Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

100 turbo avant '90

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 100 turbo avant '90

    Kait sitä voisi tämän lötkön tännekin kiinittää. Moottorin virkaa toimittaa MC. Auto on yhteisomistuksessa ja liikkuu sen takia toisinaan Vantaalla ja toisinaan Ahvenanmaalla. Ajettu 325000km.

    Mitä on tapahtunut tähän mennessä:

    Auto ostettiin alunperin enemmän ja vähemmän huonoss akunnossa ja kaikkea pikkuvikaa on jo fiksattu, ja vähän isompaakin...

    Kannentiiviste vuoti vähäsen ja tuli vaihdettua kesän aikana... ja samalla huomattiin että ahtimen pakopesä oli halki ja tilalle korjaavaa toimenpidettä ja alkoi auto taas liikahtamaan. Samalla tehtiin se kuuluisa letkukikka ja koijaus että saadaan ahtaa ilmaa 1.0 asti.

    Auto on automaattivaihteinen ja edellinen loota oli melko paska joten siihen vaihdettiin remontoitu loota ja nyt loota pelaa jouhevasti kuten kuuluukin.

    Tästä alkaa kuitenkin auton nykyinen tila:




    Heti huoltotoimenpiteinä piti purkaa tuo tehostajan pumppu ja vaihtaa sinne stefat ja oorenkaat. Itse pumppu oli huippuhyvässä kunnossa ja osat lähtikin ilman väkivaltaa erilleen. Ainoa miinus hommassa oli se kun hihnaa ei saatu, kaksi tarvikeliikettä oli kiinni lauantaina ja kolmannesta ei löytynyt!!! Joten vielä jännittää pelaako pumppu vai ei. Ilman sitä ajellut melko kauan jo, alkaa tuntumaan hauiksessa.

    Sitten muutamiin kuvien ja kysymysten pariin.

    Ilmastointi toimii hyvin noin 20min kylmästartista ja sen jälkeen alkaa puhaltamaan vain kuumaa ilmaa asetuksista viis. Sitä ennen siis toimii niin kylmä kuin kuumakin ja kaikki asteet siitä väliltä. Missä vika?

    Punainen ((!)) vilkkuu kojiksessa "ABS aus" valo palaa kokoajan ja tuo yhdistelmätietokonemikälie näyttää mitä sattuu. Mikähän olisi syy moisille?


    Ja sitten Värehin, eli Kuvassa ympyröitynä:

    Punaisella ympyröity kumikello. Siitä lähtee letku joka haaroittuu ja menee kuskin puolelta etulokarista ja tulipellistä sisään. Sitä kun vähän liikuttelee käsin, tulee siitä "loriseva" ääni eli sieltä lokarin sisältä tuntus että olis vuotoa ulkoilmaan. Onko se vakionopeuden säädin? Vakkari kuitenkin toimii. Liittyiskö tähän se ominaisuus että kaasu voi jäädä päälle kunnes auto saavuttaa jonkin nopeuden.

    Sinisellä ympyröity puhallin/suutin imusarjalle. Onko tuo joku lämpimien maiden varuste vai mitäköhän se tekee muuta kuin puhaltaa ilmaa auton alta imusarjalle? Liekö elämää tärkeämpi? Kuikkaa heittämällä sais konehuonetta siistimmäksi.

    Vihreällä ympyröity vesipiiri. Onko se syylärin tuulettimen kiertovesipumppu?

    Viimeksi muokannut Sergey; 10.11.2008, 14:13.

  • #2
    Cruisen säädin/pumppu/tjsp siellä lokasuojan sisällä ainakin multa löytyy. liikkuuko kaasupoljin cruisea käyttäessä? Eli laitat cruisen päälle ja samalla kaasupoljin kevenee?

    Niin onko tuo quattro ja jälkeenpäin ahdettu?

