Niinpä, eikä jälleenmyyntiarvokaan ole aivan pakasta vedetyn tasoa, ellei sitten... no, jätän sanomatta, ettei kukaan saa mitään ideoita :)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
AVK tarjoaa..
Collapse
X
-
Jos ei asiasta ymmärrä, kannattaako vinoilla? eli tuon saa kyllä vielä kulkemaan suoraan aivan yhtälailla kuin uudenkin ja tehtyä niin, ettei maallikko korjausta erota.
Jälleenmyyntiarvon ei tarvitsekaan olla uuden tasolla, eihän auto korjattuna maksamaan samaa hintaa kuin kolaroimaton. Nyt säästää 30ke hankintahinnassa, jälleenmyyntiarvossa häviää vain kympin kun autoa pitää 5 vuotta...
Jos olisi rahaa, ostaisin heti
Comment
-
No huhhuh! Mitä itse noista AVK:n tähtivaihdokeista tarjoillut, niin ainakaan moottorikelkka/pyöräpuolella ei ikinä ole minimihinnalla tuolta lähteneet...Ja muutenkin tuolla hinnat AVK:lla nousseet pilviin, esimerkiksi SVT:n puolella huomattavasti edullisempia vaurioihin nähden...
Comment
-
Ostaisitko? Itse uskon että henkilö(t) joilla olisi "oikeasti" varaa ostaa 75t€ mälli laite ja korjata sitä 30-50t€ summalla, niin he mielummin hakee autoliikkeestä kunnossa olevan auton ja maksavat sen muutaman kymppi tonnin enemmän kuin rupeavat rakentamaan tuollaista ruttua.Alkuperäinen kirjoittaja jjj84Jos olisi rahaa, ostaisin heti
Ei ollut pään aukomista, kunhan ajattelin ääneen :)
Comment
-
Niin, tuossa tulee se että osaa ex-lunastus pelottaa, toisia taas ei. Osa taas kokisi mielenkiintoisena rakentaa itse oman autonsa ja siinä ohessa vielä säästä pari kymppiä. Jos rahaa on vain rapia satku, se riitää tuohon, mutta ei "ehjään" vastaavaan.Ostaisitko? Itse uskon että henkilö(t) joilla olisi "oikeasti" varaa ostaa 75t€ mälli laite ja korjata sitä 30-50t€ summalla, niin he mielummin hakee autoliikkeestä kunnossa olevan auton ja maksavat sen muutaman kymppi tonnin enemmän kuin rupeavat rakentamaan tuollaista ruttua.
Ei ollut pään aukomista, kunhan ajattelin ääneen :)
En siis koe, että lunastuspelit olisivat sen huonompia autoja kuin muukaan, mikäli ne on kunnolla tehty. Se että jossakin on ylimääräistä hitsisaumaa ja liimaa, ei haittaa minua, koska ne tehtaaltakin tulevat vagineet ruostuu saumoistaan parin vuoden iässä... Saumoja kun otetaan auki niin melkoisia yllätyksiä löytyy uusistakin autoista.
Todennäköisesti tälläkin palstalla on autoja, joiden omistajat eivät tiedä mitään niiden kolarihistoriasta, mutta autoja on voitu parsia kuntoon kymppitonnillakin, ilman että "harjaantumaton" silmä sitä huomaa. Kittisaumatkin osalla merkeistä tehdään nykypäivänä vastaamaan tehtaan saumaa, eli sieltäkään ei löydä vastausta, onko esim. kylkipala vaihdettu.
Kun auto on tuolla myynnissä, se on jo 99% varmuudella hinnoiteltu ja sillä summaa lunastettu. Asiakas voi tietysti käyttää valitusoikeuttaan vakuutuslautakunnassa ja sieltä saa suosituksen auton arvosta, mikäli kokevat, että auto on hinnoiteltu väärin. Jos tuossakin on kinaa tullut, eiköhän siinä ole käytetty tavarantarkastajaa, ja jos sekään ei ole miellyttänyt, seuraava pykälä on oikeusasteet.Tutuntuttu on tuon risaan mällääjän vakuutusyhtiössä töissä. Mielenkiintoinen vääntö on kuulemma käynnissä arvon määrityksen kanssa.
