Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Wanhat Warikset

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • kapaz
    vastasi
    Hyvä Veli, silloinhan voisi muuttaa topikin nimeksi vaikka "Kulminaatiopisteen Ohittaneet".
    Eiköhän pidetä tämä wanha kuitenkin;)).

    Leave a comment:


  • tyyppivika
    vastasi
    Herra hyvä!

    Tarkoitushan oli keksiä nimi meille hieman jo harmaantuville herrasmiesten topicille. Toki automme ovat jalometallista nauttineen ja muutenkin jaloja, mutta me elämänkokeneet työnsankarit tässä nimeä kaipaamme :)

    Tai jospa harmaantuvat on jo liian lopullisesti mainittu, ehkä paremmin sopisi "jo hieman syksystä nauttineet herrasmiehet"
    Viimeksi muokannut tyyppivika; 14.8.2015, 19:55.

    Leave a comment:


  • kapaz
    vastasi
    Ei hyvä Veli. Ei millään voi tuollaista nimeä hyväksyä, katsos lueskelin tuossa juuri VanhanRouvan käyttöohjekirjaa vuodelta 1991 ja siinä nimenomaan mainitaan pakoputken olevan jaloteräksinen.

    Tosin viimeleimalle Rouvaan laitettiin kaksi uutta pätkää, mutta ymmärtäisin kyseessä olleen ne rouvashenkilöille ominaiset "vaihtovuodet".

    No, tuossa iässä sen jo ymmärtää, jää ne turhat "pärinät" pois;)))

    Leave a comment:


  • tyyppivika
    vastasi
    Lueskelin tätä ketjua tuolta alusta asti, ja nimiehdotuksia olitte jossain kohdin keränneet. Ehdotukseni olisi "ruostuneet pakoputket".

    Jaa että mistä moinen: Autofoorumillahan pitäisi olla vähän autohenkinen nimi, ja meillähän alkaa jo olemaan tuo pidätysongelma ajankohtaineen. Eli jos kaksi kärpästä kerralla (;

    Leave a comment:


  • taski
    vastasi
    Tänään tuli karu palautus maan pinnalle. Hallin puolella pysähdyin kuuntelemaan Doorsin "Riders on the storm":ia ja kommentoin aiheesta jotain nuorehkolle kesäduunarille. Tämä totesi "joo tää oli varmaan sun nuoruudessa jne". I'll get my coat...

    Leave a comment:


  • kapaz
    vastasi
    Aina tervetullut;))))

    Leave a comment:


  • tyyppivika
    vastasi
    Jos vielä pääsee kerhoon niin täällä olisi yksi juuri vaariksi tullut ehdokas. Ikäähän ei ole vielä edes kunnon jannun verran, mutta näköjään luonto on minua vastaan

    Leave a comment:


  • kapaz
    vastasi
    Jukka, ei sua Jaria kiusata. Kiitos Veljet.

    Leave a comment:


  • JPohja
    vastasi
    Arveluttavan nuorelta vaikuttaa..

    Leave a comment:


  • jta
    vastasi
    Vasen olkapää ja oikea polvi, välissä lisäksi mitä lie remppatarvetta :(

    Leave a comment:


  • kapaz
    vastasi
    Jo vain, Mynämäen Mies porukkaan otetaan, tosin riippuu niistä kolotuksista;).

    Leave a comment:


  • jta
    vastasi
    Savolaisille on oma sarja....

    Leave a comment:


  • Ugemi
    vastasi
    Paljonkos se alunperin oli? Virallisesti tässä jo ikämiessarjaan päästään, mutta riittäneekö moinen? Huumoria löytyy, huonoa tosin. Paikkojakin kolottaa vain satunnaisesti, mutta pyydettäessä voin valittaa asiasta :D

    Leave a comment:


  • kapaz
    vastasi
    Jaaha, koska vanhat varikset ovat jo lentäneet etelään, niin ehdoittasin ikärajan laskemista ainaskin kymmenellä vuodella. Tosin ehtona on erilaisia nivel, ym. kipuja tai vastaavaa;).

