Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kun kaikki ei menekään kuten elokuvissa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kun maa ei ole vielä roudassa, tuollaista sattuu. Itsellekin tänään.

    Comment


    • Jouduin pistämään auratolppia, kun tuo homma ei näytä onnistuvan (tuskin onnistuu vieläkään). Ennen portinpieltä jätetään yli 50cm auraamatta, mutta sen jälkeen kynnetään nurmikkoa saman verran jatkuvasti. Suoraa koko matka, vittu kännissäkö tuo aina ajetaan?

      Comment


      • Jos auraa tarkasti reunaa myöten, tulee valituksia kun tie on liian kapeaksi aurattu.

        Comment


        • No, ei meidän nurmikko ole tietä ja siellä ei pitäisi kenenkään ajaa. Toki nyt on jo huolella kynnetty. 10 vuotta olen tuossa asunut ja ennen ei ole vastaavaa auramestaria ollut. Voin kyllä omalla lumilingolla tuon pätkän pistää, kun se niin vaikeaa tuntuu olevan pysyä pihoilta pois.

          Comment


          • Kieltämättä noita kuvia kun katsoo niin aika hemmetin kaukaa on tosiaan kynnetty, varsinkin kun katsoo jälkiä missä kone on mennyt. Ihan vain noin yleisesti kommentoin, kun tuli joskus entisessä elämässä tehtyä lumiukon hommia.

            Comment


            • Itse olen aiempina talvina tasannut kadun reunat auran jälkeen, vaikka vajaa 50cm olisikin jäänyt auraamatta. Ei ole ollut ainakaan minulle haittaa. Nyt ei vain mene itsellä jakeluun, kuinka voi kaartaa suoralla oikealle niin, että 1 metrin verran 20metrin pätkällä muuttuu? Tasailin taas nuo penkkojen reunat, joten seuraavaa kertaa odotellessa...

              Comment


              • Auramies ottaa varman päälle ja levittää penkat hyvissä ajoin, jos vaikka tuleekin enemmän sitä lunta ;)

                Comment


                  Ot. Hyvin on asiat jos tuo on noin iso harmituksen aihe. Kannattaa tosiaan aurata itse jos ei kelpaa muiden jälki tai ole ohjeistanut kuskia kunnolla.

                  Comment


                  • Kaupunki kilpailuttaa yrittäjät, joten tällainen nyt. Vaikea on ohjeistaakaan, kun katu ajetaan yöllä tai silloin, kun itse on työssä. Sen verran matala kiireellisyysluokka tässä meidän kulman aurauksessa on, että hyvin ehtii lumityöt tehdä pihoilta ensin. Jos jonkun mielestä nurmikon muuttaminen kynnöspelloksi on normaalia aurausta, niin millaista palvelua odottaa itse saavansa esim. rakennusyrittäjältä, sähkäriltä tai autokorjaajalta? Toki vahinkoja sattuu jokaiselle, mutta voisiko niistä kenties oppia ja työn jälkeä parantaa? En tiedä onko asiani hyvin, mutta kuitenkin vituttaa mennä katsomaan, että mitäköhän siellä tällä kertaa odottaa?

                    Comment


                    • Ei ne autokorjaamossa sen paremmin osaa aurata. Auramiestä puolustelen sen verran, että ei se vaan ole niin helppoa olla kyntämättä, kun ei vehkeitä ole suunniteltu mihinkään löysän nurmikon raappimiseen ja ei se isolla koneella niin helppoa ole lumen seasta etsiä tietä, kun matkalla on aika monta aurattavaa metriä ja muistettavaa juttua. Ihan samanlaisia kynnöksiä kiroan mökkitiellä, jota en itse auraa. Itse en kynnä muuta kuin tarkoituksella, mutta auraus on kyllä sitten hidasta ja tällaisilla mahdottomilla keleillä jätetään auraamatta.

                      Karkeina linjoina ainakin rakennusyrittäjien ja autokorjaamoiden työnjälki ei vaikuta kovin hääppöiseltä. Itse se pitää tiensä aurata, autonsa korjata ja mökkinsä rakentaa, jos hyvää jälkeä haluaa.

                      Comment


                        Itse kun tekee niin saa mitä sattuu tulemaan. :)

                        Comment


                        • Se on kyllä valitettavasti tullut huomattua, varsinkin jos ensimmäistä kertaa tekee. Siinä kymmenennellä kerralla saattaa jo onnistua jotenkuten :)

                          Comment


                          • Teidän kannattaa lukea Kyrön Mielensäpahoittaja. Koska kaikki on päin helvettiä.

                            Comment


                            • Alkuperäinen kirjoittaja Kilu7 Näytä viesti
                              ... vittu kännissäkö tuo aina ajetaan?
                              http://www.mtv.fi/uutiset/rikos/arti...seilta/4693626

                              Nyt on lunta tullut n.50cm parina päivänä ja priimaa on aurattu :)
                              Ei sillä, että tuo ylempi linkki olisi syynä :)

                              Comment


                              • Auraamisesta voisi todeta sen verran, että meidän tien kääntöpaikka on kaventunut jo kolmanneksen vaikka lumia ei ole ollut maassa kuin muutaman viikon. Kohta ei enää roska-auto mahdu kääntymään. Sen verran laiskasti kaupungin urakoitsija ajaa näitä alemman hoitoluokan kiinteistökatuja, että nyt kun tuo kovettunut lumi tiellä alkaa pehmenemään sateen johdosta, on siinä käytännössä 20 cm sohjoa. Jos nyt tulee pakkaset eikä tuota lanata tasaiseksi, tuossa tulee naapureiden autoista menemään pohjamuoveja ja puskurin helmoja.

                                Alkutalvesta ajetaan kadun varren nurmikot kasalle, toisesta lumisateesta alkaen ei viitsitä ajaa katua edes asvaltin reunaan saakka. Muutenkin kadusta ajetaan vain se irtolumi, mutta ei höylätä tiivistynyttä lumikerrosta ohuemmaksi.

                                Onneksi ei ole matala auto, ja neliveto kulkee niin kauan kun ei ole pohjan varassa roikkumassa.

                                Comment


                                  Oulusta en tiedä, mutta ainakaan Turussa kaupunki ei muutama vuosi sitten suostunut maksamaan rikkoontunutta pohjamuovia kun auraamatta ollut sohjo oli jäätynyt. Spoorit pahimmillaan toistakymmentä senttiä. Minun kuulemma kadun varrella asuvana olisi pitänyt tietää tien kunto.

                                  Comment


                                    Minun kuulemma kadun varrella asuvana olisi pitänyt tietää tien kunto.
                                    Ja ostaa maasturi. Ilmeisesti...

                                    Viisaita nuo kaupungin virkamiehet.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X