ole, olisi pitänyt käyttää leikkaavampaa laikkaa/ainetta, ainakin kattoon ja konepeltiin jäi vielä naarmuja. Konepeltiä on joskus paikkamaalattu, ja siinä onkin selvä lohkeama maalissa, jota ei tietenkään mikään muu kuin uusi maali paikkaa.

    Mukana tuli myös molemmat rengaskerrat alkuperäisillä compen vanteilla. Talvirenkaatkin ovat vielä sen verran hyvässä kunnossa, että niillä pari talvea sutii. Kesärenkaat alkavat vetelemään viimeisiään, vaikka on niissä nyt vielä hiukan yli lain salliman minimin. Syksymmällä kun vaihdan talvirenkaat alle, saavat kesärenkaiden vanteet mennä hiekkapuhallukseen ja pulverimaalaukseen. Tulevat sitten valkoisina takaisin.

    Tähän mennessä tehtyä:
    - Normaalit huoltokohteet, eli moottoriöljyt, jarrunesteet, suodattimet (öljy, bensa, ilma), tulpat, virranjakajan kansi & pyörijä
    - Etupäähän kaikki kuluvat pyöräntuennan osat, eli uudet raidetangot, pallonivelet ja koiranluut. Lisäksi alatukivarren, kallistuksenvakaajan sekä apurungon puslat vaihdettu uretaaniin. Urtsit tulivat Powerlexilta, poislukien apurungon, jotka tilasin Superflexilta. Myös vaihdelaatikon tukikumit piti uusia, kun olivat hapertuneet tyystin.
    - Takapäähän sama hoito, eli uudet aurauskulman säätötangot ja koiranluut. Kaikki puslat apurungon puslia lukuunottamatta vaihdettu uretaanisiin. Apurungon puslat jäi vaihtamatta, koska niitä ei löytynyt Superflexilta eikä Powerflexilta. Muutoin urtsit olivat taas Powerflexia.
    - Uudet ässän linssiumpiot eteen, mustat sivuvilkut sekä maski. Autoon oli vaihdettu uudet umpiot, jotka tosin olivat täysin vääränlaiset, jonka vuoksi ne eivät istuneet paikalleen lainkaan, eikä myöskään parkit toimineet. Sivuvilkut repsottivat, ja maskistakin oli iso osa kromeista rapissut jonnekin Italian-Eestin välimaastoon.
    - Uudet jarrupalat & -levyt joka nurkkaan
    - Äänentoistolaitteiston uudistaminen

    Alunperin ei pitänyt ihan noin paljon alkaa uusimaan alustaa, mutta koska keulasta kuului selvää kolinaa, ja maantielläkin auto hiukan veteli, niin päätin samantein uusia mahdollisimman perusteellisesti kuluvia osia alustasta, saampa sitten mielenrauhaa tuleviksi vuosiksi. Uretaanit yllättivät kyllä positiviisesti monessakin mielessä. Takaraivossa oli muistoja kuinka veemäistä oli naputella/prässätä kumipuslia paikoilleen, mutta uretaanithan solahtivat rasvattuina paikoilleen ihan itellään. Vanhojen puslien poistaminen luonnollisesti oli kovempi homma, eipä siinä kotinikkarilla muuta keinoa ollut kuin polttaa puslasta sisuskalut pois, ja sahata rautasahalla ulkokooli halki ja napauttaa pois. Eipä tuo silti mahotoin homma ollut lainkaan.

    Äänentoistoa halusin myös parantaa, ja se olikin kohtalaisen helppoa, koska hyllyssä oli jo vuosikaudet odottanut asennustaan erillisarjaa, subia, sekä vahvistinta. Hiukan ekstraa piti hankkia, ja nyt on Alpinen soitin, SPL Dynamicsin vahvistimet, DLS:n erkkasarja takana, Hertzin edessä, sekä Rockford Fosgaten subi.

