Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

The Little Red Riding Hood - B8.5 S4 Avant

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    The Little Red Riding Hood - B8.5 S4 Avant

    Kuten osalle onkin jo selvää, niin tuossa kolmisen viikkoa sitten B6:n kone oli sitä mieltä et nyt riitti. Kakkospytty ainakin entinen, muista vaurioista ei ole tietoa, mutta sen verran pahaa jälkeä, että se ois ollu vaihtomotin paikka. Ja kun siinä rupes olemaan muutakin laitettavaa omasta mielestä niin totesin, että on aika luopua ja etsiä seuraaja. Yllättävää kyllä B6 löyty halukkaita ennen kuin olin edes päättänyt korjaanko vai hommaanko uuden auton, joka oli kyllä positiivinen asia ja osittain ohjasi päätöstä uuden suuntaan.

    Seuraavan korin olin päättänyt jo pari vuotta sietten siitä yksinkertaisesta syystä, että B7 ja B8 eivät miellytä omaa silmää (Eikä B9, mutta siihen ei riitä edes pelimerkit). Joten ei muuta kuin nettiauto auki ja toteamaan että kaikki kaksi kappaletta myynnissä Suomessa, musta ja valkoinen. Olin jo aikoja sitten päättänyt, että seuraava auto ei ole musta, valkoinen, harmaa tai hopea. Näinpä seuraavaksi mobile.de auki ja sieltähän löyty heti omilla värispekseillä kaikki 5 kpl, joista karsiintu 3 kpl pois kun selvitin teknisiä speksejä. Jäljelle jääneet kaksi olivat melko identtisiä varusteiden suhteen, joten päädyin pienemmillä kilsoilla olevaan. Olisi toki ollut hauska hakea itse auto Saksasta, mutta kiitos koronan, en edes ajatellut asiaa enempää. Kaupat ja rahtaus Suomeen Aleniuksen avustuksella, eikä kyllä ole moitittavaa hänen toiminnasta omalla kohdalla.

    Tiistaina koitti vihdoin se päivä, että auto saapui laivan mukana Vuosaareen. Iltapäivällä hakemaan autoa "lievästi" jännittäen, että mitä siellä on odottamassa. Pikainen kierros auton ympäri, ei mitään silmiin pistävää vaikka säästä johtuen ei puhdas ollutkaan. Kontti auki ja tarkistus että on toiset vanteet mukana niin kuin pitikin. Sen jälkeen tarrakilvet kiinni ja kuskin paikalle ihmettelemään. Enhän siis toki ollut ajanut aikaisemmin ollenkaan B8 ässää saatika B8.5. Auto käyntiin ja selaamaan valikoita jotta saa MMI:n ymmärrettävälle kielelle. Suht varovasti seikkailemaan satamasta ulos viereiselle ABC:lle ihmettelemän valikoita ja asetuksia. Siitä sitten Dynamic päälle ja kehän tunneliin rivakka kiihdytys. Äänet ja vaihtopörähdykset oli erittäin positiivinen yllätys. Alunperin ennen auton saapumista olin suunnitellut, että pistän koko putkiston uusiksi, mutta nyt muutamana päivän jälkeen olen tullut toisiin aatoksiin. Auto on kyllä muutenkin oikein kiva, vaikka vaatiikiin hiukan totuttelua, esim Stronic ja nopeusmittari.

    Sitten hiukan speksejä:
    Misano red + black optic
    Musta nahka/alcantara sisusta sporttipenkeillä
    Valopaketti
    Drive select + Sport Differential
    MMI High
    Takakyynärnojan luukku suksipussilla
    Flat-bottom ratti + vaihdeläpyskät

    Kaiken kaikkiaan melko kiva paketti, ainoat puuttuvat nice-to-have varusteet ovat ACC, panokatto, ässän penkit ja lämmitettävä ratti. Mutta pärjään kyllä ilman näitäkin.

