Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Varaosat netistä/euroopasta.

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Aeromotors on hyvä mesta tilata, jos ei ole pelkoa palautustarpeista, ne kun pitää tosiaan lähettää aina omalla kustannuksella. Vaikka siis osa olisi viallinen ja sinällään takuun piirissä. Reklamointiprosessi on myös hidas ja kankea.

Sparetolla homma on toistaiseksi toiminut hyvin, ja reklamointikin on koeponnistettu. Ei tarvi omalla lompakolla palauttaa. Kerran jopa epähuomiossa lähetin kuriirin aamulla pois ovelta, kun tuli kyselemään palautettavaa pakettia. En edellisiltana lähetettyä sähköpostia ollut huomannut, että seuraavana aamuna tulee nouto vialliselle osalle, enkä tiennyt mitään pakettia olevan lähdössä. Vähä hävetti pyytää uusi kuriirikäynti Sparetolta. Sitäkään ei tarvinnut ite maksaa.

Sähköpostisähläystä on kyllä ollu monet kerrat Spareton kanssa, että sinällään tarvii pitkiä hermoja myös sen kioskin kanssa, ennen kun osat pääsee taipaleelle. Viiveet vastauksissa voi olla aika pitkät myös monesti, ainakin omalla kokemuksella. Nämä sähläyskokemukset sellaisista osista, mitä ei ole löytynyt suoraan kaupan listoilta.

Sparetoltahan saa myös Tradi-osia tilattua, ja ne on saanut samalla ~kympin postikululla, ainoa että toimitusaika on 3-4vko. Tähän tuli loppuvuodesta muutos, ja niiden hinnoittelut on muuttunut aika tukevasti rahtien suhteen. Ihan tällainen vinkki, että jos tätä nykyä tarvii Tradi-osia, kannattaa ne ostaa suoraan Tradilta. Vaikka sieltä postikulut onkin aika isot.

Comment

• Kyllä mulle spareto ilmoitti jo viime keväänä, että ei kannata Tradi-osia heidän kauttaan kysellä. Ilmeisesti vastaukset vaihtuu vastaajan mukaan tai muuttavat muuten mieltään satunnaisesti. Erityisesti siellä näyttää pienten orkkisosien hinnat nousseen, alkavat olla pahimmillaan suomen marmorin hinnoissa jo. Kilpailutus ja hintojen tarkastelu silloin tällöin kannattaa tässäkin harrastuksessa, ei kannata mennä sokeasti vanhojen muistojen perässä.

Comment

• Appiukon mondeon saattohoitoon tuli tilattua autonvaraosat24:stä mutta Janicol racingilta löyty välipäivien alesta hieman hankalasti löytyvä tojotan 2LT tiivistesarja edullisesti niin täytyy jatkossa hyödyntää ainakin alekampanjat

Comment

Oletteko muuten huomanneet, että esim autodocin irkkukauppa on halvempi kuin suomikauppa? Irkkukauppa näyttää ensin alkuun vieläkin halvemmalta, mutta kalkkiviivoilla ALV korjataan oikeaksi.
          Tuossa esimerkkitapauksessa säästö postikuluineen olisi 17,43 € (135,10 € vs 152,53 €).

Tuolta harvemmin tilailen, kun lähettävät osat matkahuollon automaattiin ja nehän ei OnePlussan bluetoothilla aukea. Jos ei huomaa, että paketti on tulossa ja ehdi tekemään muutosta toimitusosoitteeseen, niin tulee aina muutaman päivän lisäviive ennen kuin paketin pääsee noutamaan.

Comment

• Eikä se merkkarikaan aivan joka kerta kaiken kallein vaihtoehto ole. Vaimon autoon tilasin defan paistinpannun öljypohjaan, joka paikassa noin 150€, pörhön verkkokaupassa jotain 80€.

Toki sitäkin sai pari viikkoa odottaa Oulusta tänne etelämpään mutta se nyt on kotimaisissa verkkokaupoissa ihan normaalia, ei se motonettikään juur nopeampaan pysty.
            Viimeksi muokannut hopsis; 10.1.2025, 16:52.

Comment

• Tähän muistutus siitä että Sparetosta ja Tradition Shopista on omat keskustelulangat. Pidetään nekin ajantasalla, kiitos!

https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...a-netiss%C3%A4

https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...kauppa-virossa

Comment

• Aeromotorssin katalookissa on ollut nyt paljon virheitä ja tullut sopimattomia osia. Onneksi noin 20e edestä, niin en jaksa lähettää takaisin.
                Katalookia ei pidä katsoa, vaan jokainen osa pitää alkuperäisellä numerolla hakea, välittämättä siitä mitä itse sanovat sopivuudeksi.
                Osat kyllä tulee edelleen 48h sisällä tilauksesta jos on varastossa heti.