    Saadaan taas tämä "huumori" osato vauhtiin.

    Mie valitan jo nyt, että ai ai. Mie se vieläkin tuota jalakoo vetelen ja vikaa eivät oo löytäneet, siis ihan selevee vanhuutta;).

    Näillä mennään, mutta ei unoheta sitä tärkeintä. Huumoria Veljet.
    Viimeksi muokannut kapaz; 7.8.2015, 21:47.

    Leave a comment:


  • Ipsi
    vastasi
    Mites se Killeri muuten on tollasen uutisen löytänyt? :-p

    Leave a comment:


  • JPohja
    vastasi
    Otan osaa..

    Leave a comment:


  • Killeri
    vastasi
    Voi,voi, kuinka surullista.

    Leave a comment:


  • cancermann
    vastasi
    Wanhat Warikset

    Itsekin sain ikänäkölasit kuukausi sitten. Huomasin että en näe lähelle vaan esim puhelin täytyy olla yli 40cm silmistä että kuva tarkentuu :(
    Sitten kun nuo on pelkät "plussalasit" niin en näe niillä kauas...
    Totuttelua vaatii, ja asenneongelmaankin pitäis joku muutos saada aikaan.
    Viimeksi muokannut cancermann; 6.8.2015, 12:11.

    Leave a comment:


  • Paranormalix
    vastasi
    Huoh, menin aamullla kaupungille "nuorena" miehenä mutta tulin takaisin "vanhana" miehenä. Syynä tähän se nätti optikkoneitokainen joka näöntarkastuksen jälkeen suositteli ihan moniteholaseja jatkuvaan käyttöön. Tarvitsen vielä muutaman päivän aikaa asennemuutokseen jotta hyväksyn itselleni silmälasit. Kun itseä ei vielä ole häirinnyt eikä kädetkään ole lukemisessa loppunneet kesken...

    Leave a comment:


  • tuxo
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja Tolkkju Näytä viesti
    ja latua tuli kiitettävästi kun edelläajavan taustapeiliin ilmestyi kiireinen turisti.
    Tämän kyllä nahkapöksyt osaa ja homma toimii, toisin kuin suomessa könnätään alinopeutta vasemmalla kaistalla, vaikka oikea kaista olis vapaa.

    Leave a comment:


  • kapaz
    vastasi
    Hyvä ystäväni "LegioonanMatti", (Omantienkulkija, niinkuin meikäkin) tuossa just harmitteli sitä, missä hän nyt olisi, jos ja jos ja etc.. (ei ois pitäny kusta niille kengilleen)

    Vastasin, älä mieti koskaan mitä jäi tekemättä, vaan sitä mitä vielä on tekemättä.

    Omasta mielestä hyvä ns. aforismi, juu. kuitenkin.

    Leave a comment:


  • Kilu7
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja Hervast Näytä viesti
    Pari sven hasselia oli löytökirjojen seassa ja nyt pitää toki lukea koko sarja...
    Ihan hauskaa luettavaa, itsekin olen noita lukenut. Muutenkin uppoaa sotakirjat, varsinkin sellaiset joiden tapahtumat sijoittuvat paikkoihin, missä itse on ollut rauhanturvaajana. Harmittaa vieläkin vähän, kun ei tullut Eritreaan lähdettyä, vaikka kutsu tuli. Toki sitten ei nykyistä perhettä varmaan olisi, joten näin parempi.