    Comment


    • #3
      Punainen: Tosiaankin cruisen "säädin"
      Sininen: Suuttimien tuuletus, joku saastejuttu tms. omasta aikoinaan revin huitsinevadaan
      Vihreä: Jälkijäähy, kierrättää vettä kannessa auton sammuttamisen jälkeen. Ihan näppärä laite

      Comment


      • #4
        eiku auto on etuveto automaatti 100 ja orginaali turbo.

        Kaasupoljin liikkuu vähän kun cruisea käyttää ja cruise mutenkin toimii moitteitta, tosin melko hitaasti (ainaki mun suunilleen saman ikäisiin mersuihin verrattuna). Ainoana oireena on kaasun päälle jumittaminen joka poistuu jumituksesta kun tietty (ehkä jopa edelinen cruisen asettama) nopeus saavutetaan. Ja kaasu siis jumittaa vaikkapa risteyksestä lähtiessä. Vikaan ei vaikuta se onko auto juuri käynistetty vai onko ajettu jo pidempään. EIkä vikaan vaikuta myöskään se onko cruisea käytetty ajon aikana vai ei.

        Herää vain se kysymys, millä tuo cruise toimii? Kuuluuko siellä olla nesteet vai ilmaa/alipainetta? sieltä nimmittäin tirskuu nestettä lokarin alta.

        Tuo vihreällä ympyröity jälkijäähy ei toimi ja otin sen pois ja tulppasin letkut. Syylärin tuulettimessa on kaksi vesiletkun liitintä ja luulin että se on sen veden kierrätys. Ei siinä tuulettimessakaan letkuja kiinni ole vaan nekin oli tulpattu. Seuraavaksi lähtee tuo imusarjan puhallin, joka toimii kylläkin ihan hyvin paitsi että söi akun tyhjäksi aina yössä.

        Tuossa kuvassa mistä oon ympyröinyt noita eri kohtia EI siis ole meidän autosta vaan konehuone on identtinen (lue: samanlainen mutta niin paskanen etei kuvia kehtaa näytellä).

        EDIT: Jos joku kehtaa tunnustaa omistaneensa auton niin siitä vaan, vanhat vaiheet kiinnostaa. Terveisenä: kiitos että sisustus on kuin uusi!
        Viimeksi muokannut Sergey; 3.11.2008, 15:10.

        Comment


        • #5
          Alkuperäinen kirjoittaja Sergey
          Ilmastointi toimii hyvin noin 20min kylmästartista ja sen jälkeen alkaa puhaltamaan vain kuumaa ilmaa asetuksista viis. Sitä ennen siis toimii niin kylmä kuin kuumakin ja kaikki asteet siitä väliltä. Missä vika?
          Tuohon ilmastoinnin vikaan sellaista päivitystä että se pelaa satunaisesti oikein, ja sitten suuttimista ja keskikonsolista kuuluu nakse ja menee täysin kuuma päälle jonkä jälkeen se kuuma jää päälle. Tänään ilmastointi toimi siis moitteitta yli tunnin. Ohjaamo näyttää tällaiselta kun yhdistää kaksi kuvaa:



          Eli, mistä hakea vikaa?

          Comment


          • #6
            Auttaisikohan ilmastoinnin vikakoodien luku, kun se ilmastointi tekee noita omia häröilyitään?

            Tuossa jotain osviittaa vikakoodien lukuun:
            http://20v.org/climate.htm

            Comment


            • #7
              Cruise toimii alipaineella. Loksun sisällä on alipainepumppu josta tulee letku tuolle kumikellolle. Letku haarautuu rintapellin edessä, kääntäen toisen letkun auton sisälle jarrupolkimen venttiili/katkaisijalle. Kaasun jumittaminen voisi olla vaijerivika.

              Se sinisellä ympyröity puhallinjuttu on suuttimien jäähdytystarkoitukseen. Ahdetun konehuoneessa on hiki ja sen myötä suuttimet tulevat turhan kuumiksi toimittamaan bensa raikkaana käyttöön - siis höyrystävät aineen.

              Comment


              • #8
                ABS-valoon voisi ensin tarkastaa, ettei ABS-releen sulake ole palanut. Löytyy ratin alta reletaulusta.

