Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Spareto.ee nettikauppa Virossa.

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Menee kokemukset samoista toimittajista niin paljon ristiin että riippuu varmasti kaiken eniten siitä, mikä taho sen viimeisen osan jakelureitistä on aliurakoimassa. Minulle esmes postnordin paketista edellisviikolla tuli tuo viesti johon vastasin antaen luvan jättää oven taakse. Tuli vielä kuittaus että kiitos, nyt voit sulkea tämän sivun. Silti se paketti oli viety suoraan johonkin kaupan takahuoneeseen, olin vieläpä kotona sinä päivänä eikä täällä käynyt kukaan edes yrittämässä.

Comment

• Eilen torstaina 17.10 Sparetolle tilaus sisään ja tänään Andrei laittoi viestiä etteivät pystykkään toimittamaan yhtä osista, kyseli lisätietoja ja meinasi ruveta selvittämään vaihtoehtoja. Saapa nähdä miten käy.

Comment

• Nyt saapui jo aika vauhdilla Spareton tilaus. Maanantai-iltana tilasin, keskiviikkona lähetetty ja tänään aamulla sai noutaa terminaalista (Postnord).

Kyllä tuo on meikäläisellä noussut nyt ykköspaikaksi tilata autoon tarvikeosia.

Comment

• Iso arvosana kyllä sparetolle täältäkin! Sunnuntaina illalla tilasin ja eilen torstaina tuli osat kotiin ja vielä tänne jortaaniaan(kuusamoon) asti.

Comment

• Onko porukka tilannut sparetolta akkuja, onnistuuko toimitus ongelmitta?

Comment

• Oon tilannu monta kertaa. Ihan samalla lailla on tullu kun kaikki muutkin.

Comment

• Juu ja kantavat akutkin kiltisti suoraan ovelle. Itse tilasin 105Ah Boschin AGM-akun.

Comment

• Spareton paketointikin on kohdallaan. Mikäli tilaat samassa tilauksessa kanuunankuulia ja posliininorsuja niin ainakin minulla joka kerta on sellaisessa tapauksessa ollut kaksi eri pakettia, ettei hajoa tuotteet kuljetuksessa ehdoin tahdoin. Paketointi on välillä jopa yliampuvaa, mutta parempi niin,

Comment

• Täytyy vaan kehua Spareton toimintaa. nettisivut toimii ja tykkään siitä että pystyy katsomaan samalla OEM-numerot, toimitus pk-seudulle parissa päivässä ja pystyy itse hakemaan postnordilta jos kiire.
                    Nyt kun on neljä romua iältään 19-25v. olen keskittänyt varaosahaun sinne, maksoivat vielä paypalin kautta hyvityksen ennen joulua, arvostamme asiakkuuttanne saatetekstillä.

Comment

• + että talouden toinen auto on Chrysler ja Sparetolta löytyy myös kaikki original osat kunhan vaan kaivelee Moparin osanumerot. Todella hyvää palvelua! Niin valitettavaa kuin onkin tämä kotimaan bisnes hinnoittelun ja saatavuuden kanssa...

Comment

• Spareton toimitusajat ja oikean osan saamisen varmuus on huippua. Toinen hyväksi havaitsemani on Alvadi josta ei myöskään moitteita. Kolmas mistä olen tilannut on Autodoc, tavara kohtuuhintaista, toimitus hidasta ja mainontaa liikaa.

Comment

• Onko kokemuksia kuinka tarkkaan Spareton ETA pitää paikkansa? Tilasin puuhapaketin eilen maanantaina virastoaikojen jälkeen ja seuraavalle maanantaille oli arvioitu toimitus Helsinkiin. Normi DPDn kyydillä otin, sillä expressistä olisi pitänyt maksaa 40e enemmän.

Emäntä viikonlopun reissussa, joten oli tarkoitus pitää harrastepainotteinen viikonloppu, mutta jos puuhapaketti ei saavu, taitaa mennä kaljanjuontiin...

Comment

• Minä tilasin keskiviikkona, torstaina paketti oli lähetetty vaikka ostin osia joilla piti olla 28 päivän toimitusaika. Lauantaina se oli jo Jyväskylässä. Tein sunnuntaina Postnordille ilmoituksen että sen voi toimittaa maanantaina, mutta jostain syystä se tulee vasta tänään vaikka valitsin toimituspäivistä maanantain.
                            Viimeksi muokannut okkim; 28.1.2020, 11:17. Perustelu: Lisäystä.

Comment

• ^^ itselleni vastaten: Paketti kuitattiin lähteneeksi keskiviikkona klo 17 ja torstaina klo 18 oli paketti hyppysissä joten nopeeta toimintaa oli. Paketointi viimisen päälle ja kaikki tuli mitä pitikin ?