Comment
-
Vieras
Mua pelottais ostaa mitään uudempaa Audia, tai mitän vaan merkkiä, ellei tiedä että on 100% tehtaan ohjeiden mukaan korjattu. Noissa kun sitä terästä on 4-5 erilaista, pelkässä a-pilarissa on muistaakseni 2-3 eri laatua ja osan vaihto tai palan leikkaus pitää osua kohdalleen justiinsa eikä melkein.Alkuperäinen kirjoittaja jjj84 Näytä viestiEn siis koe, että lunastuspelit olisivat sen huonompia autoja kuin muukaan, mikäli ne on kunnolla tehty.
Eli jos korjaustapa on tiedossa ja se on oikea, niin mikä ettei. Riippuen tietysti vähän autosta.
Comment
-
Mistä tiedät onko ne kunnolla tehty? Kitillä, koritinalla ja massalla saa peitettyä liian paljon, tosin irvistävät korisaumat yleensä kielivät ensimmäiseksi kaikkein huonoimmista korjauksista, vaan ei aina.En siis koe, että lunastuspelit olisivat sen huonompia autoja kuin muukaan, mikäli ne on kunnolla tehty.
Itse en koskaan ostaisi ruttutukussa käynyttä mällipeliä, olen nähnyt vuosien varrella liian monta erinäisillä patenteilla kyhättyä AVK:n ex-potilasta.
Comment
-
Sama. Joskus ku kattelin ysikymppiä ni kävin kattoos yhtä kakkoskilpistä. Kovasti ilmotukses kehuttiin ettei erota mitenkää kolaroimattomasta. Ei toki erottanukkaa. Luukkujen raot aiva mitä sattuu, tiivisteet ei istunu yhtää ja komeuden kruunas mahtava appelsiinipinta. Ei tarvinnu ruveta edes tinkimään.Itse en koskaan ostaisi ruttutukussa käynyttä mällipeliä
Comment
-
Itse voisin ostaa ruttutukussa käyneen auton, jos on kunnolla korjattu. Oon nähnyt muutamia kunnolla korjattuja autoja, mutta niissä on ollut alan ammattilainen korjaamassa, eikä tee se itse ja säästä asenteella vetävä sankari.
Ja olen myös nähnyt noita "hyviä" korjauksia, ovat olleet kyllä sen näköisiäkin että tyhmempikin ostaja ehdokas karkaa kun tulee katsomaan.
Comment
-
Saa olla tosissaan rakentamisen himoja, kun Ruotissa on nyt halvin 66ke pyynnillä ja Saksasta saa alle 50ke alvittomana. Autovero pyörii 70ke nurkilla.rakentaa itse oman autonsa ja siinä ohessa vielä säästä pari kymppiä. Jos rahaa on vain rapia satku, se riitää tuohon, mutta ei "ehjään" vastaavaan.
Eli AVK:lta saa ostettua tuohon hintaan pelkän autoveron :)
Ja jos sitä rahaa on autoon laittaa rapia satku eikä yhtään enempää niin kannattaa ostaa toytota ja laittaa loput säästöpossuun.
Comment
-
Voi vaan olla pikkasen hankala laittaa mällipeli meneen vaihdossa liikkeeseen yms.En siis koe, että lunastuspelit olisivat sen huonompia autoja kuin muukaan, mikäli ne on kunnolla tehty.
Mikähän yhtiö on kyseessä? Kiinnostaa kovasti minkä vakuutusyhtiön työntekijä levittää asiakkaiden asioita kaveripiirissään.Tutuntuttu on tuon risaan mällääjän vakuutusyhtiössä töissä. Mielenkiintoinen vääntö on kuulemma käynnissä arvon määrityksen kanssa.
