Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A3 Exclusive MY2021

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Ladattavassa hybridissä siinä on EV-käyttötilat nappi.

    Comment


    • #62
      Litran lisäöljypötikkää ei tosiaan enää löytynyt tavaratilasta vaikka kuinka etsi. Toivottavasti tämä kertoo Audin kasvaneesta itseluottamuksesta TFSI-koneen suhteen, että enää ei sellaisille ole tarvetta.

      Comment


      • #63
        Hiukan yllättävä että ikkunakarmit on korin väriset, ei tuo hyvää laatu vaikutelmaa.

        Comment


          #64
          Sopivalla tavalla retroa, se taitaa olla muutenkin vähän muotia tällähetkellä.

          Comment


            #65
            Pitäähän ne dieselgaten korvausmiljardit jostain saada säästettyä:]

            Näkyy ne oven maalit uudessa pikkurisassakin:
            https://youtu.be/YQ9d1YRynVk

            Comment


            • #66
              Ei siihen tarvita, kuin yksi sulovilen suunnitteluryhmään ja jälki on tällaista.

              Mutta hieno risa joka tapauksessa. Taitaa olla viimeinen mohikaani ilman sähköapuja voimalinjan suhteen.
              Viimeksi muokannut maileri; 19.7.2021, 14:46.

              Comment


              • #67
                3000km täynnä. Keskikulutus auton näytön mukaan 6.0l keskinopeuden ollessa 43 km/h. Sisäänajo, paljon taajama-ajoa, ilmastointi heinäkuun helteillä, vielä rullaustoiminnon hakemista ja hiukan matalammat rengaspaineet nostivat kulutusta ekalla kolmella tonnilla. Pidemmillä reissuilla pääsi sitten jo nelosella alkaviin lukemiin.

                Tuolla sähköllä rullailulla on haasteensa, kun pitäisi osata ennakoida missä kohtaa ennen liittymää tai risteystä tai nopeusrajoituksen muutosta voi nostaa kaasun ylös ja edetä moottori sammutettuna esim. risteykseen asti sähköllä ilman, että tarvii koskea pahemmin jarrupolkimeen. Auto, kun rullaa moottori sammutettuna sähköllä yllättävän pitkälle.
                Viimeksi muokannut maileri; 28.7.2021, 02:45.

                Comment


                • #68
                  Tällainen probleema tulee esiin, vaikka ilmastoinnin asetuksissa automaattinen sisäilmankierto on pois päältä, ilmastointi siirtää ajoittain itsensä sisäilmankierto tilaan. Toiminnassa ei ole mitään logiikkaa, en tiedä mistä tuo johtuu.

                  Muuten ilmastointi ja MIB3 on pelannut ilman ongelmia ja käyttö on sujuvaa.

                  Comment


                    #69
                    Eikös näissä ole jo ulkoilmanlaatua haistelevat anturit? Jos se haistelee että ei tällaista saastesumua voi autoon sisälle päästää ja kytkee sisäilmankierron.

                    Comment


                      #70
                      On varmasti, kun oli jo 2005 A3:ssa :)

                      Comment


                        #71
                        Joo ja C5:ssa jo monta vuotta sitäkin ennen. Siitä tuossa varmasti on kyse, asian voi varmaan varmistaa vaikka VCDS:llä tsekkaamalla HVAC ohjaimen alta Air Quality Sensorin tilaa.

                        Comment


                          #72
                          Lisäksi noissa on muutakin logiikkaa, kuten sisäkierron kytkeytyminen pesureita käyttäessä jne.

                          Comment


                          • #73
                            Muutama sana uusien Audien Function on Demand (FOD) toiminnoista. A3:stakin toiminto löytyy. Käytännössä homma menee niin, että lataat myAudi sovelluksen puhelimeesi, rekisteröidyt ja lisäät luottokorttitiedot. Sen jälkeen lisäät auton sovellukseen uuden auton mukana tulevalla Audi connect Activation cardilla. Sen jälkeen vielä auton päässä pitää pää- tai oheiskäyttäjätili aktivoida.
                            Tällä hetkellä A3:seen on saatavilla seuraavat FOD palvelut:
                            -Audi smartphone interface
                            -MMI Navigointi plus + Audi virtual cockpit
                            -Kaukovaloassistentti

                            Nämä varusteet voit siis aktivoida ja ottaa käyttöön haluamallesi ajalle. Hinnoittelu menee esim. Navigointi Plussan kohdalla näin:
                            1kk 56,84€
                            6kk 293,50€
                            1 vuosi 568,53€
                            2 vuotta 1013,23€
                            3 vuotta 1535,00€
                            Rajoittamaton 2956,30€

                            Jos saman varusteen valitsee autoa tilatessa maksaa se päästöistä riippuen 2237,79€ - 2796,43€.
                            Esim. tämän varusteen kohdalla voi tarve liittyä vain lomareissuihin, joten on järkevää ottaa varuste käyttöön vain lomakuukauden ajaksi.

                            FOD toiminnot pelaavat hyvin, eikä ongelmia ole ollut. Mielestäni tämä on Audilta hyvä uudistus. Nyt auton ostajalla on mahdollisuus testata varusteita, jos ei ole ollut aivan varma tilausvaiheessa, onko niille käyttöä. Kaukovaloassistentillekaan ei ole paljon käyttöä Suomen valoisassa kesässä, joten sen voi ottaa käyttöön vain pimeäksi vuodenajaksi.
                            Sitten taas jos tietää, että pitää uutta autoa vain 2 vuotta, niin miksi edes ostaa varuste seuraavalle auton omistajalle, kun varusteen voi ottaa käyttöön vain tuon 2-vuoden ajaksi?
                            Viimeksi muokannut maileri; 28.1.2022, 13:06.

                            Comment


                            • #74
                              Ensimmäinen takuukorjaus autoon. Säätömoottori, joka ohjaa läppiä/verhoa jäähdyttimen edessä, että kuinka paljon ajoviimaa päästetään jäähdyttimelle jumahti. Osa vaihdetttiin uuteen. Vaati puskurin irrotuksen ja tietysti myös etututkan kalibroinnin sen jälkeen. Audi-huollolle kehut ensiluokkaisesta toiminnasta.

                              Comment

                              Working...
                              X