Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt ottaa päähän!!!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Päivän ryyppyreissu karahti kaverin viime metrien(senttien) vatsatautiin.
    Kaveri hakee automaatilta rahaa käbireissua varten, ja laattaa takaisin tulomatkalla. Aika legendaarista selvinpäin, sanoisin.

    No helvettiäkö siinä, dataillaan sitten kun ei viitti tähän aikaan illasta kylälle yksinkään lähteä.
    Viimeksi muokannut wilbert; 15.12.2012, 18:49. Perustelu: tarkennus

    Comment


    • Totesin just et onneks ei oo ehtiny kertyyn bonuksia nii ne ei voinu tippua :p

      Comment


      • Eii, mutta aina pitää muistaa sitä veistä kääntää ;)
        Se nyt kyllä ei tosiaankaan ollut tarkoitukseni, vaan ihan päinvastoin. Jos jollekulle tuli pahamieli, niin sorge.

        Comment


        • järkyttävä avautuminen esson baarissa!

          Comment


          • Kannettavasta sippasi akku yhtäkkiä. HP:n "battery check" näyttää akun tilaksi tuntematonta. Gigantista ostettu kone ja lähetin postia heille, niin käskivät toimittamaan tietokoneen heille, josta se mahdollisesti lähetetään eteenpäin huoltoon. Miksihän minä veisin koneen heille viskeltäväksi, jos akussa vika on? Sitten kuitenkin vinkuvat, että normaalia kulumista, vaikka akku sippasi vuorokaudessa (kesto 3h -> 1 min) ja "battery check" ei tunnista akun tilaa, jolloin sehän on silloin rikki-rikki. Tosiaankaan en ala konetta sinne viemään pölyyntymään ja särjettäväksi, kun täytyy niiden osata huollossa tarkistaa akku muutenkin.

            Comment


              Itseä oikeasti ottaa päähän tuo audin politiikka vanhojen autojen varaosien osalta. Yritäppä ylläpitää tai uudistaa 80 tai 90 alkupään audeja. Paljon on jo osaa merkinnällä "ei saatavilla".

              Melkoisesti nauratti tuo arkitteli magazinessa, jossa etsitään vanhoista jälleenmyyjien varastoista tavaraa. Onhan se hienoa ne saada kiertoon takaisin, mutta ei se poista perusongelmaa, eli jos ei tehdä uusia osia, niin tie loppu aika lyhyeen.

              Comment


                Alkuperäinen kirjoittaja Janne__ Näytä viesti
                Totesin just et onneks ei oo ehtiny kertyyn bonuksia nii ne ei voinu tippua :p
                Jos ihan vähän sitä veistä vielä saa kääntää niin bonuksethan menee myös miinukselle...

                Comment


                  Alkuperäinen kirjoittaja audiq Näytä viesti
                  Kannettavasta sippasi akku yhtäkkiä. HP:n "battery check" näyttää akun tilaksi tuntematonta. Gigantista ostettu kone ja lähetin postia heille, niin käskivät toimittamaan tietokoneen heille, josta se mahdollisesti lähetetään eteenpäin huoltoon. Miksihän minä veisin koneen heille viskeltäväksi, jos akussa vika on? Sitten kuitenkin vinkuvat, että normaalia kulumista, vaikka akku sippasi vuorokaudessa (kesto 3h -> 1 min) ja "battery check" ei tunnista akun tilaa, jolloin sehän on silloin rikki-rikki. Tosiaankaan en ala konetta sinne viemään pölyyntymään ja särjettäväksi, kun täytyy niiden osata huollossa tarkistaa akku muutenkin.
                  Ota yhteyttä suoraan HP:n tukeen. Ei se Gigantti sitä itse huolla vaan ovat vain turhana välikätenä. Sarjanumero ja koneen ostokuitti (lähinnä päivämäärää varten) vaan valmiiksi. Jos on takuunalainen niin sieltä tilataan noutopyyntöä sille koneelle, UPS tai Itella hakee kotoa/töistä/jokumuumikä ja toimittavat takaisin.

