Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitä turasit tänään tallissa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Ässään uudet umpiot paikoilleen.

    Comment


      Vaihdoin 20-vuotiaan jarruletkun eteen ja 5-vuotiaat 50 Mm ajetut ylätukivarret toiseen etunurkkaan C5 Audiin.
      Oli minulle yllätys, ettei Febi Bilstein/Swag etummainen ylätukivarsi oikealla kestänyt tämän pidemmälle. Jarruletkun kesto oli taas positiivinen yllätys, sillä toiselle puolelle jarruletku oli vahdettu jo 10 vuotta sitten.
      Positiivista oli myös se, ettei pinch boltin kanssa tarvinnut tapella, kun olin voidellut sen hyvin 5 vuotta sitten.

      Sumuvalon piuhan kolvaaminen jäi vielä vaiheeseen, kun kolvi oli kotona. Piuha oli jäänyt joltain edelliseltä masentajalta pahaan paikkaan ja kulunut poikki. Näköjään toimi ajoittain. Niinpä sumuvalosta(kin) tuli korjauskehotus katsastuksessa. Oli perjantai 13. pv, vaikka aiheestahan tuo hylsy tuli :D

      Näköjään jälkitarkastusmaksu on tuolla asemalla korkeampi kuin katsastusmaksu. Piti käydä lauantaina näyttämässä, mutta taidan äänestää jaloillani ja mennä maanantaina halvemmalle asemalle.

      Comment


      • Kun jotain Ebayn myyntikuvia tiirailin, niin B6/B7 Febin tukivarret oli merkintöjä myöten erehdyttävän samannäköiset kuin Mapcon HDS-sarja, eikä Mapco taida aivan laadukkaimmassa maineessa olla.
        Viimeksi muokannut Kraftwerk; 14.3.2020, 12:13.

        Comment


          Eilen turasin ensimmäistä kertaa vitosen takajarruja. No vänkärin puolelle vaihtui levy ja palat ihan nätisti, mutta kuskin puolella tulikin sitten stoppi, kun spacerin pultit ei minun voimilla/vermeillä lähe auki sitten mitenkään. Nyt pitää sitten arpoa että ostaako jonkun iskevän laitteen jolla rätkyttää pultit auki, vaiko ottaa ja vie johonkin ja sanoa että vaihtakaa.

          Nollakokemuksella aiemmasta, katsoin youtubesta videon, jossa opastettiin kyllä erittäin hyvin mitä vaihdossa pitää tehdä. Ja oikeastaan ihan mukava homma oli.

          Comment


          • Veeralle (VR6) päällisin puolen pesua ja apulaitteille myös. Huomenna vois öljypohjan sisään katella ja päättää vienkö koneen purettavaksi.

            Comment


              Sumarin piuhan kolvailu ei saanut sumuvaloa valaistumaan. Vika on "kuumassa karvassa" jossain repsikan A-pilarin alapään punaisen liittimen T10az/5 ja sumarin välissä. Aika ei riittänyt autokatoksessa puuhaillessa korvaavan piuhan vetämiseen ja tämä korona-pandemia torppasi muut korjaamisvaihtoehdot. Tahdon siis tuohon leiman ennen kuin koko Suomi katsastuskonttorit mukaanlukien seisoo.

              Koska en tykkää korjauskehotuksista otteessa, niin käytin tovin sumuvalojen poistamiseen: Muiden toimenpiteiden päätteeksi (polttimoiden poistaminen, johtojen liittimien paketoiminen ja jemmaaminen puskurin taakse, sumarien liittimien tulppaaminen vesitiiviisti jne) etsin sopivan väristä mainosteippiä ja muotoilin sen kuumailmapuhaltimella sumarin lasien päälle 100% rypyttömästi. Sitten minulle selkisi, että tuo teippaus onkin nykysäännösten mukaan nou nou ja tarvitaan jotain pysyvämpää...

