Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nettiauto yms -thread

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    eli kuullostaa ihan ehdalle juniori osaston käyttöautolle :D

    Comment


      Onko tää jonkun clubilaisen tai muuten vaan tuttupeli?
      https://www.nettiauto.com/audi/80/11745673

      Comment


      • Alkuperäinen kirjoittaja Mizku75 Näytä viesti
        Onko tää jonkun clubilaisen tai muuten vaan tuttupeli?
        https://www.nettiauto.com/audi/80/11745673
        Tuolta löytyy projektikertomusta.
        https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...-16vt-projekti

        Ei siis ole ollut mulla enää moneen vuoteen. Muutamat omistajat sieltä ovat aina välillä soitelleen ja ihan hyvin se on vissiin toiminut. Ja ihan kohtuu siistissä kunnossakin näyttää vielä olevan.

        Comment


        • https://www.nettiauto.com/audi/a8/11759101

          CKR-118.

          Tätä käytiin tänään katsomassa. Auto on kohtuullisen asiallisessa kunnossa, mutta historia ja auton myyntikuvio on vähän epäselvä, joten jäi ainakin itsellä ostamatta tuolla hinnalla. Auto on tuotu Latvian kautta Suomeen 2017. Facebookin ilmoituksessa kehutaan tarkalla huoltohistorialla. Ilmeisesti huoltokirja ei ole kuitenkaan tämän auton. Kannet poistettu ja luovutushuoltomerkintä vuodelta 2004, vaikka auto on käyttöönotettu 9/2005. Tämän myyjä tiesi, mutta olisi ilmeisesti jättänyt kertomatta jos en olisi itse huomannut.

          Ilmoituksen jättäjä on omistajan naapuri. Tämäkin vähän ihmetyttää, kun ei autoja kaupata omalla nimellä.

          Kerron tämän siksi, ettei muiden tarvitsisi ajella turhaa, kun asioita ei viitsitä kertoa puhelimessa. Auto voi toki olla ihan hyvä, vaikka historia outo onkin, mutta itse en ainakaan lähellekkään pyyntihintaa ole valmis tällaisesta maksamaan. Omistaja näyttää tekevän korjaamoalan hommia toiminimellä, joten luulisi tietävän autostansa hyvinkin paljon.

          Comment


          • En tiennytkään että näistä on DTM malleja..https://www.nettiauto.com/audi/a5/11550092
            Vaikka ei tuo kyllä silmää hivelekkään.

            Comment


              Näköjään on https://www.google.com/amp/s/www.top...60801.amp.html
              Aika paljon ujompi ulkoisesti kuin esim b7 DTM.

              Comment


              • Alkuperäinen kirjoittaja Pete881 Näytä viesti
                https://www.nettiauto.com/audi/a8/11759101

                CKR-118.

                Tätä käytiin tänään katsomassa. Auto on kohtuullisen asiallisessa kunnossa, mutta historia ja auton myyntikuvio on vähän epäselvä, joten jäi ainakin itsellä ostamatta tuolla hinnalla. Auto on tuotu Latvian kautta Suomeen 2017. Facebookin ilmoituksessa kehutaan tarkalla huoltohistorialla. Ilmeisesti huoltokirja ei ole kuitenkaan tämän auton. Kannet poistettu ja luovutushuoltomerkintä vuodelta 2004, vaikka auto on käyttöönotettu 9/2005. Tämän myyjä tiesi, mutta olisi ilmeisesti jättänyt kertomatta jos en olisi itse huomannut.

                Ilmoituksen jättäjä on omistajan naapuri. Tämäkin vähän ihmetyttää, kun ei autoja kaupata omalla nimellä.

                Kerron tämän siksi, ettei muiden tarvitsisi ajella turhaa, kun asioita ei viitsitä kertoa puhelimessa. Auto voi toki olla ihan hyvä, vaikka historia outo onkin, mutta itse en ainakaan lähellekkään pyyntihintaa ole valmis tällaisesta maksamaan. Omistaja näyttää tekevän korjaamoalan hommia toiminimellä, joten luulisi tietävän autostansa hyvinkin paljon.
                Huomasin tällaisen kirjoituksen foorumilla ja on pakko kommentoida tätä viestiä. Ei ole tarkoitus avautua mutta pakko kirjoittaa toisen puolen näkemystä asiaan. Eli tässä on minun auto kyseessä ja jonkinlaista huijarin leimaa tuntuu olevan tarjolla...

