Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

100 turbo avant '90

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Moottorin lämpöanturista?

    Comment


    • #62
      No HEHH!! Mis se sijaitsee... Siinä 1 ja 2 sylinterin välissä on se veden ulostulo jossa on kaks anturia... Jompikumpi?

      Comment


      • #63
        Eikö pysy edes kierroksilla käynnissä?

        MC:ssä on muuten vielä mekaaninen paineensäädin lohkon kyljessä. Se piuha joka siihen menee on vain lämmitystä varten. Hienosäätöä, jolla saadaan säädin lämpeämään paremmin samaan tahtiin kuin kone. Eli jos otat piuhan irti, kone käy vain hieman pidempään rikkaammalla.

        Tosin MC:ssä on lisänä määräjakajan kyljessä solenoidiventtiili, jolla pystytään säätämään ohjauspainetta jonkin verran sähköisesti lambdan mukaan. Sitä pystyi testiajamaan output-testillä jotenkin.

        Se yksinastainen anturi, jossa on suojaamaton abicoliitin on joko tyhjäkäynnin anturi tai ECUn pääanturi. Riippuen mitä siellä nyt on. Samanlainen anturi tosin käytössä molemmissa. Tuossa kuva mikä on mikin:

        Pitäisi olla 80ohm~100°C, 130ohm~80°C, 1kohm~20°, 6kohm~-20°C (piuha irti, mitattuna anturista)

        Alapuolen iso nelinapainen on lähinnä mittaristolle (alkuperäinen vioittuu helposti). Uudemmassa versiossa enää 3 nastaa.

        Tai tarkemmin sarjassa "hyvä tietää" sen ison anturin nastat ovat:
        1 = mittariston lämpömittarille
        2 = ECUlle/ilmastoinnille ylikuumenemistieto, maadoittuu jos yli 120ºC.
        3 = +12V, ei ole uudessa versiossa
        4 = mittaristolle/autocheckille ylikuumenemistieto

        Tuo kuva ja paljon erittäin hyödyllistä muuta löytyy:
        http://www.sjmautotechnik.com/troubl.../10vcoolt.html

        http://www.sjmautotechnik.com/troubl...g/trouble.html
        Viimeksi muokannut jasso; 2.12.2008, 00:02.

        Comment


        • #64
          Lamda on uusi (ja bensan kulutus muuttui radikaalisti positiiviseen suuntaan).

          HOX kun tämä pätikkä ei sirise, ei auto myöskään käy mutta kun se alkaa sirisemään auto myös käy!

          tämä määräjakajan kyljessä oleva solenoidiventtiili siis sirisee ikävänlaisesti! Olisko vika siinä jopa? Sehän on siis se joka on kumiripustettuna kiinni määräjakajan etupuolella ja miesten sormilla melko hankala saada se töpseli pois siltä rakosestaan.

          Se on myäs valitettavan ruosteessa...
          Viimeksi muokannut Sergey; 2.12.2008, 00:35.

          Comment


          • #65
            Tarkista bensapumpun rele. Releen sisällä on kahdet (tai kolmet?) kärjet ja tuo samainen rele ruokkii myös tuon frequency valven virran saantia. Surinan pitäisi olla kokoaikaista. Mulla oli vikana, että kävi tosi rikkaalla satunnaisesti ja vika oli juurikin tuossa releessä ja perseellään olevassa k-jetin perussäädössä.

            Comment


            • #66
              upean hintainen öljynpaineen anturi oli VAG putiikissa. 185?. Löytyykö siihen tarviketta? Kattoanturi ilmastoinnille oli inhimillisempi, siltiki kallis eli 21?. Jos tietäis sen tarkat tiedot ni olis sen Yleiselektroniikasta saanu vajaalla eurolla. EN jaksanu ja tilasin OEM osan.

              Missähän se bensapumpun rele on?

              Comment


              • #67
                Korkea rele konehuoneen relerasiassa, jossa sulakepaikka päällä.

                Comment


                • #68
                  Taas rymytty konehuoneessa ja kaikki nuo anturit on nyt kädessä. Huomenna VAG liikkeeseen utelemaan uusia. Etkassa oli useampia erilaisia antureita samalle moottorille joten numeron perusteella haetaan.