    Nyt saa auto sitten olla hetken ihan käyttiksenä, toki hakusessa on kohtuuhintainen AEB / A4:sen raato tekniikanluovuttajaksi. Alustan puolella ei ole näköpiirissä isompia, ehkä iskarit pitää laittaa, koska hiukan tuntuisi olevan vieläkin kolinaa etupäässä.

    Sitten hiukan suunniteltuja juttuja, joita tehdään tässä kun keretään ja budjetti antaa myöten:
    - Takaovien ovipahvien kankaiden liimaus
    - Laatikon ja perän öljyjen vaihto
    - Ilmastoinnin tarkistus/korjaus mikäli suht sopuhintainen projekti
    - Alustan ruostesuojaus ennen talvea.
    - Vanteiden maalaus valkoisiksi
    - Konepellin / koko auton ylimaalaus
    - Tekniikkaswappi (AEB + loiva viri)
    - Jotain muuta mitä vanhan katiskan kanssa aina tulee vastaan ja mieleen

    Noista muut kohdat tulee tehtyä vielä loppukesän/syksyn aikana, tekniikkaswappi jäänee ainakin ensi vuoteen ja ylimaalaus tulevaisuuteen. Nyt pitää hiukan kerätä taas harrasterahaa, sekä rakentaa kämppä loppuun. Ja koska toi nykyinen pannu ihan kelvollisesti toimii, niin olkoon siinä nyt tovin. Alla muutama kuva, ennen ostoa, sekä pihaan ajettuna. Lisäksi piti ottaa kuva alkuperäisestä jarrulevystä vuodelta '94. Paksuus oli ~16-17mm, kun minimivahvuus on 22mm... Lisään kuvia jahka saan kotteron kasattua ja ajettua ulos aurinkoon. Sisäkuvassa näkyy myös mallisuoritus virtakaapelin vedosta takalaatikkoon :) Onneksi oli sentäs sulake otettu pois..

    Ainiin, ja kiitokset tässä vaiheessa projektia jo varaosien hovitoimittajalle, Tepolle, sekä toveri Kalsille motivoinnista ja yllyttämisestä :)
    Attached Files
    Viimeksi muokannut mle; 16.5.2012, 15:57.

  • #2
    Melko jäätävä tuo virtakaapeli asennus.

    Comment


    • #3
      Kuuseen tuollaiset asennukset, huh!

      Comment


        #4
        Tänään ja eilen tuli taas touhuttua hiukan tallissa, saldona oli vaihdetut vaihdelaatikon ja perän öljyt, polttoainesuodatin, sekä kompuran ja tehostajan/vesipumpun hihnat. Öljyt olivat ihan kirkkaita, ei metallihiluja tms. Kompuran hihnan vaihto olikin mielenkiintoisempi, koska moottorin etutuki piti ruuvata irti, ja välihän on aavistuksen ahdas. Lisäksi kompurasta ei löytynyt minkäänlaista kiristysjudanssia, joten hihna saatiin viritettyä paikalleen ainoastaan kompura irroittamalla. Erikoinen viritys. Samalla tuli huomattua että kuivaimelta painekytkimelle menevä putki oli auki liitoksestaan, joten eipä tarvinnut edes kokeilla ilmastoinnin toimivuutta.

        Koitettiin myös pähkäillä yhtä ongelmaa moottoriin liittyen. Jos ajan maantiellä norminopeudella (80...100km/h) tasakaasulla vaikka loivaan ylämäkeen, jolloin vauhti alkaa hidastumaan luonnollisesti, ja painan ihan hiukan kaasua, niin moottori nypäyttää, aivan kuin ei saisi bensaa lainkaan. Tai menisi hoikalle. Vian sain toistettua melkolailla joka kerta, eli tasaisesta ajosta hiukan kaasua ja nypäytys. Myös tyhjäkäynnillä kierrokset vaeltaa aavistuksen, sekä välillä tekee hiukan vastaavaa, eli pätkäsee ihan hiukan. Otettiin nyt lambda pois käytöstä toistaiseksi, eikä koeajolla (~100km) tullut lainkaan niin paljon nypytystä kuin aiemmin, kerran ainoastaan. Uusi lambda on nyt tilauksessa, kahtotaan kuinka sillä toimii.

