Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Uusi Iisakin kirkko? Audi Coupe 2.8 V6 A -93

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Edellä esillä olleet rinkulat sopii coupeen, koska sama mittaristo kuin 80:ssä.
    Tuolla näyttää olevan kehys merkkivaloillekkin.
    http://stores.shop.ebay.com/AutoTomShop__W0QQ_armrsZ1

Comment

Sitä käsijarrua kannattaa ihan tosissaan käyttää, ettei se pääse jumiin. Itelläni hoituu helposti, joka parkkeerauksella kun tulee nykäistyä kahvasta ja käytettyä hetki jälkikäyntiä turbon säästymisen toivossa. Automaagi pysyy P-asennossa paikallaan muutenkin, joten siinä tuo tahtoo jäädä käyttämättä koko kapine.

Comment

Mä ny oon ajellu au-tomaatilla jo vuosia, joten kässärin käyttö on automaattista(toisaalta linja-auto kuskina tottui myös vetäsemään kässärin AINA päälle pysäköitäessa).
        Mä oon myös ajatellu, saatan olla väärässä, että kässärin käyttö "säästää" (ei rasita) laatikkoa. Eli auto ei nytkähdä vaihteiston "varaan" pysäköitäessä, vaan kässäri pitää auton paikoillaan.

Täähän on ihan ominaisuus vaggineissä, et kässäri jumii, ellei sitä käytetä ja joissakin malleissa ei voi käyttää talvella, se kun jäätyy. Kivoja pelejä.

Comment

Viimeisin tiedote

Tänään pistin pesurinpumpun paikoilleen, jo vain ruikkii hyvin, on katsastus setä tyytyväinen.

Takalasin lämppäri ei toiminu, siis ei ole toiminut koko aikana mulla ollessa, eikun mittailemaan. No mittari kertoo, et virtaa katoaa. Vika löyty katkaisimesta. Onneks kaveri on sähkömies, otti katkaisimen auki ja löysi viallisen juotoksen. Juotti sen, laitoin katkaisimen paikoileen, ja nyt kirkastuu takaikkuna. Ei tarvinnu tuotakaan katkaisijaa käydä ostamassa.

Onko muuten kukaan vaihtanu noita takalasin lämppärin, penkinlämmittimien sumareiden jne. katkaisimien, jotka ovat keskikonsolissa, merkkivaloja? Siis valoa joka palaa himmeästi ja kertoo missä katkaisin sijaitsee. Sepikin katteli niitä ja totes, et taitaa olla vaikee juttu, näyttää juotetulta se pienenpieni lamppu. Onko näin vai onko vaihdettavissa? Mikä mahtaa olla ko. lamppujen tilausnumero?

Mittariston rinkulat on tilattu, eikä oo muovii, vaan rosteria!

Jarrut alkaa jo ottaa, tietty eivät oo vielä ihan parhaimmillaan, mutta 100% paremmat kuin olivat. Mullahan ei ollu ollenkaan takajarruja eikä kässäriä. Nyt kässäri jo vetää pyörät lukkoon. En muistanu kuvata sitä "hitech" avainta mikä hitsailtiin jarrusatuloiden säätöön, otan ku muistan.

Tossa kuvassa on se mystinen letku, mikä lienee?? Se siis tulee etulokarin sisältä ja lähtee menemään kohti ohjaamoa, ei löytyny tyhjää letkun liitintä mihin sopis tuo pää.

Mihin lie matkalla kuva hävinny, no nyt pitäs olla näkyvissä..
          Attached Files
          Viimeksi muokannut Zimi; 10.10.2009, 02:10.

Comment

Mittariston ja sisätilan nappuloiden valojen vaihdosta oli kattavat ohjeet jossain, mutta tuntuvat kadonneen johonkin. Kyllä niitä vaihdettua kuitenkin saa.

Voisiko tuo letku olla akun kupeesta? Siinä pitäisi olla jonkin sortin letku latauksessa syntyvien höyryjen poistoon.

Comment

Tota akku vaihtoehtoa mä kans arvailin, mut ainakaan tuossa akussa ei letkulle paikkaa ole. Ehkä vanhemman mallisessa akussa ollut.
              Silti ihmettelen sitä suuntaa johon letku lähtee menmään, suoraan kabiiniin päin, jos olis akkuun liittyvä luulis et menis vaan suoraan alas etulokarin sisällä?
              Akkuhöyryt ohjaamoon? Ei kuulosta ymmärrettävältä.