    Leave a comment:


  • Tolkkju
    vastasi
    Toiviomatka Ingolstadtiin takana. Siihen se eka lomaviikko sitten tärväytyikin. Toki ajettiin myös menomatkalla alas "Romantische Strasse" ettei olisi mennyt kokonaan autobaanalla ajeluksi ja käytiin Berliinissä, kun "osui paluumatkan varrelle". Yhteensä 4550km sisältäen 2 x Ruotsinläpiajorangaistuksen ja yhden pikku harhailun Putgarden nimisessä kylässä, joka ei siis ole Puttgarden :)

    Aika hyvin kartanlukijan (ja oma) perse kesti muutaman 700km:n ajopäivän. On tuo kasi vaan loistava baanannielijä ja latua tuli kiitettävästi kun edelläajavan taustapeiliin ilmestyi kiireinen turisti. Kun keli suosi ja baanalla riitti tilaa, niin pitihän se tietysti koittaa, mitä tuosta rakkineesta irtoaa. 237km/h oli GPS:n mukaan raikkaimmillaan kyytiä, olis vielä mennyt kovempaakin, mutta alkoi tulla liikaa "vastaantulevaa liikennettä", sekä hellasäröä (jota yksin ajaessa ei muuten esiinny). Auton nopeusmittarin viisari oli tuolloin jo 250:n paremmalla puolella...

    Teiden kunto oli pääosin kiitettävä (myös Ruotsissa) toki näin kesäaikaan oli lukuisia remonttipaikkoja, mutta niissäkin liikenne veti hyvinkin suomalaista maantienopeutta. Asfaltin pinta (asfalttilaatu) on jotain ihan muuta, kuin Suomessa. 180km/h matkanopeudessa hytissä oli sama äänitaso, kuin Suomessa satasen moottoritiellä. Pitkällä matkalla alkaa arvostaa myös auton tuulettuvia ja hierovia jakkaroita ihan eri tavalla, kuin kotinurkissa...

    Lyypekki oli hieno paikka, Romanttinen tie oli mielestäni ylimainostettu, toki onhan siellä hienoja maisemia ja kauniita pikkukaupunkeja, mutta pitäis varmaan mennä bussireissulla ja opastuksella uudemman kerran... Ingolstadt ei pettänyt. Hieno opastettu risat kahden tunnin tehdaskierros, hyvä, joskin hintava lounas ja päälle tunnin opastettu museokierros, jolla sai vähän taustatietoa museoiduista kulkineista (olis tarvinnut kyllä enemmän aikaa tuo). Berliiniin tuo meidän päivän stoppi (2 yötä) oli tietysti liian lyhyt, mutta tiedostettu etukäteen, mennään sinne sitten ihan erikseen joku kerta. Ja olihan se melkoinen kokemus Würzburgissa viettää ilta paikallisten kanssa pubissa, kun töllössä Saksa pieksi Brasilian 7-1. Vaikken jalkapallosta nyt muuten kauheesti välitäkkään, niin olihan tuo aika kokemus...Paluureissulla Malmöstä kohti Tukholmaa tuli vettä sen verran reippaasti, että olis pitänyt vaihtaa naviin merikortit. En ole ikinä ennen ajanut sataa kilometriä pyyhkimet kolmosnopeudella. Etenemisnopeus tuolloin oli myös aivan muuta, mihin Saksassa totuttiin, eli jotain max. 50-70km/h. Oli melko raskasta luovia tuota väliä...

    Takaisintulomatkalla valittiin laivayhtiön valikoimasta turkulaisittain kerettiläinen määränpää ja ajettiin komeasti valkoisella laivalla Helsinkiin. Matka on leppoisampi, aamuherätys lomalaiselle vähemmän ankaraan kellonaikaan ja bonuksena käytiin kotimatkalla Fiskarsissa lounaalla.

