Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitä turasit tänään tallissa?
Collapse
X
-
A6 C5 moottorin tukikumien vaihto. Toinen oli murtunut alaosastaan. Ihmekös tuo kun täristi ajossa.
A2 oli taas kolmas yritys saada termostaattikotelo vaihdettua. Alkuperäinen ei kestäny kuin 24v. Aivan persepaikka tollasella nostimella minkä alla et mahdu seisomaan. Koneen takana menee termostaattikotelolta vesipumpulle putki jonka sokkaa ei saa paikalleen jos et irrota sitä putkea. Ja putken kun irrottaa niin tiiviste jää luonnollisesti vuotamaan. Pari kertaa kun pudottaa jäähdytysnesteet itsensä päälle ni loppu motivaatio tältä päivältä.Huomenna uus yritys.
Comment
-
Homma jolla on aina hiukan hiuksia nostattava klangi harrastajien keskuudessa eli lämppärin kennon vaihto vääränmerkkiseen talviautoon. Meni lopulta ihan kohtuudella mutta siinä jälleen kerran ruuvatessa insinöörinä pohdin että jos autotehtaat olisivat asettaneet edes jonkinlaisen tavoitteen että kenno pitäisi voida vaihtaa helposti niin se kyllä yleensä olisi ollut tehtävissä ilman että auto olisi ollut yhtään sen kalliimpi valmistaa.
Comment
-
Muistuu parin viikon takainen samainen operaatio mieleen omassakin fsi-A2:ssa. Muista ilmata jäähdytysjärjestelmä alipainehärvelillä, saattaa muuten jäädä aikamoinen ilmalukko.Alkuperäinen kirjoittaja Coupevesqu Näytä viestiA6 C5 moottorin tukikumien vaihto. Toinen oli murtunut alaosastaan. Ihmekös tuo kun täristi ajossa.
A2 oli taas kolmas yritys saada termostaattikotelo vaihdettua. Alkuperäinen ei kestäny kuin 24v. Aivan persepaikka tollasella nostimella minkä alla et mahdu seisomaan. Koneen takana menee termostaattikotelolta vesipumpulle putki jonka sokkaa ei saa paikalleen jos et irrota sitä putkea. Ja putken kun irrottaa niin tiiviste jää luonnollisesti vuotamaan. Pari kertaa kun pudottaa jäähdytysnesteet itsensä päälle ni loppu motivaatio tältä päivältä.Huomenna uus yritys.
Comment
-
Tuli se A2 vihdoin takasin ajokuntoon kun vaihtoi sen vesipumpulle menevän putken tiivisteen uuteen. Ne automaattiset letkuklemmarit oli pikkasen työläitä aukoa ja laittaa paikalleen kun ei oikein mikään työkalu tuntunut mahtuvan. Tässä kävi niin kuten monessa muussakin rempassa yleensä käy eli riittävän monta kertaa kun purkaa ja kasaa niin lopulta sitä ihmettelee mikä siinä muka niin vaikeaa alussa oli :-)
Ilmaus meni jotenkin sillain et paisari täyteen, lämmitys puhaltaan kuumaa ja kierroksia koneeseen 3000rpm korkki auki. Paisuntasäiliöstä mittasin et 89 astetta näytti lämpötila erillisellä mittarilla.Puhalti silti kylmää. Korkki kiinni ja 3000rpm kierroksia koneeseen. 5min huudatusta ja alko puhaltaa lämmintä. Tyhjäkäynnille pudotus ja vielä 10min käyttöä et varmasti puhaltaa kuumaa tyhjäkäynnillä.
Talvirenkaat ruuvasin vielä alle ja ei muutako kovaa ajoa seuraavaan vikaan asti.
Comment
-
A8 -96 oli taas vaihteeksi ulostanut pihassa seisoessa takajousen pihalle. Ei kyl taaskaan montaa vuotta kestäny vaikka oli ihan aito SAHCS.Oliskohan ollut neljäs jousi 14v aikana.
Tilanne eskaloitui kun sai auton nosturille.Takatukivarren puslat oli hävinneet myös. Uusia ei ollut kuin Ebayssä ja olis tullu hintaa yli 200€ niin jäi ostamatta. Tilasin sen sijaan käytetyt tukivarret, toinen Saksasta ja toinen Espanjasta. Alkaa nekin muuten olla vähissä maailmalla.
Jousien vaihto on edelleen yhtä persiestä kuin viimekin kerralla. Katkaistut puristimet mahtu nippanappa mutta poishan ne ei kaikki mahtuneet. Piti taas rälläkällä lyhentää sitä pulttipäätä et sai pois.