                Kyseinen henkilö soitti minulle ja kysyi autosta. Kerroin kyllä syyn miksi naapurini autoa kauppaa. Voin kirjoittaa sen tähän muidenkin nähtäväksi. Viime kuukaudet on töissä on ollut kiirettä ja ylitöitä ja tämän vuoksi en jaksaisi keskittyä mihinkään ylimääräiseen. Enkä vastailla kaikkiin turhiin kyselyihin ja vaihtotarjouksiin joita mahdollisesti tulisi. Naapuri sanoi että voisi auttaa asiassa. Toki kaikki asialliset kyselyt hän on välittänyt minulle kuten tässäkin tapauksessa.

                Kerroin puhelimessa että auto on tuotu Latviasta ja ollut minun omistuksessa melkein 3 vuotta/ 70 tkm. Koska kyselijä asuu lähellä pyysin käymän paikalla ja koeajamaan autoa niin näkee itse millainen yksilö on kyseessä. Omasta mielestäni kerroin auton olevan sellaissa kunnossa kuin se on. Huoltokirjasta en ole maininnut mitään enkä väittänyt sellaista autoon kuuluvan.

                Kun annoin avaimet koeajoa varten annoin samalla listan jossa sanoin olevan tekemäni huollot siltä ajalta kuin auton olen omistanut. Kerroin samalla mitä puutteita ja vikoja autossa on. Ja mitä korjauksia viime aikoina olen tehnyt. Kyse on toki yli 15-vuotiaasta autosta joka on ollut itsellä käyttöautona viime vuodet. Olen 20-vuotta sitten työskennellyt autoasentajana ja minulla on toiminimi sitä varten jos satunnaisesti ehtii pieniä huoltoja tekemään. Lähinnä öljyn vaihtoja ja rengastöitä toimitilojan ja ylimääräisen ajan puutteessa. Vai mitä olisi vielä pitänyt kertoa? Ja omat kulkuneuvot pyrin pitämään kunnossa. Auton hinta ei todellakaan ole nettiauton kalleimpia ja yksilö on kuitenkin ok kunnossa. Alusta toimii, nivelet kunnossa, moottori ei syö eikä lisää öljyä, kahdet hyvät renkaat jne. En hyväksynyt hintatarjousta joten kaupat jäivät tekemättä.

                Autoa ostaessa kyselin tietoja katsastusasemalta ja maahantuojalta. He eivät ainakaan osanneet sanoa mitään hämärää auton historiasta. Ostaja kysyi tarkemmin auton historiasta mutta en muuta osannut sanoa kuin mistä se on Suomeen uitettu. Laseissa on turvamerkitty CD-rekisterinumero joten voisi päätellä että on ollut diplomaattiautona. Mitään kolarivaurioita ja korjauksia ei autosta ole löytynyt vaikka olen mm. verhoiluja ja puskurit käyttänyt irti . Etupuskurin irrotin valojen projektorin vaihdossa ja takapuskurin kun asensin vetokoukun.

                Ostaja pahoitti mielensä kun auto ei vastannut odotuksia. Harmittaa kun minulle tulee tämän perusteella huijarin leima. Toki myynti-ilmoituksia en ole katsonut ja facebook ei ole käytössä. Pahoittelut jos siellä on ollut virheellistä tietoa. Olen kyllä rehellisesti autosta kertonut kyselijöille. Auton mukana tulleista Belgia/ Ranska tms. huoltopapereista sanoin että mielestäni ne ei ole tästä autosta. Myös muille kyselijöille olen sanonut että huoltokirjaa ei ole. Pelkästään minun omistuksen aikana tehdyt huollot on kirjattu ylös. Toki jos pyntihinta on huokeampi kuin vastaavien ei voi odottaa saavansa 10+ yksilöä.