              Alkuperäinen kirjoittaja Trafi
              3.4 Valaisimen peittäminen tai poistaminen
              Valaisimien peittäminen on kielletty lukuun ottamatta kaukovalaisimia, lähivalaisimia ja etusumuvalaisimia, jotka voidaan peittää silloin, kun ne eivät ole käytössä (luukkuvalaisimet).
              Pelkän valonlähteen ja/tai varokkeen poistaminen ei ole valaisimen käytöstä poistamista. Valaisin katsotaan poistetuksi, kun koko valaisin on poistettu ajoneuvosta. Tästä poiketen
              valaisimen ollessa rakenteellisesti yhdistetty toiseen valaisimeen siten, että valaisimen poistamiseksi myös toinen valaisin pitäisi poistaa näiden yhtenäisen rakenteen takia eikä yksittäistä valaisinta pysty poistamaan tavanomaisin työkaluin (esim. auton ajovalaisin, jossa on sekä lähi- että kaukovalaisin), voidaan toinen näistä valaisimista katsoa poistetuksi, kun valaisimen valonlähde, varoke ja johdotus on kokonaan poistettu,
              tai
              ajoneuvon alkuperäinen ja siihen uutena asennettu valaisin, jonka rakenne noudattelee ajoneuvon korin muotoja, voidaan katsoa poistetuksi, kun valonlähteen, varokkeen ja johdotuksen poistamisen lisäksi valaisimen valoa näyttävä pinta on kokonaan peitetty valoa läpäisemättömällä kiinteällä rakenteella tai esimerkiksi maalaamalla, jota ei voi helposti poistaa tavanomaisin työkaluin. Valaisinta ei katsota poistetuksi, jos se on peitetty tarrakalvolla tai teippaamalla.
              Lisäkaukovalaisin katsotaan poistetuksi vasta, kun valaisin on kokonaan poistettu. Lisävalaisintelinekin tulee poistaa, jos valaisintelineessä ei ole valaisimia. Poistovaatimus ei koske auton katolle asennettua valaisintelinettä (esim. kuorma-autossa). Lisävalaisintelineellä ei tarkoiteta etusuojajärjestelmää, jota koskee tyyppihyväksyntävaatimus (5.22)
              Ohjeessa mainittua sulaketta ei voi poistaa, koska sitten sammuisi myös takasumari. Johdotuksen poistamisen katsoin viittaavan siihen, ettei johtoa ole kytketty valaisimeen.
              Olisin voinut maalata teipin, mutta mikä maali on sellainen, jota ei voi poistaa "tavanomaisin työkaluin"?
              Katsotaan nyt onko oluttölkin kyljestä leikattu alumiinista valmistettu petelevy riittävän "kiinteä rakenne" väliaikaiskäyttöön vai tuleeko molemmista sumareista korjauskehotus otteeseen. EDIT: Leima tuli ilman korjauskehotuksia :)

              Välillä harmittaa, kun mulla on tämä "tautI", että asiat pitää tehdä oikein. Tällä vaivalla olisin jo moneen kertaan ryöstänyt sähköt siitä toimivasta sumarista. Sen alkupätkän 1mm2 johdon virrankestokin olisi nipin napin riittänyt...

              Click image for larger version  Name:	140320206047.jpg Views:	0 Size:	158.1 KB ID:	1880405 Click image for larger version  Name:	170320206053.jpg Views:	0 Size:	116.5 KB ID:	1880404
              Viimeksi muokannut pta; 19.3.2020, 01:45.

              Comment


              • Mitäkö turasin tänään tallissa? Viime aikoina tullut asennettua Kasikymppiin oikean etupyörän laakeri ja laturiin jännitteensäädin.

                Comment


                  Välillä harmittaa, kun mulla on tämä "tautI", että asiat pitää tehdä oikein.
                  Itsellä ihan sama "vika". Enemmän kyllä pidän sitä positiivisena kuin negatiivisena vikana.

                  Comment


                  • Keväthuolto: Castrol Edge 0W-40 koneeseen ja uudet suodattimet. On tuo öljynsuodatin yksi paholaisen keksintö 2.0 TFSI:ssä. Joka kerta saa useamma desin kuumaa öljyä käsille ja sotkut lattialle. Onhan tuohon työkalu saatavissa tyhjennykseen, mutta kuitenkin. Aivan kuin B6 1.8 T:n tilalle faceliftissä heitetty uusi moottori, ja lopussa koneen kylkeen vain ihmetelty mihin saisi öljynsuodattimen mahdutettua mahdollisimman hankalaan paikkaan ylösalaisin.
                    Viimeksi muokannut Kraftwerk; 20.3.2020, 23:48.