Comment

Eikös tuo letku mene sieltä raitisilmasuodattimen vierestä alas oikeaan etulokariin? näin ainakin omassa. Tuosta puuttuu semmonen musta muovinen 90 mutka päästä, jolla sen siihen akkuun saa kiinni.

Tuon letkun suunta kabiiniin päin on varmaan siksi, että tuossa akun päällä kuuluisi olla sellainen muovinen suojakotelo.

Comment

Kyllä tää siis menee vasempaan etulokariin sisälle ja jatkuu siis lokarin sisällä kohti ohjaamoa.
                  Akun suojakotelo on pois, että ei tarvii koko aikaa olla ottamassa sitä pois, ku on näitä "hoitotoimenpiteitä" sähköpuolella meneillään.
                  Tossa akussa ei todellakaan oo mitään mihin letkun tökkäisi.

Homma etenee, päätin sit kuitenki laittaa taakse uudet jarrulevyt, nyt kun satulat ja palat ovat uudet ja nesteet vaihdettu.

Yöllä tuli eBay' sta tilattuu jotaki pientä lisuketta.

Voi olla et mun kuningasajatus äänentoistosta ei onnistukaan, no katellaan mitä tuleman pitää.

Comment

Noista nappula valoista senverran että jos juotos hommiin joutuu niin laita samantien noiden polttimoiden tilalle ledit, on pitkäikäsemmät. Punainen superkirkas ledi on tosi hyvän näköinen noissa nappuloissa, tein aikanaan sellaisen konversion entiseen III-golffiin.

Comment

Jotakin pientä edistystä...

Ei tässä ihan tekemättöminä ole oltu.
                      Mittariston valojen kanssa on puuhailtu, alkaa näyttää hyvältä.
                      Jostakin syystä en saa valoa vaihdenäytölle, lienee joku kontakti härö tai juotos vika, tutkimukset jatkuu. Ellei joku tiedä parempaa selitystä valottomuudelle.

Vänkärinpenkin kaatosysteemin toimimattomuus selvisi, vaijeri oli vain venynyt sen verran ettei se nostanut tarpeeksi kiinnikkeitä. Kiristin vaijeria ja nyt toimii.

Lasinpyyhkijät vaihtelin uusiin.

Renkaat tuli, posti toi kotiin asti. Vanteiden kohtalo edelleen avoin, on siis tilattu, mutta koska tulevat, siitä ei ole saatu tietoa. No taitaa olla talvirengas kelit, joten uudet vanteet ja renkaat alle vasta ensi keväällä.

Auton on tällä hetkellä fiksarilla, sisätilojen puhdistuksessa. Alunperin oli tarkoitus hikoilla itse ne puhtaaksi, mutta naapurin "isäntä" sai ympäripuhuttuu ja itte neuvottelin fiksarin kanssa passelin diilin puhdistuksesta. Saa näkee millainen lopputulos on

Kuningasajatus äänentoiston toteuttamiseksi jäänee haaveksi, mutta jotakin saman suuntaista autoon tulee. Ei siitä sen enempää, mitä tulee näätte jos/kun olen saanut homman valmiiksi.

Comment

Homma etenee...hitaasti

Sitten viime kerran on tapahtunut seuraavaa: taakse tuli uudet jarrulevyt, samalla vaihdoin inssin löytämän "huonon" jarruletkun pätkän.

Käytin autoa katsastuskonttorilla, inssi kehui jarrurempan onnistuneen, hyvät arvot ja tasaisesti ottaa, oli kommentti. Hyvä niin.
                        Nyt sit oottelen tullin verotuspäätöstä, jotta saisin auton oikeisiin kilpiin (klubin kilvenaluset on jo paikallaan...)

Fiksari putsaili sisustan, lopputulos on mielestäni riittävän hyvä, en olekaan tekemässä vanhasta uutta, vaan ajetut kilometrit saavat hieman näkyä. Matkustamon matto olisi tullut irrotettuna pestynä paremmaksi, vertaa takaluukun puhtautta, mutta hyvä tuokin tulos on, siihen verrattuna mistä lähdettiin.
                        Auto putsattiin myös ulkoa ja vahattiin kunnolla talvea varten.

