Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Compe TFSI

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #91
    https://www.ebay.de/itm/404179749326...3ABFBMtLK-09hh

    Tämmönenkö? Justiin tässä oon kattellut omaan kasikymppiin cooleria.

    Comment


      #92
      906 sprintterin cooleri se näyttää olevan. 640x203x64 kennolla, 57mm letkulähdöt. Samaa cooleria käytetty myös VW Crafterissa. Myyntipalstalla näytti olevan toinen aika hyvänkokoinen vaihtoehto noin 250mm korkealla kennolla.

      Tämän vuosituhannen ainakin saksalaisten käyttämät kennot on jo todella hyviä. Muovipäädyt nyt on mitä on mutta itse kennot on hyviä. Ja jos vielä vakiokennoja suurempia tarvitsee, niin kiinalaisetkin on oppineet kopioimaan hyvät kennot omiin tuotteisiinsa, samaa tavaraa mitä esimerkiksi Wagnerin coolereissa käytetään saa parhaimmillaan hyvin edullisesti. Ja työjäljestä päätellen voivat olla vielä samasta pajasta peräisin kuin Wagnerit.

      Comment


        #93
        Eikös tommoseen voi hitsuutella semmoset päädyt ku tykkää. Edullinen ja hyvä oli myös boost productsin cooleri. Mulla ei porschwagenissa ollu koskaan imulämpöongelmia tuon kanssa. Sijoitus oli kyllä hyvä ja ilmalla ei ollut muuta vaihtoehtoa, kuin mennä kennosta läpi. Marteliukselta tuon taisin aikanaan ostaa. Mun mielestä työn jälki oli ihan kohdallaan ja kenno asiallisen näköistä. Muistelisin, että jopa bilteman coolerissa oli ihan hyvän oloista kennoa käytetty. A4 audiin tuli semmonen laitettua aikoinaan. Oli vielä bertta vitosen puskurin taakse just hyvän kokoinen.

        https://boostproductsusa.com/product...mm-2-36-i-o-od

        Comment


          #94
          Sellainen disclaimer kuuleriasiaan, että omani tuli Valeon laatikossa ja kenno oli viimeisen päälle asiallista. En tiedä onko valeolaista enää saatavissa tarvikkeena. Jonkun muun tehtaan tuotos voi olla vähemmän hyvä.

          Comment


            #95
            https://aeromotors.fi/kataloog/merce...;t19653;s10493

            Saa Valeonakin

            Comment


              #96
              Sähköjen kanssa tässä sai vaivata päätään useampaan otteeseen, kuten etukäteen olikin jo tiedossa.

              Vähän yhteenvetoa sähköpuolesta, paljon jää varmasti kirjoittamatta, aikaa kun on tämän tekemisessä mennyt niin pitkään.

              Alkutilanne, lattialla moottoritilan alkuperäiset johdot tuotu sisälle, penkillä uuden moottorin. Nämä siis tuli naittaa toisiinsa ja vetää lukuisia uusia virransyöttöjä ym.
              Click image for larger version

Name:	IMG_20220811_144757.jpg
Views:	598
Size:	276,0 Kt
ID:	1958758
              Kaikki liitokset on tehty puristamalla ja suojaus kutistesukalla
              Click image for larger version

Name:	IMG_20220813_152617.jpg
Views:	565
Size:	117,5 Kt
ID:	1958759
              Ylimääräisiä, vanhoja johtoja kertyi melkoinen kasa
              Click image for larger version

Name:	IMG_20220821_163039.jpg
Views:	555
Size:	147,1 Kt
ID:	1958760
              Passatin sulakerasiasta otin osan, ja lisäsin muutaman pääsulakkeen. Sulakekoot ei vielä tässä ole oikein.
              Click image for larger version

Name:	IMG_20220906_200103.jpg
Views:	558
Size:	66,3 Kt
ID:	1958761
              Polttoainepumppuja vertaillessa, huomasin ACE:n oman pumpun olevan vastaavan tehoinen, kuin Passatissa. Polttoainelinjaston painekin on samaa luokkaa (yli 6 bar). Kytkin siis alkuperäiseen pumppuun moottorin PWM-ohjauksen.
              Tälle piti tuoda jatkuva virta, heräte sekä ohjaus ECU:lta. Herätteenä käytin alkuperäistä pumpun virtaa, ja lisäsin vielä vähän tukevamman maan läheltä ohjaimelle. Alkuperäisen pumpun johdoille tein kierron niin pitkälle kuin oli järkevästi mahdollista.
              Click image for larger version

Name:	IMG_20221003_200700.jpg
Views:	549
Size:	130,5 Kt
ID:	1958762
              Kaasupolkimen johdotus aiheutti eniten päänvaivaa, joka johtui pitkälti virheestä Elsan kaaviossa. Lisäksi potentiometrin erilaiset vastusarvot aiheuttivat virhetilanteen ecu:lle, jolloin kaasuun vastaaminen lakkasi. Tähän löytyi apu softan puukotuksesta, kiitos tästä(kin) Erikoismoottorille ja Str-solutionsille.

              Alkuperäinen öljynpaineen ja lämpötilan anturit keskikonsolissa toimivat myös, turbon öljynlähtöön löytyi sopiva adapteri parilla lähdöllä
              Click image for larger version

Name:	IMG_20230211_165430.jpg
Views:	553
Size:	96,0 Kt
ID:	1958763
              Myös multivika-anturi löysi paikkansa, jotta moottorin lämpötila saadaan mittaristolla näkymään.
              Click image for larger version

Name:	IMG_20230217_183753.jpg
Views:	563
Size:	94,6 Kt
ID:	1958765

              Moottorin ECU tarvitsee nopeustiedon, joka normaalisti tulee ABS-yksiköltä CAN-väylän kautta. Tähän ratkaisuksi löytyi https://www.vdveer-engineering.nl/en...rpm-mk3-detail
              Tämä muuntaa vaihteistolta tulevaa pulssia ja muuntaa sen CAN-väyläsanomiksi, jotka ECU saa luettua. Sama purkki lukee myös moottorin nopeustietoa CAN-väylästä ja muuntaa sen alkuperäiselle mittaristolle sopivaksi pulssiksi.
              Attached Files

              Comment


                #97
                Tämä tuli käytettyä muutoskatsastuksessa, joten softan ja muunkin säätäminen helpottuu tästä eteenpäin. Valmishan tämä ei siis vielä millään mittapuulla kuitenkaan ole, iso virstanpylväs kuitenkin :)

                Click image for larger version

Name:	20230713_162009.jpg
Views:	428
Size:	194,4 Kt
ID:	1959028

                Comment

                Working...
                X