                Toivottavasti löydät huippuyksilön edullisesti.

                Comment


                • Ottamatta muuten kantaa herää kysymys, että miksi siellä autossa säilyttää jonkun toisen auton huoltokirjaa tai -papereita? Eiköhän roskis olisi oikea paikka niille.

                  Comment


                    Siis naapuri vastaa puhelimeen? Antaako hän myyjän puhelinumeron vai ottaa kysymykset vastaan ja toimittaa ne eteenpäin? Kieltämättä saattaisi itsekkin suhtautua skeptisesti tuollaiseen kaupankäynti tapaan. Tahtoo olla tuon tapainen toiminta tuttua hevosmies piireistä.

                    Comment


                      Kyseistä autoa tai henkilöitä yhtään tuntematta, näin ulkopuolisen silmiin tuossa on kyllä liian monta asiaa jotka on "vähän pielessä". Jos autossa ei olisi muuten mitään ihmeellistä ja myyntisihteeri on oikeasti siinä välissä auton omistajan kiireiden takia niin siinähän ei olisi mitään ylitsepääsemätöntä. Tai jos auton mukana tulee ulkomaisia huoltodokumentteja jotka selvästi eivät kuulu tähän autoon niin parempi ne olisi hävittää kokonaan ja kertoa ensimmäisenä että mitään luotettavaa huoltohistoriaa edellisten omistajien ajalta ei ole.

                      Monta yksittäistä asiaa jotka ei yksikään yksinään varmaan olisi ylitsepääsemättömiä mutta yhdessä kertaantuu ja aiheuttaa sen vaikutuksen että mahdollinen ostaja miettii että mitä tässä koitetaan nyt kikkailla.

                      Comment


                      • Alkuperäinen kirjoittaja Debil Näytä viesti

                        Huomasin tällaisen kirjoituksen foorumilla ja on pakko kommentoida tätä viestiä. Ei ole tarkoitus avautua mutta pakko kirjoittaa toisen puolen näkemystä asiaan. Eli tässä on minun auto kyseessä ja jonkinlaista huijarin leimaa tuntuu olevan tarjolla...

                        Kyseinen henkilö soitti minulle ja kysyi autosta. Kerroin kyllä syyn miksi naapurini autoa kauppaa. Voin kirjoittaa sen tähän muidenkin nähtäväksi. Viime kuukaudet on töissä on ollut kiirettä ja ylitöitä ja tämän vuoksi en jaksaisi keskittyä mihinkään ylimääräiseen. Enkä vastailla kaikkiin turhiin kyselyihin ja vaihtotarjouksiin joita mahdollisesti tulisi. Naapuri sanoi että voisi auttaa asiassa. Toki kaikki asialliset kyselyt hän on välittänyt minulle kuten tässäkin tapauksessa.

                        Kerroin puhelimessa että auto on tuotu Latviasta ja ollut minun omistuksessa melkein 3 vuotta/ 70 tkm. Koska kyselijä asuu lähellä pyysin käymän paikalla ja koeajamaan autoa niin näkee itse millainen yksilö on kyseessä. Omasta mielestäni kerroin auton olevan sellaissa kunnossa kuin se on. Huoltokirjasta en ole maininnut mitään enkä väittänyt sellaista autoon kuuluvan.

                        Kun annoin avaimet koeajoa varten annoin samalla listan jossa sanoin olevan tekemäni huollot siltä ajalta kuin auton olen omistanut. Kerroin samalla mitä puutteita ja vikoja autossa on. Ja mitä korjauksia viime aikoina olen tehnyt. Kyse on toki yli 15-vuotiaasta autosta joka on ollut itsellä käyttöautona viime vuodet. Olen 20-vuotta sitten työskennellyt autoasentajana ja minulla on toiminimi sitä varten jos satunnaisesti ehtii pieniä huoltoja tekemään. Lähinnä öljyn vaihtoja ja rengastöitä toimitilojan ja ylimääräisen ajan puutteessa. Vai mitä olisi vielä pitänyt kertoa? Ja omat kulkuneuvot pyrin pitämään kunnossa. Auton hinta ei todellakaan ole nettiauton kalleimpia ja yksilö on kuitenkin ok kunnossa. Alusta toimii, nivelet kunnossa, moottori ei syö eikä lisää öljyä, kahdet hyvät renkaat jne. En hyväksynyt hintatarjousta joten kaupat jäivät tekemättä.

