Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nautiskeluprojekti A8

Collapse
X
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    Pitkästä aikaa taas vähän ehti tehdä tämän kanssa, mutta ei paljon. Hetken aikaa oli vähemmällä ajolla, kun ei ollut lastenistuinta tähän autoon.
    Jumittunut haskalokero aukesi audipagesin oheilla. Meinasi usko loppua sen kaapelin löytämiseksi.
    Sitten kokeilin korjata kuskinpenkin muoviosan mihin penkin sähkösäätimet tulee kiinni. Siitä lähes kaikki kiinnikkeet murtuneet. Ei onnistunit. Sen muovi on jo niin hapertunut, että kaikki liimatut vain murtui kappaleiksi. Sain jotenkin paikoilleen, mutta ei tule kestämään. Jos löytäisi ehjän beigen sähkösäätöisen sporttirecaron niin se olisi paras.

    Webaston elämää testasin lisäakun kanssa, ja ei auttanut. Jos saisi VCDS:n niin pystyisi tsekkaan mitä se valittaa.

    Comment


      #62
      Tarkoittanet Webaston diagnostiikkatyökalua? VCDS:llä ei pääse tutkimaan webaston sielunelämää.

      Comment


        #63
        Ilmeisesti tässä pääsee jo. Itse siis en ole testannut, mutta faija näin sano.
        Ei ole VCDSää, mutta oli lainannut jotain testeriä joka tulee obd porttiin
        Vanha webasto oli valittanut hehkusta. Mulla on webaston diagnostiikka softa ja piuha, mutta tosta en ole löytänyt keltasta piuhaa.

        Comment


          #64
          Mulla tehdasasenteinen webasto juttelee vcds:n kanssa. Pääsee lukemaan vikakoodit jne. En tiedä miten täydellisesti webaa voi sen kautta säätää/ihmetellä, mutta kaikenlaiset vikakoodit ainakin tulevat hyvin tarjolle.

          Comment


            #65
            Webaston oma diagnostiikkahan toimii ihan millä vain viiden euron KKL-kaapelilla ja softan nyt löytää intjernjetistä.

            Comment


              #66
              Juu toimii, mutta pitäisi olla se keltainen töpseli jossain mihin sen tökkästä. Sitä en ole A8sta löytänyt, mutta jos se OBD kautta pelaisi niin ok samapa se.
              Tietääkö joku siis miten D2 A8:ssa pääsee Webaston diagnostiikkaan kiinni. VCDS:llä vai löytyykö toi keltanen piuha jostain? Webastoon fyysisesti ei pääse helposti käsiksi.

              Comment


                #67
                Ainakin minun d2 2000 orkkiswebasto keskusteli vcds:n kanssa. Vikakoodia antoi kun kiertovesipumppu oli rikki.

                Comment


                  #68
                  Sain Hopsikselta takapenkin turvavyöhön lukko-osan joten eikun asentamaan. Kuten aina näissä mun hommissa niin eiköhän senkin saanut perseelleen.
                  Lukko-osa on oikea, ja kuinka ollakkaan löysin sen kadoksissa olleen autosta. Se oli takaselkänojan takana jumissa. Ihmettelin mikä lenksu tuolta näkyy. Takapenkki luultavasti on ollut irti aurinkoverhoa korjatessa ja lukko-osa on takasin asennuksessa piiloutunut sinne taakse..
                  Joten sinänsä turha lukko-osa nyt varalla.
                  Olin siirtänyt osat kuskinpuolelta apukuskinpuolelle, jotta sai turvaistuimen kiinni. Nyt siis osat takasin omille paikoille niin enkö pe*ele saanut kierteet korkkaamaan. 5min hommasta tuli vähän isompi, kun ei mulla ole M10 kierretappia ja mahtaako saada ilman helikoilia tms edes korjattua. Tai se pultti taisi olla vielä hienokierteinen, sinällään muuten normi 8.8 pultti. No onneksi paikka ei ole ihan hirveä korjata, mutta tulipahan ekstra kustannusta.

                  Että sellasta harrastamista taas.
                  Viimeksi muokannut Puuhapete; 30.4.2019, 10:56.

                  Comment


                    #69
                    Mjoo taitaa olla niin, että jos aurinkoverho pitää saada irti, pitää ottaa myös hattuhylly irti. Ja se vaatii hattuhyllyn kaiuttimien ja takapenkin irroituksen... millähän momentilla ne pultit on aiemmin kiristetty? 50nm on tehtaan arvo turvavyön pulteille.

                    Comment


                      #70
                      Ei se varmaan hirveän lujassa tartte olla. Suht pitkä hienokierteinen pultti. Varmaan riittä tollanen kevyt kiristys ettei se liiku, koska siihen kohdistuu lähinnä vetovoimaa kolarissa ja sen se kierreosa varmasti hoitaa. Rungossa on semmoset nystyrät mitkä ohjaa sen oikeaa asentoon ja pitää paikoillaan.
                      Mutta kuten aina niin jos alumiiniin kiristää ja takeltelee niin jotain on huonona ja se rautapultti ei ole se joka ekana korkkaa. Ehkä taas seuraavalla kerralla muistan.

