Okei. Itse olen nyt kaksi kertaa lähestynyt sähköpostilla ja kerran soittanut. Sähköpostiin ei olla reagoitu, vaikka normaalisti vastailevat nopeasti ja puhelimitse kiireessä sanoi tarkistavansa asian, kun eilen soitin. Noh, ensimmäinen ja viimeinen tilaus tohon putkaan. 0/5.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Spareto.ee nettikauppa Virossa.
Collapse
X
-
Se 29 päivää taitaa olla sellainen geneerinen joka näkyy aina jos tavaraa ei ole heti tai lähipäivinä lähetysvalmiina. Ne tavarat jotka ovat heti varastossa, tulevat yleensä 2-3 arkipäivässä.
Jos haluat sen 29 päivän toimitusajalla olevan jättää tilaukseen niin toimittavat sitten kun saavat mutta se ei välttämättä ole 29 päivää. Aika pian sieltä tosin tulee sähköpostia perään jossa tarjotaan jotain eri merkin tuotetta jos sitä on heti saatavana.
Comment
-
Pitää vielä toistamiseen mainita, huonot/hyvät uutiset. Tilasin jarrujen osia ja unohtivat pakata mukaan liukutapit (10e/kpl). Yöllä sitten laitoin postia info@ että osia puuttuu ja kerroin etten tarvi niitä enää kun kasasin vanhoilla, aamulla tuli vastaus että palautetaan rahat, vastasin tilinumerolla ja seuraavana pv näky rahat tilillä.
Comment
-
Itse tilasin taas muutamalla satasella jarruosaa ja kaikkea mahollista . Tuli väärät etujarrupalat tilattua epähuomiossa ja mainitsin asiasta, että omavika ja ilmoitin oikeat. Kuriiri toi uudet palat ja vei väärät mukanaan ilman lisäkustannuksia.. Ei voi kun kehua jälleen. Nyt tajusin vasta, että siellä päässä osataan suomea niin soittamalla tilaillu osia ja varmistanut oikeat numerot niin ei tarvitse odotella s.posteja. Hölmönä vaan huonolla englannilla aikaisemmin tehnyt kaikki tilaukset :D noh.. käyhän se niinkin.
Comment
-
Kävikö niinkuin minulla kerran virolaisen kanssa rupatellessa? Aloitin sönkkäämään englantia, virolainen vastasi suomeksi, minä en hoksannut vaan jatkoin englannilla ja vasta kun virolainen vastasi itsekin englanniksi, vaihdoin suomen kieleen. Asia tuli toki hoidettua :)
Toimitukset sieltä kyllä sujuu 10/10. Tiistaiaamupäivällä kliksuttelin tilauksen ja nyt näkyy seurannassa että on tänään jaossa. Kenties sattumalta DPD kuriiri ajaa vielä lenkkinsä niin että on täällä yleensä aamulla jo ennen yhdeksää niin ei voi mitenkään valittaa. Tuostakin saisi vielä puolet pois jos maksaisi ~15€ lisää nopeammasta toimituksesta.
Comment
-
Minun tilausten saapumiset kestää aina sen 3-5vrk nytkin ärsyttää, kun joutuu ma/ti odottamaan vaikka tilasin jo tiistaina ja piti lähteä matkaan keskiviikkona. Mitään vaan eiole kuulunut että liikkuisi jo. Noh.. senverran annettava siimaa. Lupaushan taitaa ollakkin, että lähetys 1-3vrk sisällä.. saapuminen sitten +2pv tai enempi
Comment
-
Hmm, hiukan hankalaksi tehty "ajaa" nuo nettisivut. Jos haen rekisterinumerolla jarrulevyjä A6 C5 malliin niin tarjoaa 60 erilaista mallia. Hakua ei pysty rajaamaan esim.pelkästään etujarrulevyihin eikä sorttaamaan hinnan mukaan halvimmasta kalleimpaan. Mikä virka tuolla rekisterinumerohaulla on jos se ei edes tiedä mikä on vakiolevyn halkaisija ?