                Tuo ajotietokoneen koodi on varsin outo. Ei ole vielä tullut vastaan, että se osaisi kertoa vikakoodeja itsestään, mutta kyllä sinne saa aikaiseksi hieman tuon näköisiä merkkejä asetuksia muutettaessa. Eivät kyllä kuulu palaa koko aikaa vaan vasta kun tekee tietyn näppäilykombinaation. Outo kuitenkin. Tuo ensimmäinen merkki on kyllä asetustilasta tms. kertova symboli, mutta 8:9.8 ei kerro mitään. Ja kun vielä nuo kaikki nuolet palavat, veikkaisin että se on vain puhtaasti kaput.

                Comment


                • #9
                  No perskeles heti kokeileen keskellä yötä!

                  Niin, tuon (!) merkinhän sain pois kun nyppäsin jarrutehostimelta johdon irti, eli tehostimen öljynpaineanturin.

                  Comment


                  • #10
                    Ulko ja sisälämpötila +2 (kaksi). Olisko tälle mitään toivelämpötilaa kun tarkstelee? (istuu autossa ja näppäilee ja koodit ei ihan ohjeen mukaan tullut esiin) Mutta mun tulkinnan mukaan siis kattosensori näyttää liian vähän kun pitäis olla tuolla 180-190 hujakoilla näin kylmällä.

                    Lämpimänä / Kuumana (ulkolämpö 5c)
                    1 kanava = 00 / 15
                    2 kanava = 41 / 79 ja nousee sitä mukaa mitä auto lämpenee. 89, 93, ... Ja lopuksi palautui asetukseen 41-43.
                    3 kanava = 190 / 118
                    4 kanava = 151 / 133
                    5 kanava = 146 / 133
                    6 kanava = 96 / 90
                    7 kanava = (otin kuvan) Segmentit 1, 2, ja 6 Ja tällä kertaa lämpimänä BI-LEV asennossa 9, 5 ja 6. AUTO asennossa 9, 2, 3, 5, 6. Lasinhuurun poisto asennossa 9. ECON asennossa 3, 5, 6. Liekö toi 9 vaihteleva kun ei pala aina :) Eli ainaki anturi toimii syyläriflektillä.
                    8 kanava = 29 / 30 (käydessä vaihtelee 29 ja 31 välil)
                    9 kanava = 01 / 40
                    10kanava= 00 / 42 (?)
                    11kanava= 11.6 - 11.7 (auto ei käynnissä) 11,9-12,5 riippuen ilmastoinnin tehoista 13,4 ilmastointi pois päältä eli melkonen rohmu.
                    12kanava= 01 / 01
                    13kanava= 00 / 01
                    14kanava= 00 / 00
                    15kanava= 00 / 00
                    16kanava= 00 / 00
                    17kanava= 00 / 00
                    18kanava= 00 / 00
                    19kanava= 00 / 00
                    20kanava= 00 / 00
                    21kanava= 00 / 01
                    22kanava= 06 / 07
                    23kanava= 40 / 40

                    Lisähuomioita: eli kanavat 7, 17 ja 18 on käytännössä pakko tehdä lämpimällä koneella että saa lukemia kuten tuulettimen pyörityksiä jne. ja muutenkin että auto on käyttökunnossa. En viitsinyt pöristellä pihalla kun kerran pakoputkikin katkesi tänään keskimäisen vaimentajan etupuolelta ja huomasin että tarvikeosista pitää rakentaa kun uusi on niin "edullinen". Lauantaina hallille vähän säätämään siis sitä ja muutamia muita pikkujuttuja.

                    Ainiin, tulihan tuota vähän ehosteltuakin eli rapasin konepellin etureunan ja tuulilasin yläreunan kiveniskeymistä ruosteet pois ja käsittelin niitä hieman sillä ruosteenmuuntoaineella (liekö toimii edes) vähän pohjamaaleja ja pintaväriä päälle. Samalla vedin helmoista rälläkällä tiepölypuhalletut tasaisen ruosteiset ehjät helmanpätkät puhtaaksi, käsittelin samalla ruostene muntoaineella, pohja, pintavärillä sekä kiveniskumassaa jonka päälle vielä kerros pintaväriä ettei ole niin matta.

