Kait sitä voisi tämän lötkön tännekin kiinittää. Moottorin virkaa toimittaa MC. Auto on yhteisomistuksessa ja liikkuu sen takia toisinaan Vantaalla ja toisinaan Ahvenanmaalla. Ajettu 325000km.
Mitä on tapahtunut tähän mennessä:
Auto ostettiin alunperin enemmän ja vähemmän huonoss akunnossa ja kaikkea pikkuvikaa on jo fiksattu, ja vähän isompaakin...
Kannentiiviste vuoti vähäsen ja tuli vaihdettua kesän aikana... ja samalla huomattiin että ahtimen pakopesä oli halki ja tilalle korjaavaa toimenpidettä ja alkoi auto taas liikahtamaan. Samalla tehtiin se kuuluisa letkukikka ja koijaus että saadaan ahtaa ilmaa 1.0 asti.
Auto on automaattivaihteinen ja edellinen loota oli melko paska joten siihen vaihdettiin remontoitu loota ja nyt loota pelaa jouhevasti kuten kuuluukin.
Tästä alkaa kuitenkin auton nykyinen tila:


Heti huoltotoimenpiteinä piti purkaa tuo tehostajan pumppu ja vaihtaa sinne stefat ja oorenkaat. Itse pumppu oli huippuhyvässä kunnossa ja osat lähtikin ilman väkivaltaa erilleen. Ainoa miinus hommassa oli se kun hihnaa ei saatu, kaksi tarvikeliikettä oli kiinni lauantaina ja kolmannesta ei löytynyt!!! Joten vielä jännittää pelaako pumppu vai ei. Ilman sitä ajellut melko kauan jo, alkaa tuntumaan hauiksessa.
Sitten muutamiin kuvien ja kysymysten pariin.
Ilmastointi toimii hyvin noin 20min kylmästartista ja sen jälkeen alkaa puhaltamaan vain kuumaa ilmaa asetuksista viis. Sitä ennen siis toimii niin kylmä kuin kuumakin ja kaikki asteet siitä väliltä. Missä vika?
Punainen ((!)) vilkkuu kojiksessa "ABS aus" valo palaa kokoajan ja tuo yhdistelmätietokonemikälie näyttää mitä sattuu. Mikähän olisi syy moisille?

Ja sitten Värehin, eli Kuvassa ympyröitynä:
Punaisella ympyröity kumikello. Siitä lähtee letku joka haaroittuu ja menee kuskin puolelta etulokarista ja tulipellistä sisään. Sitä kun vähän liikuttelee käsin, tulee siitä "loriseva" ääni eli sieltä lokarin sisältä tuntus että olis vuotoa ulkoilmaan. Onko se vakionopeuden säädin? Vakkari kuitenkin toimii. Liittyiskö tähän se ominaisuus että kaasu voi jäädä päälle kunnes auto saavuttaa jonkin nopeuden.
Sinisellä ympyröity puhallin/suutin imusarjalle. Onko tuo joku lämpimien maiden varuste vai mitäköhän se tekee muuta kuin puhaltaa ilmaa auton alta imusarjalle? Liekö elämää tärkeämpi? Kuikkaa heittämällä sais konehuonetta siistimmäksi.
Vihreällä ympyröity vesipiiri. Onko se syylärin tuulettimen kiertovesipumppu?
Mitä on tapahtunut tähän mennessä:
Auto ostettiin alunperin enemmän ja vähemmän huonoss akunnossa ja kaikkea pikkuvikaa on jo fiksattu, ja vähän isompaakin...
Kannentiiviste vuoti vähäsen ja tuli vaihdettua kesän aikana... ja samalla huomattiin että ahtimen pakopesä oli halki ja tilalle korjaavaa toimenpidettä ja alkoi auto taas liikahtamaan. Samalla tehtiin se kuuluisa letkukikka ja koijaus että saadaan ahtaa ilmaa 1.0 asti.
Auto on automaattivaihteinen ja edellinen loota oli melko paska joten siihen vaihdettiin remontoitu loota ja nyt loota pelaa jouhevasti kuten kuuluukin.
Tästä alkaa kuitenkin auton nykyinen tila:


Heti huoltotoimenpiteinä piti purkaa tuo tehostajan pumppu ja vaihtaa sinne stefat ja oorenkaat. Itse pumppu oli huippuhyvässä kunnossa ja osat lähtikin ilman väkivaltaa erilleen. Ainoa miinus hommassa oli se kun hihnaa ei saatu, kaksi tarvikeliikettä oli kiinni lauantaina ja kolmannesta ei löytynyt!!! Joten vielä jännittää pelaako pumppu vai ei. Ilman sitä ajellut melko kauan jo, alkaa tuntumaan hauiksessa.
Sitten muutamiin kuvien ja kysymysten pariin.
Ilmastointi toimii hyvin noin 20min kylmästartista ja sen jälkeen alkaa puhaltamaan vain kuumaa ilmaa asetuksista viis. Sitä ennen siis toimii niin kylmä kuin kuumakin ja kaikki asteet siitä väliltä. Missä vika?
Punainen ((!)) vilkkuu kojiksessa "ABS aus" valo palaa kokoajan ja tuo yhdistelmätietokonemikälie näyttää mitä sattuu. Mikähän olisi syy moisille?

Ja sitten Värehin, eli Kuvassa ympyröitynä:
Punaisella ympyröity kumikello. Siitä lähtee letku joka haaroittuu ja menee kuskin puolelta etulokarista ja tulipellistä sisään. Sitä kun vähän liikuttelee käsin, tulee siitä "loriseva" ääni eli sieltä lokarin sisältä tuntus että olis vuotoa ulkoilmaan. Onko se vakionopeuden säädin? Vakkari kuitenkin toimii. Liittyiskö tähän se ominaisuus että kaasu voi jäädä päälle kunnes auto saavuttaa jonkin nopeuden.
Sinisellä ympyröity puhallin/suutin imusarjalle. Onko tuo joku lämpimien maiden varuste vai mitäköhän se tekee muuta kuin puhaltaa ilmaa auton alta imusarjalle? Liekö elämää tärkeämpi? Kuikkaa heittämällä sais konehuonetta siistimmäksi.
Vihreällä ympyröity vesipiiri. Onko se syylärin tuulettimen kiertovesipumppu?

Comment