Comment

Sparetosta olen tilannut Audiin parin vuoden ajan osat yleisimmistä erikoisimpiin. Alkuun olin erittäin epäluuloinen tähän eestiläiseen kompartmenttiin. Mutta siinä vaiheessa, kun oman erehdykseni vuoksi kotiini toimitettu väärä varaosa haettiin kotioveltani maakunnasta - ilman maksua - lähetin toimesta, ja rahat palautettiin tililleni parissa vuorokaudessa, aloin uskomaan että kerrankin joillain homma toimii! Jäljestäpäin tuli vielä kiitokset erinomaisesta asiakkuudesta. Tällä kertaa se ei ollut diibadaabaa. Näin tämän pitäisikin toimia aina! Suosittelen Sparetoa!

EDIT: Hakkaa mennen tullen autodocit, autoteilet, Alvadit yms. Toimitusaika näillä on useita vuorokausia. Sparetolta saan DHL:n jätkän pihaan kolmessa päivässä. Homma menee aina näin: Ensimmäinen päivä on tilauspäivä, toinen käsittelypäivä, ja kolmas osan asennuspäivä.

Comment

• Joo saahan sieltä osat muutamassa päivässä jos maksaa 40e pikarahdista, tai jos asuu vihervasemmiston suosimalla alueella eli pääkaupunkiseudulla. Nyt keskiviikkona tilasin pyöränlaakerin ja navan sparetolta ja sivuilla DHL economy-rahdilla (13e) luvattiin toimituspäiväksi tiistai 6.10, nyt tuli DHL:ltä tekstiviesti että arvioitu toimituspäivä perjantai 9.10, joten toimitusaika yli viikon.
                                  ​​​​Toteutunut toimitusaika ei toivottavasti ainakaan mene tuon yli.
                                  Autodocilta tilatessa tiedostaa toimitusajan olevan maksimissaan sen 2vkoa ja tuo on pitänyt, esim. tänään tuli 22.9 tilatut osat. Hinnalla ei Spareto ainakaan pysty kilpailemaan autodocin kanssa, ja näyttäis toimitusajatkin olevan tänne sisäsuomeen samoissa rajoissa, lisäksi nyt kun tottunut käyttämään autodocin sovellusta niin onhan noi spareton sivut aika kankeat eikä kaikkia osia aina edes löydy.
                                  Tähän mennessä 10/10 onnistunutta tilausta autodocilta, sparetolta 3/3 (oikeat osat tullut mutta toimitusaika venynyt) ja tällä kokemuksella autodoc > Spareto. Mielipiteeseen vaikuttanee se että spareton tilauksissa toimitusaika on venynyt aina päivillä-viikolla ja lähtökohtaisesti syy tilata sieltä on ollut luvatut nopeat toimitukset. Suurin syy toimitusaikoihin lienee tosin DHL:llä, ja osasyy sparetolla kun lupailee nopeaa toimitusta.
                                  Viimeksi muokannut vV8m5; 3.10.2020, 21:41.

Comment

• Ikinä ole tilannutkaan millään muulla kuin perusrahdilla. Aika usein tilaus tulee tehtyä viikonloppuna ja tavarat käsissä Pirkanmaalla yleensä ke-to, välillä pe. Pidempään toimitusaikaan en muista törmänneenki koskaan.
                                    DPD kuskaa alusta loppuun, tosin itsellä helpottaa se, että otan toimitusosoitteeksi työmaan, sillä siellä aina joku kuittaamassa tavarat vastaanotetuksi, niin ei tarttee venttailla itse, että koska olisi sopiva hetki.

AutoDocilla taas pari kertaa koitin, tilauksen teosta postitukseen kesti aina vähintään pari arkipäivää ja tästä syystä toimitusajat venyi pidemmäksi kuin Sparetolla. Eikä muutenkaan ole tarvetta vaihtaa autodociin kun ei kiinnosta jännitys, että mitä Sparkia seuraavalla kerralla tilauksesta löytyisi.

Comment

• Turha syyttää Sparetoa jos DHL kusee. Spareton asiakaspalvelu on ihan toista luokkaa kuin Autodocin. Ja mitä nyt muutamia osia kiusallani vertailin kaverin kanssa, niin Spareto oli niissä halvempi. Ja vaikka olisi vähän kalliimpikin, ostan mieluummin sieltä kuin taistelen Autodocin kanssa ja saan random-osia.

