Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

100 turbo avant '90

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Jasso, sen yhtä puuta olevan lukkopatruunan saa elvytettyä happohoidolla. Saniteettipesuainetta tai alukliineriä astiaan ja lukko sinne uimaan. Jumiutuminen on yleensä alumiinin oksidoitumista lisättynä kaikella skeidalla mitä tiellä lentää.
    Kylvetysaika on suoraan suhteessa hapon pitoisuuteen. Jos nousee savu kun uittaa, on hiukan liian vahvaa =)

    Comment


    • #32
      Varmasti, mutta se pitäisi ensin saada luukusta irti, mikä ei mielestäni ihan noin vain onnistu, kun lukko ei käänny pesässään.

      Comment


      • #33
        jätetää elektroniikka toistaiseksi. Olisko kellään ehjää tuubisarjaa tähän? Tuo pakosarja alkanu vuotaa yllättäen. Lähteekö pakosarja suosiolla irti vai pitääkö nostaa kansikin pois?

        Vakiotekniikalla silti mentäs joten vakioahdinkin olisi hyvä pitää. Eikä nälkä kasva syödessä, tuolla letkukikalla saadaan jo tehoja enemmän ulos mitä loota antaa myöden, ts se alkaa luistamaan max kuormalla.

        Pelkät laipatkin kelpais ja hitsuuttaisin ite putket. Hitsihomma sujuu kyllä... Mites toi 100% orginal vaihtoturbo joka pelaa ja ei vuoda eikä muutenkaan vikaa ole.

        Ostoslista:

        Kokonainen pakosarja tai laipat sen tekemiseksi

        Comment


        • #34
          Ihme tuuri on, jos yhtään pinnapulttia ei ole poikki. Tuo halkeamisongelma tahtoo ulottua myös niihin pinnapultteihin. Eli varaudu kannen nostoon. Muuten sen kyllä saa irti, jos vain lähtevät auki poikkeamatta tai eivät siis jo valmiiksi ole poikki.

          Yksi foorumilainenhan juuri myi laippoja. http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...&highlight=10v

          Comment


          • #35
            Joo toi kansihan on siis kesällä ollut jo irti ja sillo sarja oli viel ok ja pinnapultit oli pois paikoiltaan jopa. Eli nyt ne o onneksi löysässä.
            Viimeksi muokannut Sergey; 10.11.2008, 23:11.

            Comment


            • #36
              Laippa on nyt varauksessa ja odotellaan sen valmistumista jotta sen saa. Samalla olen alkanut purkamaan kaikkia tilpehöörejä tuosta ja ajattelin korvata vähän letkuosia tuohon. Näyttäs olevan vähän ilmavuotoja, tai ainakin riski sellaisille vähän siellä sun täällä. Saatanasti on kyllä letkua. Eikö tota ois vähän yksinkertaisemmin voinu toteuttaa.

              Tuo haitariputki tuossa imusarjassa, Ajattelin sen korvata mutkaputkella, tuossa kun on pari halkeamaa jo mutta ei se kyllä vielä vuoda.

              Comment


              • #37
                ostin sitte tommoset... Sopii tietty Mun audeihin ja mersuihin. Katotaa mihi ne laitetaan. 16 tuumaa.

                Comment


                • #38
                  Mersun jako on sama, mutta pultinreiät yleensä pienemmät.

                  Comment


                  • #39
                    Nää o transporterin alla ollu ni reikä o mallia 14mm. Yks vanteen reunus o halki ja pitää ostaa uus. No jokatapauksessa remonttiinhan noi menee ja hyvä jos vapuksi saa valmiiks ku pitää talooki väkertää muka. Ovat aika karussa värissä ja vieläpä pulverimaalatut niin millä helvetil sen värin saa noista pois? Kai se vaan pitää karhentaa ja vetää normiväri päälle.



                    Audin kansi on nyt puolitiessä ja nyt tai ensi viikonloppuna jos sais vaikka palikat takaisin nippuun.

                    Comment


                    • #40
                      Nitromorsilla lähtisin koettamaan.

                      Comment


                        #41
                        Nitromorssilla voi koittaa enimpiä saada pois, mutta kyllä se melkein vaatii jonkun sortin puhalluksen, lasikuula/hiekka että kunnon jauhemaalin saa irti. Näin omalla (pienellä) kokemuksella.

