Taitaa olla torseni soosina melko vikkelästi. Ei tulisi kyllä mieleenkää moinen.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nettiauto yms -thread
Collapse
X
-
Mihin autoon? Sopiiko vanteet ja renkaat päittäin? Monesti liikkeitä kiinnostaa vain, että on kahdet renkaat. Kunnosta ja koosta viis.Alkuperäinen kirjoittaja Uri22 Näytä viestiVaihtotarjous oli tuo 11900e.
Itse sain sovittua edelliseen Audiin vaihtaessa, että yhden talven ajetut kitkat siirtyy uuden aluvanteille ja vanhaan jäi peltivanteet ja huonot nastat.
Comment
-
Vieras
Tietämättä minkä hintaiseen olet vaihtamassa, sanoisin hyvityksen olevan hyvä, ottaen huomioon että yksityisenä myynti on hankalaa.Alkuperäinen kirjoittaja Uri22 Näytä viestiVaihtotarjous oli tuo 11900e.
Liikkeen on sitten hyvä myydä tuo eteenpäin, ei tarvitse tuotevastuista tai muista kuluttajasuojista välitää kun on kilsoja miehekkäästi mittarissa.
Comment
-
Nettiautosta on myyty syksyllä -04 A6 3.0tdiq 371tkm hintaan 13600e, -05 2,7tdiq 366tkm 14900e, -05 2.0tdi 293tkm 14000e. Halvempiakin löytyy...Alkuperäinen kirjoittaja Uri22 Näytä viestiMites tätä kannattas lähteä myymään? http://www.nettiauto.com/audi/a6/4549398
Onko hinta liian kallis, kun nuo kilsat on aika rajut? Kilsat pelottaa monia, se on selvä. Ei tuosta pakko eroon ole päästä, niin ei viitsi ihan 10te luopua.
Yksi autokauppa tarjosi vaihdossa 11900e. Tosin olen kysynyt vasta kahdesta paikasta.
14500e pyynti siis kuulostaa melkolailla kovalta, varsinkin kun on karvalakkiauto... 10 niin voisi harkita. 12te pyynnillä on ollut vastaava 420tkm ajettu myynnissä 2kk ajan ja ilmoitettu ei myydyksi. Ja tosiaan vanteille en laskisi mitään arvoa, ne kannattaa myydä erikseen ja tilalle jotkut 17".Viimeksi muokannut jjj84; 3.2.2012, 12:49.
Comment
-
No niin, ostakaas minulta pois tuo profiilin vokaalinelonen niin ostan konsonantin pois kuleksimasta. Lähtee tasan puolella tuon pyynnistä :)
Comment
-
Off topic:cia tai ei, itse en ostaisi + 400 tkm ajettua autoa mistään hinnasta, saatika sitten että maksaisin semmosesta yli 10 te.Alkuperäinen kirjoittaja jjj84 Näytä viesti10 niin voisi harkita. 12te pyynnillä on ollut vastaava 420tkm ajettu myynnissä 2kk ajan ja ilmoitettu ei myydyksi. Ja tosiaan vanteille en laskisi mitään arvoa, ne kannattaa myydä erikseen ja tilalle jotkut 17".
edit:No ehkä Fastback musse kesäautoksi vois olla ton vaihtoehdon toteuttava. ;-)
Comment
-
Perusteluja, kiitos.Alkuperäinen kirjoittaja haraldh Näytä viestiEnnemmin 400 tkm ajettu 2006:nen kuin 200 tkm ajettu -90 lukulainen.
Comment
-
Äsken tarjottiin 12te käteen, en ottanut. Ajellaan sitten tolla...Alkuperäinen kirjoittaja jjj84 Näytä viestiNettiautosta on myyty syksyllä -04 A6 3.0tdiq 371tkm hintaan 13600e, -05 2,7tdiq 366tkm 14900e, -05 2.0tdi 293tkm 14000e. Halvempiakin löytyy...