                    On kyllä hienossa kunnossa audin kori! Missään muualla ei ruostetta ollut kuin noissa pyörien takapuolella helmoissa, ja sekin vain pintaruoste. Olikohan tää ny se täyssinkitty?

                    Tuosta kanavasta 22 eli nopeussignaali... Siitähän neropatti voisi kytkeä signaalin vaikka Sigma polkupyörätietokoneeseen ;)
                    Ja mikä on kanava 23? ei vissiin mikään vai onko mulla joku fiba tossa luettelossa? ilmastointi kertoo että 01-23
                    Viimeksi muokannut Sergey; 7.11.2008, 16:58. Perustelu: lisäys 8

                    Comment


                    • #11
                      Ajotietokoneen koukerot ovat varasin tutut, mittaristossa kylmäjuotoksia/heikko kontakti jossain.

                      Nyt kun sää alkanut kylmenemään on taas itsellekkin ilmestynyt nämä koukerot tauluun. Kesällä ei ollut mitään vikaa. :)

                      Comment


                      • #12
                        mites toi mittaristo otetaan irti? on nääs melkonen lankku. Toi alapuolen lista ja sen ruuvit ja vaan ulos vetämällä? Vasta viikko sitten kolvailin mersun mittaristoa ja sehän oli pala kakkua. Voiko ton bensamittarin kalibroida? näyttää nääs väärin, eli kun on tankissa 50l, näyttää 40.

                        Edit: nyt on lukemia tuosta kun auto on käynnissä, laitan tuohon edelliseen viestiin myös lämpimänä tulokset. Ja erroria tuli! "15 - Adjustment motor for temp reg flap V68 (with feedback potentiometer) is set improperly." Noh missä missä se on ja mitä sille teen?

                        Näppärää tää langaton internetti kun saa istua autossa ja lukea ohjeita netistä. Tosin mukavuudesta en tiedä... Eka puskee koppi täytee kuumaa ja sit sammuttaa niin kymä tulee. Ja pimeä tulee kans nopeasti! Helkkari kun on talli täys muuttorojua ku tuli muutettua kuunvaihtees. Noh tos kuvaa samalla kun kolvailen irtonaista mittaria :)


                        Ja mittaristohan oli 100x helpompi irrotta aku mersusta, siinä ku o wanhanajan waijerinopeus. Kiitos qbo vinkistä.
                        Viimeksi muokannut Sergey; 7.11.2008, 17:25.

                        Comment


                          #13
                          Siitä listan alta ruuvit irti ja sitten varovasti herkistelemään, eka oikeasta reunasta yksi liitin(onko tässä useampi kun on noi lisämittarit) auki ja sen jälkeen tais olla kaks liitintä vielä vasemmalla mitkä saa auki kun kääntää oikean puolen sojottamaan kuskia kohden. Liittimetkin jopa aika fiksut kunhan keksii että miten ne aukeaa :)

                          Comment


                          • #14
                            joo liittimet o audin vanhat tutut eli ne lukituskiilat :) ne o näpsät kyl! Nyt kolvaillu jo ton valkoisen kannen piirin, homma edistyy tsättäillessä:


                            Kello 17.52 onkin homma jo kasassa ja rojut menossa autoon takasin. Eli hetkinen.
                            Viimeksi muokannut Sergey; 7.11.2008, 17:53.

                            Comment


                            • #15
                              Se nopeuskanavahan ei ole siis mitään muuta, kuin tarkemmin esitetty signaali nopeusanturilta. Ihan samasta piuhasta luetaan, kuin mitä nopeusmittarikin, mutta tuollaista analogista viisarimittaria ei ole aivan niin helppo saada tarkaksi.

                              Mittaristossa yleensä reistailee mm. ne liittimien juotokset piirilevyyn.

