Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S5 V8 coupe

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S5 V8 coupe

    Ajatukset olivat aluksi sen suuntaiset, etten tästä uusimmasta tulokkaasta taida jaksaa mitään kertomusta aloittaa. Tuntuu kuitenkin olevan edessä kaikenlaista pientä siellä täällä, joten ehkäpä asiat olisi hyvä dokumentoida, vaikkei ne mitenkään ennennäkemättömiä olekaan. Mikäpä olisi parempi paikka tehdä se kuin tämä palsta, joten tuumasta toimeen.

    S5 8T coupe -2007
    - 4.2 V8 FSI CAUA + 6v manuaaliaski
    - 170tkm ajettu
    - väri phantom black
    - MMI Navi 3G + Bang & Olufsen
    - musta nahkasisusta, penkeissä sähköt, kuskin penkissä kaksi muistipaikkaa
    - musta sisäverhoilu
    - hiilikuitulistat
    - sisävalopaketti
    - H&R coiloverit
    - Milltek cat-back

    Koeajolla auto tuntui toimivan moottorin ja voimansiirron osalta eikä sieltä koodejakaan löytynyt. MMI oli mykkänä ja autossa oli käytön jälkeä varsinkin keulassa kiveniskujen muodossa. Peräpäähän oli tehty aiemmin pieniä ruostekorjauksia ja takapää alaosastaan maalattu uusiksi. Muuten kokonaisuus vaikutti ihan hyvältä ja alkuperäiset korinosat olivat paikallaan. Molemmat alkuperäiset vannesarjat olivat kadotettu ja tilalla Rohanaa ja Dotzia.

    Hankinnan jälkeen lähitulevaisuuden todo-listan tekoon:
    - MMI vianetsintä
    - jarrulevyjen + palojen vaihto
    - ratti todella kulunut, jotain tehtävä
    - halogeeni sisävalojen päivitys ledeihin
    - molempien vannesarjojen vaihto enemmän mielekkäisiin + renkaat

    Talvelle tehtävää listaa:
    - keulan maalaus - ainakin puskuri, kenties lokarit ja konepelti myös
    - voimansiirron öljyjen vaihto
    - muuta kaikkea mitä ilmenee

    Ohessa muutama kuva hankintakunnossa. Jotain on tätä kirjoittaessa jo touhuttukin, niistä sitten tulevissa postauksissa. Ensimmäinen 5-koppa meillä, ihan on mukava tutustella asioihin itselle uuden mallin kanssa taas. Täysin läpikäytyä yksilöä ei tähän väliin haettukaan, vaan sopurahalla semmoista, jossa sai olla pientä laittoa. Ajankulua talliin haluttiin siis myös tämänkin auton kohdalla.
    Attached Files
    Viimeksi muokannut oopee; 30.7.2025, 13:52.

  • #2
    Näinkin sun vanhan RS4:n Nupurissa tässä pari viikkoa sitten. Mietinkin että onko myyty vai sinä tullut keski-Suomesta tänne etelään.
    Viimeksi muokannut makelja; 1.8.2025, 07:21.

    Comment


    • #3
      B7 on tosiaan nyt taas edellisellä / ensimmäisellä omistajallaan. Kävi muutaman vuoden minulla huollossa välissä. :) Koitetaan parsia tästäkin asiallinen peli pikku hiljaa.

      Jarruasioita piti tutkia aika nopeasti hankinnan jälkeen, koska kerhon Botniaring-ratatapahtuma kolkutteli jo ovella ja tällä oli sinne tarkoitus lähteä kokeilemaan rata-ajoa. Nopealla silmäyksellä homma oli selvä, levyt ja palat vaihtoon. Jarrusatulat olivat hyvässä kunnossa, joten niille ei tarvinnut tehdä puhdistusta kummempaa. Tilasin Saksasta eteen ja taakse Brembon reikälevyt sekä palat. Paitsi että pienoiseksi yllätykseksi takalevyt eivät ole läpi rei'itetyt, mikähän lienee ajatus siinäkin hommassa. Ratapäiville mennessä paketti ei kuitenkaan ehtinyt saapua, joten hain Motonetistä eteen uuudet Brembon jarrupalat. Sieltä olisi saanut myös samaiset levytkin, mutta pari sataa säästyi kun tilasi Saksasta. Levyt ja palat kustansi kaikkinensa 450€ Levyjen koko edessä 345mm ja takana 330mm. Jarrukilvet maalasin samalla mustiksi.

      Auto toimi radalla hyvin. Oma kokemus rata-ajosta on varsin vähäistä, mutta Botniaringin rata tuntui itselle todella mukavalta ajaa. Hiljalleen jarrutuksia alkoi uskaltaa jättää aiempaa myöhäisemmälle ja ajolinjat parani selvästi. Autossa on omiin ajotaitoihin nähden ihan riittävästi potkua ko. radalle. Vaihdelaatikon välitykset tuntuu olevan aika pitkät B7 risaan verrattuna. Teknisiä murheita ei ilmennyt, joten voidaan sanoa auton koeajon suoritetun varsin onnistuneesti. Kuvista kiitos Teemu Turunen ja Leo Pörsti.
      Attached Files
      Viimeksi muokannut oopee; 1.8.2025, 12:19.

      Comment

      Working...
      X