                  Webastosta ei ole jäljellä kuin oven ohjausyksikkö ja kaapelit. itse laite on poissa.

                  Olisko kellään kuvia MC moottorin webastosta ja mihin se on kytkettu jne...

                  Comment


                  • #69
                    Ja nyt kun kaikki anturit toimii ja pelaa. Niin tietenki bensapumppu sanoi sopimuksen irti eikä enää surraa, sähköö kyl saa. Olisko kellää myytäväksi asti vai mitähän ne uudet maksaa?

                    Comment


                    • #70
                      Uusi maksaa 100e. Kannattaa ostaa uusi, käytetty vanha kilahtaa jossain vaiheessa vastaavasti.

                      Comment


                      • #71
                        mä en nyt oikee tiäedä että mikä pumppu se nyt sitten pitäs olla kun tuolta motonetistä kattelen, vaihtoehtojahan on toki muitakin. Mutta siis olisko se tämä?:

                        RUISKUPUMPPU/RUISKUN OSAT AUDI 100
                        100 2,2i/2,2T/2,3 86--94 Pumppu Pierburg-malli. . . . . . . 28-1499 -199.50€ (ainoa jossa tuo 2.2T mainitaan)

                        EDIT: Paikallinen varaosaliike lupasi toimittaa jouluaatoksi :D Nojoo ja hintaki on huimat 70€. Ei oo Bosch mutta vastaava kuulema. Mutta meni koko päivä ennen ku ne sai selvää siitä! päivällä kun kävin utelemassa ni eivät edes löytäneet listoilta. Soitti Just minuutti sitten mulle että semmonen löytyy. Hyvä palvelu, varsinki ku en ees antanu puhelinnumeroa niille, ja ne kai tietää nimen :P
                        Viimeksi muokannut Sergey; 22.12.2008, 16:57.

                        Comment


                        • #72
                          Toivotaan, että se ei-Bosch kestää yli joulun :) Ja toivotaan myös, että tuotto ja paine vastaavat Boschin speksejä. Ja sitten toivotaan vielä, että se käy alkuperäisiin kannakkeisiin.

                          Toivossa on hyvä elää.

                          Comment


                          • #73
                            ei-Bosch

                            Moi,ostin kanssa itelle (Siis Satkuun) Tälläsen ei bosch Tyyppisen
                            pensa pumpun.Pelaa just niinku pitääki! Toiminut jo 2V....
                            Tiedä sitten oliko ,tän auton vikana.Vaihoin paljon muutakin:Rele,Hal-Anturi.
                            Ohitin varashälyn.

                            Comment


                            • #74
                              Juu mukavia nää tälläset sähköautot. Mitä enemmä näiden uudempien audien ja mersujen kans puuhaa ni sitä enemmä tykkään mun 1974 200D mersusta :P Mekaanisia vikoja ku o helppo korjata... siis jos ne menisi ensin rikki, vaan ei, sehä o vasta 34 vuotias niin vielä jaksaa.

                              Startti on hankala mutta kun bensapumpun saa pyörimään niin sillo auto pysyy käynnis kyllä.

                              Ja sitten vielä toi kylmäkäynnistyssuutin. Nyt kun anturit vaihtui niin auto pysyy käynnissä sen 8sek kuluttua. Aikasemminhan se sammu heti kun suutin sammui. Mutta kone käy silti melko nihkeesti sen ensimäisen minuutin. Kokeilin laittaa kylmäkäynnistyssuuttimelle suoraa virtaa akulta katkasijan kautta ja taas toimi hyvin. Eli edelleen on kylmänä liian laiha seos! Lämpimänä bensan kulutus putosi alle 10l/100 entisen 13l sijaan!

                              Vai tosiaan olisko syynä se pumppu? Lämpimällä koneella ei mitään oireilua. (pois lukien bensapumpun käyntiin saaminen).

                              Niin vaihdoin sen ilmastoinnin anturin katosta ja nyt kabiinin lämmöt pysyy kuosissaan...

                              Comment


                              • #75
                                Eipä näitä oikeastaan tiedä, ennen kuin mittailee bensanpaineita.