        Comment


        • #5
          =D *reps.. On kyl melko jäätävä virtapiuhan asennus.. Turvallisesti oven välissä.

          Comment


            #6
            Kohta alkaa Compeja olemaan rivissä! Jumalaa vaan pellin alle ja vähän sähkötöitä...
            Tavoitteena olisi ottaa savut parin viikon sisällä, ensin sähköistä ja sitten moottorista :)
            Attached Files

            Comment


              #7
              Näyttää hyvältä projektilta. Mites moottorin passaaminen sujui paikalleen, vaatiko muuta kuin cabrioletin moottorikorvan? Satutko muuten muistamaan korvan osanumeroa, voisin alkaa pikkuhiljaa jo ajan kanssa kahtelemaan osia, jos vaikka eBaysta tarttuisi haaviin.

              Comment


                #8
                Eipä se muuta tarvii kuin vanhasta koneesta kompuran kannakkeessa olevan etukiinnikkeen ja tuon cabrion korvan (8A0199308J). Sitten menee p&p.
                Viimeksi muokannut SR; 19.7.2011, 07:53.

                Comment


                  #9
                  Tuli turattua uusi lambda paikalleen, mutta pätkimisongelmaan se ei kuitenkaan vaikuttanut. Tyhjäkäynti saattaa olla aavistuksen siistimpää, mutta ajossa nyppää satunnaisesti.

                  Kävin koeajolenkillä ottamassa parit väsyneet fiilistelykuvatkin.
                  Attached Files
                  Viimeksi muokannut mle; 5.6.2013, 12:16.

                  Comment


                  • #10
                    Kappas, saman värinen kun meikäläisen ja samoilla varusteilla sekä Italia/viro -matkalaisena Suomeen rekisteröity. Tosin omassa ei ollu ihan noin jäätävää sähköasennusta mutta muuta kivaa senkin edestä, riittäisi yhdeksi projektitarinaksi siitäkin.

                    Muistakaa dokumentoida hemmetin hyvin ACE-AEB -vaihto että mulla on helpompi homma sen kanssa :)

                    Tuohon nykimiseen autto ainakin omassa (jossa ehjä lambda, joka on vittumaisessa paikassa vaihtaa...) ISV:n liotus ja putsaus, tasottu tyhjäkäynti ja kierroksetki laski normaalisti kun nosti lapun lattiasta.
                    http://20v.org/engprob.htm

                    Comment


                      #11
                      Tarkoitus olisi dokumentoida, kunhan joskus sinne asti pääsen. AVK:n tarjonta vilkastunee tuossa talvella, niin josko silloin osuisi haaviin jotain.

                      Tuo oli kullanarvoinen vinkki tuo ISV, pitää lukaista ohjeet linkin takaa ja toteuttaa ja testata. Kiitoksia.

                      Comment


                      • #12
                        Ja kun kuitenkin niitä letkuja siitä irrottelet niin katso ettei kaasuläppä ole kamalan paskainen, en osaa ihan varmaksi sanoa paljonko auttoi sen putsaus mutta mielenrauhaa se paranti kun tuntu liikkuvan paremmin putsattuna.

                        Lähteekö sulla muuten flektit pyörimään keulalta kun nesteiden lämmöt on 90 vai vasta sen jälkeen. Yritetään arpoa onko syylärin kulmasta anturi menny vai onko vika jossain muualla. Flektit kuitenkin toimii heti kun ilmastoinnin lykkää päälle.

                        Comment


                          #13
                          Jep, voishan noita rassata samantein vähän enämpikin kun kerran alkaa.

