Kuten osalle onkin jo selvää, niin tuossa kolmisen viikkoa sitten B6:n kone oli sitä mieltä et nyt riitti. Kakkospytty ainakin entinen, muista vaurioista ei ole tietoa, mutta sen verran pahaa jälkeä, että se ois ollu vaihtomotin paikka. Ja kun siinä rupes olemaan muutakin laitettavaa omasta mielestä niin totesin, että on aika luopua ja etsiä seuraaja. Yllättävää kyllä B6 löyty halukkaita ennen kuin olin edes päättänyt korjaanko vai hommaanko uuden auton, joka oli kyllä positiivinen asia ja osittain ohjasi päätöstä uuden suuntaan.
Seuraavan korin olin päättänyt jo pari vuotta sietten siitä yksinkertaisesta syystä, että B7 ja B8 eivät miellytä omaa silmää (Eikä B9, mutta siihen ei riitä edes pelimerkit). Joten ei muuta kuin nettiauto auki ja toteamaan että kaikki kaksi kappaletta myynnissä Suomessa, musta ja valkoinen. Olin jo aikoja sitten päättänyt, että seuraava auto ei ole musta, valkoinen, harmaa tai hopea. Näinpä seuraavaksi mobile.de auki ja sieltähän löyty heti omilla värispekseillä kaikki 5 kpl, joista karsiintu 3 kpl pois kun selvitin teknisiä speksejä. Jäljelle jääneet kaksi olivat melko identtisiä varusteiden suhteen, joten päädyin pienemmillä kilsoilla olevaan. Olisi toki ollut hauska hakea itse auto Saksasta, mutta kiitos koronan, en edes ajatellut asiaa enempää. Kaupat ja rahtaus Suomeen Aleniuksen avustuksella, eikä kyllä ole moitittavaa hänen toiminnasta omalla kohdalla.
Tiistaina koitti vihdoin se päivä, että auto saapui laivan mukana Vuosaareen. Iltapäivällä hakemaan autoa "lievästi" jännittäen, että mitä siellä on odottamassa. Pikainen kierros auton ympäri, ei mitään silmiin pistävää vaikka säästä johtuen ei puhdas ollutkaan. Kontti auki ja tarkistus että on toiset vanteet mukana niin kuin pitikin. Sen jälkeen tarrakilvet kiinni ja kuskin paikalle ihmettelemään. Enhän siis toki ollut ajanut aikaisemmin ollenkaan B8 ässää saatika B8.5. Auto käyntiin ja selaamaan valikoita jotta saa MMI:n ymmärrettävälle kielelle. Suht varovasti seikkailemaan satamasta ulos viereiselle ABC:lle ihmettelemän valikoita ja asetuksia. Siitä sitten Dynamic päälle ja kehän tunneliin rivakka kiihdytys. Äänet ja vaihtopörähdykset oli erittäin positiivinen yllätys. Alunperin ennen auton saapumista olin suunnitellut, että pistän koko putkiston uusiksi, mutta nyt muutamana päivän jälkeen olen tullut toisiin aatoksiin. Auto on kyllä muutenkin oikein kiva, vaikka vaatiikiin hiukan totuttelua, esim Stronic ja nopeusmittari.
Sitten hiukan speksejä:
Misano red + black optic
Musta nahka/alcantara sisusta sporttipenkeillä
Valopaketti
Drive select + Sport Differential
MMI High
Takakyynärnojan luukku suksipussilla
Flat-bottom ratti + vaihdeläpyskät
Kaiken kaikkiaan melko kiva paketti, ainoat puuttuvat nice-to-have varusteet ovat ACC, panokatto, ässän penkit ja lämmitettävä ratti. Mutta pärjään kyllä ilman näitäkin.
Tämän hetken suunnitelmat:
Nykyinen "softa" helvettiin asap, tämä on siis näitä hienoja erillisiä softaboxeja, toki hyvä asia että saa helposti vakioksi.
Vierailu Erikoismoottorilla ecu+vaihteisto
MMI päivitykset
VCDS koodauksia
Puhelinteline
Oviin vaimennusmattoa
Selvittelyt kuinka saisi AndroidAuton toimimaan MMI:n kanssa ja millaisilla kustannuksilla, koska tykkään käyttää Wazea navina.