14500e pyynti siis kuulostaa melkolailla kovalta, varsinkin kun on karvalakkiauto... 10 niin voisi harkita. 12te pyynnillä on ollut vastaava 420tkm ajettu myynnissä 2kk ajan ja ilmoitettu ei myydyksi. Ja tosiaan vanteille en laskisi mitään arvoa, ne kannattaa myydä erikseen ja tilalle jotkut 17".
Comment
-
No siksi että uudempi auto on aina uudempi tekniikaltaan ja varusteluiltaan. Harva auto menee loppujen lopuksi rikki ajamisesta jos sitä vain huolletaan.Alkuperäinen kirjoittaja hoff4 Näytä viestiPerusteluja, kiitos.
Kyllä tuollainen esimerkin A6:nen jossa on jo konekin vaihdettu voisi olla ihan hieno peli. On ESP:tä, luistonestoa, jämäkkä kori todennäköisesti vielä. Ja ne harvat kuluvat osat voi vaihdattaa muutaman kerran hinnan erotuksella. Sitäpaitsi mikään ei takaa etteikö niitä pitäisi siihen 200 tkm ajettuun vaihtaa joka tapauksessa.
Olisi ainakin uudempi peli alla.
Comment
-
Toiset ei osta koskaan yli 200tkm ajettua autoa. Harvalla noista on kuitenkaan kokemusta paljon ajetusta. Oma toinen auto on myös +400tkm ajettu ja se on ollut todella luotettava käyttöauto.Alkuperäinen kirjoittaja tontsa Näytä viestiOff topic:cia tai ei, itse en ostaisi + 400 tkm ajettua autoa mistään hinnasta, saatika sitten että maksaisin semmosesta yli 10 te.
edit:No ehkä Fastback musse kesäautoksi vois olla ton vaihtoehdon toteuttava. ;-)
Comment
-
Tämmöisen oli joku tullannut joulukuussa 2011, Verotusarvo 1944,60€ ja verot 626,16€ ei pahat verot :D
http://www.nettiauto.com/audi/200/4547345
Comment
-
Ei missään nimessä ole pakko saada uutta autoa. Hintakin on vähän kokeilu. Tila-autoa tekisi mieli, kun kolmea lasta survoo talvivaatteissa takapenkille... Kesällä on taas helpompaa.Alkuperäinen kirjoittaja thompson Näytä viestiValtterina minä tarttuisin liikkeen vaihtotarjoukseen mikäli uusi auto on saatava. Muussa tapauksessa ajaisin kutosella toiset 400tkm.
Comment
-
Tulipa tästä mieleen 8 vuotta sitten sattunut tapaus. Menin ostamaan Tampereelta Ricen Oy:stä Volvo V40 T4:sta. Vaihdossa tarjosin omaa autoani ja sitä myyjä (parikymppinen kolli) kävi kokeilemassa ja aloitti melkoisen litanian auton "vioista" ja sai sillä todisteltua autolleni jo valmiiksi onnettoman vaihtohinnan. Totesin, että en sitten anna sitä vaihdossa vaan ostan Volvon käteisellä.Alkuperäinen kirjoittaja ee-2 Näytä viestiTästä koeajohommasta - tietyt p*skanhajuisissa hirsimökeissä kehä III varressa "auto"kauppaa pyörittävät setämiehet ovat ihan legenda tässä asiassa. Kymmenkunta vuotta sitten tuli nuoren kollin uhopäissään lyötyä koeajonkieltäjälle 3000€ käteen ja sanottua että pidä sä noita ku mä käyn ajamassa. Sain avaimet. Mä olen sitä mieltä että auto on PAKKO koeajaa jo ihan sen takia että tietää haluaako sen vai ei. Helppo päättää jos on ajanu, vaikea jos ei.
Pitihän vollea tietenkin varmuudeksi päästä kokeilemaan ennen ostoa, mutta sepä ei sitten millään onnistunutkaan, olisi pitänyt tehdä kauppakirja ennen koeajoa ja jos en olisi autoa halunnutkaan ostaa, minun olisi pitänyt maksaa 10% auton myyntihinnasta liikkeelle peruuntuneista kaupoista. Tuli siinä oltua puulla päähän lyötynä ja todettua, että eiköhän me sitten unohdeta koko asia...