    Tämän hetken suunnitelmat:
    Nykyinen "softa" helvettiin asap, tämä on siis näitä hienoja erillisiä softaboxeja, toki hyvä asia että saa helposti vakioksi.
    Vierailu Erikoismoottorilla ecu+vaihteisto
    MMI päivitykset
    VCDS koodauksia
    Puhelinteline
    Oviin vaimennusmattoa
    Selvittelyt kuinka saisi AndroidAuton toimimaan MMI:n kanssa ja millaisilla kustannuksilla, koska tykkään käyttää Wazea navina.
    Joskus tulevaisuudessa hihnapyörät ja kaasuläppärungon vaihto + softa päivitykset


    PS. kuvan 18" MAM vanteet kitkoilla tulevat myyntiin, kunhan kesäkelit saapuvat.

    #2
    B8.5 a4/s4 on kyllä kuin metsänpeikko tai mörökölli, melkein kuin itseään katselisi peilistä :P
    Tähän toivottavasti laitat heti alkuunsa roiskeläpät ja käytät auton kunnon ruostesuojauksessa.
    Nojoo, RSNAV:lla saat Android-auton pelittämään:
    https://rsnav.com/products/wireless-...-3g-3g-mib-mmi

    E. Toinen voisi olla esim. CarPlay
    https://unique-ad.co.uk/product/audi-a4-carplay-box/

    Ja jos siihen b6:ssa olleeseen jälkiasennussoittimeen olit tyytyväinen niin tämä xtrons voisi olla ok tässä uudessakin pelissä:
    http://www.autodigi.ee/ETUSIVU/Audi-...iginal-system/
    Viimeksi muokannut vV8m5; 19.3.2021, 04:27.

    Comment


      #3
      Kiitoksia vinkeistä. Kyllähän se B6:n aftermarket soitin oli ihan käypänen peli, mutta tässä haluisin pitää tuon MMI:n.

      Comment


        #4
        Miltä tuo sähköinen servotronic(?) tuntuu B6:n hydraulisen servotronicin jälkeen? Kysyy toinen koeajamatta B8.5:n ostanut, tosin omassa on proletaarimallin ohjaus ilman servotronicia.

        Comment


          #5
          Juu tuommonen Carplay-purkki on varmasti ihan toimiva peli, jos haluaa AA:n ja säilyttää MMI:n. Kun panokattoa ei ole, niin on yksi vikapaikka vähemmän, ässän penkkejä kannattaa alkaa katteleen ebay:sta tms. Tai ei ainakaan kannata käydä istumassa verrokkiautossa...

          Oikein kivan värinen ässä, voi kumpa oisivat tuoneet tännekin noita.

          Comment


            #6
            Misanon punainen B8.5 S4 on yksi omista haaveautoista. Onnittelut uudesta autosta. Kelpaa varmasti ajella ja harrastaa. Laita tarinaa tulemaan kun hankkeet edistyvät. Varsinkin tuo kaasuläppä modi kiinnostaa itseä erittäin paljon.

            Comment


            • #7
              Ja voipihan tähän laittaa sellasta about hintaluokkaa mitä tollanen tulee kustantamaan suomeen tuotuna ja kilvitettynä, jos nyt et ihan tarkkoja omia summia tohdi julkaista. Kiinnostanee varmaan moniakin.

              Comment


              • #8
                Täältäkin onnittelut uudesta autosta, todella hieno paketti ja ennen kaikkea hieno väri! Mielellään katselisi vähän lisäkuvia ;)

                Nice-to-have listalta ainakin ACCn jälkiasennus on hyvinkin mahdollista..

                Comment


                  #9
                  Alkuperäinen kirjoittaja Turbo^T Näytä viesti
                  Ja voipihan tähän laittaa sellasta about hintaluokkaa mitä tollanen tulee kustantamaan suomeen tuotuna ja kilvitettynä, jos nyt et ihan tarkkoja omia summia tohdi julkaista. Kiinnostanee varmaan moniakin.
                  Tähän voin palata kun verotukset ja rekisteröinnit on tehty. Ja eihän nämä mitään salaisuuksia itselle ainakaan ole. Autosta maksoin 26700+välittäjän palkkio+rahti (yht 1500).

                  Alkuperäinen kirjoittaja alpi Näytä viesti
                  Miltä tuo sähköinen servotronic(?) tuntuu B6:n hydraulisen servotronicin jälkeen? Kysyy toinen koeajamatta B8.5:n ostanut, tosin omassa on proletaarimallin ohjaus ilman servotronicia.
                  Onhan se ihan kiva kun vaihtelee noiden ajomoodien mukaan ja motarivauhdeissa on sopivan jämäkkä. Ja taas kaupungissa helppo pöyritellä, joten ei valittamista näin vajaan viikon kokemuksella.