Joskus tulevaisuudessa hihnapyörät ja kaasuläppärungon vaihto + softa päivitykset
PS. kuvan 18" MAM vanteet kitkoilla tulevat myyntiin, kunhan kesäkelit saapuvat.
Seuraavan korin olin päättänyt jo pari vuotta sietten siitä yksinkertaisesta syystä, että B7 ja B8 eivät miellytä omaa silmää (Eikä B9, mutta siihen ei riitä edes pelimerkit). Joten ei muuta kuin nettiauto auki ja toteamaan että kaikki kaksi kappaletta myynnissä Suomessa, musta ja valkoinen. Olin jo aikoja sitten päättänyt, että seuraava auto ei ole musta, valkoinen, harmaa tai hopea. Näinpä seuraavaksi mobile.de auki ja sieltähän löyty heti omilla värispekseillä kaikki 5 kpl, joista karsiintu 3 kpl pois kun selvitin teknisiä speksejä. Jäljelle jääneet kaksi olivat melko identtisiä varusteiden suhteen, joten päädyin pienemmillä kilsoilla olevaan. Olisi toki ollut hauska hakea itse auto Saksasta, mutta kiitos koronan, en edes ajatellut asiaa enempää. Kaupat ja rahtaus Suomeen Aleniuksen avustuksella, eikä kyllä ole moitittavaa hänen toiminnasta omalla kohdalla.
Tiistaina koitti vihdoin se päivä, että auto saapui laivan mukana Vuosaareen. Iltapäivällä hakemaan autoa "lievästi" jännittäen, että mitä siellä on odottamassa. Pikainen kierros auton ympäri, ei mitään silmiin pistävää vaikka säästä johtuen ei puhdas ollutkaan. Kontti auki ja tarkistus että on toiset vanteet mukana niin kuin pitikin. Sen jälkeen tarrakilvet kiinni ja kuskin paikalle ihmettelemään. Enhän siis toki ollut ajanut aikaisemmin ollenkaan B8 ässää saatika B8.5. Auto käyntiin ja selaamaan valikoita jotta saa MMI:n ymmärrettävälle kielelle. Suht varovasti seikkailemaan satamasta ulos viereiselle ABC:lle ihmettelemän valikoita ja asetuksia. Siitä sitten Dynamic päälle ja kehän tunneliin rivakka kiihdytys. Äänet ja vaihtopörähdykset oli erittäin positiivinen yllätys. Alunperin ennen auton saapumista olin suunnitellut, että pistän koko putkiston uusiksi, mutta nyt muutamana päivän jälkeen olen tullut toisiin aatoksiin. Auto on kyllä muutenkin oikein kiva, vaikka vaatiikiin hiukan totuttelua, esim Stronic ja nopeusmittari.
Sitten hiukan speksejä:
Misano red + black optic
Musta nahka/alcantara sisusta sporttipenkeillä
Valopaketti
Drive select + Sport Differential
MMI High
Takakyynärnojan luukku suksipussilla
Flat-bottom ratti + vaihdeläpyskät
Kaiken kaikkiaan melko kiva paketti, ainoat puuttuvat nice-to-have varusteet ovat ACC, panokatto, ässän penkit ja lämmitettävä ratti. Mutta pärjään kyllä ilman näitäkin.
Tämän hetken suunnitelmat:
Nykyinen "softa" helvettiin asap, tämä on siis näitä hienoja erillisiä softaboxeja, toki hyvä asia että saa helposti vakioksi.
Vierailu Erikoismoottorilla ecu+vaihteisto
MMI päivitykset
VCDS koodauksia
Puhelinteline
Oviin vaimennusmattoa
Selvittelyt kuinka saisi AndroidAuton toimimaan MMI:n kanssa ja millaisilla kustannuksilla, koska tykkään käyttää Wazea navina.
Joskus tulevaisuudessa hihnapyörät ja kaasuläppärungon vaihto + softa päivitykset
PS. kuvan 18" MAM vanteet kitkoilla tulevat myyntiin, kunhan kesäkelit saapuvat.
Comment