Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S2 & urS4 yms moottorikumityynykimppa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    S2 & urS4 yms moottorikumityynykimppa?

    Olen tässä vuosien varrella kyselijöille kolvaillut useammatkin moottorikumit.

    Moottorinkumien rakenne on alumiinista laseroitu 12mm laippa jossa 3x70mm putken sisällä suojassa 35+20mm uretaanikiekot, koko moottori on uretaanin varassa niin moottorijarrutuksessa kuin kiihdytyksessäkin, ja pitää koneen paikallaan siten, että moottorin etutuen voi jättää pois ja siten laittaa coolerin keulalle.

    Viimeksi kun tein näitä jäi muutama ilman, ja en ajatellut enään tehdä, koska aika tuntuu olevan kortilla ja näitten valmistus menee vahvasti harrastuksen piikkiin. Nyt muutama harrasta lähestynyt minua asialla, niin kysytään nyt vielä, että onko isommalle erälle ottajia, jolloin tekemisestä tulee mielekkäämpää piensarjatekemistä.

    Johtuen uretaanitangon melkosen kovasta hinnasta, ja sitä kuitenkin kuluu sen 120mm per pari, pitää etukäteen tietää kuinka paljon sitä kuluu, onko sitovia ottajia 10-15kpl jos hinta pysyy samassa mitä se on vuosia ollut eli 120e/pari?

    Uretaanit tulleet tähän saakka englannista, joten en tiedä onko kurssimuutokset kuinka pilanneet hinnat, en viitsi alkaa kiusaamaan toimittajaa ennenkuin saadaan määrä selville.

    Entäs askintuet? En ole niitä aikaisemmin tehnyt, eikä mulla ole laippaa valmiina, mutta voisi niitäkin tehdä, mulla on kumityynyt omassa autossa mistä ottaa mallia, mutta puristuneen askinkumityynyn mittaa en saa, eli tarvitisi lähes/semi orginaali urs4/s2 saada nosturille että pystyy mittaamaan, ja kalkuloimaan uretaanin tarpeen, vapaaehtoisia?

    Vielä kolmas alumiinituote, onko kiinnostusta 01e (6 vaihteisen) askin korville typ89/b4 koriin? Josko hieman pelkistetty malli käy, että selviää n. 6-7 laserin leikkaamalla palasella jotka hitsaa kasaan, kaunista ja tuningia siitä ei tule mutta uskoisin, että toimiva. Mikäli laserin hinta ei ole muuttunut, karkean hinta-arvio korville 110e/pari

    Kommentteja?
    Jos joku kokee mielekkäämmäksi kysellä puhelimella niin 040-5054130, tekstiviestit ei tuu läpi.
    Attached Files

    #2
    Askin korvat eli tassut omalla kielelläni kelpaisivat.

    Comment


      #3
      Mun S2 lienee Terholla nosturilla parhaillaan. Sieltä saa ottaa mittoja.

      Comment


      • #4
        Kiinnostaa kyllä. 5cyl moottorituet ja 01e laatikontuet t44/d11 (OEM löytyy niin mittaus kyllä onnistuu)

        Comment


          #5
          Mainostetaan nyt hieman. Itellä ollu käytössä Antin moottori"kumit" usean vuoden ja hyvät ovat. Moottori ei käytännössä elä yhtään tilassaan, toki itellä on uretaani snubmount myös paikallaan.

          Laatikon kumit ovat sit aika erilaiset ison- ja pikkukopan kesken. En tiedä saakokaan C4:een mitään muuta tukevampaa kumia kuin 034 trackdensity(itellä nämä)? Luulis et kysyntää näille vois olla.

          Comment


            #6
            Tuleeko minkälaiset jyrinät näillä kumeilla ?

            Comment


              #7
              Thupulle kiitoksia suosittelusta.

              Jurinoita ja mekkalointia tulee aina lisää, mutta ihan eri tavalla jos olisi vain kova kovaa vasten kuin jossain noista markkinoilla olevissa kovissa kumeissa on. Uretaani on shore 70 kovuuksista, samaa mitä alustan uretaanit yleensäkkin on.

              Huomenna varmaan on Mäntsälän reissu, mittaan nuo Teron kumikset niin saa mitat siittä.

              Comment


                #8
                Tervetuloa. Kyllähän kaikissa vakavasti otettavissa harrastelaitteissa on AnLe Motorsport (tm) moottorintukikumit. Myöskin omassa Erikoishenkilöauto:ssani (tm) on sellaiset. :)

                Comment


                  #9
                  S4 vaihdelaatikon kumeille kiinnostusta myös. Voin myös lahjottaa vanhat malleiksi jos on tarvetta.

                  Comment


                    #10
                    Askin tyynyt kyllä kiinnostais pikkukoppaseen. Nuo samathan kävis sitten perän tassujen allekin.