                        Autoa ostaessa kyselin tietoja katsastusasemalta ja maahantuojalta. He eivät ainakaan osanneet sanoa mitään hämärää auton historiasta. Ostaja kysyi tarkemmin auton historiasta mutta en muuta osannut sanoa kuin mistä se on Suomeen uitettu. Laseissa on turvamerkitty CD-rekisterinumero joten voisi päätellä että on ollut diplomaattiautona. Mitään kolarivaurioita ja korjauksia ei autosta ole löytynyt vaikka olen mm. verhoiluja ja puskurit käyttänyt irti . Etupuskurin irrotin valojen projektorin vaihdossa ja takapuskurin kun asensin vetokoukun.

                        Ostaja pahoitti mielensä kun auto ei vastannut odotuksia. Harmittaa kun minulle tulee tämän perusteella huijarin leima. Toki myynti-ilmoituksia en ole katsonut ja facebook ei ole käytössä. Pahoittelut jos siellä on ollut virheellistä tietoa. Olen kyllä rehellisesti autosta kertonut kyselijöille. Auton mukana tulleista Belgia/ Ranska tms. huoltopapereista sanoin että mielestäni ne ei ole tästä autosta. Myös muille kyselijöille olen sanonut että huoltokirjaa ei ole. Pelkästään minun omistuksen aikana tehdyt huollot on kirjattu ylös. Toki jos pyntihinta on huokeampi kuin vastaavien ei voi odottaa saavansa 10+ yksilöä.

                        Toivottavasti löydät huippuyksilön edullisesti.
                        Arvelinkin, että vastaat tähän. Ei tuo auton myynti nyt nykypäivänä paljoa aikaa vaadi ja turhiin kyselyihin voi hyvin jättää vastaamatta, joten jäi vain ihmetyttämään asia. Sillä nyt ei kuitenkaan ole väliä vaan enemmän ihmetytti kyseenalaisten dokumenttien säilöminen. Itselleni ei ainakaan puhelussa selvinnyt ettei huoltokirjaa ole, tai että huoltokirja on väärästä autosta. Jotain jostain ranskan papereista mainitsit ettei välttämättä ole kyseisen auton, mutta enpä ainakaan itse osannut huoltokirjaan tätä yhdistää. Ilmoituksissa edeleen myös on maininta huoltokirjasta. Koeajolle lähtiessä kun annoit tuon kyseisen kirjoittamasi huoltopaperin kysyin vielä eikö autossa ole huoltokirjaa. Vastasit että on sielä jonkinlainen huoltokirja. Eikö nyt viimeistään tässä vaiheessa kannattaisi sanoa että väärän auton kirja eikä kierrellä asiaa. Itse ainakin olisin kyseisen kirjan heittänyt takkaan aikoja sitten. Latvian historia oli tiedossa jo paikalle tullessa ja tiesit että se arveluttaa, niin ei tuollaiset dokumentit ainakaan paranna tilannetta. Tuon että auto on tullut maahan Latvian kautta kerroit, kun kysyin mistä auto on tuotu. Kysyin myös ääntääkö jakopää kylmäkäynnistyksessä, vastasit ei tai en minä ainakaan kuule. Yllättäin tuttu rapina sieltä kuului vaikka tuskin oli päivän ensimmäinen startti. Auton hinta on linjassa vastaavien hyvällä historialla olevien kanssa kaikkine vikoineen ja kilometreineen. Itseä ainakin vituttaa suuresti tällainen toiminta että asioista ei kerrota suoraan niinkuin ne on vaan kierrellään. Tässäkään ei olisi jäänyt mitään väärinkäsityksen mahdollisuutta kun olisit sanonut asiat suoraa. Siinä tapauksessa ei oltais tultu edes autoa katsomaan. Onneksi matka ei pitkä ollut, mutta turhaa vaivaa silti kaikkine kyytien järjestämisineen yms.