                          Flektit lähtenee pyörimään vasta 90 jälkeen, ainakin sellainen fiilis on että lämpömittari saa nousta aina yli 90:n ennenkuin alkaa mitään tapahtumaan. Ilmastointihan mulla ei vielä toimaa lainkaan, uusi lauhdutin on jo tulopäällänsä tosin.

                          Comment


                          • #14
                            Jäähdytyspuolihan ei ohjaa kuin kahdelle isoimmalle nopeudelle (jos tuossa nyt siis on kolme nopeutta flektillä), kylmästöinti käyttää sitten pienintä nopeutta kuten näkee tarpeelliseksi.

                            Comment


                            • #15
                              3 pinniä löytyy anturista, varaosassa kautta linjan vaan 2 pinniä - kummallakaan ei flektit pyörähdä ennen kuin lämpöä yli 95c nesteillä ja ilmastnnilla tosiaan pyörähtää heti. Vaivaa kun ei tiedä varmaksi onko vika vai ominaisuus...

                              Comment


                                #16
                                Jos se ei pahene niin se on ominaisuus ;) Niin ainakin itelleni tuosta pätkimisestä uskottelin, vaan koitampa silti putsata sen ISV:n jahka taas tulee talliehtoota tyrkylle.

                                Comment


                                • #17
                                  "Lisäksi kompurasta ei löytynyt minkäänlaista kiristysjudanssia, joten hihna saatiin viritettyä paikalleen ainoastaan kompura irroittamalla. Erikoinen viritys."

                                  Itsekkin pähkäilin kampuran kiristystä oman aikani, kunnes tuli mieleeni avata kampiakselin "levy". Välistä löytyi eripaksuisia levyjä joilla säädetään juurikin tuo hihnan kireys.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Jep ilmastointi pyörittää ykkösnopeutta heti ja loput sitten syylärin anturin tai ilmastoinnin korkeapainekytkimen kautta.

                                    T4 Portterista löytyy vähän pienemillä arvoilla olevaa syylärin anturia.

                                    Comment


                                    • #19
                                      ja se korkeapainekytkin herää sit "joskus" - kun lämmöt on jo melkein huolestuttavan korkealla?

                                      Eli ominaisuudelta vaikuttaa...

                                      Comment


                                        #20
                                        Kannattaa tarkistaa myös ne puhaltimien etuvastukset ja niiden liitokset siitä akun alapuolelta, voipi olla hapettumia

                                        Comment


                                        • #21
                                          Korkeapainekytkin herättää puhaltimen huutamaan täysillä aika helpostikin hellekeleillä, jos ilmastoinnissa ei lauhtuminen ole riittävää. Ei liity siis moottorin jäähdytyskiertoon millään tavalla.

                                          Comment


                                            #22
                                            ISV on nyt putsattu, samoin kuin kaasuläpät, jotka eivät kovin saastaisia edes olleet. Edelleen tyhjäkäynti on aavistuksen epätasainen, mistäköhän seuraavaksi lähtisi etsimään vikaa?

                                            Samoin tuli poistettua rikkinäinen ilmastoinnin lauhdutin sekä kuivain, nyt odotellaan vaihto-osia, ja ehkä ilmastointikin lähtee vielä toimimaan.

