Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nautiskeluprojekti A8

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    Pitkästä aikaa taas vähän ehti tehdä tämän kanssa, mutta ei paljon. Hetken aikaa oli vähemmällä ajolla, kun ei ollut lastenistuinta tähän autoon.
    Jumittunut haskalokero aukesi audipagesin oheilla. Meinasi usko loppua sen kaapelin löytämiseksi.
    Sitten kokeilin korjata kuskinpenkin muoviosan mihin penkin sähkösäätimet tulee kiinni. Siitä lähes kaikki kiinnikkeet murtuneet. Ei onnistunit. Sen muovi on jo niin hapertunut, että kaikki liimatut vain murtui kappaleiksi. Sain jotenkin paikoilleen, mutta ei tule kestämään. Jos löytäisi ehjän beigen sähkösäätöisen sporttirecaron niin se olisi paras.

    Webaston elämää testasin lisäakun kanssa, ja ei auttanut. Jos saisi VCDS:n niin pystyisi tsekkaan mitä se valittaa.

    Comment


      #62
      Tarkoittanet Webaston diagnostiikkatyökalua? VCDS:llä ei pääse tutkimaan webaston sielunelämää.

      Comment


        #63
        Ilmeisesti tässä pääsee jo. Itse siis en ole testannut, mutta faija näin sano.
        Ei ole VCDSää, mutta oli lainannut jotain testeriä joka tulee obd porttiin
        Vanha webasto oli valittanut hehkusta. Mulla on webaston diagnostiikka softa ja piuha, mutta tosta en ole löytänyt keltasta piuhaa.

        Comment


        • #64
          Mulla tehdasasenteinen webasto juttelee vcds:n kanssa. Pääsee lukemaan vikakoodit jne. En tiedä miten täydellisesti webaa voi sen kautta säätää/ihmetellä, mutta kaikenlaiset vikakoodit ainakin tulevat hyvin tarjolle.

          Comment


            #65
            Webaston oma diagnostiikkahan toimii ihan millä vain viiden euron KKL-kaapelilla ja softan nyt löytää intjernjetistä.

            Comment


              #66
              Juu toimii, mutta pitäisi olla se keltainen töpseli jossain mihin sen tökkästä. Sitä en ole A8sta löytänyt, mutta jos se OBD kautta pelaisi niin ok samapa se.
              Tietääkö joku siis miten D2 A8:ssa pääsee Webaston diagnostiikkaan kiinni. VCDS:llä vai löytyykö toi keltanen piuha jostain? Webastoon fyysisesti ei pääse helposti käsiksi.

              Comment


                #67
                Ainakin minun d2 2000 orkkiswebasto keskusteli vcds:n kanssa. Vikakoodia antoi kun kiertovesipumppu oli rikki.

                Comment


                  #68
                  Sain Hopsikselta takapenkin turvavyöhön lukko-osan joten eikun asentamaan. Kuten aina näissä mun hommissa niin eiköhän senkin saanut perseelleen.
                  Lukko-osa on oikea, ja kuinka ollakkaan löysin sen kadoksissa olleen autosta. Se oli takaselkänojan takana jumissa. Ihmettelin mikä lenksu tuolta näkyy. Takapenkki luultavasti on ollut irti aurinkoverhoa korjatessa ja lukko-osa on takasin asennuksessa piiloutunut sinne taakse..
                  Joten sinänsä turha lukko-osa nyt varalla.
                  Olin siirtänyt osat kuskinpuolelta apukuskinpuolelle, jotta sai turvaistuimen kiinni. Nyt siis osat takasin omille paikoille niin enkö pe*ele saanut kierteet korkkaamaan. 5min hommasta tuli vähän isompi, kun ei mulla ole M10 kierretappia ja mahtaako saada ilman helikoilia tms edes korjattua. Tai se pultti taisi olla vielä hienokierteinen, sinällään muuten normi 8.8 pultti. No onneksi paikka ei ole ihan hirveä korjata, mutta tulipahan ekstra kustannusta.