                    Comment


                      #11
                      Kiinnostaisi S2:seen moottorin ja laatikon tuet.

                      Comment


                        #12
                        Terhon plantaaseilla käyty ja Teron peli mitattu, askin kumeja hämmästelty, näyttää siltä että ei kovin paksua eristekerrosta saa, josko laipan tekee 5mm aluminiista, kun se on 2mm? peltiä orkkiksena, pitää piirtää mittaukset ja ottaa tuosta omasta autosta kumit irti ja tehdä suunnittelua.

                        Olikin tuo orkkis askikumi sellainen ettei eristeen keskikohta ole laipan keskikohdan kohdalla. Onko raadilla mielipidettä jos alkuperiäinen pultti ei käy ja 10-15mm pidemmän pultin joutuu laittamaan, onko se shoustopperi? en nyt suoraan muista onko ahtimen puolella tilaa irottaa pidempi, kuskin puolella ainakin on.

                        Sama käy toki peräänkin, mutta jos tekee alumiinista, eli paksummasta laipan, on sitten perä hieman vinossa koska perän kumit tulee toinen kelkan alle ja toinen kelkan päälle. Tiedä sitten onko tuollainen 3mm ero paksuudessa ollenkaan merkittävä asia, mutta pitää mainita.

                        Ihan ei vielä olla 10 parin tilaajamäärissä, mutta koitan piirtää viikonloppuna jos muutama ilmaantuu vielä niin alan kyselemään uretaanin hintaa ja toimitusaikaa.

                        ursh askinkumeja voi kyllä harkita, mutta ei sattunut askintassuja eikä tyynyjä olemaan Mäntsälässä, nämä tarttis että voisi vähä pähkiä. Kiitos Niko tarjouksesta, saatan lauantaina Hyvinkään lentokentällä pyörähtää, oletko maisemissa mahdollisesti?

                        Comment


                        • #13
                          Moottorikumit kiinnostaa.

                          Comment


                          • #14
                            AnLe motorsporttia omakin talliruusu täynnä.
                            Lisää voisin kaivata, eli juurikin askin ja perän kumeja.

                            Sen pari sataa kilsaa mitä noilla vuosien saatossa ajanut niin suosittelen! Jos kone käy kiltisti ja kauniisti ei vaikuta sisällä oikein mitenkään.

                            Comment


                              #15
                              Olisin myös kiinnostunut koko "hela" hoidosta eli kone, aski ja perä pikkukoppa S2:seen.

                              Edittiä: olihan mulla jo kovat askin kannakkeet eli tarvin vain koneen (nykyiset kovat hieman halki) ja perän kannakkeet
                              Viimeksi muokannut SamSam; 11.6.2015, 21:26. Perustelu: Hyvä muisti...

                              Comment


                                #16
                                Täällä myös tarvetta S2 koneen kumeille.

                                Comment


                                  #17
                                  Askinkumien hahmoittelua tältä päivältä, sen verran sain tutkailtua, että tosiaan 4mm pitenee puslanholkki, sen verran pidemmän pultin tarttee askin tassuun/korvaan. Voi olla, että orkkiksessa on tuon verran varoja, muuten tartee vaihtaa pultti.

                                  Liitteenä laipan kuva, jossa eka hahmotelma 5mm paksuisena ajattelin. Pitää vielä tuota laippaan hitsattavan putken mittaa/saattavuuksia tutkia, koska tuo 5x60 putki on aivan liian jämyä, mutta toisaalta säästyisi uretaanin sorvaamiselta, 50mm uretaanitangosta kun tekee, niin tuo 5x60 ois kivasti suoraan sopiva.

                                  Uretaania tuossa tulisi 20mm ylle ja alle. Hinta jää siis merkittävästi matalemmaksi kuin moottorikumien, laserin hinnan jälkeen tiedän, mutta arvaan että 80e nurkille menee.

                                  Kysyin ureetaanitankojen hintaa askin&moottorin kumeille, toimitusaikaa oli 2-3 viikkoa, joten totesin että paskaaks tässä odottelemaan ja tilasin, nyt on melkeen tonnilla tulossa uretaania, että toivottasvasti edes osan saan kaupaksi, muuten tästäkin harrastuksesta tulee Kallis..
                                  Attached Files

                                  Comment


                                    #18
                                    Mä voisin tarvita moottorin ja askin tyynyt typ. 44 ympäristöön ja 016-askille. Taipuuko?

                                    Comment


                                      #19
                                      Askin korvat ja tyynyt kiinnostaa.

                                      Comment


                                        #20
                                        Mun mielestä noi koneenkumit sopii typ44, jotain korkeuseroja saattoi olla?