Juu, saahan sen selville kun käy ensin mittaamassa tai toiselta nettisivulta hakee sen tiedon.Työlästä kuitenkin. Sama homma tulee vastaan seuraavaksi palojen kanssa, 72 vaihtoehtoa ja sivu ei erittele onko kyseessä etu vai takapalat. Onko toi oikeesti noin kökkö vai enkö vain osaa käyttää sitä ?
esimerkiksi tuo toinen virolainen firma osaa jo heti haussa sortata ne halvimmasta kalliimpaan sekä hakutulos kertoo onko kyseessä etujarrlevy vai takajarrulevy :
http://iparts.fi/parts/audi/m1891/t8316/s10132
Comment
-
Juu, saa ne alkup. osanumerot kyllä selville muualta esim täältä :
http://audi.7zap.com/en/rdw/audi+a6+.../615-615060/#7
mutta ajatuksena se että ensin pitää käyttää toista nettisivua jotta helpottaa hakemista toisesta verkkokaupasta ihan perusasioissa ei oikein kuullosta järkevältä. Kyllä sen nyt edes olettaisi olevan eroteltu onko kyseessä etu- vai takajarrulevy ?
Noh, asiakas äänestää lompakollaan. Jos samat tuotteet saa muualta suunnilleen samoilla hinnoilla ja toimitusajoilla mutta hakukone on tehty järkevämmäksi niin ehkä kuitenkin sit sinne. Toki on niin et itsellä ei kokemusta tuosta ipartsista ei ole mutta kokeillaan...
Comment
-
Itse käytän aika usein autopartsmarketin sivuja löytääkseni oikean tarvike osan. Sitten vielä kenties varmistus valmistajan omilta sivuilta ja tilaus sparetosta. Toki pohjana oikea alkuperäis varaosanumero.
Comment
-
Kutosesta hajosi dampperi. Laitoin tiistai-iltana kuuden aikoihin Sparetosta romut tilaukseen DHL Expressillä, että ehtii hyvin perjantaiksi. No, lopputuloksena oli se, että keskiviikkona tilaus ei edennyt yhtään ja loppujen lopuksi paketti lähti torstaina matkaan ja olisi ollut maanantaina perillä. Normirahdilla tiistaina. Sain sentään rahat takaisin pikarahdista.
Comment
-
Mä oon kaikki tilaukset Sparetolle tehny viikonloppuna ja yleensä ne on Ouluun asti kerenny torstaiksi, ihan aina viimeistään perjantaiksi. Toivottavasti en jinxaa itseäni ja myös tämä tuorein tulee samalla aikataululla, tarvin nimittäin muutamaa osaa ens viikonlopuksi enkä viitsisi Motonetin kautta lähteä kesälomareissulle :)
Muokkaus: ja osat saapuikin torstai-aamuna.
Comment
-
Melko tyypillinen tuo neljän päivän toimitusaika Sparetolta nykyisin, sekä pikana, että normi rahdilla. Kaksi päivää menee käsittelyyn, yön aikana paketti suomeen, ja sitten PostNord kuskailee 2-3 päivää pakettia edestakaisin. Jos paketin aikoo saada PostNordilla perille asti, vaatii se vähintään kaksi kertaa puolen tunnin jonotuksen asiakaspalveluun.
Comment
-
Tilasin Tänään kuskinpuoleiseen etuvaloumpion, mikä suomesta olisi maksanut 1500€, tuolta
nyt 655€....
Nyt jännittää tuleeko oikea tilaus.
Näköjään Vm.2000 TT ei ole paljon Xenoneilla olemassa, Suomessa....
Mutta katsotaan miten käy
Nim.merk.
Onko naapuri kotona, vai valot unohtunut päälle
Comment
-
4-5 tilausta on itse tullut Sparetolta tehtyä ja ilman isompia ongelmia mennyt. Viimeisessä tilauksessa työkaverin Corollan suuttimien prikat tjsp. tulivat väärän kokoiset ja jopa väärää materiaalia, mutta hyvittivät tuotteen ilman isompia mutinoita. Kerran jopa soittivat ennen tilauksen lähettämistä että haluanko oikeasti 2 paria jarrupaloja eteen (4 renkaaseen), mitä en siis todellakaan halunnut vaan tuli vahingossa tilattua tuplana.