Comment
-
On sitten sellaisiakin autoja, jotka ovat joutuneet AVK:lle todella vähäisestä syystä (esim. pikku palovaurio, varkaus tms.) Milläs sitten erotat jälkeenpäin, että oliko kyse tällaisesta vai jostain viittä vaille purkuun menneestä mällätystä autosta? Samaa "viittaa" kantavat kaikki.
Comment
-
-
Et sitten jaksanut katsoa paria viestiä ylemmäs, juuri tuosta keskustellaan.
Comment
-
Hupsista heikkaa... Oli edellisellä sivulla tuo. Ei pitäs väsyneenä selata... tai siis kirjoittaa mitään.Alkuperäinen kirjoittaja jta Näytä viestiEt sitten jaksanut katsoa paria viestiä ylemmäs, juuri tuosta keskustellaan.
Comment
-
Oma entinen A4 tuli hankittua AVK:lta. Kyseinen auto oli mennyt lunastukseen bensaletkun katkettua. Myydessä useampi ostajaehdokas perääntyi kun kerroin kaksikilpisyydestä ja lunastuksen aiheuttaneesta viasta (ei ole tapana salailla asioita kauppaa tehdessä).
Kuten kaikki hyvin tietää audin bensputket pitävät runkoa kasassa, eikä niittä voi mitenkää korjata. Joten kyllä ne kaikki AVK:n kautta kulkeneet autot ovat täysin ajokelvottomia ja hengenvaarallisia romukasoja...
PS. Ja mitä noihin uusiin koritekniikoihin tulee: löytyyhän valmistajalta viralliset korjausohjeet, joiden mukaan esim. virallisia "Suomiautoja" korjataan maahantuojan toimesta ilman minkäänlaista merkintää auton papereihin.
Comment
-
Vieras
Löytyy löytyy. Eri asia on vain se, kuka niitä lukee saatikka noudattaa. Uusien korjaaminen on kallista joten oikominen kuulostaa kovin viehättävältä, etenkin jos hommaa tehdään bisnesmielessä.Alkuperäinen kirjoittaja elexter Näytä viestiPS. Ja mitä noihin uusiin koritekniikoihin tulee: löytyyhän valmistajalta viralliset korjausohjeet, joiden mukaan esim. virallisia "Suomiautoja" korjataan maahantuojan toimesta ilman minkäänlaista merkintää auton papereihin.
Merkkikorjaamot ei korjaile lunarivehkeitä.
Comment
-
Helpottaa muuten kummasti jos on näyttää AVK:n dokkaria siitä miksi se on lunarissa.Alkuperäinen kirjoittaja elexter Näytä viestiOma entinen A4 tuli hankittua AVK:lta. Kyseinen auto oli mennyt lunastukseen bensaletkun katkettua. Myydessä useampi ostajaehdokas perääntyi kun kerroin kaksikilpisyydestä ja lunastuksen aiheuttaneesta viasta (ei ole tapana salailla asioita kauppaa tehdessä).
Kuten kaikki hyvin tietää audin bensputket pitävät runkoa kasassa, eikä niittä voi mitenkää korjata. Joten kyllä ne kaikki AVK:n kautta kulkeneet autot ovat täysin ajokelvottomia ja hengenvaarallisia romukasoja...
PS. Ja mitä noihin uusiin koritekniikoihin tulee: löytyyhän valmistajalta viralliset korjausohjeet, joiden mukaan esim. virallisia "Suomiautoja" korjataan maahantuojan toimesta ilman minkäänlaista merkintää auton papereihin.
Kerran itsekin lähdin lätkimään, oli jo nimeä paperiin vaille valmis autokauppa. Itse sain nekin paperit hakea, vaikka myyjä sanoi että hän hommaa ne myyntitilaisuuteen mennessä.
Comment
-
Ei niin, mutta voi olla hiuksenhieno ero merkkikorjaamon isosti korjaaman yksikilpisen ja AVK:n kautta hankitun ja ihan vastaavasti korjatun kaksikilpisen välillä. Lopputulokset käytännössä identtiset, mutta toista hyljeksitään kolariromuna.Alkuperäinen kirjoittaja pullaMerkkikorjaamot ei korjaile lunarivehkeitä
Comment

Comment