                                        typ44 askintyynyistä en osaa sanoa, tänään tutkailen paremmin tuota d11&01e pakettia, siitäkin tulee melkolailla uniikki, mutta nyt kun vielä en ole lasertilausta laittanut eteenpäin niin näitä voi miettiä, sikäli kuin rakenne pysyy samana, ja vain mitoituseroja voi jonkun eksoottisemman samalla tehdä. Pitäisi tota urshin askinkumikin katsoa.

                                        Askin korvia ei ole aikaisemmin haluttu, niin ajattelin vähän jättää tekemättä, mutta josko pakottava tarve tulee niin voishan noi koittaa piirtää, ehdottomasti isoin duuni niissä on suunnittelu&piirtäminen.

                                        Comment


                                          #21
                                          Alkuperäinen kirjoittaja AnLe Näytä viesti
                                          Sama käy toki peräänkin, mutta jos tekee alumiinista, eli paksummasta laipan, on sitten perä hieman vinossa koska perän kumit tulee toinen kelkan alle ja toinen kelkan päälle. Tiedä sitten onko tuollainen 3mm ero paksuudessa ollenkaan merkittävä asia, mutta pitää mainita.
                                          Joo, eihän se tosiaan samanlaisena ihan suoraan tulisi. Puoltoista milliä lyhemmät uretaanikiekot "kantavalle" puolelle noihin perän kannattimiksi tuleviin =)

                                          Comment


                                            #22
                                            Erinomainen ajatus, jos teenkin kaikista askinkumeista toispuoleiset, sen 3mm verran, että täsmäytyy.
                                            Onko mahdoton yhtälö, eli silloin tulisi 20mm askin painoa/vetoa vastaan ottamaan, ja moottorijarrussa yms ottaisi se 17mm uretaani vastaan, eli sitten kävisi myös alkuperäinen pulttikin. Silloin sama osa kävisi peräänkin.
                                            Ainoa negatiivinen asia mikä tästä tulee, pitäisi asentaja osata asentaa ne oikein päin. Toki tuon uretaanin sahaaminen alle 1mm toleranssin on kyllä aika vaikeaa, että onkohan tästä lisävaivasta kovin paljoa etua?

                                            Comment


                                              #23
                                              Jos apurungossa on joustavat (kumi- / uretaani-) puslat, niin laatikon / perän pusliin ei välttämättä hirveitä joustoja enää kaipaisi. Jos taas on metalliset puslat apurungossa, niin mukavuus ei enää liene mikään kerroin? Tällä logiikalla tuo toispuoleinen toteutus olis ihan toimiva. Näin saisi myös pelivaraa, jos jostain syystä oma setuppi on esim. moottorikumien osalta eri korossa.

                                              P.S. Aivopieru selvästi tuo mun 1.5mm, mutta idea tuli onneksi selväksi.

                                              Comment


                                                #24
                                                Molempien koppien kilkkeet kiinnostaa. UrS4:ssä on tosin hyvät moottorin tyynyt, mut askissa tuskin.
                                                (Typ89,B4ja C4 koppien kilkuttimet siis)
                                                Eli jos tarvii johonkin vielä mittailla mittoja, niin ainakin voin ko. autoja luovutella hommaan.
                                                (nosturia ei ole)
                                                Ja AnLe:n kans samoilla nurkilla, joten se helpottanee hommaa ;)

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Uskaltaako R5 TDIhin laittaa vai tipahtaako paikat suusta?

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    En muista diiseliin koskaan kukaan olisi laittanut, joten kokemusta ei varmaan ole.

                                                    Asiat edistyy tänään tupsahti tontille 12m alumiinia ja uretaanitkin tuli.
                                                    Nyt vaan laipat laseriin niin saa tehtaan pystyyn ;)
                                                    Attached Files

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Tuliko niistä typ 44 laatikolle sopivia? Tietää, millä kasailee.. :)

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Mulla ei ole typ44:sen osia, että voisin tarkistaa sopivuuden, mutta sain stin:n v8 mallin kumit ja ne ovat samalla pulttijaolla kuin nuo s2, vaativat vain metkan muodon takia 60mm korotuspalan tuohon s2 malliin, sikälimikäli typ44 on sama, niin sopii apurunkoon ainakin, mutta korkeus tarttee haarukoida.
                                                        Attached Files

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Milloin moottorintukityynyjä olisi saatavilla?

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Laipat on nyt tilattu laserista, tulevat toivonmukaan lähipäivinä ja heti alan touhuumaan, kun tässä lomallakin olen. Jos ei tällä viikolla laserista tule niin ensiviikon aikana, mikäli vanhat toimitusajat yhtään antaa osviittaa.

                                                            Sen verran vähemmän kuluu tuota uretaania noihin askin/perän kumeihin että niitten hinta asettuu 60e/pari ja nuo moottorikumit sen 120e/pari.

                                                            Jotta nämä saadaanaan nopeitin jakoon, pitää muihin vähemmän kiinnostusta herättäneisiin osiin pitään taukoa, että saan nämä uunista ulos asap.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X