Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Q5 2.0TDI quattro S-tronic

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • EGR-jumppaa. Alle vuosi sitten vaihdettu JP Groupin venttiili antoi toistuvat vikakoodit, joten venttiili lähti takuukäsuttelyyn tehtaalle ja tilalle otin Valeon venttiilin. Valeo valmistaa myös alkuperäisen marmoriventtiilin ja näyttää tuo varaosana myytävä olevan sama osa, josta on vain hiottu pois VW AG kohokirjaimet kuvassa näkyvästä kohdasta.

    Ja vahingosta viisastuneena neuvo: jättäkää muut kuin original valmistajan EGR:t hyllyyn.
    Viimeksi muokannut maileri; 14.4.2021, 15:39.

    Comment


    • Helman alla oleva pohjamuovi oli rikkoutunut, joten menee vaihtoon. Audi oli päivittänyt uuden osan versioon E eli 8R0825208E. Jostain syystä osa oli muuttunut kovasta muovista tällaiseksi huopalevyksi. Mikähän idea tuotekehityksellä on tässä ollut? Tuossa huovassa kun on paljon enemmän kitkaa esim. paksussa lumessa ajettaessa.

      Comment


        Äänieristys?

        Comment


        • Se voi tietysti olla, ehkä tuosta jotain marginaalista hyötyä on hiekkatiellä, ei ropise irtokivet.

          Comment


            Luulen, että pohjaa myöten paksussa lumihangessa kahlaaminen ei materiaalivalintaan ainakaan ole vaikuttanut. Eipä tosin se hiekkatiellä ajaminenkaan. Niin paljon lunta saati ollenkaan hiekkaa kun ei pitäisi tiellä juuri olla, eikä olekaan muualla kuin Venäjällä ja Suomessa.

            Comment


            • Joo, ehkä päämarkkinoilla on toisenlaiset prioriteetit, mutta kaikki kerrat kun tällä on itse jäänyt kiinni, niin aina on ollut mahasta kiinni märässä lumessa, joten mieluummin liukas muovi kuin huopa.
              Viimeksi muokannut maileri; 4.5.2021, 11:58.

              Comment


              • Throwback välipala tähän väliin. Tuolla TT:llä tuli ajettua vuodet 2009-2015 ja kilometrit 120tkm - 220tkm. Auto oli vuosimallia -99 AJQ moottorikoodilla. Auto oli viety Saksasta vuoden ikäisenä Ruotsiin ja sitten Ruotsista tuotu Suomeen. Väri oli Denim Blue Pearl harmaalla nahka-alcantara sisustalla.

                Puritaanit jaksaa aina valittaa, että TT ei ole urheiluauto. No ei se tietenkään sitä olekaan, se on urheilullinen coupe, jolla on hauska ajaa. Tykkäsin joka kilometristä. Jos ajatellaan isossa kuvassa, TT oli todella isossa roolissa Audin brändille. Automaailman design-ikoni, joka jätti talolle vielä ison katteen, koska hyödynsi paljon A3:n osia. Tuo designin erinomaisuus näkyy onnistuneissa mittasuhteissa ja yksityiskohdissa. Harmittavan vähän näitä tosin enää näkee alkuperäisessä kunnossa, koska niin moni on saanut jonkinlaisen (amis) tuunauksen osakseen. Tulevaisuudessa alkuperäiskunnossa olevien yksilöiden hinnat lähtevät varmasti nousuun eli jos tapaat sellaisen, osta ja laita talteen odottamaan.
                Viimeksi muokannut maileri; 24.5.2021, 18:56.

                Comment


                • Takaisin quufemman pariin. EGR-jumppa päättyi sillä tavalla hyvin, että valmistaja JP Group totesi heidän venttiilin olleen virheellinen ja sain siitä rahat takaisin. Kokonaisuudessaan takuukäsittely vei sen 2kk aeromotorsin kautta, mutta pääasia, että päätös kuitenkin tuli. Asennuskuluja tai toimituskuluja ei korvattu.
                  Viimeksi muokannut maileri; 31.5.2021, 14:58.

                  Comment


                    Ymmärtääkseni nuo huopamallit on enemmän kierrätyskamasta puristettua vrt pelkkä muovi. Siinä varmaan osasyy.

                    Comment


                    • Hyvä pointti, näitäkin asioita tietysti nykyään mietitään suunnittelupöydällä.
                      Viimeksi muokannut maileri; 1.6.2021, 09:27.

                      Comment


                      • 100tkm ja reilut neljä vuotta takana, quufemma lähti eteenpäin. Kiitos kaikille lukijoille ja kommentoijille. Matka oli värikäs ja sisälsi todellista harrastamista. Hiukan epäonnea oli mukana, mutta kyseessä on kuitenkin hieno auto, jonka parhaat puolet ovat Offroad paketilla ulkonäkö/muotoilu, tilat, ohjaus ja tietysti perinteinen torsen quattro. Ainakin tehtaan koukulla varustetut yksilöt sitten hiukan turhan pintakovilla alustan osilla, mutta siihen on halvin apu siirtyä 17" rengastukseen ja mataliin rengaspaineisiin.

                        Toivottavasti Q5:n hankintaa suunnitteleville tai omistajille on tästä ketjusta jotain apua tulevaisuudessakin.
                        Viimeksi muokannut maileri; 3.8.2021, 18:35.

                        Comment

                        Working...
                        X