                        Comment


                        • #42
                          Takapuoleen nitromorssi kokeiltu ja vaivallosita on! Kokeilin myös Gasket removeria ja silläki lähti mutta kyl se o nii että jätän noi tolleen, virheetön pinta on kuiteski. Sipasen vaan karheeksi ja laitan normimaalin päälle. Jääkööt toi sitten lujaksi pohjamaaliksi.

                          Comment


                          • #43
                            Pulverimaali on kaikkea muuta kuin hyvä ja kestävä pohjamaali tai edes maali. Maali on kyllä pinnassa, mutta alla etenee ruoste ja lopulta lähtee slaisseina irti. Alumiinin kanssa saattaa kuitenkin kestää vähän paremmin.

                            Comment


                            • #44
                              Ok. hyvä tietää. Nyt pitäs vaan kolistela kehät irti mut ei kehtaa kun o jo myöhä jne. Kaikissa pulteissa ja kehissä on ehjä lakka päällä! Nitromorssilla pitää pultitkin käsitellä ku meinasin käyttää vanhoja niin pitkälle ku ne kestää. Sit uusia hommata setti joskus ens vuonna.

                              Comment


                              • #45
                                OT

                                Kokeilin miten ne mersuun istuu, ja ilmiselvästi ne jää siihen. Katolle vaan kontaktimuovilla suomenlippu ni AHvenanmaalaiset rakastaa mua. edestä madalsin mersua kuvanoton jälkeen vielä 2cm.


                                /OT

                                Comment


                                • #46
                                  Onko nuo 16"/8"?

                                  Comment


                                  • #47
                                    Taitavat olla erilevyiset? Tai sitten se on joku mun mielen aiheuttama illuusio.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Vanteiden specsit:
                                      RS008 7 x 16 24.0 112x5 ø66.5 (1"+0,5"+5,5")
                                      RS009 8 x 16 11.0 112x5 ø66.5 (2"+ 0,5" + 5,5")

                                      Comment


                                      • #49
                                        Kävin romiksella kattelemassa autoja ja siellä sattu olemaan 1987 100 turbo quattro manuaali. Meneekö toi quattrotekniikka suoraan tuohon etuvetoiseen vai tarviiko hits-rälläkkää näyttää? Ja ennenkaikkea, vieläkö laki sallii moisen? Eli onko tätä satasta virallisesti etu ja nelivetona vai onko ne eri mallisarjaa?

                                        Alkuperäinen kirjoittaja AKE
                                        Taka- tai etuvetoisen auton muuttamista nelivetoiseksi ei voida hyväksyä muutoskatsastuksessa jos mallisarjassa ei ole nelivetoista versiota eikä muutokselle ole myönnetty poikkeuslupaa.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Muistelisin että takalattiaa täytyy vähän koputella (lekalla) että tasauspyörästö mahtuu. Muuten tavarat sopivat kyllä. Satku on aina satku vajaa- tai nelivetoisena.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Ja koneet taitaa olla ainaki suunillee samat... Katotaan mitä hintaa ne haluaa siitä. Jos hinta ei oo paha, taidan vähän tehdä muutostöitä.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Mites taka-akseliston rakenne..? Uudemmissa ainakin täysin erilainen, jäykkä vs. erillisjousitus?

                                              Comment


                                              • #53
                                                Lötkössä oli yhdystukiakseli etuvetoisessa ja erillisripustus quussa. Siksi siellä sitä koputtelua hiukan tarvitaan. Lienee kuitenkin lukuisia ellei jopa lukemattomia jälkikäteen muutettu, eli tehtävissä ilman NASAn apua...