                    Comment


                    • Ei autotallissa, vaan parkkiksella hiukan jo hämärtyneessä illassa N75-venttiilin vaihto. Auto A6 2.7T. Oireena oli isommilla vaihteilla vedättäessä 3000-4000rpm nykäisy ja tehojen häviäminen. Myöskään kiihtyminen ei ollut tasaista. Vikakoodeja ei luettu, ja auto toimi 95% ajasta normaalisti. Venttiili kai jumitti. Foorumilta löytyi hyvin apua asiaan ja tällainen vähemmän autoja ruuvannutkin suoriutui hommasta. Ja mikä tietysti parasta vika oli juuri N75-venttiilissä.

                      Comment


                        Huuhtaisin vanhuksesta puolentoista vuoden pölyt pois. Toissailtana moottorinhuuhtelu ja uudet öljyt ja suodattimet. Pikku juttuja vielä ja voisi tarjota leimalle.
                        Attached Files

                        Comment


                          Työmatka A4:een keulaan kaikki nivelet ja molemmat pyöränlaakerit. Vielä kun paketti tulis Saksanmaalta, niin tehostimenpumppu vaihtuis ja laturi. Sitten kai sitä vois vähän aikaa ajella taas.

                          Comment


                            Ruokakaupassa eilen sattu silmään tuommonen iskevä akkukone, niin nakkasin ostoskärryyn. Tänään sitten koitin, että lähteekö spacerin pultit irti ja oikein nätisti 400Nm jaksoi nakuttaa ne irti ja nyt on sit kuskinpuolellakin uudet jarrupalat ja levy
                            https://www.lidl.com/products/1222331

                            Comment


                              Park sideahan se Lidl myy täälläkin. Monesti miettinyt minkäslaista laatua ne on. Tuohan on sitten ihan iskevä kone, kun jaksaa tuollalailla nakuttaa.

                              Comment


                              • Etätyöpaikan.
                                Attached Files

                                Comment


                                  Tarkastelin tallilla kotivaran riittävyyttä, kun näyttää nuo varaosatoimitukset Saksasta kestävän. Excelistä tuli aika pitkä, mutta on hyvä tehdä välillä inventaario, niin samalla löytyy "mustan aukon syömiä" osia ja työkaluja.
                                  Kotivara on osa omatoimista varautumista. Arjen häiriötilanteista selviää helpommin, kun kotona on kotivaraa. Kotivara tarkoittaa, että kotiin hankitaan ruokaa ja muita päivittäistarvikkeita hieman yli päivittäisen tarpeen, ja lisäksi muutamia kaiken varalta tarvittavia tarvikkeita. Kotivaran pitäisi riittää vähintään kolmeksi päiväksi, mielellään viikoksi.
                                  Click image for larger version

Name:	230320206068.jpg
Views:	1612
Size:	142,6 Kt
ID:	1880851

                                  Olen varautunut myös Viron/Latvian matkailun tyrehtymiseen.
                                  Click image for larger version

Name:	140620184075.jpg
Views:	1546
Size:	295,2 Kt
ID:	1880850

                                  Lasken kotivaraan kuuluvaksi myös sen, että ensimmäiset 3 autoa on katsastettu tänä vuonna ja kaikkien tankit pidetään täynnä. Seuraavat katsastukset osuvat touko-, kesä- ja heinäkuulle. Harkitsen vielä näiden katsastusten aikaistamista.
                                  Perheen passit pidän aina voimassa ja uusin ne hyvissä ajoin. Tosin nyt niitä ei ilmeisesti hetkeen matkailumielessä tarvita.