Vaihtoehtojahan tuolla on lähes joka osalle aika kivasti ja isolla hintahaarukalla. Yleensä valitsen sen hieman tunnetumman merkin (Febi, Mann, Lemförder yms.) ja ainakin tähän saakka kaikki osat olleet ihan kuranttia tavaraa. Hinnat tosiaan sen ~30% edullisemmat kuin kotimaisessa kivijalkakaupassa myytävät halppismerkit. Toki kyllähän jotain saa joskus paikallisesti välillä jopa edullisemmin.
Comment
-
Kolmas tilaus Sparetolle läks maanantaina matkaan, ja osat pitäs olla perillä tänään. Ainakin seurannan mukaan on saapunut jo kaupunkiin ja on jo kuriirin kyydissä.
Ekalla kerralla tilasin ite väärän osan, ja olisivat sen vaihtaneet kokonaan toiseen osaan jos vain olisin itse saanut aikaiseksi sen lähettää takaisin.
Edelliskerralla tilasin jarrut ja nyt maffin + muuta tilpehööriä. Jos tarjoaa useampia vaihtoehtoja rekisterinumerohaulla, niin olen heille pistänyt auton VIN-numeron ja selvittävät sillä oikean vaihtoehdon.
Uusimmassa tilauksessa DHL:n Express -kuljetus oli vajaan euron halvempi kuin "tavallinen" vaihtoehto.
Loistavaa palvelua ollut kaikin puolin, tiedusteluihin vastataan aikajänteellä tunti-pari päivää. Hinnatkin ovat erittäin kilpailukykyiset ja toimitus nopea.
EDIT: Hätäsesti paketti liikkuu DHL:n kyydissä, kun ~vuorokaudessa paketti on liikkunut välin Tallinna - Gdansk - Leipzig - Helsinki - Tampere -Oulu.Viimeksi muokannut mstr; 27.9.2018, 09:59.
Comment
-
Itselle saapui keskiviikkona jälleen tilaus Sparetolta... Tein tilauksen perjantaina ja tiistaina "oli yritetty toimittaa". Paikallinen DPD kun ei enää nykyisin välitä paljoa soitella (olisi saanut jättää paketin autokatokseen) vaan olettavat ihmisten olevan kotona arkipäivänä klo 10.00.
Hinnat on todella kilpailukykyiset ja jos jotain ei nettikaupasta löydä, niin yhteydenotolla sekin järjestyy useimmiten.
Edellisessä tilauksessa oli jotain häikkää A3:en puslien kanssa, mutta nekin sain palauttaa vaikka kaikki numerot oikeaan osaan viittasikin. Kerran tuli työkaverille samassa lähetyksessä tavaraa ja siinä tuli sitten Tojotan suuttimien tiivisterenkaat väärin, mutta ne hyvitettiin saman tien eikä tarvinut edes takaisin lähettää (koska ~4e setti).
Ehkä jatkossa itsekkin voisi vaihtaa tuohon DHL:ään niin alkaisi toimituskin onnistumaan paremmin. Muuten en voi kuin suositella kyseistä puljua.
Comment
-
DHL:n Express -palvelun hinta perustuu tilattujen tavaroiden määrään / painoon. Esim. maffi + ilmansuodatin + raitisilmasuodatin -paketin toimitus ~17€, kun taas 15l Febin vaihteistoöljyä ja öljynjäähdyttimen toimitus maksaisi ~56€. :)
DPD:n vakiotoimitushinta Suomeen 18€, eli riippuu tosiaan tavarasta tuleeko halvemmaksi vai kalliimmaksi.
EDIT: Tilasin lopulta pelkän jäähdyttimen. Olikohan toimitus 14€ DHL Expressillä (vrt. DPD 18€). DHL:n kuljetukseen voi vaihtaa vieläpä osoitteen netissä ainakin siihen pisteeseen asti, että kusti ottaa paketin kyytiin.Viimeksi muokannut mstr; 28.9.2018, 14:27.
Comment

Comment