Sivuvilkut vaihtuivat paremmin autoon sopiviksi.

Mittariston valot vaihdettu toimiviin, keskikonsolin ja vaihteiston näyttö on vielä työn alla, tilanne korjaantunee lähiaikoina.

Tulosa olevia hommia: stereot kiinni, paikalleen menee siis alkuperäinen Gamma-soitin. Koska soitin ei tue CD-vaihtajaa, piti tehdä uusi suunnitelma. Nyt on tulossa Gamman tueksi Pioneerin navi+soitin hässäkkä, toi soittelee musaa(ja näyttää vaikka leffaa) SD-kortilta tai USB muistitikulta. Eipähän levyt häviä tai naarmuunnu ku ei tartte kuletella mukana.
                        Lohkolämmitin sisähaaralla myös työlistalla lähiaikoina.

Paljon olisi ideoita/laitettavaa, mutta jospa tää menis pääotsakkeen mukaisesti, eli hitaasti mutta varmasti, pieni pala kerrallaan.

Kuvat on tyylillä ennen jälkeen, jotta saa hieman kuvaa onko muutosta tullut.
                        Attached Files

Comment

Onhan nuo penkit ja tavaratila putsaantunut nätisti entisestä. Eipä ole tullut tätä autoa nähtyä vaikka noinkin lähellä asustelet.

Comment

Unohtu edellisestä..

Niin, vaihdatin autoon öljyt ja suodattimet, vaihdatin siksi, että samalla ajettiin Forte läpi.
                            Forte käsittelyn jälkeen ainakin vaihteisto on toiminut paremmin, perstuntuma hepoista en osaa sanoa..
                            Laatikon suodatinta ei onnistunut asentaja vaihtamaan, pelkäsi putken rikkoutuvan (ruosteessa) kiinnitystä avatessa. Täytyy hoitaa homma niin että hankkii valmiiksi mahdollisesti rikki menevät osat ja sit suodatin vaihtoon. Ei uskaltanut ottaa riskiä, että putki olisi hajonnut ja auto jäänyt Öljypisteelle, siihen saakka kunnes sopivat palikat olisi saatu paikalle.

Nii Arttu, tää on nykyään niin ISO tää Joensuu, mä asun täällä nukkumalähiössä nimeltä Uimaharju, kirkolla tulee vain piipahdeltua silloin tällöin.

Tulevalla viikolla paikolleen asettuu (toivottavasti) navigaattori+stereot ja lohkolämmitin sisähaaralla, nämä siis isoimmat hommat, jos sattuu löytymään jotakin sopivaa tavaraa/tekemistä, niin heittelen paikoilleen.

Comment

Päivitystä...

Siinä se taas viikko hurahti, no jotakin sentään sai aikaiseksi.
                              Joskin tällä viikolla olin itte vaan katselijan/maksajan roolissa.

Ekaks laitettiin navi ja stredeot, tiesin homman hankalaksi, joten ajattelin, että ammattimies hoitaa homman (Audin "nerokas" äänentoisto järjestelmä, sekoittaa aktiivi- ja passiivikaiuttimia). Valitetavasti homma ei ollut asentajallekaan tuttua, luovutti ennen yrittämistäkään saada keski- ja takakaiuttimia pelaamaan. Edestä siis soi ja joku "kyllikki" huutelee suuntia minne mennä. Mun mielestä toi Pinohiiri toimii hyvin, laskee tosi nopeesti uuden reitin, jos ajat vastoin ohjeita ja koska antenni integroitu, niin pelittää myös sisällä ja lähtee toimimaan melkein heti ku laittaa virrat päälle. Navissa myös bluetooth joten puhelimen saa pelaamaann sen kautta. Musiikit soittelen USB-tikulta, eli soitettavaa riittää, eikä tartte kannella levyjä mukanaan, helppoa. Mukana tuli myös vahvari joka sijoitettiin kuskin edessä olevaan kaukaloon (näkyy kuvassa, näkyy myös USB:n kaapeli en ehtinyt sitä vielä piilottaa..)
                              Muutoin siis kaikki pelittää, paitsi että takaa ei kuulu mitään, no sen ennättää, kun tarkoitus on vielä laittaa aktiivibasso, niin laittelen siinä samassa hässäkässä koko takapään jytäämään.
                              Kuten tosta yhdestä kuvasta käy ilmi, ei johtomäärä ainakaan vähentynyt näitten asennusten myötä, ja siinä on vain johdot vahvarilta naviin ja soittimeen....
                              Tiedän että asiasta on käyty paljon keskustelua, siis alkuperäisen soittimen muutoksesta uudempaan/parempaan, mutta mielestäni en löytänyt yhtään jossa olisi selkeästi kerrottu Coupe typ89 tehdystä muutoksesta, jos joku voisi mulle vinkit heittää millä tavoin homma on suoritettava, olisin kiitollinen. Voisin myös toimittaa ko. tiedon Kerosen Jarille, jotta olis yks paikka (Joensuussa) jossa homma osattaisiin tulevaisuudessa tehdä.