Comment

• Sama toimituspäivä (6.10) siellä tilausvaiheessa luvattiin molemmille DHL Economylle ja DPD:lle, valitsin tällä kertaa himpun halvemman eli DHL:n. Tilaushistoriaa tutkin ja olin näköjään aiemmin käyttänyt DPD:tä pari kertaa ja kerran DHL:llää, molemmilla toteutunut toimitusaika viikko tai vähän päälle, eli yhtä pitkä toimitusaika kuin kahdella edellisellä autodoc-tilauksella. Spareton osavalikoima on pikkusen köyhempi (esim. ei kaikkia jarrulevyvaihtoehtoja eikä suuttimia ym.) ja Autodocilta on kyllä tullut aina se mitä on tilannutkin, että itselle kyllä ihan se ja sama kummasta tilaa jatkossa kun ei ne osat kuitenkaan muutamassa päivässä ole perillä.
                                        Eli harmitusta aiheuttaa luvattu nopea toimitus, joka ei ole kertaakaan toteutunut, kun taas autodoc on alittanut sen oletetun 2vkon toimitusajan eikä ainakaan mun tilauksissa ole möhlinyt mitään ja kaikki osat olleet laatukamaa n. 5-10% halvemmalla kuin mistään muualta.
                                        Viimeksi muokannut vV8m5; 3.10.2020, 22:03. Perustelu: Lisäys loppuun

Comment

• Sparetolta saa aika paljon osia mitä ei ole kauppaan listattu. Sähköpostilla kysymällä löytyy erikoisempiakin juttuja.

Comment

• Ja oikeastaan aina hinta niissä on järkevä!

ps. Aeromotors on nyt ollut tosi edullinen ;)

Comment

• Minä oon kans edelliset ~10 ostosta tehny Aeromotors, ei mitään huonoa sanottavaa. Jokaisessa vertaillen on se ollut edullisin akselilla ebay/spareto/autodoc. Siltikin jos nopeutta ja tarkkuuta tarvii niin valitsen jatkossakin spareto.

Ja vertailu näiden välillä kannattaa, jotkut osat on hinnoiteltu erikoisesti. Esim. Q7 vasemman OEM umpion sai Aeromotors 190e kun muualla niiden hinnat lähti >300e. Toista ei sieltä saanut ollenkaan, mutta puolestaan Spareto myi sen 220e (30pv odotuksella).

Comment

• En tiedä priorisoiko DHL yrityksiin toimitukset korkeammalle kuin yksityisille toimitukset. Töissä käytämme pääasiassa DHL:ää Euroopan, Lähi-Idän ja Aasian toimituksiin, ja toimitusajoissa ei ole juuri ollut heittoa siihen mitä on luvattu. Korona sotki keväällä jonkin verran toimituksia kun aika moni DHL:n terminaali oli hetken kiinni.

Comment

• Kyllä priorisoi. Ainakin tässä meidän kylällä yksityispuolen paketit jakaa Enset.

Oli huonoja kokemuksia Ensetin kanssa, niin otin Spareton tilauksen vähän kalliimmalla DHL Expressillä ajatellen että DHL oikeasti hoitaa jakelun. Pakettia ei kuulunut ja pienen selvittelyn jälkeen kävi ilmi että jakelu oli ulkoistettu Ensetille ja lopputulos aivan sama kun edellisilläkin kerroilla, että hain paketin loppupeleissä itse Pirkkalan terminaalista.

Comment

• Enset jakelee myös DHL:n yrityspuolen paketteja, ainakin Pirkkalassa.

Comment

• Perutaampa pahoja puheita, paketti toimitettu tänään joten 3 arkipäivää oli toimitusaika tässä tapauksessa, ja DHL/ yksityinen kuljetusfirma toi pihaan asti. Edellisiin tilauksiin nähden parannusta 4-7 arkipäivää, uskaltanee siis jatkossakin ottaa ns. kiireosia Sparetolta.

Comment

• Tilasin Sparetolta isomman kasan tavaraa Maanantaina. Joukossa oli osia, joiden toimitusajaksi oli ilmoitettu 28 päivää.

Iloisena yllätyksenä paketti, kaikkien tilattujen osien kanssa ilmaantui kotiovelle jo Torstaina.

Comment

• Itselle on myös tullut aina osat reilusti nopeammin kuin tuo 28 päivää jos sellaisia olen tilannut. RS4 takajarrulevyt tuli hieman hitaammin (silti alle kuukaudessa) mutta saattoi johtua myös saatavuudesta.

Comment

• Sparetolle taas plussaa, kun hätäpäissäni tilasin tukivarret turhaan, koska hyllystä löytyi jo entuudestaan vastaavat. Samana päivänä palautusilmoituksesta oli tullut tilaus osien noudolle. Postnord haki osat seuraavana päivänä, ja rahat palautettiin ilman vähennyksiä.

Comment

• Nyt ekan kerran Sparetolta tuli eri merkkiset osat kuin tilattu. Febin sijaan tuli Moogin puslat. Noh, laadullinen ero noiden välillä lienee olematon tai ei ainakaan huonompi.

Comment

Working...
                                                              X