                  Että sellasta harrastamista taas.
                  Viimeksi muokannut Puuhapete; 30.4.2019, 11:56.

                  Comment


                  • #69
                    Mjoo taitaa olla niin, että jos aurinkoverho pitää saada irti, pitää ottaa myös hattuhylly irti. Ja se vaatii hattuhyllyn kaiuttimien ja takapenkin irroituksen... millähän momentilla ne pultit on aiemmin kiristetty? 50nm on tehtaan arvo turvavyön pulteille.

                    Comment


                      #70
                      Ei se varmaan hirveän lujassa tartte olla. Suht pitkä hienokierteinen pultti. Varmaan riittä tollanen kevyt kiristys ettei se liiku, koska siihen kohdistuu lähinnä vetovoimaa kolarissa ja sen se kierreosa varmasti hoitaa. Rungossa on semmoset nystyrät mitkä ohjaa sen oikeaa asentoon ja pitää paikoillaan.
                      Mutta kuten aina niin jos alumiiniin kiristää ja takeltelee niin jotain on huonona ja se rautapultti ei ole se joka ekana korkkaa. Ehkä taas seuraavalla kerralla muistan.

                      Niin ja aurinkoverho odottaa mulla vaihtoa, eli inspiraatiota. Varaosa on varastossa odottamassa. Kerran jo vaihdettu aikasemmin, mutta ei mun toimesta.

                      Kuukausi vielä siihen, että tämä on ollut meikäläisellä. Nyt jo 14tkm tullut mittariin, vaikka tällä ei joka päivä ajella. Kyllä niitä kilsoja vaan kertyy.
                      Viimeksi muokannut Puuhapete; 30.4.2019, 16:20.

                      Comment


                        #71
                        Se takaturvavyön lukko-osan pultti on 11 millinen ja millin kierteellä. Ei siis ihan normaali. Onneksi materiaalia oli riittäväst 12 millin pultille niin sai uudella pultilla taas kaikki takaturvavyöt käyttöön. Ja tämä samalla rahalla, kun Sharanin iso huolto.

                        Comment


                          #72
                          A8 alkanut tärisyttämään maantienopeuksissa. Renkaat kävin tasapainottamassa, mutta ei niissä ollut sanottavaa.
                          Talvirenkaat oli vähän kierot, joten ajattelin tärinän liittyvän niihin, mutta sama jatkuu kesärenkailla. Viime kesänä auto meni kuin sukkasilla, joten vähän yllättävää tämä.

                          Tuli vain mieleen, että kuinka tarkka kardaanin asento on? Sehän oli irti, kun torsenin takastefa vaihdettiin. Fiilis on, että se alkoi nimenomaan ton rempan jälkeen.
                          Mietin, että voiko tärinä tulla siitä, että se meni eri asentoon kuin mitä se oli.

                          Comment


                            #73
                            Ei ole löytynyt syytä täryytykselle. Reilun viikon päästä pääsee nosturille. Pahin on 110km/h ja ns "kylmänä" kun lähtee motarille töistä.
                            Ei tule mitään muut mieleen kuin tuo kardaani, mutta saako sitä oikeasti asennettua laatikon perään väärin?

                            Jos ei löydy mitään niin täytyy kokeilla muuttaa sitä asentoa laippaan nähden, Eihän sitä saa kuin neljään asentoon.

                            Comment


                              #74
                              Tulipa sitten lisäharrastamista. Laatikko menee vikatilaan heti D:lle laittamisen jälkeen. Pakki toimii normaalisti. Suoraan ajosta pihaan ja pari päivää seissyt. Ei ole aikasemmin kiukutellut tuolle.
                              Vikakoodinlukijalla tulee vaan P730 eli Incorrect Gear ratio. Katsotaan vielä paremmalla testerillä.
                              Laatikon boksi on ihan kuiva, eikä siellä suunnalla ole mitään ihmeellistä.