Laakkonen Lieksa asenteli lohkolämmittimen ja sisähaaran, ei mennyt ihan Defan ilmoittamaan asennus aikaan... no taisi siinä olla kaffepaus välissä. Mukava kun saa koneen ja hytin lämpimäksi ennen lähtöä.

Viikolla sain myös hyvän yhteyden Carelia Tuning' iin, nyt on jo tehty suunnattomasti töitä löytääksemme ajovalot ja alustaan sopivat palikat. Hankalaa, mutta niin haastavaa, homma on, hän joka on Coupen restauroinut/tuunannut/päivittänyt tms. tietää tämän. Aina tahtoo törmätä johonkin "verukkeeseen" ettei ko. palikka sovikaan autoon. Esim. alustan osalta, muuten kyllä, mutta EI, jos on tehtaan sport alusta, mulla on, tai muuten kyllä, mutta EI, 2.8 V6 koneiseen.. Nyt CT heitti mulle ehdotuksen yhdestä kombosta alustaan ja luulen, jos ei uusia ongelmia ilmene, se sinne laitetaan (kevväämmällä..). Laskee 40mm edestä ja takaa, saa näkee onko riittävästi vai liikaa.
                              Samoin valopolitiikkaan saattaa löytyä vastaus, tää kun ei oo 80 tai 90 vaan Coupe.
                              Poljinpinnat on tilattu ja tulevat omalta osaltaan muuttamaan kabiinin ilmettä. Kirkaat etuvilkut vielä haussa, luulen löytäneeni ne eilen illalla, jos vaan hinta on sopiva = halvempi kuin vastaavat Suomessa rahteineen.
                              Muistakin jutuista ollaan puhuttu, mutta niistä myöhemmin.

Niin sisävaloja, takakonttiin ja moottoritilaan laitoin ledit, hyvin valaisee entiseen verrattuna. Sisälle en laittanut kuin eteen ja taakse, 41mm 9 lediset. Onko joku laittanut niihin edessä ja takana sivuilla oleviin ledit, mitä sinne menee? Tiedän, kattomalla selviää, mutta koska olen sen verran mukavuuden haluinen, olisi kiva vain mennä, ostaa ja laittaa paikoilleen eikä avata, mennä kauppaan(lamput/johdot repsottaen), ostaa ja laittaa paikoilleen..

Kattelin sitä koodinpurku juttua tuossa yks ilta, on siis täällä foorumilla jossakin, sen mukaan mulla EI ole kuin 2 kaiutinta, mutta kyllä jokaisen ritilän takaa löytyi kaiutin (ei näyttänyt jälki asennukselta, olivat niitä mitä täällä on ilmoitettu tehtaan jäljiltä löydetyn..tuskin kukaan? olisi laittanut Nokian tekemiä? kaiuttimia autoonsa..), samoin, jos en nyt aivan väärin tulkinnut, mulla olis pitäny olla lämmitettävä ratti! Ei siinä kyllä mitään lämmitystä tuntunu, eikä näkyny "ylimääräsiä" johtoja ku vaihdoin tuohon 3-puolaiseen, että kuinka luotettavaa tietoa tuo koodinpurku tarjoaa?? (kyllä tarkistin ja laitoin koodit kolmeen((3)) kertaan, tulos aina sama, paitsi kun epäilin jotakin nollaa ooksi tai toisinpäin, silloin ilmoitti: error)

