Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 avant mtm -00

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Joo en mäkään osanummeroita niille tiedä mutta toimitella sellaisia voin :)
    Yleensä "meillä" on noita ihan hyllyssä :)

    Comment


    • Tämä auto vaihtoi eilen omistajaa ja muutti Ouluun. Pitkällinen ecunsäätö-prosessi ei taida vieläkään olla ohi, sillä auto heitti eilen kotimatkalla pari kertaa vikatilaan. Tai missä sitten lie vika...
      Jarrut tuntuivat vähän täristävän hiljaa jarruttaessa, kunnolla jarruttaessa ok. Pitänee myös pikapuoliin tehdä reissu Sahlmanin Janin luo tuota JHM:n vaihdekeppiä säädättämään, siellä kuulemma onnistuu? :)

      Vioista huolimatta auto jaksaa silti hymyilyttää :)

      Comment


      • Onnittelut komeesta pelistä!

        Powerflash:ltä hommattu softa on toiminut ainakin mulla hyvin, toki se ei ihan kaikkia ota autosta irti, mutta ihan mukavasti tarvittaessa liikahtaa kuitenkin.

        Comment


        • Kiitos! Löytyihän se ässä minullekin kun jaksoi tarpeeksi odottaa sopivaa :)

          Eilen tuli ajeltua vähän lisää ja vikatilaa pukkasi taas. Tai jos ei mennyt vikatilaan niin nypytti/pätki, myös osakaasulla. Sitten taas välillä toimii ilman mitään vikaa ja ahdot pysyvät päällä. Voisiko jumittava ahtopaineensäädin aiheuttaa tällaista? Luulisi, että kyse ei ole ahtovuodosta, kun välillä kumminkin toimii ongelmitta.

          Comment


          • Ei muutakuin lue koodit siitä. Tai ajele tänne niin säädetään se keppi, luetaan koodit ja katsotaan ahtovuodot. Ja vaihdetaan vaikka se N75 jos niikseen ottaa.

            Comment


            • Joo tosiaan äsSä muutti Timolle Ouluun. Janin luona kannattaa käväistä niin saat nuo kaikki ropleemat kuntoon. Ajattelin itse myös sitä ahtopaineen säädintä mutta sitä ahtopaineen alarajaa ecusta veikkailtiin niin jäi kokeilematta toisella N75:lla. Katsoppas Timo muuten onko se kaasuläpän Y-letku ehyt, se vaihdettiin kyllä kesällä. Itse olen vahvasti sitä mieltä että se on siitä softasta kiinni, ei vikatiloja antanut ennen päivitystä. Mene ja tiedä..

              Comment


              • Reissu Janin luokse on tehty ja vaikuttaa, että kulkupuolen vika oli N75:ssa, joka oli ilmeisesti vielä alkuperäistä tekoa. Ahtovuotoja ei löytynyt eikä vikakoodeista selvinnyt mitään erityistä, joten Jani vaihtoi uuden N75:n ja nollasi vanhat adaptaatiot. Paluumatkalla ensin oli pientä "köhimistä", kun kiihdytti kaasu pohjassa kakkosella ja vaihtoi kolmoselle, ahdot jäivät ensin noin 0,5:een ennen kuin nousivat kunnolla. Mutta viimeistään Kemin paikkeilla ilmeisesti N75 oli oppinut tavoille ja ahto-ongelmat hävisivät. Koetin kiihdytellä kaikilla vaihteilla enkä huomannut enää mitään ongelmia, vikatilasta puhumattakaan. Jee! :)

                JHM:n keppikin on nyt parempi, ykkönen ja kakkonen menevät silmään ongelmitta. Mutta pakki ei mene vieläkään, sen suhteen kepin asennuksessa on tainnut tapahtua pieni virhe. Tässä kuvassa alimmaisena näkyvä mutteri on liian ylhäällä ja pakkia kytkettäessä se ottaa kiinni johonkin eikä pakkia saa kytkettyä. Jani osaa selittää asian paremmin :) Mutta mikäli pultissa vaan riittää pituus, pari prikkaa tuon spacerin kaveriksi pitäisi korjata asia. Pitänee kysyä saisiko korjaamo Vepsäläinen homman hoidettua. Vai tuleeko jollakin parempaa paikkaa mieleen täältä Oulun seudulta?

                Kiitokset vielä Janille vaivannäöstä!

                Comment


                • JHM on muuttanut tuota uniball-nivelen rakennetta tuon kuvan jälkeen. En muista tarkasti mitä eroa siinä on, mutta ainakin se mutteri on paljon matalampi. Voihan tietty olla että ne ylä- ja alapuolella olevat holkit on väärinpäin, ja siksi mutteri osuu kiinni siihen kuoreen.