    Kokonaisuutena hieno reissu. Mitään ei hajonnut autosta eikä matkustajilla, Löpönkulutus oli jotain 8,8 litraa sadalla, mikä ei mielestäni ole paljon, kun keskinopeudet oli aika kovia. (Suomessa tuolla pääsee pidemmässä matka-ajossa jonnekkin 8:n pintaan). Vas. etupyörän laakeri alkoi mielestäni jollottamaan jossain vaiheessa vähän, eli se vaatii huomiota tässä joskus. Myös xenonien häiriövalo syttyi jossain vaiheessa ja vas. valo jäi syttymättä, mutta tuo korjaantui itsestään. Uudehkot polttimot, joten taitaa lampun ballasti tehdä kuolemaa, no ne onkin alkuperäiset... Ensi kerralla pari kolme-päivää pidempi reissu, jolloin päiväsiirtymät jäävät lyhyemmiksi. Saatan ehkä harkita myös sitä laivamatkaa Saksaan, on tuo Ruotsin läpi ajaminen niiiiin puuduttavaa.

    Leave a comment:


  • kapaz
    vastasi
    Aika humoristinen valinta, meinaan Svenin tuotannosta, mutta Kuolema Telaketjuilla löytyy meikän hyllystä myös dvd versiona, jos kiinnostaa.

    Sinänsä kaikki nuo Hasselin kirjat omistan ja Svenin itsensä sanoin: muuttakaa kaikki sotakoneet auroiksi, niin kaikilla on hyvä olla.

    Nälkä se vei nuoren Tanskalaismiehen aikoinaan värväytymään ja kärsimään.
    Onneks ei itse tarvinnut ainakaan nälän takia omia hölmöyksiä tehdä;).

    Leave a comment:


  • Hervast
    vastasi
    Ei pidä liikaa riehua jos siellä on vaikka välilevy liikehtimässä, ennemin huilailee ja pitää vaikka kylmäpussia rangan kipeän kohdan päällä. Iskiashermo lähtee rangasta hartioiden korkeudelta, se jalan ärsytys voi lähteä sieltä tai sitten napistaa esmes lonkan kohdalta. Tarpeeksi pitkään kun jalan hermoa joku paikka ärsyttää se alkaa ottaa kiinni pohjelihakseen ja toinen mukava oire on siinävaiheessa kun kantaluu jumettuu kiinni. Sen irrotus on mukavan tuntuista jos sattuu olemaan masokisti ;)

    Monte Cassino oli ihan hyvä, ajattelin tosin tarjota Tuhotkaa Pariisin luettavaksi...

    Leave a comment:


  • kapaz
    vastasi
    No sitten annat luettavaks vaikka Monte Cassinon, nimi ei kerro vielä mitään;).

    Lisätäämpä vielä:
    Ja tähän vähintäänkin sitten pyritään niitten jäykkien nivelten kanssa:
    http://www.youtube.com/watch?feature...&v=61cY1ILv60k
    Viimeksi muokannut kapaz; 9.7.2014, 13:29.

    Leave a comment:


  • Hervast
    vastasi
    Ei ole tullut tehtyä, mutta kuka ei ole ikään hyvää läskisoosia maistanut, ei varmaan usko miten hyvänmakuista ruokaa sweinista saa. Mitkään grillipihvit ei pääse edes mitalisijoille.

    PS. emännyyskin lupasi lukea yhden kirjan, jos minä luen charlaine harrisin trueblood romssun ;)

    Leave a comment:


  • Nuijari
    vastasi
    Luulen että aika paljon voi hasselin kirjoista lukea ns. rivien välistä. Toisaalta jos lukee vain niin saa väliin nauraakin.

    Mutta kuka tekee Portan perunamuussia läskikuutioilla?

    Leave a comment:


  • Hervast
    vastasi
    Hankala sanoa, kun tuo sotatouhu on oikeasti jotain sellaista mitä me rauhan aikana syntyneet ja eläneet ihmiset tuskin edes tajuamme.

    Mut siitä plussaa noille kirjoille että eivät ole mitään liittoutuneiden propagandaopuksia, vaan enneminkin sellaista juurevaa henkilökuvausta.

    Leave a comment:


  • Ghido
    vastasi
    Sven Hasselin kirjat on hauskaa unilukemista. Lieköhän kuinka paljon käytetty värikynää noissa tarinoissa :)

    Leave a comment:

Working...
X