Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Coupe Quattro typ85 kunnostusta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    Nyt olisi tämäkin rojekti nytkähtämässä eteenpäin. Autolla on ajeltu tähän asti, mutta nyt olis tarkoitus aloittaa tuo koneen rakentelu.

    Ostin käytetyn NG:n koneen pohjaksi ja se on nyt purettu, harvinaisen hyvä ja siisti kone. Mennään varmaan noilla omilla männillä, kun ei ole hirveästi enää tarjontaa 10V männistä, vai olisiko jollakin foorumilaisella mäntiä tuollaiseen?

    Tarkoitus olisi nostaa puristussuhde 11:sta, ja laskeskelin, että nykyisellä set upilla pitäisi lohkosta ja mäntien päästä ottaa 2 mm pois, jolloin männä päässä oleva palotila pienenee. Vai onko jollakulla parempia ehdotuksia?

    Ruisku jää vielä ennalleen, eiköhän se vielä pelitä tuon Shrickin nokan (252 asteinen) kanssa.

    Onko ehdotuksia hyvästä koneistamosta tässä pääkaupunkiseudulla?

    Comment


    • #62
      Koneistamoja on: Aaltonen mäntsälässä, r-koneistus keravalla, vantaan moottorikoneistamo ja gt-motor pitäjänmäellä ja varmasti on muitakin.

      Jos puristusta haluat lisää, niin miten olisi 2,5 kampiakseli, tai koko kone, noita on ainakin transportereissa.

      Comment


        #63
        Do dii, tämäkin projekti on hieman edennyt. On uudet tukivarret ja jarruja ja kaiken maailman katkaisijaa, että on saanut kaikki laitteet pikkuhiljaa toimimaan ja auto alkaisi olla katsastusta vailla.

        Vaihdoin moottorin molemmat lämpökatkaisijat/anturit ja sain ruiskun toimimaan oikein, eli nyt saa oikean lämpötiedon, mutta...

        Flekti ei edelleenkään käynnisty! Autossa on ollut ilmastointi, joka on nyt deletoitu. Kokeilin suoraan hyppyjohdolla releen kannasta, siitä flekti käynnistyy. Vaihtoehdot lienee uusi rele tai sitten signaali puuttuu edelleen moottorin lämmöiltä tai sitten ilmastoinnin poisto on aiheuttanut jonkin signaalin puutteen. Flekti muistaakseni käynnistyi aina, kun laittoi ilmastoinnin päälle.

        Eli olisiko jollain hyviä ideoita, mistä aloittaa?

        Comment


          #64
          Hypytä syylärin anturilta. Toimiiko ?

          Comment


            #65
            Click image for larger version  Name:	3779B173-4D6A-4BB1-A75E-9E093C80AC20.jpeg Views:	0 Size:	131,3 Kt ID:	1877450 Click image for larger version  Name:	89BC16BA-9833-42CB-9C80-0377AA34B62E.jpeg Views:	0 Size:	139,9 Kt ID:	1877449 Click image for larger version  Name:	7F2CE647-7F5C-4132-9BFA-C15C40BC1F7F.jpeg Views:	0 Size:	138,5 Kt ID:	1877448 Click image for larger version  Name:	1F469CE6-A813-4875-9253-F6A1FD36C4BC.jpeg Views:	0 Size:	135,8 Kt ID:	1877447 Click image for larger version  Name:	4905B272-26EA-44D7-A53D-DB0963CE75DB.jpeg Views:	0 Size:	125,7 Kt ID:	1877446
            Tämäkin liikahti taas syksyllä eteenpäin. Tekniikka alkaa olla irti, 35-v huolto pääsee vauhtiin? Tepolta tilattu repullinen osia, kaikki nivelet ja pallot ja raidetangot yms. menee uusiksi. Kone lähtee koneistamolle, laatikko ja perä lasikuulapuhallukseen ja muut osat pesuun ja maalaukseen. Eli ns pussihousu touhua

            Comment


              #66
              Hyvältä näyttää!
              Otitko pukkien päällä noi kelkat ja tekniikan alas?

              Comment


                #67
                Joo, talli on kerrostalon alakerrassa ja on aika matala

                Comment


                  #68
                  Click image for larger version  Name:	2CA85C3A-9DF7-4B1F-BAEB-8A30B2813766.jpeg Views:	0 Size:	95,2 Kt ID:	1894792 Click image for larger version  Name:	5A165F25-EB0E-45C6-9F6C-52A7A23E1DCB.jpeg Views:	0 Size:	91,8 Kt ID:	1894793 Click image for larger version  Name:	52B7243D-7348-4618-AFDA-FA0125460A4C.jpeg Views:	0 Size:	145,8 Kt ID:	1894791 Click image for larger version  Name:	630760DB-93B0-4594-A6EA-6CCA8A09EAB4.jpeg Views:	0 Size:	123,9 Kt ID:	1894790 Click image for larger version  Name:	376EE9E9-6C4F-41F8-BB8C-B7A0351CF64F.jpeg Views:	0 Size:	140,5 Kt ID:	1894789 Click image for larger version  Name:	AF5FEE86-2E7B-432D-8D84-500920289927.jpeg Views:	0 Size:	154,0 Kt ID:	1894795
                  Päivitetään tätäkin rojektia vähän... Sain osia kunnostuksesta, tolpat hiekkapuhallettiin, keltapassivoitiin ja pulverimaalattiin. Iskarit huollettiin ja laakerit vaihdettiin, Rally Systems Kellokoskelta teki taas erinomaista työtä. Apurungot puhallettiin ja maalattiin. Vetarit kunnostettu. Kaikki pallot ja raidetangot yms tulee uutta. Vaihdelaatikosta saatu 5 kg öljynsekaista kuraa irti. Ruosteiset pultitkin puhallettiin ja sinkittiin uudelleen.
                  Kiva on välillä päästä kasaamaankin, eikä vain purkaa.
                  Attached Files

                  Comment


                    #69
                    Komeeta jälkeä. Puhtaita osia on kiva niputtaa. Millä keinoin laatikko on kaavittu puhtaaksi? Olisi itsellä sama prokkis edessä.

                    Comment


                      #70
                      Ensin mekaanisesti suurimmat, sitten liuottimella ja kuumavesipainepesurilla. Yritän vielä brake cleaneria ja teräsharjaa, että sais nuo viimeisetkin jäänteet pois

                      Comment


                        #71
                        Nyt saa kelvata Click image for larger version

Name:	F1A99A23-6007-41D9-B3F7-A58522844389.jpeg
Views:	902
Size:	141,3 Kt
ID:	1895063
                        Attached Files

                        Comment


                          #72
                          Aikalailla samat ajatukset minullakin oli. Aina ois tietty kiva päästä vähemmällä hinkkaamisella. Toinen haaste on saada se öljyn sekainen pesuvesi talteen, ettei tarvi puutarhaan imeyttää. Joku kaukalo se on keksittävä.

                          Comment


                            #73
                            200L tynnyri halki. Muutama rautalanka poikittain ja laatikko siihen päälle?

                            Comment


                              #74
                              Tämäkin rojekti liikahti taas vähän eteenpäin, laitoin taka-akselin nippuun ja paikalleen. Puhtaita osia on kiva niputtaa.

                              Comment

                              Working...
                              X