                              Eihän toi laatikko ole ihan uudenveroinen ollut. Olisin vain odottanut, että joku 3 tai 4 sieltä hajoaa ensin.

                              Laatikon öljymäärään en usko, kun ei se mistään vuoda, mutta pitää se varmaan tsekata myös.
                              Laatikolle menevää johtosarjaa on korjailtu vuosi siten, kun oli pari piuhaa poikki. Sillon auto ei suostunu edes starttaan. Se tietysti pitää tsekata, kun saa inspiraation auton alle mennä.

                              Edit: Taas liikutaan. Laatikolle menevää johtosarjaa putsailtiin ja se näköjään auttoi. Vikatilaan nimittäin sai laatikon vaikka auto ei ollut käynnissä vetämällä kepin vaihteillle.
                              Viimeksi muokannut Puuhapete; 24.6.2019, 17:26.

                              Comment


                                #75
                                Mielenkiintoisen projektin teki toi perän pusla. Jos joku etsii D2 A8 perän puslaa 4D0 599 381 E niin niitä ei valmiteta enään. Ei saa tarvikkeena eikä orggiksena. Valmistus lopetettu 2018. Tradishopissa olisi saatavilla ehkä 4D0 599 125 D eli koko kannake.
                                Kaikki tarvikemyyjät myy out of stockia. Tuota puslaa ei ole käytetty missään muussa autossa.

                                Eli nyt pitäisi joko ostaa uusi tradista, ehkä käytetty tai etsiä korvaava pusla jonka saa sovitettua kannakeeseen. Mittoja ei löydy puslalle mistään, joten vaikea etsiä sopivaa.

                                Comment


                                • #76
                                  Itse katoin kanssa joskus samaa, kun mietin jos teettäisi peräremontin hyväkuntoisella taka-apurungolla ja pusilla, mutta tilanne oli osien saatavuuden suhteen vahva eioo. Eli täytyy toivoa, ettei osille ole tarvetta. Kovasti takapää kyllä joskus narisee esim. autoa tunkatessa tai isommissa heitoissa, että jotain sille voisi yrittää tehdä.

                                  Hyvä jos lootan kanssa oli tarjolla helppo sähkövika, eikä siekkinen tai recro..

                                  Comment


                                    #77
                                    Nyt on hopsikselta takaperän pusla kannakkeineen odottamassa vaihtoa, kuvista pelkäsin senkin olevan huono, mutta ei ollut ollenkaa pahassa kunnossa. Toi varmaan kestää tän auton loppuelämän. Näitä pitäs laittaa taltee kuinte C4 quattron ehjiä tankkeja.

                                    Webastoa taas kokeilin tutkia. Kävin pääakun testauttamassa ja alilatauksessa se oli. Testailin VCDS-litellä mitä webasto kertoo itsestään, kun sain vihdoin jotenkin toimivan kaapeli+softa kombon, ja under voltagesta se valittaa.
                                    No akkua latailin puoli päivää älylaturilla täyteen, mutta ei se auttanut. Webasto näkee 12+ VCDS:n mukaan, mutta kun laittaa sen päälle niin voltit tippuu 8-9 luokkaan sitä sitten tasoittuakseen 10+v. Se ei ilmeisesti riitä nyt tolle webastolle.
                                    Ei tossa sinänsä montaa vaihtoehtoa ole, mutta kun ei jaksaisi autoa purkaa.
                                    Siis joko Akku ei vaan jaksa enään edes ladattuna, maadotuspisteet tms tarttis huoltoa, Webaston liittimiet putsata, tms. Ei viitsisi turhaan akkua vaihtaa.

                                    Auto starttaa hyvin kyllä. Xenonin vilkuttelee välillä auto sammuksissa ja virrat päällä, että sekin vähän virtapuolen viittaa.

                                    Oliko jollain kuvaa missä kaikkialla noita maapisteitä A8.ssa on? Tiedän varmasti vain sen apparin etupyörän luona olevan.