Comment

Tarkoitatko, että etsit esimerkiksi Aten katalogista osan numeron ja sitten tilaat sen perusteella? Niin itsekin normaalisti teen taristukset ristiin, mutta tuon huohotinletkun hain laiskuuttani suoraan VAGin numerolla Aeromotorsilta. Eivät muuten ole vieläkään korjanneet sitä virhettä sivuilleen, vaikka saivat jo sen osan hypisteltäväkseen.

Comment

• Alkuperäinen kirjoittaja jipitkan Näytä viesti
                    Kyllä mulle spareto ilmoitti jo viime keväänä, että ei kannata Tradi-osia heidän kauttaan kysellä. Ilmeisesti vastaukset vaihtuu vastaajan mukaan tai muuttavat muuten mieltään satunnaisesti. Erityisesti siellä näyttää pienten orkkisosien hinnat nousseen, alkavat olla pahimmillaan suomen marmorin hinnoissa jo. Kilpailutus ja hintojen tarkastelu silloin tällöin kannattaa tässäkin harrastuksessa, ei kannata mennä sokeasti vanhojen muistojen perässä.
                    On todellakin sitten ilmeisesti pärstäkertoimesta kiinni. Ei tullut mitään ennakkovaroitusta tänne päin aiheesta, suoraan vaan vastauksena kyselyyni tilausehdotus pdf:nä varsin reiluilla nykyhinnoilla vs. edellinen Tradi-tilaukseni heidän kauttaan. Tämä edellinen tilaukseni vanhoilla hinnoilla oli siis 2kk aikaisemmin, syyskuussa 2024. Tässä tapauksessa en siis profiloitunut mielestäni vanhoja muistelevaksi, silloin tällöin pikkunippeleitä tilaavaksi pokaksi. Mutta nämähän on hyviä oppimiskokemuksia.

Comment

• Minä taisin kysyä, että saako he hommattua Tradi osia ja vastaus oli, että saat ne halvemmalla suoraan Tradilta. Pystyikö Spareto siis jossain kohtaa toimittamaan Tradin osia halvemmalla kuin suoraan itse sieltä tilaamalla sai?

Comment

• Ei ne halvempia ne Spareton osahinnat olleet, alvit huomioon ottaen ~samat hinnat kuin itse suoraan tilaamalla, rahtikulut vaan merkittävästi vähemmän. Sparetolla 9€ ja roiskeet ja Tradilta se mitälie 30+€. Harrastin itse sitä, että kiireettömien Spareton tilausten mukana otin myös Tradi-osat tarpeen mukaan. Nyttemmin on järkevämpää tilailla vaan itse suoraan Tradilta. Spareto kun lisää nyt ilmeisesti jokaiseen yksittäiseen Tradi-osan hintaan Tradin rahtikulua mukaan jollain kertoimella, ja lisäksi tietty se Spareton varsinainen rahti kotiin sen 9€ risat.

Comment

• Oldaudiparts. Tilasin osia, mutta tilaamiani osia ei ollut listalla ebay.de, vaan Kleinanzeigen sivujen kautta löytyi osat mitkä tarvitsin ja keskustelu käytiin whatsApp välityksellä. Jostain syystä rekisteröinti tuonne kauppapaikkaan ei Suomesta onnistu. Kaikki toimi kuitenkin hyvin ja tilatut osat saatiin perille. Eli kannattaa kahlata myös Kleinanzeigen sivuja, jos ebaystä ei löydy.

Comment

• Tervehdys oletteko tilanneet Avaruosad liikkeestä osia. miten sujui. Minä tilasin 11.12-2025 jakopään kotelon tiivisteen. No rahat kelpasi mutta tavaraa ei ole kuulunut. Olen sieltä kysellyt mutta ei vastauksia kuulu. Harmittaa yli 70eur. meni kuin mopen persieseen. Onko muilla kokemuksia tästä lafkasta. Taitaa olla Ruski firma.

Comment

• Kymmeniä kertoja tilannut ja aina tavara tullut. Ei ihan nopein toimitus heillä kylläkään. Näyttikö että tavaraa tukkurilla hyllyssä.

Comment

• Kyllä palauttivat rahan lopulta.

Comment

• Mistä koneen osia vw 1.9TD?

​Aero/autodoc tsekattu. Apuakselin laakereita olen etsinyt, tuloksetta.
                                  Onko tietoa mistä voisi etsiä?
                                  Viimeksi muokannut Killeri; 21.2.2026, 21:56. Perustelu: Otsikko ei ole osa viestiä.

Comment

• Vielä joitain vuosia sitten sai ebayn kautta. En muista mikä pulju niitä myi silloin, mutta hyvät laakerit tuli AFN:nään vaihdettua. Niitä ei muistaakseni edes etkasta löytyny että olisi saanu varaosanumerolla etsittyä.

Comment

• Ostin AFN-koneeseen apuakselin laakerit ihan äsken, eli vuonna 2011, Tammer Dieselistä. Silloin hintana oli 25 €.

Comment

Working...
                                      X