                                                Comment


                                                • #54
                                                  hienoa kuultavaa. Mitä kaikkea tuosta pitäs sitten Q:sta ottaa jos siihen rupeaa? tai siis mitä tarvii jättää tuosta satasesta? Kelpaako vanha etupää ja (automaatin) vetarit, navat jne. vai meneekö kaikki moottoria lukuunottamatta vaihtoon? SInänsä jos siihen alka aniin miksei vaihtais siitä kaikki. Mutta kun se on ajettu 250 tonnia enemmän niin mielellään ottais vain ne osat mitä absoluuttisesti tarvii eikä yhtään muuta. (vain spekulointia toistaiseksi)

                                                  Niin ja olihan mulla ihan oikeetakin asiaa. Tuo alkuperäinen cooleri o kyllä tukossa :D ei siitä valoa läpi näy. otin sen irti ja millä mä senki saan puhtaaks? Paanko vaan likoamaan dieseliin pariks päiväks? EN oikee uskaltas ainakaa painepesurilla sitä ruikkia. Onkohan parempia olemassa, siis orginaalin korvaavia? ei huvittais alkaa modaamaan mitään jätti-kiinalaisia sinne.
                                                  Viimeksi muokannut Sergey; 28.11.2008, 01:41.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    kardaanitunneli lienee erikokoinen, lattia erilainen, takaripustuksien kiinnityskohdat? sitte bensatankki on q:ssa erilainen, takapenkin kiinnityspeli on tukevampi quattrossa, tasauspyörästöjen lukoille joutuu mahdollisesti rakentelemaan paikan, jos ne meinaa ottaa käyttöön. levyjarrut sit taakse? abs:eilla ei niinkään väliä, kun ovat olleet quattroon lisävaruste.

                                                    Kuitenki, empä rupeisi tekemään vaikka mahdollista olisi. Helpompi ostaa vaan hyväkuntoinen quattro ja vaikka jälkikäteen ahtaa se ;) Tää siis mun mielipide.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Se oli lyhyt ilo. tänään kävin ajelulla taas, niin johan tehostin vuotaa taas. Olisko se sitten rikkonut stefan, mene ja tiedä. Perkeleestä tälläset vehkeet. Hyviä ni kaua ku ne toimii. Mistähän sais ehjiä pumppuja halvalla?

                                                      Niin, en mää viitti ostaa valmista hyväkuntosta quattroa. Liikaa hintaa sellasilla romuilla. Halvempaa ostaa katolleen ajettu ajokuntoinen TQ 400 eurolla ja siirtää siitä tekniikka tähän mun koriin joka on helvetin hyväkuntoinen.
                                                      Viimeksi muokannut Sergey; 28.11.2008, 23:35.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        autoon iski ihana vika taas... starttaa ku unelma ja käy 10sek kuin kuuluukin ja sammuu. Sitten kun odottelee 10-15sek ja starttaa uudelleen ja ihan sama juttu. n 10 startilla auto jää käyntiin ja toimii ihan normaalisti. Otin lisäilmaluistin tai mikäs se pötkö nyt onkaan ja putsailin sitä ja korvakuulolta alkoi se kyllä tekemään töitä terävämmin.

                                                        Mutta muita oikun paikkoja? Esim tämä anturi joka on tuossa coolerissa ennen haitariputkea. A) Mitä se tekee? Siinä on kolvattuna piuhat kiinni, ja alemmassa on ruskea ja ylemmässä sininen johto. B) Onko ne oikeassa järjestyksessä.



                                                        Sitten tuli vilkastua tuonne katon konsolin sisään tuota ilmastoinnin anturia. Melko simppeli termistori. Varmaanki orginaaleja saa kaupasta halvalla?
                                                        Viimeksi muokannut Sergey; 30.11.2008, 15:54.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Mitän 10V vehkeistä tietämättä, lonkalta heitettynä taitaa olla imuilmanlämpöanturi. Piuhojen järjestystä en uskalla veikata :)

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Imuilman lämpöanturi. Vastus sekin, joten piuhojen järjestyksellä ei taida olla mitään väliä.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Olisko Ohjauspaineen säädin rikki. Heti kun kylmäkäynnistyssuutin sammuu (vajaa 10sek) sammuu myös auto. Tätä siis jatkuu sen 5-6 kertaa (eli auto käy 5-6 kertaa 10 sekuntia ja sammuu) ja kone ilmeisesti lämpenee tarpeeksi ja sen jälkeen käy ihan normaalisti. Tarkistin johdot ja niiden liittimet, millanen jännite sinne Ohjauspaineensäätimelle tulee, tavallista 12V vai jotain muuta? Mistä muualta sen ongelmia voisi hakea? Lämpöaikakytkinhän ihan ilmiselvästi toimii.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X