Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tupakoinnin lopettaminen

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• audiq
    vastasi
    Kerralla se täytyy lopettaa :)

Jokainen tietysti tavallaan, mutta tuossa muutaman pöllin vetämisessä pitää riippuvuuden yllä. Samoin purkan kanssa kannattaa olla varovainen ja käyttää vain ihan pahimmassa hädässä. Vieroitusoireet kuuluvat pelin henkeen ja niistä kannattaa myös koittaa nauttia. Ne kertovat kuitenkin siitä, että irtautumista on tapahtumassa. Jos jatkuvasti savuttelee sen verran, ettei vieroitusoireita tule, niin se on vain itsensä kiusaamista ja riippuvuudesta kiinni pitämistä.

Voisi myös ajatella sen sillä tavalla, että ole alkuun kaksi viikkoa polttamatta. 14 päivää seisoo vaikka päällään. Jos sen jälkeen tekee mieli tupakkaa selvinpäin, niin anna mennä, jos se savuinen elämä vielä houkuttelee :)

Vieroitusoireista on hyvä tiedostaa, että pahin tupakkahimo ei kerrallaan kestä kuin muutamia minuutteja. Se on ohi kiitävä hetki. Jos himo jää kiertämään kehää, niin ottaa puolikkaan 2mg purkan ja mussuttaa sitä hyvin harkiten. Vieroitusoireita ei kannata ruokkia hiljaiseksi nikotiinilla muuta kuin juuri sen verran kuin on välttämätöntä ja vain äärimmäisessä hädässä. Se juuri ja juuri hiljaiseksi ruokkiminen vie käytännössä himot pois kuitenkin ihan yhtä tehokkaasti kuin holtittomampikin purkan mussutus. Sitä ei vain ylikyllästä itseään nikotiinilla silloin ja irrottautuminen käy nopeammin, kun ei riippuvuutta ruokita turhaan.

Onnittelut hyvästä päätöksestä ja hyvää fiilistä savuttomalle tielle!

PS. Ota sen iltatupakan tilalle puolikkaasta purkasta muutama mussutus :)

Leave a comment:

• Jusaberg
    vastasi
    Kerralla se täytyy lopettaa :)
    Itse käryyttelin vajaan parikytä vuotta ja välissä olin muutaman kerran onnistunut pitäämään vuodenkin pausseja.
    Nyt viimeisin lopetus tapahtui tosiaan kerrasta, mutta sitäkin päätöstä piti hautoa ehkä vuoden päivät, koska noin vain se ei onnistu, vaan lopettaminen vaatii oikean hetken. Itselle osui vahva lopettamisen halu siihen kohtaan, kun aloitin isyysvapaat viime vuoden maaliskuussa. Pari viikkoa meni korvaavana tuotteena salmiakkia melko paljon, mutta kuukauden paikkeilla tupakointi oli pelkkä muisto vain. Loma ja stressitön elämä yhdessä edesauttoivat tavoitteen saavuttamista. Toivottavasti pääset tavoitteeseesi!

Leave a comment:

• AaaVee
    aloitti aiheen Tupakoinnin lopettaminen

Tupakoinnin lopettaminen

Avataampa tälle nyt oma ketjunsa, kun tämä asia nousi puheenaiheeksi tuossa aiemmin. Tänne kaikki vinkit, avautumiset, omat kokemukset yms...

No nyt se sitten alkoi epävirallisesti yritys kohti savutonta elämää. Oma taktiikkani on kai tupakoinnin raju vähentäminen, ts. tupakalla käyminen on sallittua koko ajan. Äsken kaupassa käytyäni tuli sitten ostettua, nikotiinipurkkaa ja tabletteja 4mg ja 2mg. Mukaan tarttui myös, salmiakkia, fishermans pastilleja ja tikkareita. Edellinen ja tämä viikko meni analysoidessa omaa tupakointia ja tottumuksia, kuten missä tilanteissa tulee poltettua ja kuinka paljon. Tupakointia Minulla takana reilu 12 vuotta noin suunnilleen. Alaikäisenä noin 14-15 vuotiaana sen kai aloitin? Tupakkaa ennen tätä päivää on mennyt aika tarkkaan 16kpl päivässä, joka tekee rahassa[COLOR=Red] n.4,32€[/COLOR]/ päivä. Tänään olen polttanut 2,5 tupakkaa koko päivässä. Eikä nyt edes tee mieli polttaa. Sähkötupakan olen myös itselleni sallinut, mutta en ole sitä juuri käyttänyt.

Joku varmaan kohta sanoo että kerralla se täytyy lopettaa, mutta se pelottaa ajatuksena niin paljon, nyt ei ole minkäänlaista riippuvuusoiretta havaittavissa tällä omalla menetelmällä. Tulen tänään varmaan vielä käymään tupakalla joskus myöhään illalla. Huomenna sitten yritetääv vaikka yhtä tupakkaa vähemmällä tulla toimeen
Working...
X