                  Comment


                  • Noniin, kiitos, lumen tulo riittää. On jo känsiä käsissä kolan työntämisestä.

                    Comment


                    • Alkuperäinen kirjoittaja jta Näytä viesti
                      Itseä oikeasti ottaa päähän tuo audin politiikka vanhojen autojen varaosien osalta. Yritäppä ylläpitää tai uudistaa 80 tai 90 alkupään audeja. Paljon on jo osaa merkinnällä "ei saatavilla".

                      Melkoisesti nauratti tuo arkitteli magazinessa, jossa etsitään vanhoista jälleenmyyjien varastoista tavaraa. Onhan se hienoa ne saada kiertoon takaisin, mutta ei se poista perusongelmaa, eli jos ei tehdä uusia osia, niin tie loppu aika lyhyeen.
                      Samaa ongelmaa havaittu jo lötkönkin kanssa. Osan noista poistetuista kai saisi audi traditionin kautta vielä normaaliakin järjettömällä marmorilisällä höystettynä, mutta suurinta osaa ei sieltäkään. Esimerkkinä yksi osa josta laitoin sähköpostia traditionille. Sieltä kaveri vastaili että valmistus on lopetettu, ja kysyntääkin kovasti olisi, mutta lisää ei voida tuottaa kun tuon osan valmistukseen käytettävät työkalut on hukattu.

                      Comment


                      • Totta. Itselläkin toimi virhevastuun alainen huoltokeikka (kone oli just yli 2 vuotta vanha), suoraan HP:n tuen kautta asioidessa huomattavasti liukkaammin. Myyjäliike väitti,että takuu on jo ummessa, no can do, virhevastuulle lähinnä naureskeltiin.
                        Soitin sitten tukeen, josta toimittivat reklamaatiokaavakkeen emaililla, se takas täytettynä ja huoltoon. No konehan oli kyllä paskaa laatua, mutta se nyt on taas toinen tarina.
                        Edit: tämä siis 2 viestiä ylemmäs.

                        Comment


                        • Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
                          Ota yhteyttä suoraan HP:n tukeen.--

                          Kiitos neuvoista molemmille. Tänään olen asian kanssa väärän otsikon alla, mutta lyhyesti (never). Eilen kokeilin kauanko akku kestää oikeasti, kun kone sanoo, että 25 min ja 10% varausta, kytke verkkolaite. Kone ruksutti yli kolme tuntia akun varassa YouTube pyörien. Koko ajan pysyi varaustila 10 %:ssa. Eli on siellä akussa sitten kuitenkin virtaa, vaikka mittarit muuta sanoo.

                          Konetta on sammuteltu ja käynnistelty uudelleen useampi kerta ja viimeisenä kokeilin käyttää akkua mahdollisimman tyhjäksi ja sitten sammutin akulla koneen. - Otin akun irti ja käynnistin verkkovirralla ja kun kone oli kunnolla auki, niin laitoin akun paikoilleen, lataukseen. Nyt menee tasaisesti 33,4W, eli akku latautuu. Ja ensimmäisen kerran vian ilmenemisen jälkeen akun varaustila on muuta kuin 10 prosenttia. Tällä hetkellä 52% ja latauksessa.

                          Takuuta on vielä helmikuuhun ja oli hyvää tietoa tuo, että suoraan HP:n yhteyttä takuuasioissa. Minulle outo vika tuo akun tai virranhallinnan sekoilu, mutta katsotaan miten sen kanssa nyt käy. Jos ei normalisoidu toiminta nyt tehdyillä jutuilla, niin otan sitten suoraan HP:n yhteyttä. Kiitos!