                                Suuttimien sumun tarkastuksen voi tehdä alkuun. Ei varmaan siinä ole vika, mutta hyvä ne on tarkastaa, jos ei ole jo tehty. Jokseenkin vaikka näin: http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=60468

                                Olisikohan, että ohjauspaine ei säädy oikein vaikka muut paineet ok. Sitähän säätää se mekaaninen säädin siinä lohkon kyljessä ja sähköinen siinä määräjakajan kyljessä.

                                Onhan ECUn liittimet kunnossa, ettei ole korroosiota?
                                Viimeksi muokannut jasso; 23.12.2008, 18:45.

                                Comment


                                • #76
                                  suuttimet sumuaa oikein. ECU:n liittimet o putsattu. Eli nyt perkele se sähköinen värkki siinä määräjakajan kyljessä taitaa olla ongelma pumpun lisäksi. Onkohan se kallis osa :I K ja KE-Jet on hieno värkki kun se toimii, niin hyvä että ostan lisää osaa kunnes pelaa :)
                                  Viimeksi muokannut Sergey; 28.12.2008, 18:26.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Jeh nyt o siis rajattu vika seuraavasti: Bensapumppu toimii mutta tuottaa hikiseen 4,3bar ja lisäilmaluisti pötkö on sanonut itsensä irti tehtävistään ja sen töpseli irrottamalla auto siis toimii kylmänäkin. Ei kylläkään hyvin ilmeisestä syystä. Mistähän sellaisia uusia saisi... Volkkarilla sanoivat "EI OO"

                                    Comment


                                    • #78
                                      Pitäis kyllä vw:ltä löytyä, ISV on kuitenkin kulutustavaraa. Yleensä ne ovat vain nokeentuneet ja jumittaneet.

                                      Comment


                                      • #79
                                        no se tyyppi mutisi jotai että oli saatavilla vielä viimevuonna. ETKA:sta katottiin ja siel luki "Not availlable". Putsasin tuon tossa aikasemmin (30.11) ja sehän alkoikin toimimaan sillon. Nyt kuumenee ja värisee ku mikäki makuuhuoneen värkki.

                                        Sama juttu tuo magneettiventiilillä joka tossa jakajan kyljessä on. Not availlable. Itseasias suurin osa jetronic osista ei ollu enää saatavissa.
                                        Viimeksi muokannut Sergey; 27.12.2008, 20:01.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Eiköhän osia löydy maailmalta. Jokaisessa osassa on koodi, se lainausmerkeissä nettiin , tulee sekä käytettyä että uutta.

                                          Comment


                                          • #81
                                            Joo. Mikäs tuon mankun, tuossa jakajan kyljessä, numero on? Tuo mun on niin ruosteessa ettei siitä löydy numeroita. Paikallisella romiksella on 5 sylinterinen KE-jetillä varustettu vapari, voisko sen osia soveltaa tässä noiden osalta?

                                            Comment


                                            • #82
                                              Onko se tuollainen:
                                              http://www.drivewire.com/products/au...ol-valve/8627/
                                              Boschin koodi 0280140512
                                              Ruotsista voi löytyä käytetty :http://www.bildelsbasen.se/?index=st...9f2056a585c43e

                                              Comment


                                              • #83
                                                tuohan se on, kuvissa VDO mallinen. Pitääpä kattoa tosiaan bildelsbasenista... löytyy jokunen turbomalli. Tyyriitä pötköjä on perkeleet.

                                                Rupesha sitä numerooki löytyy noiden (suoja) lipareiden takaa eli fuel frequency valve ei toimi myöskään kunnolla:

                                                084 906 267 lukee tuossa vihreäsasä muovissa (3 ekaa ei ole kyllä 100% varma, niin nuljaantunut, voi ihan hyvin olla 834 alkuinen):

                                                Viimeksi muokannut Sergey; 28.12.2008, 18:26.

                                                Comment


                                                • #84
                                                  034 on perinteisin 5-sylinterisen moottorin varaosan tyyppitunnus.

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Köh, kumman värinen johto tulee tolle ECU ja ISV temperature sensorille? Nehän kulkee rinnakkain samassa suojaputkessa. Ja olen sotkenut ne eikä mul oo tarpeeks hyvää kuvaa niistä että erottaisin :S

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      Periaatteessa ei taida olla niin väliä, sillä molemmat anturit ovat samanlaiset, mutta sini-vihreän pitäisi olla ISV:n johto ja sinisen ECU:n. Tosin ovathan ne anturit vähän eri paikoissa, joten voivat näyttää hieman eri lämpötiloja.

