Alkuperäinen kirjoittaja maileri
Näytä viesti
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A3 Exclusive MY2021
Collapse
X
-
Auto oli saanut maahantuojan järjestelmässä jo rekkarin ja alustanumeronkin sain kaivettua esiin myaudi sovelluksella. Pientä varustelua tuli jo hankittua, kerhon kilvenalunen tottakai tulee tähän, sitten mustat rinkulatarrat takaoviin, tavaratilan kaukalo ja suojateippi. Myyjän kanssa sovittiin myös vahauksesta, jonka tekevät autoon ennen luovutusta.Viimeksi muokannut maileri; 3.7.2021, 14:26.
Comment
-
Jaahas, meni odotteluksi. Auton piti olla tiistaina jälleenmyyjällä, mutta tällä kertaa SE Mäkinen ei saanut autoa lähtemään Vantaalta maahantuotujen varastosta, koska rekka ei ole vielä täynnä.
Olisi ollut kiva lähteä uunituoreella autolla kerhon kesäcruisingiin, mutta vähän haastavalta näyttää nyt lauantain suhteen.Viimeksi muokannut maileri; 11.9.2021, 14:16.
Comment
-
Joo, vaikka tässä on tullut annettua Audin logistiikasta ja tuotannosta rapeitakin kommentteja niin itse tuotehan on huippu. Ensifiilikset 500km jälkeen ovat nämä:
- ajettavuus aivan huippuluokkaa, tässä kokoluokassa varmasti ihan kärkituote, eikä häviä isommille audeille lainkaan, menee kuin kiskoilla
- vakioalusta on onnistunut tällä kertaa yhdistämään Audille poikkeuksellisesti jopa hieman pintapehmeyttä mukaan tukevuuteen, toimii
- voimalinja toimii sujuvasti, kevythybridi sammuttelee moottoria ajoittain ja rullailee sähköllä, mitään nykimisiä tai kuljettajaa häiritsevää ei tässä toiminnassa kuitenkaan ole
- takatilat isoin positiivinen yllätys, vanhaan kasipekkaan verrattuna aivan eri luokassa, pitkäkin kaveri istuu ihan mielellään takapenkillä ja jaloille hyvin tilaa
- sporttipenkeistä täytyy sanoa, että ovat todella tiukat kapean selkäosan ja korkeiden kylkitukien vuoksi, jos vertaa Audin vanhempiin ns. old school sporttipenkkeihin, eli nämä uudet kuppipenkit eivät sovi leveäselkäisemmälle kaverille ollenkaan
- mib3 vaikuttaa toimivan sujuvasti eikä mitään bugeja ole tullut vielä vastaan eli kyseessä vaikuttaa olevan varsin "valmis" järjestelmä
- äänieristys selkeästi parempi kuin -19 mallisessa Golfissa, jolla tuli ajettua tässä välissä kuukauden päivät
- digimittaristo on toimiva ja selkeä
Comment
-
Ensiasennusrengaslotossa oli arpa osunut Nexenin kohdalle. Mallinimi Nfera Sport. Hiljaiset nämä on, mutta oli yllätys, että Nexen täyttää laatuvaatimukset ja toimittaa nykyään Audille AO renkaita. Mitä nyt pienellä otannalla katsonut, niin monesti näissä uusissa kolmosissa ollut Pirelliä alla.Viimeksi muokannut maileri; 26.6.2021, 09:58.
Comment
-
A3 kävi vielä eturoiskeläppien asennuksessa. Nämä eivät enää tule automaattisesti maahantuojan toimesta uuden kolmosen mukaan. Mutta mitä on noita vanhempia Audeja on omistanut niin ovat kyllä ehdottomasti tarpeelliset Suomen tiestöllä. Ei tuo Suomen tuontiohjelman S-line alahelmalista korvaa roiskeläppiä vaikka toki kylkeä suojaakin.Viimeksi muokannut maileri; 1.7.2021, 17:08.
- 1 like
Comment
-
Audin digiloikka yskii sillä ekat bugit tulivat nyt vastaan. Ei suoraan autossa vaan myAudi apissa. Tänä aamuna appi näytti, että yön aikana on auton ovet ja ikkunat auenneet. Piti oikein käydä tarkistamassa, että miten on. Kiinnihän ne olivat.