                  Ja kuvia toki tulee lisää, kunhan niitä saa otettua. Kelit on mitä on niin auto ei kauaa ole puhtaana.

                  Comment


                    #10
                    Tänään kerkesin hiukan koodailemaan VCDS:llä mieleiseksi.. mm start/stop oletuksena pois päältä ja indikointi napille reversellä, notta se palaa sillon ku on päällä, moottorin sammutus pois kun aukasee kuskin oven ja samoin piipitys pois kun aukasee kuskin oven ja auto on käynnissä, jarruvalojen vilkkuminen hätäjarrutuksessa... tuossapa ne tärkeimmät ja häiritsevimmät.

                    Kerkesin myös räpsästä sisustasta kuvan.

                    Comment


                      #11
                      Hieno on peli kyllä ja onnittelut uudesta ässästä! Paljonko autolla oli rullattu?

                      Erikoismoottorin softa toimii ainakin omassa B8 ässässä aivan loistavasti, joten iso peukku tällä valinnalle täältä!

                      Mielenkiinnolla tulen seuraamaan tätä projektia!

                      Comment


                        #12
                        Kiitoksia!

                        75tkm oli mittarissa kun saapui Suomeen. Ja kyllä tuo Erikoismoottori on itsestään selvyys softalle.

                        Comment


                          #13
                          Puhelinteline löysi paikkansa. Itse pugelinteline osa oli jo vanhassakin, mutta en halunnut ruuvinreikiä kojelautaan joten tilasin mallikohtasen telineen telineelle. Istuu nätisti tuohon ilman teippejä, jotka tosin oli valmiiksi kiinni, mutta jätin repimättä auton puoleset suojat pois. Omaan makuun aivan tarpeeksi jämäkkä ilman teippejäkin.

                          Comment


                            #14
                            Verottoja arpo veroja 9555e. Aika linjassa sen mukaan mitä olin ite arvioinu. Päätöksessä tosin perusteluissa, että käytetty yksilöllistä menetelmää, eikä avattu asiaa sen enempää, joten pyysin lisätietoja että kuinka tähän on päädytty.

                            Comment


                              #15
                              MMI päivittelyt suoritettu. Firmis oli päivätty tehtaalta lähtiessä, samoin kartat. Nyt on uusimmat sisällä kummastakin. Isoin hyöty äkkiseltään se, että nyt soitin osaa käyttää simmiä dataan ja puhelinta bt kautta puhelimena. Ennen päivitystä soitin pakotti simmin puhelin käyttöön vaikka oli bt yhteydellä luuri yhdistetty.

                              Aikaa päivitykset otti useemman tunnin, karkeesti firmis 1,5h ja kartat sen parisen tuntia.

                              Comment


                                #16
                                Auto vihdoin kilvissä... ynnäilläinpää tähän kokonaiskulut:
                                Auto: 26700
                                Välittäjä+rahti: 1500
                                Verot: 9555
                                Rekisteröintikatsastus: 140

                                Eli yhteensä 37895e siihen että auto on kilvissä Suomessa.

                                Kesävanteet nykyinen peri exältä.

                                Attached Files
                                Viimeksi muokannut RistoEe; 7.6.2021, 12:16.

                                Comment


                                  #17
                                  Alkuperäinen kirjoittaja +RISU Näytä viesti
                                  Oikein kivan värinen ässä, voi kumpa oisivat tuoneet tännekin noita.
                                  Mitä tässä nyt kansainvälisiä aiheita lukenut ko mallista, niin onhan niitä siellä ison vedenkin takana. Tosin taitaa olla sielläkin vähän kiven alla, mutta on kuitenkin saatavilla. Ja sinne on saanut manuaalia tästä jota ei Euroopassa ole ollut ollenkaan saatavilla. Eikä ne hinnatkaan siellä ole kovin pahoja verrattuna tänne.

                                  Comment


                                    #18
                                    Avantteja ei ole tuotu...

                                    Comment


                                      #19
                                      Eikös B8.5 S4 manuaalia ole ollut Euroopassakin, ne vaan on harvinaisempia ku kanan hampaat?