                        Comment


                          Kun edellisen kerran myin autoa, ostin auton asiakirjoihin lisäksi autoDNA:n alle kympin maksavan raportin. Raportista selviää ostajaehdokkaalle melko paljon yksiyiskohtaista tietoa vaikkei täysin kattava tai poissulkeva olekaan.

                          Kun edellisen kerran olin ostajana, tilasin eri yksiläistä kymmenkunta maksullista raporttia, eikä jälkikäteen harmita yhtään. Eräskin kylkikolarointi yksilö paljastui vaikka myyjä aktiivisesti sen halusi salata ja myi autoa kolaroimattomana (raportissa oli saksalaisen vakuutusyhtion 32 Keur recleim parin vuoden takaa). Muisti vasta erikseen kysyttäessä että auto oli varastattu ja mällätty melko pahoin. Samoin paljastuivat Kanadassa ja USAssa mällätyt ja lunastetut, balkanin kautta takaisin Saksaan rekisteröidyt "alkuperäiset saksa-autot".

                          Raportit ovat hyödyllisiä myyjälle ja ostajalle.

                          Comment


                          • Turhaa täällä on omasta elämäntilanteesta ja autokaupoistaon alkaa väittelemään. Pyydän korjaamaan ilmoituksen huoltokirjan osalta jos se on edelleen mainittuna. Loput tiedot ovat varmaankin oikein?

                            Hyvää loppuvuotta kaikille

                            Comment


                              Monenlaista myyjää on tullut itsellekin vastaan.Viimeisimmän myyjän kanssa kun viestiteltiin niin luettelin erikseen kaikki viat mitä nykyisessä kulkineessa on ja kysyin onko tässä mitä olin ostamassa samat viat.Myyjän mukaan ei ole. Perille päästyä autosta löytyi kaikki ne viat mitä olin luetellut.Ostin silti kun tiputti tonnin hinnasta :-)

                              Comment


                                Juuri tässä tuontia harkitsen, niin toi marren maijitsema autoDNA vaikuttaa hyvältä palvelulta. Muilla kuin marrella kokemuksia tuosta?

                                Comment


                                  Otin A7 AutoDNAn kun olin epävarma onko autossa Matrix LED ja muutenkin varman päälle ettei tule yllätyksiä. Automyyjältä sain pyytämällä VIN-tarrasta kuvan ja skannaukset huoltokirjan leimatuista sivuista. AutoDNA nyt ei tuonut hirveästi lisäarvoa VIN-tarran jälkeen mutta näkyyhän tuolta tuo "damage history".

                                  Liitteenä malliksi AutoDNA-raportin ensimmäiset sivut ja niiden jälkeen onkin pelkkää PR-koodi listausta.

                                  Comment


                                    Samassa tarkoituksessa minäkin osittain käytin raportteja, koska selkeesti jotkut myyjät eivät tienneet onko autossa esim. sportti diffi vai ei. Osa myös väitti että on, mutta ei ollut (GH2 rear axle differential: Rear axle differential Torque Vectoring).

                                    Comment


                                      http://www.nettiauto.com/audi/s6/11767996

                                      Piti vähän kaivella vanhoja keskusteluita tähän konevaurioiseen 4f S6:een (ZJR-897) liittyen, ollut siis soikeat/naarmuiset sylinterit jo v. 2014 tai aiemmin. Nyt käy jo vajailla, joten ei ole ainakaan ajolla korjaantunut.

                                      Alkuperäinen kirjoittaja Puuhapete Näytä viesti
                                      Eli olen autoa kolme kertaa koeajanut. Viimesellä kerralla auto pelas jo mun mielestä ongelmitta. Mitä nyt renkaat ja jarrut vuosien seisomisesta vähän varmaan olivat ottaneet itseensä.