Apin Function on demand palvelussa on tällä hetkellä se ongelma, että esim. navigoinnin hankinta ei jostain syystä onnistu. Myöskään nopeusrajoitustunnistusta ei palvelusta löydy vaikka sellainen piti tässä autossa olla. Ilmoitin näistä tekniseen tukeen ja katsotaan löytyykö vastauksia.
Comment
-
-
Sisäänajot ajettuna, joten nyt on aika tehdä topit ja flopit listaus, ensin topit:
TOP 5
1) Ohjaus: Tässä autossa on kyllä erinomaisen onnistunut ohjaustunto ja -tuntuma. Drive Selectin Comfort-modella tulee ajettua ja sillä ajo on samaan aikaan helppoa, mukavaa ja tunnokasta.
2) Hiljaisuus: Auto on yllättävän hiljainen tähän kokoluokkaan. Laatu puhuu tässä asiassa. Merkittävä tekijä on myös äänieristetty tuulilasi sekä AutoBildin rengastestin hiljaisin rengas Nexen Nfera Sport ensiasennusrenkaana.
3) 3-sylinterisen ääni: Tämä on hauska, kun tietyiltä kierroksilta lähtee täyskiihdyttämään, niin kone hirnaisee makeasti. Ei nyt ihan 5-mukisen äänimaailma, mutta sinnepäin.
4) Hipaisukytkimet: Hipaisusta toimivat etusisävalot katossa. Kätevä ja toimiva yksityiskohta. Myös volumen säätö kiertohipaisulla. Tämä on sitä pientä luxusta.
5) Takatilat: Takapenkillä matkustaa mukavasti pitempikin kaveri. Myös jalkatilaa riittävästi. Iso muutos verrattuna vanhaan kasipekkaan.Viimeksi muokannut maileri; 11.7.2021, 15:06.
Comment
-
Ja sitten flopit, ei mitään isoa, mutta muutamia pikkujuttuja. Nämä siis nyt, kun autolla vajaa parituhatta ajettuna. Matkan varrella ilmenee sitten todennäköisesti lisää.
1) Autossa LED-sisävalopaketti, mutta takakonttiin on saatu vain 1kpl led-valoja, nyt on säästäminen mennyt liian pitkälle, kasiveikossa taisi olla valot vielä molemmilla puolilla konttia
2) Dynaaminen liukuva takavilkku, mutta edessä sitten taas ei. Eteen tulevat vasta matrix-paketin kanssa. Epäloogista.
3) Maahantuojan säästölinja, enää ei tule Vantaan maahantulotarkastuksesta mukaan kumimattoja, roiskeläppiä tai lisäöljyä. Vielä 2018 vuonna nämä tuli, kun perhepiiriin tuli uusi Audi.
4) Uudet kuppisporttipenkit, todella kapea selkäosa ja korkeat kylkituet. Soveltuu paremmin kenialaisille estejuoksijoille, mutta painijoille ja moukarinheittäjille taas huonommin. Kasiveikon sporttipenkki sopi vielä lähes kaikille
5) myAudi app kadottaa ajoittain yhteyden autoon, antaa myös vääriä virheilmoituksia kuten, että auton ovet ovat jääneet lukitematta vaikka oikeasti ovet ovat kiinni. Ulkomaisilla foorumeilla näistä myös tarinoita, joissa porukka "juoksee" pilvenpiirtäjästä alas parkkihalliin tarkastamaan tilannetta apin ilmoituksen vuoksi, apista puuttuu myös joitain functions on demand toimintoja, jotka autoon pitäisi olla saatavilla
Bonus: Ikkunakarmien maalit näkyvissä sisäpuolelta ovet suljettuna, näitä ei siis enää verhoilla. Ei kuitenkaan näytä vaikuttavan sisämeluun, joten ei sinänsä haittaa, mutta tuo vähän sellaista Fiat Punto -97 fiilistä.Viimeksi muokannut maileri; 11.7.2021, 20:10.
Comment
Comment