                                    Comment


                                      #78
                                      Minä kun pelkäsin ettei siitä rispaantuneesta miksikään ole mutta hyvä jos on apua. Joko ehdit perehtymään, saako sen vaihdettua paikallaan vai onko se perämurikka tiellä?

                                      Comment


                                        #79
                                        En vielä, vasta kun pääsee alle niin tietää tarkemmin miten se sieltä lähtee. Ja toihan on kun uusi kunnoltaan verrattuna vanhaan.

                                        Comment


                                          #80
                                          2012 viimeisimmät kirjoitukset tälle palstalle, sen jälkeen mennyt omalta osalta Volvon ratissa. Vihdoin taas vähän aikaa sitten Audi alle ja uudelleen Audiclubia lukemaan...

                                          Petri, tuon Webaston akun kanssa kuulostaisi kyllä mun korvaan pahasti sille että on jo vaihtokunnossa. Täyteen varattu, ehjä akku on lepojännitteltään 12,8V. Tyhjä, ehjä akku taas noin 12,5V. Nyt jos jännitteet alle 12V olleet, niin ei se kyllä ihan tikissä ole. Mullakin on jonkinlainen akkutesteri jos haluat testata vielä vähän sen virranantokykyä, sitä saa kyllä lainaan. Jännitteet saa ihan yleismittarilla tietenkin. Toki noin 10km teiltä nykyinen asuinsija, mutta ajelen minäkin siitä ohi joka päivä ainakin 2 kertaa...

                                          Comment


                                            #81
                                            Routa porsaan kotiin ajaa vai miten se meni. Kiitoksia tarjouksesta jos tarttee tota vielä testailla.
                                            Akku-anialla kävin akut testaamassa ja pikku-akku olin ihan uutta vastaava. Iso akku oli 12.1 volteissa eli ei ihan tikissä. Kuormitustestin mukaan se kaipaisi vaan kunnon latausta. Sen tein, mutta pitäs olla vissiin semmonen vanhan ajan 16v työntävä laturi ton älylaturin sijaan. Semmonenkin mulla oli, mutta joku on sen rikkonut varastossa, kun ei lähde lataan mitään.
                                            Webasto siis menee päälle jos moottori on käynnissä. Kun moottorin sammuttaa niin webasto sammuttaa ittensä melko pian.
                                            Hiljattain mulla oli yksi toinen testeri käytössä, kun tota laatikkohäirötä tsekattiin, ja silloin ajoin webastosta kaikki testit läpi. Vesipumppu on yksi mikä katkasee, mutta testerin perusteella se kyllä toimi.
                                            Ei se uus akku maksa kun 115e mutta on muitankin kohteita mihin toi raha kelpaisi.

                                            Vielä on onneksi kesää jäljellä tuota tsekkaamaan. Sharanin webastoonkin pitäisi tehdä jotain. Siihen ajettiin uusi softa, mutta se savuttaa niin hemmetisti käynnistyessään. Se on melko varmasti tyypillisesti putsausta vailla, mutta kun takuu on voimassa niin sopisi sen piiriin mennä.
                                            Viimeksi muokannut Puuhapete; 1.8.2019, 13:25.

                                            Comment


                                              #82
                                              Tässä on nyt tullut latailtua akkua, tai akkuja, ja testailtu lisää.
                                              Lataamiset tai lisävirran antaminen ei auta. Voltit romahtaa webaston mukaan ihan samalla tavalla.
                                              Jos auto käy niin Webasto näkee sen mitä laturi pukkaa voltteja. Silti webaston startatessa voltit tippuu ja jää pyörimään 11.4 luokkaan. Tuo on mun meilestä outoa. Ongelma vaikuttaa olevan nyt webaston päässä. Huonot kontaktit vai maadotus ongelma?
                                              Oikeasti voltit ei kyykkää auton käydessä, sen olen akulta ja tupakansytyttimestä mitannut.