                                      Alkuperäinen kirjoittaja vV8m5 Näytä viesti
                                      Tää lainaus on AVK-ketjusta. Ilmoitus kyllä jo poistunut AVK:n sivuilta, mutta tuota samaa lunastus-ässää myydään nyt autoliikkeen toimesta. Haiskahtaa...
                                      www.nettiauto.com/audi/s6/10283669

                                      Noh, seuraavaksi halvin EHJÄ V10 ässä (tosin sedan) maksaa vajaan 15te eikä ton sinisen korjaamiseen taida ihan pari tonnia riittää.
                                      Alkuperäinen kirjoittaja Puuhapete Näytä viesti
                                      Toihan on se Rinta-Joupin S6 joka muka kävi konerempassa, mutta palautui liikkeeseen, kun kone ei ollutkaan vissiin kunnossa. Myytiin jo monta vuotta sitten sieltä eteenpäin moottorivikaisena.
                                      Eikö sitä ole kukaan jaksanut siis kunnostaa. Pytyissä oli vikaa, kävi ainakin hoonauksessa ja piti tulla uudet männät. Ei lopulta tullutkaan ilmeisesti. Olin sitä ostamassa 4-5v sitten ja kävin vielä juttelemassa koneen avanneen korjaamon kavereiden kanssa. He ei sille mitään takuuta luvanneet, koska liike taisi vähän säästää rempassa. Myydessä eivät edes liikkeestä kertonut, että se oli ollut auki ennen kuin kysyin mitä sille oli tehty. Samanmoinen pieni nakuttava ääni siellä oli silloinkin aluksi, mutta tuon ns moottorirempan jälkeen siitä ei kuulunut mitään ihmeitä. Siksi olin sitä ostamassa. Ei tullut yhteisymmärrystä vaan hinnasta ja hyvä niin, koska se myytiin myöhemmin tosiaan konevikaisena eteenpäin.
                                      On siihen tullut paljon kilsoja mittariin lisää, että on se ajossa ollut, mutta olisko korjattu kuitenkin huonosti sitten myöhemmin. Tai sitten vain on ajettu vaan, kun se ääni ei ollut mikään ihan mahdoton. Ei tietoa siis mitä 5v aikana on tapahtunut sille.
                                      Viimeksi muokannut vV8m5; 20.11.2020, 11:59.

                                      Comment


                                        Tuo moottori ei korjaannu hoonaamalla, vaan se pitää putkittaa ja siihen ei tietääkseni Suomessa ole kukaan ryhtynyt. Moottori täytyy siis toimittaa Ruotsiin putkitettavaksi ja sen jälkeen se kyllä on jopa uutta parempi. On täällä jossain juttua tuollaisesta korjausoperaatiosta.

                                        Edit:

                                        On muuten hinta laskenut Ruotsissa jos kunnostetun (?) moottorin saa 5500 eur, kun kuusi vuotta sitten se oli vajaa 10 000 eur rahteineen.
                                        Viimeksi muokannut jannekk; 20.11.2020, 15:40.

                                        Comment


                                          Niin, tuo Rantajuoppo nyt oli kokeillut mennä siitä missä aita on matalin. Varmaan olivat vaan Forte-käsittelyn ja jonkun motorupin jälkeen sanoneet auton olevan kunnossa. Muistaako Puuhapete mitä tossa oli kilsoja v. 2014/15 kun sitä koeajoit? On sillä ainakin useampi kymmenen tkm ajettu väljällä koneella.
                                          Olisko tuo 5500e ehjän purkukoneen hinta.

                                          Comment


                                            Voi se olla kunnostetun koneenkin hinta, mutta tuskin putkitetun. Oppimiskäyrä nousee kun niitä enemmän tehdään, mutta liekö noitakaan niin paljon on ovella jonossa ollut putkitettavaksi, että ihan sarjatyönä niitä tekevät. Kovin pahasti ei vikaan mene jos pitää 10 harrasteyksikköä sukanvarressa siltä varalta, että joutuu moottoriremontin tekemään. Ja sama se on E60/E61 M5 kanssa myös, saman rahan saa jemmata jos ja kun joutuu alakerran remontoimaan. Noin niinkuin vertailukohtana saman kokoluokan toiseen baijerilaiseen kiireperheautoon.