                                            Comment


                                              #23
                                              Mitenköhän tuo nyt oikein toimii. Testailin nimittäin tuossa tuota ISV:ta, ja irroitettuna se toimii ihan ok, joskin tuntuu että siinä olisi kohtuullisen jäykkä jousi, välillä surisee kun akusta syöttää suoraan sähköä. No jokatapauksessa, ISV:n ohjauksen irroittamisella ei ole mitään vaikutusta käyntiin, moottori edelleen käy ihan suht nätisti, kierrokset ovat siellä 800-900rpm, ei vaella, mutta käy aavistuksen epätasaisesti, ainakin kylmänä kun testailin. Erikoisen tuosta tekee se että mitä kautta moottori saa soppaa tyhjäkäynnillä ja ISV:n ollessa irti? Tyhjäkäynnillä molemmat kaasuläpät ovat kiinni, ja ohjaus irroitettuna myös ISV on kiinni. Kaasuläppärungossa ei ole reikiä, ainakaan näkyviä, eikä myöskään itse läpissä. Kaiken järjen mukaan ISV:n irroituksen pitäisi tehdä tyhjäkäynnistä vähintään epätasaista. Mitään imuvuotoja tms en kuitenkaan onnistunut löytämään, en ISV:n letkuista, en jarrutehostajan letkuista. Mutta jotain tuossa nyt on jota en ymmärrä.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Bensahöyryjen takaisinkierrätys ja evap- venttiili.
                                                Ota letku irti venttiilin ja ruiskun välistä, tulppaa ruiskulle menevä pää ja jätä venttiili kiinni johtosarjaan. Poisti ainakin allekirjoittaneelta kaikki ylimääräiset nykimiset ja tärinät aikoinaan.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Jos compen kaasuläppä ei ole merkittävästi erilainen kuin esim. 7a-moottorissa, niin kaasuläpässä on kylläkin tyhjäkäynnille ilmakanava ja sen säätöruuvi.

                                                  http://www.20v.org/throttle.htm

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Terho, on se hiukan ainakin erilainen, siinä ei ole tuollaista säätöruuvia. Se on muutenkin paljon yksinkertaisempi, siitä mm. puuttuu asentopotikka vallan, ainoastaan kytkin nolla- ja täyskaasulle.

                                                    Kokeillaan seuraavaksi tuota Jarin ehdottamaa venttiiliä jos sillä olisi jotain vaikutusta.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Ompas jäänyt päivittäminen vähemmälle, mutta compen puunaaminen ei. Nykimisongelmaa olen koittanut taklata sekä tuolla Jarin ehdottomalla venttiilin tulppaamisella (ei vaikutusta), sekä liittimien rassauksella. Monet liittimistä oli enemmän tai vähemmän hapettuneita, joten niiden putsaaminen vaikutti hyvältä idealta. Ja ainakin toistaikseksi temppu on tuntunut toimivalta, ei ole sen jälkeen ollut nypytystä. Onhan tässä toki ilmatkin viilenneet, jotka ovat voineet vaikuttaa asiaan, mutta toistaiseksi ainakin mennään näin tyytyväisenä.

                                                      Lisäksi pitkään vaivanneelle etupään kolinalle piti tehdä jotain, ja tilasinkin kierroksen Bilstein B6:sia sekä yläpään kääntölaakerit. Avatessa tolppaa tuli löydettyä syykin kolinalle, molemmat iskarit nimittäin olivat sylkeneet öljyä ulos, ja olivathan ne melkoisen löysätkin. Kolina loppui siihen, ja ihan kuin olisi menokin alkanut tuntumaan mukavemmalta uusilla iskareilla :)

                                                      Myös hanttimiehen etuvetari piti uusia, se kun alkoi pitämään ääntä.

                                                      Seuraavaksi työn alle olisi tarkoitus ottaa etuvalojen reletys, jos vaikka saisi pidennettyä valokatkaisijan ikää hieman.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Tallissa on taas tapahtunut jotain pientä. Viime vuoden lopulla tuli ebaysta kliksuteltua AEB oheislaitteineen, johtosarjoineen päivineen. Tästä alkoi kohtuullisen vimmattu osien haalinta ja swappiin liittyvän tiedon keruu, tässä kohtaa porkkikseen ja SR:n samaa aihetta koskevat langat osoittautuvat kullanarvoisiksi. Moottorin lisäksi tuli talvin pimeinä tunteina hankittua Marteliukselta Simonsin S2-putkisto, Tepolta jäykkä vauhtipyörä/kytkin-paketti, sekä lukematon kasa muita pikkuhiluja, kuten cabrioletin moottorinkannake, uudet moottorin tukikumit jne.