                                  Comment


                                    Kerhotoveri Sabotaasin kanssa lempattiin umpihomeisesta C5 Allroadista sisusta pihalle mattoa, kattoa ja kojelautaa myöten, käytiin purkamassa purku-A6:sta sisusta ikkunalinjasta ylöspäin ja muutamat pisteosat, kuurattiin liuottimella kaikki kovat muoviosat, vanha matto sekä purkuauton tekstiiliosat, ja istutettiin sisusta takaisin Allroadiin. Tämä siis reilun kahden päivän pikaurakkana, paikat alkaa olla vähän hellänä.

                                    Alkutilanteesta ei tullut edes otettua kuvaa, mutta aika painajaismainen tilanne oli.
                                    Attached Files

                                    Comment


                                      Eilen tuli aloitettua terassin hiominen, ei ois kuin 5/6 jaljella + kaiteiden hionta. Tanaan sataakin sitten vetta, niin hiotaan sitten kun on kuivaa taas seuraavan kerran. Oisko mennyt kolmisen tuntia tuon alueen hiomiseen, mutta kyllahan tuosta hyva tulee, kun viela pinnottaa hionnan jalkeen...

                                      Comment


                                        Portteriin asentelin vähän hyllyjä, ja S4 vaihtelin kesärenkaat jo alle.

                                        Comment


                                          Siivosin eilen tallia. Samalla pesin auton ja vaihdoin kesärenkaat alle.

                                          Comment


                                            Sama. Kaksi pahvilaatikollista keräsin tallista tyhjiä tölkkejä. Päälle astuttuja tai muuten littanaksi painettuja pantittomia. Kai siinä pari kiloa oli alumiinia.

                                            Comment


                                            • Tyrkkäsin talliin uusimman auto-ostoksen ihmeteltäväksi. Kun hommaa auton joka on viimeksi ollut ajossa vuonna 2008 ja säilytetty siitä asti ulkona, jota ei voinut koeajaa tai edes -käyttää, josta ei ole minkäänlaista huoltohistoriaa ja myyjä ei tiennyt autosta mitään, niin kaikki menestyksekkään projektin aineet onkin varmaan kasassa :)
                                              Viimeksi muokannut Hezekiel; 30.3.2020, 08:03.

                                              Comment


                                              • VR6 lohkon riisumista..meni opiskeluksi miten tuo halkastaan, että näkee mäntien kunnon ja tarviiko alkaa tuhlaamaan. huomenna vaihtaa moottoripenkkiin kyljestä kiinni että voi operoida.

                                                Comment


                                                  Takakoiranluut aaneloseen kun katsastusmies laittoi korjauskehoituksen. Olihan tuo vähän väljä kun tuo pallo pulpahti ulos poterostaan kun vähän reilummin kiskaisi. Kasikymppiin RVS-käsittelyn ohjaustehostajaan ja tuohon tuulilasin edessä olevaan kaukaloon jostain nurkista löytyneestä muovilevystä tuommosen suojan, kun se alkuperäinen tulostuspaperin paksuisesta muovista tehty alkoi olla aika riekaleina. Eikä autolla ole vasta kuin 36 vuotta ikää.
                                                  Attached Files

                                                  Comment


                                                    Varastoon turasin vanteet seinälle ku muuten ei mahu pyörät eikä oikiastaa mittää muutakaa tonne koirankopin kokoseen varastoon
                                                    Attached Files

                                                    Comment


                                                      Sulattelin akun suojamuovia kasaan ja liimailin keskimerkkejä tuohon rautaan

                                                      Comment


                                                        Niitä alumiinisia keskiötä saa vielä auditraditionilta, varaosanumero on 893 601 170 7ZC.
                                                        https://shops.audi.com/en_GB/web/tra...601170--7zc-14

                                                        Comment


                                                        • Panin vahvistimen kuskin penkin alle.

                                                          Comment


                                                            Käänneltiin imunokkaa vähän myöhäisemmälle. Jos ei naulaisi niin herkästi alle 4k ja pyörisi vähän korkeammalle.

                                                            Comment


                                                              Ässä alkoi päästää reilummin nestettä pihalle niin kävin katselemassa, jos löytäisi mistä se tulee ulos. No ainakin syyläri on märkä ulkoa niin eiköhän se sitten vuoda... Parin tunnin aikana tyhjenee nestesäiliö. Jätin tallille odottelemaan uutta jäähdytintä.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X