                  Comment


                  • Tuo kuva on oikea mutta nyt se ei ollut tuon kuvan mukainen. Pitempi holkki tulee ylemmäs joten sekään ei voinut olla väärin. Tosiaan tankoon otti mutteri kiinni joten pitemmälle sitä ei saanut. Ja mutteria ei poiskana saanut kun on läpipultilla. Olis pitänyt saada kädet pakoputken välistä yläpuolelle työkaluineen.

                    Kokeile jos Vepsäläinen saa korjattua sen kun on pelit jäähtyneet.
                    Ja hyvä jos ahto-ongelma korjaantui venttiilin vaihdolla. Muuta järkevää ja koodiakaan se ei antanut kun ei ahtovuotoakaan ollut. Ainakaan havaittavissa korvilla.

                    Comment


                    • Joo, kuva on kyllä oikea, mutta ilmeisesti vanha :) Ainakin minun kauan aikaa sitten ostamani nivelsysteemi oli kuvan mukainen, mutta myöhemmin kaverin ostama oli (ainakin) erilaisella mutterilla.

                      Comment


                      • Itellä oli myös ongelmia tuon JHM kepin kanssa saada pakki päälle.
                        Jouduin nostamaan sitä tommoset vajaa 5mm. Pienellä kikkailulla sain tehtyä sen.
                        Leikkelin sitä metalli sovittinta mihin toi keppi tulee kiinni et sais sitä nostettua ylemmäs/ tulemaan kokonaan läpi.

                        Itellä oli ässässä tommonen yllätysyllätys. Mut muutenkin mulla oli semmonen hybrid :D
                        Attached Files

                        Comment


                        • Auto kävi huollossa Vepsäläisellä, olivat kääntäneet mutterin niin, ettei se ota enää kiinni mihinkään - ei auttanut pakin päälle menemiseen. Diagnoosina: "Vaihdevälin lyhentimen liikerata ei sovi pakin osalta vaihdekaavioon."

                          Ideoita? Onkohan tuo koko shortshifter jotenkin väärä/viallinen vai auttaisikohan tässä tuollainen Manin tekemä kikkailu? Harmi vaan kun ei ole itsellä mahdollisuutta kikkailla, pitää kaikki teettää muilla :)

                          Comment


                          • No jopa oli? Meneekö se yhtään edes pitemmälle kun pakkia laittaa päälle?
                            Noissa kepeissä on erona vain se pohjaosan kaarevuus eli sen osan mikä tulee vaihteensiirtäjätankoon kiinni. Kulma on erilainen. MIhinkään se keppi ei ottanut kuitenkaan kiinni siellä kabiinin puolella.

                            Ellen väärin muista niin autosi edellinen tilasi juuri väärän kepin ja hänelle vaihdettiin sopivampi pohja osa. Näin muistelen mutta voin muistaa väärin.
                            Kait entinen omistaja kommentoi ja kertoo miten juttu meni. Hankala alkaa arpomaan taas näkemättä missä on vika. Pitäs purkaa kokonaan ja aloittaa uudestaan sen laitto. Tarkastaa samalla kaikki.

                            Comment


                            • JHM:tä tilasin silloin suoraan kepin, tilasin tuohon malliin sopivan Early-stylen mutta jenkeistä lähetettiin Late-style keppi (tarkistin kuitista). Siihen vaihdettiin jälkeenpäin se erimallinen pohjaosa tosiaan mikä tuohon kuuluu ja piti vain olla säädöistä kiinni toiminta. Itse en keppiä asentanut niin en oikeen osaa sanoa tuohon liikerataan mitään. Tämän tilasin: 1 x The S4 "Trio" Package - JHM SS and Linkage Upgrades - EARLY - Shifter Height: Normal, ja tämä tuli (kuva).
                              Viimeksi muokannut Laurimtm; 13.5.2011, 17:01.

                              Comment


                              • Eli kepinkin pitäsi olla oikea. No mulla on kotona tuo -late mallin pohjaosa muistaakseni että sitä voi testata vaikuttaako se mitenkä.

                                Comment


                                • Siinä oli ennen se -late mallinen pohjaosa, ei muuttunut mun mielestä keppi yhtään vaihdon jälkeen.

                                  Comment


                                  • Alkuperäinen kirjoittaja jsahlman Näytä viesti
                                    No jopa oli? Meneekö se yhtään edes pitemmälle kun pakkia laittaa päälle?
                                    Ei mielestäni mene yhtään pidemmälle. Joku siellä vastustaa, kun keksis vaan mikä.

                                    Comment


                                    • Paina vaihdekeppiä alas kuten pakille laittaessa ja vääntele sitä kunnolla, ei ihan niin et paikat hajoilee.
                                      Jos ilmestyy mustat jäljet siihen metallipohjaan niin keppi painuu liian alas. Jollon ainut vaihehto on nostaa sitä keppiä tai vaihtaa auton oma takaisin.