                                                        Moottori oli ~120tkm ajettu, ja toveri Kalsin kanssa avasimme sitä sen verran että totesimme sen olevan sisuskaluiltaan erinomaisessa kunnossa, joten pähkäilyn jälkeen tein moottorille vain perushuollon, eli tulpat, ölpät, jakopää, öljysihdin puhdistus, sekä muutamia keulamällissä hajonneita osia, kuten viskon laakeri & co. Tarkoituksena on kuitenkin pitää compe edelleen käyttöautona, ja tulevaisuudessakin viritysaste hyvinkin maltillisena, joten uusille kiertokangille jne en nähnyt todellakaan tarvetta. Ehkä sitten joskus evo 9.x tms. kun compe siirtyy kokonaan harrasteautoksi. Siihen on vielä pitkä matka.

                                                        Itse swappi alkoi vapun jälkeen perjantaina kun ajoin auton Raumalle takaloosteri täynnä osaa. Ehtoon aikana purettiin vanha ACE pois nokalta häiritsemästä, ja aloitettiin AEB:n sovittaminen paikoilleen. Kyseinen viikonloppu meni riemuisissa merkeissä, kun tehtiin johtosarjaa, ahtoputkistoa ja downpipea. Sen verran meni aikaa ettei vielä savuja saatu. Viikolla sitten pako- ja ahtoputkiston viimeistely, ja seuraavana perjantaina päästiin vihdoinkin ottamaan savut. Fiilis oli vähintäänkin kohtalainen, joskin riemua hiukan rajoitti rikkinäinen laturi. Seuraavana päivänä hakemaan vaihtolaite varaosatiskiltä ja sitten päästiinkin jo säätöjen kimppuun. Tästä muutama päivä eteenpäin niin compe olikin jo taas ajossa. 12 päivää palkkatöiden ohessa ACEn poistosta ajoon, suurinpiirtein kaiken mennessä putkeen. Oli siinä virnuilussa pitelemistä kun pääsi kokeilemaan.

                                                        Todo-listalla on vielä toimimaton kierrosluku- ja moottorinlämpömittari, sekä ilmastointi joka vaatii pidemmät letkut/putket koska AEB:n kompurassa on lähdöt eri suuntaan vs. ACEn vastaava. Paikallinen Hi-Flex ei luvannut tehdä, eikä muutkaan hydrauliikkafirmat, joten vinkkejä kylmäletkujen tekijöistä otetaan ilolla vastaan.
                                                        Attached Files
                                                        Viimeksi muokannut mle; 5.6.2013, 12:15.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Tallissa on jotain pientä tapahtunut. Lämpötila ja rpm-mittarit toimivat kun kaivoin ensin oikeat johdot. Alustassa on pientä upgradea myös, eli vaihdoin S2:n G60-jarrut alkuperäisten tilalle, vielä pitää tutkia sopivia vaihtoehtoja pykälää isommaksi jarrulevyksi. Vakiohan tässä on 280/22, sellainen 320 menisi vielä ihan kivuttomasti 16" vanteen sisään.

                                                          Ilmastoinnin letkuja ei saanut teetettyä myöskään Tampereen Autokylmässä/Lumikossa, joten päädyin yhdistämään ACE:n ja AEB:n kompurat, eli ACE:n kompurasta runko, ja AEB:n kompurasta magneettikytkin/hihnapyöräroippeet.
                                                          Viimeksi muokannut mle; 4.6.2012, 15:32. Perustelu: niin, 2cm säteeseen lisää tarkoittaa 4cm halkaisijaan.. :)

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Ohoh, siinä on oikein ahkeroitu. Toiset säätää paljon yksinkertaisempaa hommaa, vakiomottia paikoilleen jne. monta kuukautta. :D

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X