Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Coupe Quattro typ85 kunnostusta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Coupe Quattro typ85 kunnostusta

    Moro,

    Ostin tuossa 1,5 vuotta sitten vanhan Audini takaisin, oli kaverilla 12 vuotta "lainassa". Auto on ihan kohtuullisessa kunnossa, hyvin huollettu ja pidetty, mutta tietysti nuo reilut 290 tkm näkyy jossain. Auto on alkujaan viety Californiaan, mikä näkyi mm katalysaattorina (JT kone) ja ilmastointina.

    Aloitin projektin tietenkin purkamalla auton ja koputeltiin ruostekohdat esiin, linkissä kuvia. (toivottavasti aukeaa, en ole todellakaan mestari näiden tietsikoiden kanssa).

    Tänään sitten peltiseppä alkoi liimailemaan peltiä ruoste paikkoihin.

    Tarkoitus olisi tehdä seuraavia virityksiä:

    -Pellit ja maalaus
    -Kone, johon laitetaan Schrickin nokka, takomännät, teräsvauhtipyörä, S2:n kykin, CAC:n rosteriputki.
    -Alkuperäiset takavalot löytyi eBaystä
    -Alustan puslat, taakse jo vaihdettu.



    http://picasaweb.google.com/11354919.../AudiProjekti#

    #2
    Onnittelut hyvästä projekti valinnasta, näitä on aina ilo katsella! Paljon kuvia kiitos.

    Koneen speksit?

    Comment


      #3
      Täytyy kyllä sanoa että komea peli :)
      Mitenkä puslat, tuleeko orkkista vai jotain jämäkämpää ?

      Comment


        #4
        Kaverilla on kyllä tutun kuuloinen nimi vuosien takaa. Mistäs kolosta sitä on kömmitty? :)

        Laita toki mielummin 220v kytkin, kun se sopii kytkiakseliinkin. Asetelmahan on sama kuin S2. Vauhtipyörän mitoitus sen sijaan myöskin eri.

        Comment


          #5
          Kytkin ja vauhtisromut on jo tuossa vieressä, samoin kuin koneeseen vähän kaikkea...

          Comment


            #6
            Olen tainnut tämän pari kertaa bongata jos vaan liikut hyrylässä päin.

            Comment


              #7
              Sais toi JPohjakin ostaa vanhansa takas...

              Hatun nostoa täältä, jokainen typ85 coupe ehostettuna on paikkansa ansainnut.

              Comment


                #8
                Ilo nähdä, että näitä rakennetaan. Vinkiksi laitan kuvagallerian muutaman vuoden takaa omasta projektistani. Älä oikaise missään kohtaa projektia kuten minä tein. Saman mittakaavan projekti on jälleen edessä.

                Comment


                  #9
                  Kiitos kannustuksesta, tekisi mieli todella tehdä se hyvin eli purkaa kokonaan, vesipestä koppa ja sitten aloittaa fiksailu, mutta ei taida oikein aika ja tupakki riittää siihen hommaan.

                  Teppo osaisi varmaan paremmin kertoa, mitä sinne koneeseen mätetään, mutta aihioksi tulee NG:n kone ja siihen Wössnerin takomännät, 7A:n peltitiivari ja se virinokka, ruiskuksi saa vielä (toistaiseksi ainakin) jäädä tuo K-jet. Kytkin oli tosiaan tuo 220v... Ja eikös viritys ole onnistunut, jos tehot laskee alle 20 % :)

                  Puslat ovat Powerflexin, pelkkä takapään puslien vaihto stabiloi aika paljon tuota, tosin oikea takapusla oli melkein metallilla.

                  Auto pörrää Hyrylässä, siellä on myös toinen aivan samannäköinen, mutta en ole koskaan nähnyt niin läheltä, että onko Gt vai quattro.

                  Eilen tuli myös pakoputken ensimmäinen osa Belgiasta ja äsken juuri soitti UPS:n mies, että loputkin on matkalla...

                  Comment


                    #10
                    jos joskus ajatuksena laittaa sähköinen ruisku,multa löytyy ylimääräinen imusarjan alaosa sähkösuuttimille muutettuna ja suutin tukki.

                    Comment


                      #11
                      Millainen funktio takomännillä on tämmösessä kevyemmässä virittelyssä? Vai onko tarkoitus jossain vaiheessa lyödä solmua koneen kylkeen?

                      Comment


                        #12
                        kestävyyden maksimointia,kun vimpan päälle tehdään.

                        Comment


                          #13
                          Mäntiä on vähän huonosti tarjolla muuta kuin takosellaisia kun puristukset tarkoitus nostaa 12 kulmille.

                          Hyvä tietää tuo Ramin imppasarja. Varsinkin jos nokan kanssa lähdetään urheilemaan niin sähköruisku puoltaan paikkansa.

                          Comment


                            #14
                            No niin, projekti jatkuu.

                            Auto tuli peltisepältä, ja mätää ei nyt niin hirveästi löytynyt, onneksi. Otettiin ovetkin irti, niin sai alareunat paikkailtua.