Kiinnostas kyl tietää miten ne korjaamossa vaihtaa noi.
Tukivarsien pultit piti katkoa ku eihän ne mihkään sieltä lähde väkivalloinkaan. Meni se paketti kuitenkin taas kasaan pienen kiroilun jälkeen.
Siitä innostuneena vaihdoin samaan syssyyn uuden jäähdyttimen keulille. Jäähdyttimessä oli lievä A8 lisä. Oli hinta jotain 250€ nurkilla ni piti tuumia hiukan.
A6 C5 jäähdytin oli samoilla mitoilla ni ostin sen 50€ hintaan. Erona oli ainoastaan se et ylävesiletku oli A8:issa letkuklemmarilla ja A6C5 se oli samanlaisella pikalukituksella kuin alavesiletkussa.
No siitä selvis kun osti uuden A6C5 kopan ylävesiletkun ja vähän muutti sen pienen sivuhaaran kulkureittiä. Muuten oli ihan bolt on.
- Likes 1
Comment
-
Kummipojalla ensiautona joku raatonen Mazda, siihen jarrulevyt ja palat. Sanoin että tulee meille vaihtaan talliin nosturille mieluummin kun alkaa tunkin varassa jossain märässä hiekkapihassa ähräämään. No sille oli varaosaputka myyny jotkut kaiken halvimmat ripulista valmistetut palat (tosin lähtöoletus on minulla että kaiken halvinta on kysyttykin). Palat paketista ulos niin yhdestä irtos puolet kitkapinnasta jo kun otin palan käteen ja toisessakin palassa oli sen näköinen halkeama että olis varmaan ekalla jarrutuksella murentunu.
Miten vitussa tuollaista paskaa saa kukaan valmistaa ja myydä? Kuitenkin jarrut ja renkaat sellaiset joissa ei saisi olla mitään pienintäkään laatuongelmaa. Kulutuskestot sun muut on sitten toissijaista, halvalla halvan saa mutta että joku jarrupala on rikki jo suoraan paketista. Parempi ehkä silti että jos hajotakseen niin hajos jo siinä vaiheessa eikä vasta ekassa kovemmassa jarrutuksessa.
Comment
-
Ehkä niitä myydään just siksi että on olemassa sellainen ihmislaji joka periaatteesta ostaa aina kaikkein halvimman osan -:)
Tuolla periaatteella toimiessa välillä saa ihan pelkkää paskaa mut erehdys-ymmärrys-korjausliike toiminnolla jossain vaiheessa erottuu ne merkit mitä kokemusperusteisesti voi ostaa ja mitä ei missään nimessä. Siitä se tietoisuus sit vuosien saatossa jalostuu ja lopputuloksena löytyy paras hinta/laatusuhde joka vastaa kunkin ihmisen sen hetkistä tarvetta.
Comment
-
Yritän ostaa aluperäislaatua, vaikka tiedostankin, että 25-vuotiaaseen koppaan asennettuna se "laatuosa" kestänee pidemmälle kuin muu osa autosta. Lohdutan itseäni sillä, että sen voi sitten vähän käytettynä hyödyntää jossain toisessa C5-korisessa Audissani. Niitä kun meillä on liikenteessä 5 kappaletta eli yksi jokaiselle arkipäivälle. Lauantaille ja sunnuntaille on sitten 2 samanikäistä varaosa-Audia.
Ja jottei menisi ihan offtopiciksi, niin vaihdoin neljään autoon nastarenkaat alle ja yhden siirsin talviseisontaan. Kolmessa on vielä kesärenkaat. Kesäauto on ollut jo kuukauden seisonnassa. Yhdeksän autoa käytin leimakonttorilla tänä(kin) vuonna.
Tänään sitten löysin vajan lattialta yhden uudenkarhean 25 gramman liimapainon pötkön. Kiva yrittää paikallistaa, että mistä se nyt puuttuu. Kaveri, joka noita rengastöitä on mulle tehnyt, kertoi reklamoineensa Biltemaan, että heidän sinkkipainot eivät pysy mun juuri puverimaalatuissa vanteissa. Hän oli saanut sieltä sitten uuden paketin painoja. Eli jotain johtolankoja on. Ei noi rautapainot ole yhtään parempia, sillä ne taas ruostuvat parin talven jälkeen irti.Viimeksi muokannut pta; 3.11.2025, 08:02.
Comment

Comment