                                                      http://www.sjmautotechnik.com/troubl.../10vcoolt.html

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Joo eli kädessä ollessa suoralla 12V virralla tuo ISV toimii.

                                                        Mutta paikallaan ollessa ei toimi kunnolla, aukeaa ihan vähän mutta ei tarpeeksi, siis puhutaan millin kymmenyksestä.

                                                        Jos syötän sihen suoraan akulta 12V niin toimii, eli aukeaa sen useamman millin mitä se ilmeisesti kuuluukin. Ja auto starttaa hyvin.

                                                        se ei siis saa kunnolla sähköö. Mistä mä nyt lähden vikaa hakemaan?

                                                        Nojoo ja saatiin bensapumppu ja ei ole tankkimalli. On tollanen ulkoinen mikä esim GTI Golfissa ja Turbo Saabissa on. Tuon www.sjmautotechnik.com mukaan siinä kuitenkin on tankissa pumppu. Eli pitääkö se sitten lähteä vaihtamaan...

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Samahan se on missä tai millainen pumppu siellä on, kunhan tuotto ja paine täsmäävät ja varaa tai väliin saa painevaraajan. Mutta löytääkö sellaisen pumpun sitten ja kuinka hyvin sellaisen saa pelittämään? Mieluummin hommaa alkuperäisen.

                                                          ISV:hen pitäisi tulla virrat päälle laittamalla ilmeisesti 550mA ainakin kone lämpimänä. Mittaa mitä sinne menee.

                                                          Eli kone lämpimäksi (jos käy sinne asti), liitin irti ja hyppyjohdoilla kiinni ISV:hen siten, että jomman kumman johdon välissä on mittari. Sitten vain virtamittausalueelle ja sytytysvirrat autosta päälle.
                                                          Viimeksi muokannut jasso; 1.1.2009, 22:39.

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Joo siis ongelmana on haaleana käynnistys. Kuumana toimii täysin normaalisti. Kylmänä ei starttaa niin hyvin mutta silti käynnistää ja käykin ellei sammuta jolloin astuu haalean oireet voimaan.

                                                            Eli auto saa olla käynnissä kylmänä max 1min tai sitten ajettava kuumaksi asti ja sen jälkeen 1-1,5h maksimissaan pysyy lämpimänä ja/tai kokonaan kylmäksi pitää jäähtyä että starttaa. Tätä ongelmaa ei ollut plussakeleillä (pakkaset tuli nyt välipäivinä -5 max). Jos antaa auton seistä ajon jälkeen 2-3 tuntia niin tuskallinen 15min sen käyntiin saamiseen menee, ts. jotta kone taas lämpenee tarpeeksi ja normaali startti.

                                                            Ja lukema oli 542mA lämpimällä koneella. Mutta se ei ole jatkuva! Voiskohan olla kontaktihäiriö, minne se johto menee? tai siis mitä kautta se kiertelee? Sai tuon pumpun tuonne laitettua...

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Menee kohta usko tähän. Lähti kuin palmun alta käyntiin aamulla ISV paikallaan ja toiminnassa, samoten muutama tunti myöhemmin. Sitten iltapäivällä ei puhettakaan ja sama oireilu jatkuu taas. ilman ISV auto toimii paremmin.

                                                              Kertauksen vuoksi tarkistettua ja uusittua kamaa:

                                                              Akku
                                                              Lamda
                                                              Imuilman lämpötila-anturi
                                                              ISV ja ECU anturit
                                                              Bensasuodatin
                                                              Bensa paineakku(?)
                                                              Virranjakaja
                                                              Tulpat
                                                              Tulpan johdot
                                                              erinäinen määrä liittimiä ja kaapelia
                                                              Kylmäkäynnistyssuutin todettu toimivaksi. toimii n. 8sek startista
                                                              Bensanpaineet OK.

                                                              Kai se o nöyrrryttävä ostamaan uusi ISV mutta mistä sellasen saa suomesta? Ebay, ulkomaan nettikaupat jne. ei ole vaihtoehtona.

                                                              Mun audielämä on yhtä kyselytuntia ja sähkö oiretta...
                                                              Viimeksi muokannut Sergey; 4.1.2009, 17:29.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X