                                            Comment


                                              Ja sama se on E60/E61 M5 kanssa myös, saman rahan saa jemmata jos ja kun joutuu alakerran remontoimaan.
                                              Saa yleensä niihinkin tehdä full rebuildin tai vaihtaa moottorin. Ja taitaa myös tuo epäluotettavassa maineessa olevan SMG-vaihteiston kunnostus kustantaa ainakin kahden ZF tiptronic-laatikon kunnostuksen verran, jos ei enemmän.


                                              Yksi kunnostettu BXA V10-kone löytyi nopealla haulla Ruotsista huokeaan n. 17000euron (!) hintaan.
                                              https://www.nordicmotorcenter.se/aud....html?choose=1

                                              Sanoisin tuossa S6:n myynti-ilmoituksessa olevan lauseen
                                              Ruotsista saa kunnostetun koneen 5500€
                                              olevan vaan myynninedistämistä jollekin toiselle onnettomalle.
                                              Viimeksi muokannut vV8m5; 22.1.2022, 00:43.

                                              Comment


                                                Kiertokangen laakerit on ne mitkä vaivasi/vaivaa (lähes) kaikkia Bemarin S-sarjan moottoreita eli M malleissa käytettyjä moottoreita. Helpompi remontti niiden vaihtaminen on kuin sylinterien putkitus ellei sitten ole kerennyt jo kulunut kk-laakeri pilata kampiakselia.

                                                En kyllä ite uskaltaisi ostaa mitään käytettyä M Bemaria mihin ei ole kk-laakerien vaihtoa tehty ja dokumentoitu siten, että näkee missä kunnossa ne oli kun vaihdettiin. Jos vaihdettu "liian myöhään" ja koneessa kiertänyt jo laakerimateriaalia, ei liene hyvä sekään.

                                                Comment


                                                  No tuossa nyt vaan verrattiin Audin v10:ä bemarin v10:in, jossa on kyllä kampuran laakereiden lisäks vähän kaikkea muutakin jännää remontinkorjuuta. Molemmat ehjänä ja toimiessaan varmaan ihan kivoja, mutta touhutonnin sijaan molemmissa tarvitaan ennemminkin touhukymppitonni tai kaksi. Käytettynä ovat jo edullisia, ja sen takia nuita kaltoinkohdeltuja yksilöitäkin näkyy enemmän.

                                                  Comment


                                                    Onko tästä ässästä kellään mitään tietoa?

                                                    https://www.nettiauto.com/audi/s3/11772681

                                                    Comment


                                                      Mistähän kautta tällainen harvinaisuus on apajalle kulkeutunut?
                                                      http://www.nettiauto.com/audi/rs2/11785743

                                                      Comment


                                                      • https://m.nettiauto.com/en/audi/sq5/11759803

                                                        sattuuko joku muistaa millä hintaa tää oli myynnissä tällä omistajalla aiemmin? Nyt on liikkeessä mutta hinta lappu 34te luokkaa.

                                                        Comment


                                                          33800e oli viimeisin pyynti yksityisellä myyjällä. Hinnan näkee kirjautuneena, kun hakee myydyt autot.

                                                          Comment


                                                            https://www.nettiauto.com/audi/s6/11806956

                                                            Aika kuluneet ilmastoinnin nappulat ja keskikonsolin takapenkin ilmastoinnin säätimet noin 120tkm ajetussa autossa. Levottomia omistajia, jos on pitänyt koko ajan räveltää lämpötilaa. Toki tuon ajan säätimet ja valitsimet on melko herkkiä kulumaan. Omasta sai vaihtaa ajovalojen säätimen, kun pitää joka kerta laittaa vääntimestä päälle eikä ole valomuistia tuon aikakauden Xenoneissa.

                                                            Comment


                                                            • Alkuperäinen kirjoittaja vV8m5 Näytä viesti
                                                              33800e oli viimeisin pyynti yksityisellä myyjällä. Hinnan näkee kirjautuneena, kun hakee myydyt autot.
                                                              Kiitos. Ja näinpäs se onkin että sieltä näkeepi sen.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X