                                      Comment


                                        #20
                                        Siis peli! Tuollainen ässä Misanona tai Daytona Grayna kelpaisi ja näistä kahdesta ennemmin tuo Misano.

                                        Comment


                                          #21
                                          Alkuperäinen kirjoittaja +RISU Näytä viesti
                                          Avantteja ei ole tuotu...
                                          Jaa ilmanko sieltä on niin paljon kuvia sedaneista. Seison korjattuna.

                                          Alkuperäinen kirjoittaja Harjula Näytä viesti
                                          Eikös B8.5 S4 manuaalia ole ollut Euroopassakin, ne vaan on harvinaisempia ku kanan hampaat?
                                          Naamakirjassa joku linkkas jonkun jutun aiheesta, vaan enpä löydä sitä enää, mutta googlella löyty tämä.

                                          Comment


                                            #22
                                            Mobilessa niitä manuaalifaceliftässiä yleensä muutamia näkyy, eikä ne kaikki ainakaan päällisin puolin näytä jenkkimalleilta.

                                            Comment


                                              #23
                                              No on siellä näköjään tälläkin hetkellä yksi manuel sedani tarjolla. Kuvat tosin sen verran laadukkaat, että ei pysty sanomaan onko jenkki-peli vai ihan Saksaan alunperin myyty. Notta en nyt sitte osaa sanoa, että onko niitä myyty vai ei uutena Eurooppaan.

                                              Comment


                                                #24
                                                Tuli pyörähdettyä Kymillä ja jarrupalathan siellä loppu ja jäi päivä kesken. Tänään vaihtu palat ja samalla tuli huomattua että toisen etusatulan männän suojakumi on repaleina. Tästä sitten tuli idea että mitäs jarrupäivityksiä näihin saa ns sopuhintaan ja mielellään plug'n'play tyylillä?

                                                Ja seuraava kysymys, mitä paloja ja levyjä ois suositella? Yellowstuffista itsellä hiukan huonot kokemukset muutaman vuoden takaa.. onko näissä tapahtunut jotain kehitystä vai onko vaan parempi kattoa esim ferodoa tai jotain muuta? Enimmäkseen päivittäis käyttöön ja kerran pari radalle vuodessa.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Ferodo on varma, keltaiset saattaa kulua vähän liian nopeasti mutta ok pito.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Minulla EBC:n keltaiset kesti Kymiringinllä noin kaksi kierrosta kunnes ne ylikuumeni pahasti ja alkoivat savuamaan. En aio ostaa uudelleen.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Mulla ei ole keltaisista huonoa sanottavaa. Silti otin kokeeksi Ferodoa TT:hen, sen katuversion, ei track-day -pala. Kokemusta vähän nihkeästi, vasta 1 nopea kierros Kymiringiä. Kaveri sillä ajoi muutaman höntsäkierroksen tutustumisvuorolla. Siviiliajossa osottautunut ainakin ihan asialliseksi. Maksaa melkein kolmesti perustarvikkeen verran.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Keltasista vähän samaa suuntasta kokemusta että ei oikeen kestä rataa. Vois harkita ferodoa seuraavaks.

                                                        Mitenkös nuo satulat, internetsissä on melko paljon juttua että vaihdettu Q5 vrembon satuloita. Kellään kokemusta näistä onko ns bäng for buck kohillaan?

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Katsoin aiemmin keväällä noita Q5 tai Porsche Macan 4-mäntäiset Brembot omalle autolle. Päätin silloin että annan koko homman olla koska mun ajotyylillä ja vähäisessä rataajossa orkkisjarrut saa riitää. Mutta kyllä ne tuntuu olevan hyvin suosittu vaihtoehto. Varsinkin S4:lle kun ne sopivat suoraan niiden 345 mm jarrulevyille. Kyllä itse ostaisin näitä satulat ja Ferodo DS2500 jarrupalat jos kaipaisin lisää jarrutustehoa autolle.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Muuten en noita satuloita miettis ees, vaan kun nykysestä on suojakumi paskana ja melko runsaasti paskaa oli männässä. Oman mielenrauhan takia vois satulat vaihtaa.

                                                            Mitenkä nuo ferodot toimii normi ajossa kylmänä?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X