                                              Kokeilin minä harjotella maalipinnan myllytystäkin, mutta aika hankalaa on pihalla. Ei näe kunnolla mimmosta jälkeä tulee.

                                              Comment


                                                #83
                                                Perän pusla+kiinnike vaihdettu. Kiva taas kun vaihtaa isommin kolahtamatta. Vanha olikin jo aavistuksen väljä. Vaihto vaati pakoputken sekä kardaanin irrotuksen perästä. Perä käänty siten tarpeeksi alas että sai apurungon pultin irti.
                                                Laturi vaihtu samalla. Moniurahihnan kiristystä ei oikein keksitty, kun löysääminen onnistu käsin kuten kiristys. Mahtaa olla jotain rikki siinä. No ei se remmi ääntä ainakaan pidä.

                                                Comment


                                                  #84
                                                  Webasto tutkinnassa uusia featureja eilisen laturinvaihdon jälkeen. Sattumaa tai ei. Eilen webasto jäi päälle, vaikkakin kuumalla moottorilla testasin. Ei siis sammunut suoraan melkein heti. Ei ollut tosin mahdollista tutkia enempää.
                                                  Tänä aamuna kokeilin laittaa webaston päälle, ja sehän jäi päälle, kunnes laitoin oven kiinni. Pikaisen tutkinnan jälkeen nyt vaikuttaisi olevan joku piuhaongelma oven läpi menevässä johtosarjassa. Sitä kun heiluttelin niin sai tietyllä tavalla webaston taas heräämään. Ilmastointi siis sammui, kun toi arveltu johto-ongelma oli päällä.
                                                  Nyt se ei suostu enään käynnistämään itseään, mutta ei tule vikakoodejakaan.

                                                  Eli seuraavaksi johtojumppaa. Ovessa kyllä toimii kaikki muut, että toi webasto on ainoa joka ei nyt pelaa. Testasin jo toisella Webaston kellolla, mutta ei vaikuttanut. Voltit ja vedenlämpö rekisteröityy VCDS:llä, mutta ne ei taida oven kellon kautta kiertää muutenkaan. Tai siis toimii melkein kaikki. Peilien säädön kun laittaa apukuskin puolelle niin peili alkaa tekemään omia liikkeitä ja lopulta menee kiinni.
                                                  Samalla säädin voltteja missä webasto sammuttaa itsensä alaspäin. Outoa, että VCDS-Lite antoi sen tehdä, vaikka valitti että pitää olla rekisteröity softa.
                                                  Viimeksi muokannut Puuhapete; 7.8.2019, 16:01.

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Tuossa auto nosturilla toistaviikkoa ( ei ole kiire ollut saada kasaan ) tuli noita sähköjä ihmeteltyä. Startti kun kopetti pelaamasta bensamittarilla pelkästään kloksuen. 99% varmuudella oli se akunjohtoliitos etulokasuojassa kun ihan vihreää mössöä koko liitos. Mutta kun seuraavana päivänä piti alkaa vikaa tutkiin ei sitä enää ollut eikä saanut kertaakaan uudistumaan. Niin päätin uusia startinkin uuteen saman tien. 6h purkamisen jälkeen apurungon roikkuessa auton alla oli startti viimein kädessä eikä siinä mitään vikaa näyttänyt olevan eikä jumitellut rataskaan liikkeissä. Eli lieni turhaa vaihtaa, mutta nyt kun oli omalla nosturilla auto kotona niin 105€ uuteen starttiin oli halvempaa kuin jonnekin jäädä uudelleen ja teettää työ vieraalla.

                                                    Noita sähköliitäntöjä on tosiaan tuo kyseinen liitos jonka nyt vaihdan puristeliitosmuhviin ja liimakutistesukkaan kun vanhassa liitokses ei ole edes mihin kiinnittäisi enää. Sitten se startin juuressa oleva maadoitus. Ja vähän keulemmalla on vielä jotain lattaliittimellisiä liitoksia mitkä aika haperon näköisiä oli.