Että semmosia, nyt mulla olis sitte ylimääräsenä kaksi soitinta, Sony CDX-400R irrotetavalla etulevyllä ja Audi Gamma(Blaupunkt), molemmat toimii. Gammaan löytyy jopa koodi, Sony ei sitä, ainakaan multa, kyselly. Saa kysellä jos kiinnostaa, YV tai muuten miten haluaa..paltaan astiastoille ku homma (taas) etenee.
                              Attached Files

Comment

Tilanne tällä hetkellä..

Edellisestä päivityksestä on vierähtänyt jonkin aikaa, joten tässä viimeisimmät tältä "taistelutantereelta".

Eipä ole hommat edistyneet toisaalta siksi, että ei ole sitä lämmintä tallia ja toisaalta siksi, ettei osia tahdo löytyä hyvällä eikä pahalla. Osaltaan myös siksi, että auto on rullannut tiellä melkoisesti ympäri Suomea(tuhansia kilometrejä).
                                No etuvilkut on muuttuneet kirkkaiksi, siinä taitaakin olla ainoa eteenpäin nytkähtänyt asia, sitten viimeisen.

Viimeisimmin takaisku tuli poljinpintojen muodossa, ne joita ajatelin autoon laittaa ei enää valmistetakaan.. tietty, mun tuuria.
                                Vannehomma edelleen vaiheessa, kyselin tuolla tekniikka osiossa jos vaihtais pulttijakoa, näyttää et pitäis tehdä isompi remppa (navat+jarrut uusiks), ei onnistune "speissereillä". Pitää katella mitä tekee.
                                Pitää käydä vannekaupassa kyselee tilannetta, pitääkö vaihtaa vannemalli toiseksi, jos sitä 1. vaihtoehtoa Ei saakkaan 4x108 jaolla, vaikka näin maahantuojan suulla on luvattu (samoin esiteen mukaan).

Ajovaloja en ole (vielä) löytänyt, lieneekö joku vaihtanut Coupe'en noita Diederich tai Dayline valoja? Nyt mua kiinnostas ne Angel Eyes-malliset, eli kokemuksia vaihdosta, meneekö 80- tai 90-malliin tarkoitetut. Noita ku ei oo myyjillä hyllyissä, ei voi edes mallata ja päättää kumpi parempi (angel vai devil).

Päätöksiä oon tehny sen verran, et Carelia tuning'in ehdottama alustasarja tulee ja Powerflex puslat.

Ennen kesää pitäs myös saada jakopään remppa tehtyä ja samalla vaihtaa venttiilin nostajat.

Että tämmöstä, ei oo helppoo olla Coupe mies... ;-)=

Comment

Jos vanteessa on tarpeeksi iso ET, voi jaon muuttaa spacerilla. Esim. RH:n vanteissa tuntuu ET olevan järjestään yli 50. Jos sovite on vielä nimenomaan ko. vanteelle tarkoitettu, ei ole ongelmia edes muutoskatsastaa.

Olen harkinnut tuon V8:n tapauksessa vähän samaa.

Comment

Tuli vaihteeksi mukavaa tietoa

Sainpas tänään mukavan tiedon ja haluan sen tänne jakaa, jos vaikka joku muukin Coupe'n omistaja/rakentaja on valoasian kanssa tuskaillut.

Tälläisen otteen otin StreetTuningCar'in viestistä: "Saksasta tuli ilmoitus että nämä kaikki valot sopivat Audi Coupeen
                                    1015280-1015380-1015285 ja 1015385". Nuo edellämainitut numerot viittaavat valoihin jotka löytyvät osoitteesta: www.streettuningcar.net

Niin jäi tuosta edellisestä kirjoittamatta, että veropäätös tuli ja on maksettu eli autossa on ihan suomikilvet paikoillaan.
                                    Veropäätös oli sinänsä inhimillinen, mutta periaatteesta täytyy valittaa.

ps. onkos joku Joensuulainen teettäny jakopään remppaa, missä ja mihin hintaan? Omilla osilla vai korjaamon tarjoamailla? Nyt ku ei pysty itte mitään tekee, liian kylmä, niin jos teettäs ton pois kuleksimasta. Ei tartte kertoo Coupen hintoja (niitä ku ei taida tällä alueella hirveesti olla?), muidenkin mallien hinnat kertoo suuruusluokan (varsinkin jos V6 moottori)
                                    Samoin mikä tilanne ventiilinnostimien kanssa, missä tehty ja mihin hintaan? KIITOS jo etukäteen vinkeistä.