                      Niin ja aurinkoverho odottaa mulla vaihtoa, eli inspiraatiota. Varaosa on varastossa odottamassa. Kerran jo vaihdettu aikasemmin, mutta ei mun toimesta.

                      Kuukausi vielä siihen, että tämä on ollut meikäläisellä. Nyt jo 14tkm tullut mittariin, vaikka tällä ei joka päivä ajella. Kyllä niitä kilsoja vaan kertyy.
                      Viimeksi muokannut Puuhapete; 30.4.2019, 15:20.

                      Comment


                        #71
                        Se takaturvavyön lukko-osan pultti on 11 millinen ja millin kierteellä. Ei siis ihan normaali. Onneksi materiaalia oli riittäväst 12 millin pultille niin sai uudella pultilla taas kaikki takaturvavyöt käyttöön. Ja tämä samalla rahalla, kun Sharanin iso huolto.

                        Comment


                          #72
                          A8 alkanut tärisyttämään maantienopeuksissa. Renkaat kävin tasapainottamassa, mutta ei niissä ollut sanottavaa.
                          Talvirenkaat oli vähän kierot, joten ajattelin tärinän liittyvän niihin, mutta sama jatkuu kesärenkailla. Viime kesänä auto meni kuin sukkasilla, joten vähän yllättävää tämä.

                          Tuli vain mieleen, että kuinka tarkka kardaanin asento on? Sehän oli irti, kun torsenin takastefa vaihdettiin. Fiilis on, että se alkoi nimenomaan ton rempan jälkeen.
                          Mietin, että voiko tärinä tulla siitä, että se meni eri asentoon kuin mitä se oli.

                          Comment


                            #73
                            Ei ole löytynyt syytä täryytykselle. Reilun viikon päästä pääsee nosturille. Pahin on 110km/h ja ns "kylmänä" kun lähtee motarille töistä.
                            Ei tule mitään muut mieleen kuin tuo kardaani, mutta saako sitä oikeasti asennettua laatikon perään väärin?

                            Jos ei löydy mitään niin täytyy kokeilla muuttaa sitä asentoa laippaan nähden, Eihän sitä saa kuin neljään asentoon.

                            Comment


                              #74
                              Tulipa sitten lisäharrastamista. Laatikko menee vikatilaan heti D:lle laittamisen jälkeen. Pakki toimii normaalisti. Suoraan ajosta pihaan ja pari päivää seissyt. Ei ole aikasemmin kiukutellut tuolle.
                              Vikakoodinlukijalla tulee vaan P730 eli Incorrect Gear ratio. Katsotaan vielä paremmalla testerillä.
                              Laatikon boksi on ihan kuiva, eikä siellä suunnalla ole mitään ihmeellistä.

                              Eihän toi laatikko ole ihan uudenveroinen ollut. Olisin vain odottanut, että joku 3 tai 4 sieltä hajoaa ensin.

                              Laatikon öljymäärään en usko, kun ei se mistään vuoda, mutta pitää se varmaan tsekata myös.
                              Laatikolle menevää johtosarjaa on korjailtu vuosi siten, kun oli pari piuhaa poikki. Sillon auto ei suostunu edes starttaan. Se tietysti pitää tsekata, kun saa inspiraation auton alle mennä.

                              Edit: Taas liikutaan. Laatikolle menevää johtosarjaa putsailtiin ja se näköjään auttoi. Vikatilaan nimittäin sai laatikon vaikka auto ei ollut käynnissä vetämällä kepin vaihteillle.
                              Viimeksi muokannut Puuhapete; 24.6.2019, 16:26.

                              Comment


                                #75
                                Mielenkiintoisen projektin teki toi perän pusla. Jos joku etsii D2 A8 perän puslaa 4D0 599 381 E niin niitä ei valmiteta enään. Ei saa tarvikkeena eikä orggiksena. Valmistus lopetettu 2018. Tradishopissa olisi saatavilla ehkä 4D0 599 125 D eli koko kannake.
                                Kaikki tarvikemyyjät myy out of stockia. Tuota puslaa ei ole käytetty missään muussa autossa.

                                Eli nyt pitäisi joko ostaa uusi tradista, ehkä käytetty tai etsiä korvaava pusla jonka saa sovitettua kannakeeseen. Mittoja ei löydy puslalle mistään, joten vaikea etsiä sopivaa.

                                Comment


                                  #76
                                  Itse katoin kanssa joskus samaa, kun mietin jos teettäisi peräremontin hyväkuntoisella taka-apurungolla ja pusilla, mutta tilanne oli osien saatavuuden suhteen vahva eioo. Eli täytyy toivoa, ettei osille ole tarvetta. Kovasti takapää kyllä joskus narisee esim. autoa tunkatessa tai isommissa heitoissa, että jotain sille voisi yrittää tehdä.

                                  Hyvä jos lootan kanssa oli tarjolla helppo sähkövika, eikä siekkinen tai recro..

                                  Comment

                                  Working...
                                  X