                                      Comment


                                      • Alkuperäinen kirjoittaja Mani Näytä viesti
                                        Paina vaihdekeppiä alas kuten pakille laittaessa ja vääntele sitä kunnolla, ei ihan niin et paikat hajoilee.
                                        Jos ilmestyy mustat jäljet siihen metallipohjaan niin keppi painuu liian alas. Jollon ainut vaihehto on nostaa sitä keppiä tai vaihtaa auton oma takaisin.
                                        Kiitos vinkistä, pitää kokeilla tuota kunhan saan aikaiseksi käydä taas Sahlmanin Janin luona asiaa ihmettelemässä.
                                        Olen nyt huomannut, että ykkös- ja kakkosvaihdekin vähän takeltelevat, etenkin alaspäin vaihtaessa. Kylmällä laatikolla kakkonen saattaa jopa pompata pois silmästä. Tämä saattaa johtua siitä, että kakkoselle vaihtaessa keppi tuntuu liikkuvan ensin normaalisti taakse ja sitten vielä vähän oikealle.

                                        Ahto-ongelmakaan ei ole täysin kadonnut. Pari kertaa on ahdot alkaneet pätkiä, kun ensin on kolmosvaihteella ajanut osakaasulla ja sitten painanut kaasun pohjaan. Vikatilaan auto ei sentään enää ole mennyt. Ja kun tuon jälkeen on painanut taas kaasun pohjaan, ahdot ovat nousseet ja pysyneet kuten pitääkin.

                                        Eikä siinä vielä kaikki :) Etupäästä on alkanut kuulua naputusta kääntyessä reilusti. Taitaa olla vetonivelet menossa. Kattelin että JHM:ltä saisi kohtuuhintaan koko vetoakselin, pitää ehkä Janin kautta hommata tuollaisetkin :) Onko jollakin kokemusta moisista, lienevätkö kelvollisia?

                                        Etupää myös nitisee ja natisee aika lailla. Huomaa kaikissa töyssyissä, mutta jopa myös kun rattia kääntelee paikallaan. Jotain puslia sieltä on kai paskana, mutta voiko se aiheuttaa noinkin paljon ääntä?

                                        Comment


                                        • Tuo ahtohomma kuulostaa kyllä softa-ongelmalta.

                                          Jos natinaa ilmenee kun rattia kääntää paikoillaan, niin silloin lähtisin syyttämään kuivia palloniveliä.

                                          Comment


                                          • Jos tuo natina on vasta ilmennyt homma niin suosittelen reissua apteekkiin, sieltä isoin injektioneula mitä löytyy ja sillä jotain paksua öljyä kumin läpi niveliin.

                                            Toinen vaihtoehto on IKH:n liikkeistä saatava vaseliiniprässiin liitettävä neula.
                                            Tämä lienee parempi vaihtoehto koska vaseliini pysyy paremmin sisällä.

                                            Näillä vermeillä meillä passatin ja nelkun nivelet kestävät.

                                            Comment


                                            • Natinasta päätellen luulin autossa olevan uretaani puslat. No ei ollut.
                                              Mulla on tuollainen ruisku kotona niin voidaan rikkoa sun nivelten kumit ;)

                                              Se keppi ei ottanut kiinni sinne tunneliin. Katselin sitä silloin. Puretaan se ja kokeillaan onko kaikki oikein. Nostetaan varoilta sitä kehikkoa see 10mm ylemmäs niin ei ainakaan ota mihinkään.
                                              Lähdetään tuosta ja katsotaan mihin päädytään.

                                              Ja jos paine vuotoa epäilet niin saadaanhan me koeponnistettua se järjestelmä aina tuonne 9bar saakka. Kyllä ne heikot paikat viimeistään silloin antautuu :D
                                              Varaudut vain meneen bussilla kotiin :)

                                              Kahdelle on mennyt JHM:n etuvetarit. Molemmilla oli jotain ongelmaa niitten kanssa mutta ajaneethan ne niilä on. Samassa liikkeessä tais olla ne vaihdettu paikoilleenkin että olisiko asennusvika vain tullut?

                                              Comment


                                              • Vetareita on kyllä aika vaikeaa asentaa väärin, niin että niillä vois vielä ajaakin. Mitähän ongelmia niissä on ollut?

                                                (tarkoitan siis koko vetoakselia)

                                                Comment


                                                • NO jos laakeria et oikein kiristä niin se on siinä.

                                                  Kyselin joskus kiristysmomenttia niin sanoivat vain vetävän napapultin isolla koneella niin tiukkaan kuin menee. Et se siitä.

                                                  Comment


                                                  • Niinnojoo, tuota en kyllä ajatellut. Toisaalta kun ajattelee, niin kaipa ne kaikki saa rikki jos ei osaa ajatella :)

                                                    Pulttipyssyllähän ne kaikki laitetaan "momenttiin" :D

                                                    Comment

                                                    Working...
                                                    X