Comment

Mun mielipide: Elä vaan mitään enkelin silmiä siihen laita. Ovat jo out kaikenpuolin, ja eivät mitenkään käy coupeen, saati muuhunkaan audiin.

Itse metsästäisin jostain S2/RS2 malliset projektorivalot, vai mitkä nuo nyt nimeltään on.

Comment

Nuo linssiumpiot tahtoo olla vähän kivennavan alla ja aika hintavia. Muuten olen itse Villen kanssa hyvittäin samoilla linjoilla.

Comment

Jos valoja haluaa päivittää, niin pelkällä linssien vaihdolla uuteen saa jo ihmeitä aikaan. Yllättävän hyvän näköinen tulee myös kun maalaa umpion pohjan mustaksi, tulee sellaiset tumman sävyiset.

Ja parempaa valotehoa saa kun ostaa kunnon polttimot ja releyttää johdot.

Comment

Ei ne pahat ole kun jaksaa kaivella. Itse sain _uudet_ 350€ posteineen, kun tarpeeksi etsin :) Tai sitten kävi hyvä tuuri.

Comment

Itselläni on juurikin nuo umpion pohjat maalattu mustaksi entisen omistajan toimesta ja ihan hyvältä ne näyttävät. Ja itselläni on hopean värinen auto. Tuossa tummassa värissä ne näyttäisivät vieläkin paremmalta. Voin pistää kuvia omastani kun pääse kotikoneelle.

Comment

http://s256.photobucket.com/albums/h...t=IMG_1107.jpg

Edelliset umpion pohjat oli maalattu mustiksi. Vai oliko? :)

Comment

Noh, mulla ainakin on vähän erinlailla maalattu :D Paljon enemmän mustaa.

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja zorza05 Näytä viesti
                                                    http://s256.photobucket.com/albums/h...t=IMG_1107.jpg

Edelliset umpion pohjat oli maalattu mustiksi. Vai oliko? :)
                                                    Hiukan näyttää siltä kun olis teinityttö laittanut ripsiväriä. :)

Comment

Joo toi valohommeli on aika vaikee, kun valoja ei oo täällä Suomessa hyllyssä että pääsis mallaamaan mitkä sopii ja mitkä ei. Kuvan perusteella pitäis valinta tehdä.. ja tietysti lompakon.

Et viittis Juho vaikka YV:llä vinkata mistä tollaset S2 valot sait hankittua, kiits.
                                                      Pistä vaan Limetic kuvii tulee jos viitit, pitää kaikki vaihtoehdot tutkailla, maalaus ja lasien myllytys yx vaihtoehto+tehokkaammat polttimot.

Comment

Tero, siksi ne pitikin vaihtaa :)

Comment

Tuossa olisi muutama kuva niistä valoista. Parempia kuvia ei tupannut löytymään koneelta, mutta toivottavasti noista saa nyt edes jotenkin selkoo.
                                                          http://limetic.kuvat.fi/kuvat/Audi/IMG_3502.JPG
                                                          http://limetic.kuvat.fi/kuvat/Audi/IMG_3500.JPG
                                                          http://limetic.kuvat.fi/kuvat/Audi/IMG_3904.JPG
                                                          http://limetic.kuvat.fi/kuvat/Audi/IMG_3905.JPG

Comment

Millaset poljinpinnat aattelit nyt sitten laittaa? :)

Comment

Löysin tuolta netin syövereistä MOMO:n tekemät poljinpinnat, ostin ku halavalla sain (niinku Sulo Vileen..).

Pitää joskus laittaa kuvii viimesimmistä pikku muutoksista, homma on ollu aika lailla jumissa pakkasten ja muiden juttujen vuoksi.

Comment

Working...
                                                              X