                              Jos haluat, voin pistää mailiin tulemaan hyvän oppaan ilmastoinnista (englanniksi). Siinä on selkeä vianhakuohje ja hyvät arvotaulukot. Laitanko samaan osoitteeseen, millä olet kirjoittautunut foorumille?

                              Comment


                              • #16
                                Joo nyt se mittaristo on paikallaan ja ainoa muutos oli seuraava:

                                Kolvasin kaikki liittimien sata juotosta uudelleen ja muutamassa oli ihan selvästi aikaisemman korjaajan kylmäjuotoksia, eli sohlattu. Poistin vanhat tinat ja laitoin uutta vähän inhimillisempiä määriä. Eli nyt katosi tuosta tietokoneesta kaikki merkinnät ja näyttö "Bremslicht - OK" toimii kuten pitääkin joten kolvailu ei ainakaan tuhoa aiheuttanut. Pitääkö tuo tietsikka jotenkin resetoida? Noh jos se ei saa toimimaan ainakin se on tolleen paremman näkönen ku aikasemmin.

                                Ja joo kiitos, olis kiva saada hyvät ohjeet. meili on sergey@anjovisio.net Kai mä sillä tännekin oon kirjautunut.

                                Edit: älkää ihmetelkö sit kirjotusvirheitä, oon vasuri... Niin ja vasen kämmen o kipsis :)

                                EDIT2: Spostia tulikin aimo nivaska. 128 sivua asiaa eli eiköhän tää tästä. Tuli vain mieleen että onko nuo arvot Ohmeja? Paljon kattoanturi maksaa? Jos s eo törkykallis, voishan tuota koijata vaikka sopivalla vastuksella?
                                Viimeksi muokannut Sergey; 7.11.2008, 21:09.

                                Comment


                                • #17
                                  Olen itse kolvannut ainakin viidesti mittaristoa ja niinkuin sanottu taas kylmällä kelillä pätkii.

                                  Käy kaikki liittimet kanssa jollain siihen hommaan tarkoitetulla mömmöllä läpi. Josko siellä joku valo syttyisi :)

                                  Comment


                                  • #18
                                    kyllä mää niitä putsailin kontakti kliinerillä ja timanttiviilalla viilailin ja messinkiharjalla harjailin sen vaalean hapettumapinnan pois joka ikisestä pinnistä erikseen ja käytin mittarit sekä näytöt irtikin kokonaisuudessaan mutta mutta... Oletettavissa siis toimimattomuutta... kait. Tuohon ei siis ole mitään "Reset" kikkaa? nappuloitahan viiksessä on kolme, mitäs niiden toiminta muuten on? ylä, ala ja se vivun alapuolella mutikan juuressa oleva.

                                    Bensavalokin näemmä pelaa ja opin kuinka tuo pa-mittari kalibroidaan. Eli ajan tankin kuiviin ja tankkaan tasan 40 litraa että saan mittarin kohdalleen.

                                    Jotai päiväkuviaki tuli otettua. Jostai syystä mun kuvailut ei nyt onnistu ja pari hyvää otosta on muka jäänyt kokonaan tulematta. Kunnon OffFocus klubilainen. Noi 215/60/16 kitkarenkaat ei kyllä ole mitkään järjettömän kauniit, ja ajattelinki tunkea ne mun mersuun. Haaveis olis tietty jotku huulivanteet mutta hintaviahan ne on...


                                    Viimeksi muokannut Sergey; 11.3.2009, 18:26.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ainiin, onhan tuossa ihan Audin alkuperäis Webastokin vasemmassa ovikotelossa Audin punaisine valoineen jossa ei kyllä napeista tapahdu yhtään mitään. Missähän jemmassa mahtaa itse laite olla konehuoneessa?