                            Nyt sitten vaan loputkin osat irti ja maalarille.

                            Sitten tarvitaan hyviä vinkkejä ruosteensuojaukselle kynnyskoteloihin ja etulokareihin, ettei enää tarvitsisi tuota kolmanteen kertaan korjailla.

                            Linkissä uusia kuvia. Ja Hauskaa Uutta Vuotta!!


                            http://picasaweb.google.com/11354919.../AudiProjekti#

                            Comment


                              #15
                              Miltä takajalkatilojen sauma näyttää alapuolelta? On tyypillinen ruostepaikka.

                              Comment


                              • #16
                                Laittaa niihin koteloihin paljon maalia ja kunnon massa päälle niin eiköhän kestä.
                                Hieno laitos kyllä, ei noita enää liikaa tien päällä ole, hyvä kun joku jaksaa kunnostella!!!

                                Comment


                                  #17
                                  Jarkko: on se (vielä) ehjä, tosin vähän turvoksissa. Auto on ruostesuojattu kunnolla n 5 vuotta sitten peltitöiden jälkeen, se lienee vähän auttanut.

                                  Pitäis noihin hitsattuihin helmakohtiin saada sisäpuolelle ujutettua jotain, ettei ne lähtisi sieltä happanemaan uudestaan.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Wanhat automiehet on jo ammoisista ajoista lähtien on käyttänyt jäteöljyä ruostesuojana. Tasaisin väliajoin ruiskuteltuna toimii, mutta sen ympäristöystävällisyys, tuoksu ja esteettisyys ei lienen parhaasta päästä. Nykyaikana löytynee jos jonkinlaista vaihtoehtoa jotka toimii yhtälailla.

                                    Yksi vanhempi katsastusmies suositteli käyttisjapanialaiseen kattopeltimaalia. 1/4 - 1/3 ohennettuna tunkeutuu hyvin ahtaaseenkin tilaan. Oli kuulemma itse tehnyt suojauksia sillä tapaa jo kauan ja kehui vuolaasti ruosteenestokykyä.

                                    Comment


                                      #19
                                      No niin...

                                      Oven yläreunan listoja irrottaessa hajosi käytännössä kaikki listan kiinnikkeet. Uusia ei kuulemma enää tehdä, joten arvon harrastajat, ei keneltäkään löytyisi hyllystä ko nippeleitä?? Eli kyseessä on se kiinnike, millä kumilista tulee lasia vasten ja metallilista ovipellin ulkopuolelle kiinni.

                                      Comment


                                        #20
                                        Kysy audi classic partsista. Itse ostin Suomen tyhjäksi noista pimpuloista muutama vuosi sitten. Ihan keräilivät eri jälleenmyyjien varastoja mulle. Menivät toki auton mukana, kun rakennussarjana kerran myin :)

                                        Comment


                                          #21
                                          Ne tuntuu olevan tajuttoman haperossa kunnossa, itse sain coupen+sedani kasikympin nipukoista melkeen riittävän määrän ehjiä itelle..

                                          Comment


                                            #22
                                            Joskus noita oli ebayssä uusiotuotantona myynnissä (setin ostin), tosin just nyt kun etsiskelin, ei osunut ikävä kyllä silmään.

                                            Comment


                                              #23
                                              Minkäslainen kikkare on kyseessä? Olisko siitä kuvaa? Voisi tarkastella olisiko uusiotuotantoon mahdollisuuksia.

                                              Comment


                                                #24
                                                Otan kuvan siitä, kun käyn seuraavan kerran tallilla.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Senverran pieni ja hentoinen "kierretty" H palikka muutamalla jousiklipsillä että josko Terho moisen järkevästi saa visioitua niin on oluen paikka :) Kuvaa moisesta ei ollu mutta toinen sakara tulee läpi tuosta ikkunalistan reijästä http://kappas.galleria.me/kuvat/kupe..._1912.JPG/full ja läpi menevä tappi on jotain 4mm luokkaa. Kierrettäsessä lukitsee tiivisteen sisäpuolelle ja sen jälkeen siihen voi painaa sen koristelistan kiinni. Hengetön ja oksettava osa.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Latviasta saa uustuotantoa.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Mikäs vois olla sellanen reitti, josta niitä voisi kysellä? Eikös tää ois sellasen kimppatilauksen paikka melkein?

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Tuosta nyt ei kyllä valitettavasti pääse oikein mihinkään käsitykseen. :) Kiinnike on siis metallia? Toki jos niitä Latvian poika painaa jo tulemaan, niin epäilen että hinnalla ei ainakaan Suomessa voi kilpailla.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Muovia ovat nuo lärpäkkeet. Kun omaa projektia maalautin, Löysi maalari noita kiinnikkeitä Laakkoselta muutamia. Kun ne ei tulleet käyttöön, saattavat olla myynnissä... jos vaan löydän ne.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Jos noita kerran jälkituotantona on saatavilla niin moni olisi kiitollinen osoitteesta. Vaikka ei se latvia nyt niin iso paikka olekkaan :)

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X