Oli kyllä sen klopin ilme näkemisen arvoinen, kun parin päivän päästä kävin uudestaan siellä liikkeessä. Myyjä totes vaan: ostit sit tollasen, kun ajoin ikkunan eteen C70:sen. Minä siihen että joo, se annettiin sentään koeajoon, toisin kuin sun Volvos... Kaverista huomas harmituksen, menihän kuitenkin 25ke:n kaupat puihin omaa tyhmyyttään :)
Comment
-
Ihan mielenkiinnosta. Mitenkäs tämä quattro tykkää nuista renkaista mitä on listattu auton tietoihin?
http://www.nettiauto.com/audi/a4/4308181
Comment
-
Ei se heikkoa tykkää jos/kun vierintäkehä on tietyssä toleranssissa.
Itselläni ollut useita quattroja, joissa takana leveämmät renkaat leveämmällä vanteella kuin mitä edessä, ja koskaan ei ole mitään hajonnut.
Täytyy aina muistaa, että se nettilaskuri ei kerro sitten koko totuutta siitä oikeasta vierintäkehästä. Aika lailla on heittoja eri rengasmerkeillä, ja sillä, miten mikäkin rengas venyy tietyn levyiselle vanteelle.
Comment
-
Niin meinaatko, että vierintäkehä olisi sama nuissa, kun tuo ohut rengas on selvästi vielä leveämpikin (suhteessa vanteen leveyteen)? Mitään nettilaskureita en ole käyttänyt. Ihan "maalaisjärjellä" aloin vain miettimään, että paljonkohan lie jää eroa.
edit: niin no. korkeampi ja kapeampi rengashan toki venyy hiukan enemmän ja madaltuu samalla...
edit 2: kiitos haraldhille infosta. Nytpä tietää tuonkin, että ylläoleva 'mutuiluni' ei pidä paikkaansa.Viimeksi muokannut Jatama; 4.2.2012, 09:10.
Comment
-
Toinen on leveämpi joo, mutta profiilisuhteeltaankin matalempi (35% vs 30%). Eroa noissa ei paljon ole. miata.net laskurin osoitteen osaan jo ulkomuistista.
Sinänsä vanteen leveydellä ei ole yhtään mitään merkitystä. Renkaassa on kulutuspinnan kohdalla niin paljon teräsvöitä ettei se käytännössä veny yhtään suuntaan tai toiseen, ei vanteen leveyden eikä ilmanpaineen vaikutuksesta.Tire Size Comparison
Specification Sidewall Radius Diameter Circumference Revs/km Difference
235/35-19 82mm 324mm 647mm 2033mm 492 0.0%
275/30-19 82mm 324mm 648mm 2034mm 492 0.1%
Comment
-
Näillä spekseillä kannattaa jo vaihtaa toinen pari samaan kokoon kuin toinenkin, kyseessä siis allekirjoittaneen epähuomiossa ostama setti. Tuollainen 0.1% ei jännittäisi yhtään.Tire Size Comparison
Specification Sidewall Radius Diameter Circumference Revs/km Difference
225/40-18 90mm 319mm 637mm 2002mm 500 0.0%
235/40-18 94mm 323mm 645mm 2027mm 493 1.3%
Comment
-
Jatketaan vielä vähän OT-linjalla:
Ottamatta sen enempää kantaa tuohon erikokoiseen rengastukseen,
kuinka monen audin torsenin olette AIVAN VARMASTI kuulleet rikkoutuneen ?
Itse olen pelannut näiden audien kanssa vasta 9 vuotta, muita romuja ollut jo paljon pidempään.
Paikallisella huoltoasemallahan aina tiedetään, että nelivedosta tulee vain yksi lisämurhe, mutta en ole
edes yhteenkään rikkoutuneeseen torseniin tormännyt netissä.
Taitaa olla oikean neliveto-audin varmin ja paras osa tuo torsen.
Comment

Comment