                          Comment


                            Entistä enemmän ottaa päähän sama parkkeerauskyvytön naapurinnainen, josta olen maininnut tässä ja tässä viestissä:
                            Tänään soitin ko. Opel-kuskin paikalle allaolevan parkkeerauksen takia:
                            Click image for larger version

Name:	Naapurin_parkkeeraus.jpg
Views:	1
Size:	84,9 Kt
ID:	1609429
                            Paikanpäällä sain kuulla, että valitan ihan turhasta koska minulla on niin iso parkkiruutu. Vaimo sitten valittaa minulle, että hänen on vaikea saada A8 taipumaan lumipenkan ja Opelin välistä omaan ruutuumme, varsinkin kun piha on pyryn jälkeen auraamatta.
                            Tässä sitten ollaan, puun ja kuoren välissä...

                            Kuinkahan pihamme pysäköinninvalvontaa hoitava yksityinen parkkifirma käsittelisi asiaa, jos soittaisin sinne seuraavalla kerralla?

                            Comment


                            • Etkä soita, vaan keskustelet ongelmasta ihan face to face ko. henkilön kanssa.
                              Toimii kuin junan vessa;))

                              Comment


                                Kaima: Yritin sitä juuri. - Nyt minä olen "ilkeä ihminen" joka nillittää turhasta.
                                Viimeksi muokannut kvande; 16.12.2012, 15:33. Perustelu: Korjattu oma nimitykseni

                                Comment


                                  Kokeileppas sitä että ajat itse sen kasin sillain vituilleen siihe ettei se saa ooppelia mahtuu kunnolla että auttaisko se.

                                  Comment


                                  • Tosin jos hällä on hahmotuksessa ongelmia, kuten siltä vaikuttaisi, olisi todennäköisesti vauhtiraita parkkeerausrajoitteisen jäljiltä kasin kyljessä.

                                    Comment


                                    • Kaima: Yritin sitä juuri. - Nyt minä olen "ilkeä ihminen" joka nillittää turhasta.
                                      No et todella ole, päähän ottais meikääkin ja itseasiassa vähän samanlainen ongelma oli mullakin, siksipä juuri kommentoin asiasta.
                                      No, mulla auttoi se keskustelu ja kavereita ollaan, vaikka hieman huonoa suomea puhuikin;)

                                      Comment


                                      • Ehdotat ruutujen vaihtoa? Taloyhtiö kun on kyseessä, niin isännöitsijän kauttakin voi viedä asiaa eteenpäin, hänellehän se kuuluu, jos joku ei voi käyttää hallitsemaansa ruutua pysäköintiin virheellisen pysäköinnin vuoksi.

                                        Comment


                                          Muutama työmaatötterö (mikä ihme se on virallisesti) konttiin ja aina kun lähdet paikaltasi, reunustat ruutusi niillä tötteröillä. :)
                                          Viimeksi muokannut Sound; 16.12.2012, 20:00.

                                          Comment


                                            Yhdestä neliveto a4 b5:sta kyselly nettiautossa. Yhden vaustauksen saanu, mutta muutamaan lisäkysymykseen ei viitsitä vastata, mutta selvästikin koneella on käyty kun ilmotusta on tänään päivitetty. On se kumma kun ei haluta kauppaa tehdä... Kaveri muuten vaikuttaa myös tällä foorumilla, mutta aika vähän kirjotellu.

                                            Comment


                                            • Eikös niissä ilmoituksissa ole yleensä puhelinnumero? Jos on enemmän kysyttävää, niin eikös olisi vaivattomampi ja nopeampi soittaa. Vai olenko jotenkin vanhanaikainen, kun yleensä soitan myyjälle, jos numero on ilmoituksessa. Itse kun jotain koittanut myydä, niin sättäilijät yleensä sättäilee ja ostajat on erikseen.

                                              Comment


                                                Pistin toiseen s.posti viestin linkin tohon mun golfiin tonne ffp:lle. Sitä on puhuessa paha antaa. Ja ilmoituksessa lukee, että ota päivisin mielummin teksti viestillä yhteyttä.