                                      Ja ei kellään olis tuota sulakerasian suomen tai ruotsinkielistä luetteloa? En oikee osaa tuota saksaa lukea. Puhe kyl sujuu jotenki muutaman pilsnerin jälkeen.
                                      Nii ja mikähän tää sulakkeen tapainen mahtaa olla takapenkin alla?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Lämpöanturit pääasiallisesti ovat näissä vastusta muuttavia eli arvot on ohmeja. Ne näytön lukemat eivät ole ohmeja vaan ihan vain eri tasoja. Taulukoista löytyy mitä vastuslukemaa ne tarkoittavat.

                                        Tuo kuva on niin tumma, että paha sanoa mitä siinä on. Näyttäisi ehkä maadoituspisteeltä?

                                        Viiksen alareunan nappula on reset eli sillä nollataan laskureita. Päädyssä on valintakytkimet + ja -. Reset pohjassa virrat päälle niin pitäisi näkyä onko EU vai USA koodaus. Osittaisderivaatta ja kolme numeroa. ∂112 on EU. Mutta kyllä siinä pitäisi jotain palaa aina, eli on varmaan vain kaput. Mitään resetointia ei ole.

                                        Ainakin sedanissa webaston releet, sulakkeet ja lisäakku ovat takakontissa vasemmalla.

                                        Kelpaisiko germaanisista kielistä englanti?
                                        Attached Files

                                        Comment


                                        • #21
                                          Kiitoksia kovasti. englanti kelpaa toki kans. Jotain härpäkkeitä löytyy oikeelta takakotelosta. Otanpa ne seuraavaksi syyniin.

                                          Ja pakoputken asennus meni tietenki vituiksi. Se helkkarin kartioliitos taka-akselin edessä ei sitten mene millään kohillee ja kyrpiinnyin siihen ja silpasen sen rälläkällä helvettiin ja paan muhvilla.

                                          Sovitin mersun 17"x8" 205/40 renkaita ja ihan hyväthän ne on. Jää vaan liian matalaksi kun o vakioalusta.

                                          Viimeksi muokannut Sergey; 9.11.2008, 01:25.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Minkäslaiset vanteet tuonne sopisi vielä jos tohon tuon HR 40mm madalluksen laittaisi? Nuo 17" on lian pienet ihan selvästi. Vaikka olisikin korkeampi profiili. Joku 18-19 mutta leveys ja ET? Olispa kakssatasen quatron lokarin kaaret, ne o hienot. Harmi vaan että isot vanteet o kalliimpia ku koko auto, siis yli 1000€.
                                            Viimeksi muokannut Sergey; 9.11.2008, 16:48.

                                            Comment


                                            • #23
                                              AIniin olihan tässä tuo eräs häiriökin. ELi auto purkaa akkua yön aikana... MUTTA sitä ei tapahdu aina, vaan sillon tällön. Viikko, kaks, kukaus toimii ja sitte saattaa pari yötä purkaa ja sitten taas olla purkamatta.

                                              Otin äsken ihan kaikki sulakkeet pois ja vaihdoin uusiin. Samoten uudet polttimot konepellinkin alla. Eli koko valaistus (mittaristoa lukuunottamatta) on uuet. katotaan katosiko vika sillä. Muutama lamppu oli palanut mutta se konepellin huoltovalon lamppu ei palanut mutta oli kuuma!

                                              Perskeles, eikö täs autos oo ees bypassia? Pakkoha se o saaha tähä! Hyllys ku o tollanen DOC powerin kapine turhanpanttina. Mihin sen fiksusti sais ängettyä? sais pihinää ulos :)
                                              Viimeksi muokannut Sergey; 9.11.2008, 19:03.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Keskuslukon pumppu on hyvä akun tyhjentäjä jos ohjausvirran johdot saavat kosteuskontaktia tarpeeksi. Yleensä eristeet sökönä oven tai takaluukun saranalinjasta. Kertoo kyllä itsestään muutenkin äkkiä toimimattomuudellaan.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Keskuslukko toimii mainiosti! Tuo pumppu, onko niitä yksi vai joka luukussa omansa? Pitää ne johdot vissii kattoa kunnolla noi taivekohdat silti. Satunnaisuus viittaa kuitenkin oikosulkuun jossakin liikkuvassa paikassa.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Lukolla on yksi pumppu takalaatikossa. Tekee ali/ylipainetta riippuen suunnasta. Paine kulkee keltaisia ja valkoisia muoviputkia pitkin lukkoja käyttäviin painekelloihin jotka löytyvät lukkojen kupeesta. Pumpun ohjaustieto tulee mikrokytkimeltä etuovista ja takaluukun lukosta (joka on aina jumissa)

