Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitä turasit tänään tallissa?
Collapse
X
-
A6 C5 moottorin tukikumien vaihto. Toinen oli murtunut alaosastaan. Ihmekös tuo kun täristi ajossa.
A2 oli taas kolmas yritys saada termostaattikotelo vaihdettua. Alkuperäinen ei kestäny kuin 24v. Aivan persepaikka tollasella nostimella minkä alla et mahdu seisomaan. Koneen takana menee termostaattikotelolta vesipumpulle putki jonka sokkaa ei saa paikalleen jos et irrota sitä putkea. Ja putken kun irrottaa niin tiiviste jää luonnollisesti vuotamaan. Pari kertaa kun pudottaa jäähdytysnesteet itsensä päälle ni loppu motivaatio tältä päivältä.Huomenna uus yritys.
Comment
-
Homma jolla on aina hiukan hiuksia nostattava klangi harrastajien keskuudessa eli lämppärin kennon vaihto vääränmerkkiseen talviautoon. Meni lopulta ihan kohtuudella mutta siinä jälleen kerran ruuvatessa insinöörinä pohdin että jos autotehtaat olisivat asettaneet edes jonkinlaisen tavoitteen että kenno pitäisi voida vaihtaa helposti niin se kyllä yleensä olisi ollut tehtävissä ilman että auto olisi ollut yhtään sen kalliimpi valmistaa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Coupevesqu Näytä viestiA6 C5 moottorin tukikumien vaihto. Toinen oli murtunut alaosastaan. Ihmekös tuo kun täristi ajossa.
A2 oli taas kolmas yritys saada termostaattikotelo vaihdettua. Alkuperäinen ei kestäny kuin 24v. Aivan persepaikka tollasella nostimella minkä alla et mahdu seisomaan. Koneen takana menee termostaattikotelolta vesipumpulle putki jonka sokkaa ei saa paikalleen jos et irrota sitä putkea. Ja putken kun irrottaa niin tiiviste jää luonnollisesti vuotamaan. Pari kertaa kun pudottaa jäähdytysnesteet itsensä päälle ni loppu motivaatio tältä päivältä.Huomenna uus yritys.
Comment
-
Tuli se A2 vihdoin takasin ajokuntoon kun vaihtoi sen vesipumpulle menevän putken tiivisteen uuteen. Ne automaattiset letkuklemmarit oli pikkasen työläitä aukoa ja laittaa paikalleen kun ei oikein mikään työkalu tuntunut mahtuvan. Tässä kävi niin kuten monessa muussakin rempassa yleensä käy eli riittävän monta kertaa kun purkaa ja kasaa niin lopulta sitä ihmettelee mikä siinä muka niin vaikeaa alussa oli :-)
Ilmaus meni jotenkin sillain et paisari täyteen, lämmitys puhaltaan kuumaa ja kierroksia koneeseen 3000rpm korkki auki. Paisuntasäiliöstä mittasin et 89 astetta näytti lämpötila erillisellä mittarilla.Puhalti silti kylmää. Korkki kiinni ja 3000rpm kierroksia koneeseen. 5min huudatusta ja alko puhaltaa lämmintä. Tyhjäkäynnille pudotus ja vielä 10min käyttöä et varmasti puhaltaa kuumaa tyhjäkäynnillä.
Talvirenkaat ruuvasin vielä alle ja ei muutako kovaa ajoa seuraavaan vikaan asti.
Comment
Comment