                                                Comment


                                                • tekstiviestillä se kaupankäynti onkin sitten jo aivan tuhoontuomittua...

                                                  Comment


                                                    Paikanpäällä sain kuulla, että valitan ihan turhasta koska minulla on niin iso parkkiruutu.
                                                    Vedätte kaseuin poikittain sen ruutuun ja tyytyväisenä tuumaat että sulla on sen verran pieni ruutu joten et sä sillä muutenkaan mitää tee.

                                                    Siis jos oikeasti aikuiselta ihmiseltä tulee tuollainen vastaus, niin itse näpäyttäisin jollain tuollaisella "viisaalla" tavalla takaisin.

                                                    Comment


                                                    • Mulle annettiin uudessa talossa "varattu" autopaikka. Eli Naapuri vetäs mun nimen yli listasta ja kirjotti omansa tilalle ja sano että sillä on auto ollu koko 10vuoden ajan siinä. Sille naapurille oli varattuna toinen paikka, mistä sano ettei oo ikinä autoonsa siinä pitäny. No isännöitsijälle puhelua, niin tääkään ei oo ihan selvillä mikä paikka on vapaana ja mikä ei. Ajoin sit audin yhelle paikalle, missä ei oo autoo näkyny koko kuukauden aikana. Saa nähä tuleeko joku valittaan et mun auto on sen paikalla..

                                                      Comment


                                                        Parit viimeiset rivitalo- ja kerrostalokokemukset on osoittanut että noi autopaikka-asiat on aina yhtä perseestä. Joko ne vatipäät ei osaa ajaa niihin ruutuihin suoraan tai sitten siellä on joku vieras aina just siinä omassa ruudussa. Viime talvena viellä kerrostalossa asuessa ei edes kaikille asunnoille ollut omaa paikkaa ja niitä autoja oli sitten miten sattui pitkin pihaa. Omani pidin aina pihan perällä q-parkissa, ihan protektionismin nimissä.

                                                        Pari kertaa kun tulin jostain ja tiesin vartin päästä lähteväni taas johonkin niin jätin auton alaoven eteen. Eiköhän vaan ollut naapurikyylän lappu ikkunalla että auto on pelastustiellä, kas kun ei kukaan koskaan tullut antamaan sitä lappua käteen. Vaati siis sen että ikkunasta on kytätty koska tulee auto pihaan ja sitten heti pukemaan ulkovaatteet päälle ja viemään lappua lasille ennenkuin auto ehtii lähtemään. Siihen niitä rypistin ja heitin pihaan samaa tahtia. Jossain vaiheessa tuli lunta vähän reilummin ja bobcattikuski kasasi kaikki siihen pelastustielle. En huomannut katsoa että oliko sama kyylä liputtanut sen lumikasankin.

                                                        Comment


                                                        • naapurikyylän
                                                          Sopis ehkä paremmin tonne tyhmien kysymysten thrediin, mut. Mistä johtuu se että lähes jokaisesta useamman talouden asuttamasta rakennuksesta löytyy vähintään yks tämmönen tapaus?

                                                          Comment


                                                            Ihan yksinkertaista. Joku ihminen jolla ei oikeasti ole elämässään mitään muuta tekemistä. Koitapa ite istua neljän seinän sisällä ja tuijota keittiön ikkunasta mitä naapurit tekee. Vituttamaanhan se alkaa. Samat henkilöt yleensä vinkuu jos lapset leikkii pihalla liian kovaäänisesti tai joku käy suihkussa iltavuoron jälkeen.

                                                            Comment


                                                            • Ja täällä pohjolassa niitä katkeria, tekemisen puutteesta kärsiviä, eläkeläisiä, tylsistyneitä tai muuten vaan vittumaisia ihmisiä on joka neljäs, joten ihmekö tuo, jos isompiin rakennuksiin niitä kertyy :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X