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      (joka on aina jumissa)
                                                      Paitsi tässä autosa :) Pitää huomenna taas vörkkiä hommia kasaan. Pianhan tästä tulee auto jolla kehtaa ajella! Itseasias se on jo nyt... Tykkään lötköstä.

                                                      Ainoa vaan että tuolla letkukikalla nostetulla ahtopaineella tuo kaasun jumittaminen on toistuvaa. Vakiopaineilla hyvin harvoin. Se siis vaikuttaa ihan selvästi siihen jotenkin, kun vaan tietäisi mistä.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Itsellä on 200:sen takalukko niin jumissa, ettei mikään auta. Aluksi luulin, että edellinen omistaja on sinne katkaissut avaimestaan puolet, mutta ei siellä kyllä lopulta mitään estettä näkynyt. Haitat vaan niin totaalisen ruostunut kiinni. Eikä saa lukkopesää rikkomatta irti, kun ne haitat eivät liikut.

                                                        Konehuoneen lamppu palaa vain, jos parkit tai ajovalot on päällä. Eli pelkkä kytkimestä kääntäminen ei sitä sytytä. Jos oli kuuma, niin mahdollisesti kytkin on päällä ja aina kun laitat valot päälle, konehuone saa valohoitoa.

                                                        Mikä ET noissa 8":ssa on? Kun itselle ei mahtunut 16"/8" alle ei millään. Edessä otti raidetankoon kiinni ja takana oli pelkkä vanne jo 1 cm kaaren yli.

                                                        Kun en ole koskaan oikein perehtynyt tuohon letkukikkaan, niin voisiko joku kerrata että miten se nyt tarkalleen oikein menee. Kikataanko siinä hukkaportin kellon alakammion paine pienemmäksi vai yläkammion paine suuremmaksi kuin ECU luulee säätävänsä? Ja ECUn paineanturia/komponentteja muokataan niin, että ECU näkee paineet aina alle cutoff-rajan?

                                                        Cruisen jumittamisenhan saa helposti kokeiltua ihan vain irrottamalla cruisen vipu kaasuvivusta. Itsellä jää 200:ssa kierrokset myös ylös, mutta todennäköisesti vika on ISV:ssä, joka on itseasiassa 100:sta vaihdettu. Reistaili siinä, mutta ei aluksi 200:ssa, jonka takia vaihdoin alunperin päittäin. Voihan siellä olla toki ihan oikeita vuotojakin.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          En muista ET:tä... olikohan 38 tai 42. Mutta tuohan onki 17" eikä 16" ni menee raidetangosta "ohi".

                                                          Mä en oo ite asentanu letkukikkaa, ja en tiedä miten se toimii. tiedän että siellä on 3 ventiiliä joista yksi säätää maksimipaineet, yksi ecun huijauksen ja yksi hytissä jolla säädellään sitten nollan ja maksimin välillä. Ohjeet löyty täältä foorumilta.

                                                          ISV on ilmeisesti tyhjäkäyntimoottori (tai mitä lie suomeks)? Pitääpä putsata sekin koska se ei oireile kuitenkaan kun ehkä jumittamalla. Tyhjäkäynti on tasainen.

                                                          Mites tuo huohottimen letku. siinä on pienenpieni reikä. vaikuttaako menoon? Lie vaikuttaa ku sehä o yhteydessä mitattuun ilmaan?
                                                          Viimeksi muokannut Sergey; 10.11.2008, 00:16.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            K-jetti on suht tarkka kaikista vuodoista niin alipaineletkuissa, huohotinletkuissa kuin imuputkissakin.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X