                                                    Comment


                                                      #86
                                                      Vähän taas ollut hiljasta, kun ei ole ollut vain aikaa ja kelejä tehdä pihalla.
                                                      Tänään töihin ajaessa "räjähti" öljykello. Kauhea savu ajaessa ja tiputtaa parkkikselle öljyjä. Pohjakin on kivasti öljytty.
                                                      Onneksi oli vain öljykello. Onko kolmas omalle kohdalle joka pettää.
                                                      Ja muuten taas yksi osa jota ei enää saa merkkitiskiltä kuin Tradin kautta toi öljykello. Onneksi Vaasan varaosamyymalöistä löyty yksi. Enempää ei tarvittukaan.
                                                      Viimeksi muokannut Puuhapete; 24.9.2019, 22:04.

                                                      Comment


                                                        #87
                                                        Tähän aikasempaan lisäten "Jos joku etsii D2 A8 perän puslaa 4D0 599 381 E niin niitä ei valmiteta enään."
                                                        Puslaa ei edelleenkään ole löytynyt, mutta mulla on uusi kannake puslineen ja niitä vielä saa. Leima tuossa osassa on vuodelta 1996.

                                                        Talvirenkaat hieman tasas täryytystä vaikka yksi vanteista onkin kiero. Melkoista hommaa. Tämä siis on siksi mysteeri, että kesärenkaat ei täryyttäny viime vuonna yhtään ja olisikin outoa, jotta ne menis varastossa mutkalle talven aikana. No täytyy tsekata ensi kesäksi.
                                                        Viimeksi muokannut Puuhapete; 28.10.2019, 13:19.

                                                        Comment


                                                          #88
                                                          Oliskohan se lopun alkua laatikon suhteen. Lämpösenä kestää pakin kytkeytyminen melko kauan, samoin D:lle kun laittaan niin kestää välillä monta sekunttia.
                                                          Ei vikakoodeja laatikosta.
                                                          On toki tätä tehnyt joskus ennenkin, mutta ei D:llä. Ajaa voi kyllä normaalisti eikä vaihtamisessa ole uutta ongelmaa.

                                                          Ei pysty pihalla kattomaan onko laatikon piuhasarjan liitoksissa kosteutta tai öljyä taas, mutta laatikko ei mene vikatilaan. Ei vain kytke pakkia tai D:tä nopeasti päälle. Vähän laatikon paineisiin voisi liittyä.

                                                          Webastonkin sain taas jotenkin pysymään päällä muuttamalla cut-off voltit jonnekkin alle 10. Seurailin mitä voltit tupakin sytyttäjästä näyttää ja ei ne vaikuta tippuvan kuin hetkellisesti.
                                                          Viimeksi muokannut Puuhapete; 16.12.2019, 13:03.

                                                          Comment


                                                            #89
                                                            Venttiilikoneiston vialta kuulostaa. Tai oikeastaan kulumalta.

                                                            Comment


                                                              #90
                                                              Varmaan jotain tuollaista. Pakilla kuuluu semmonen hydrauliikasta tuttu suhina. Saa kattoa katoaako vika taas hetkeksi itsestään. Ei tuolla viitsi vain pitkiä matkoja ajella.
                                                              Jos tulee vielä tehtyä tälle jotain niin pitäs saada konekkin tiputettua, että saa öljyvuodot tilkittyä. Saas kattoa. Tallipaikka periaatteessa löytyy tarvittaessa, mutta se on kylmä ja ei ole nosturia. Moottori-vaihdelaatikkopaketin tiputus ei varmaan juuri onnistu ilman nosturia.

                                                              Lähipiiriin tuli juuri D3 S8 ja pientä autokuumetta taas. Tosin ensin siitä joudutaan tutkimaan käyntihäiriöt. Ainakin öljyseparaattori vaikuttaa hajottaneen kalvonsa, kun ei meinannut saada venttiilikopan korkkia irti tyhjäkäynnillä. Melkonen alipaine koneessa.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X